Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid fått jobb, blitt oppringt også, nå venter jeg på svar fra en jobb jeg søkte for over en uke siden, har ikke hørt noe. Hvorfor skal jeg bruke timesvis på søknader og en perfekt cv når jeg ikke får svar?

De bør være glad jeg søker;) 

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid fått jobb, blitt oppringt også, nå venter jeg på svar fra en jobb jeg søkte for over en uke siden, har ikke hørt noe. Hvorfor skal jeg bruke timesvis på søknader og en perfekt cv når jeg ikke får svar?

De bør være glad jeg søker;) 

Anonymkode: 07f33...905

Hva er hemmeligheten? Hvorfor blir du alltid oppringt?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er hemmeligheten? Hvorfor blir du alltid oppringt?

Anonymkode: 561c7...e0c

God cv.

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervju i går og har syke nerver. Har så vanvittig lyst på jobben, men har NO patience. er så utålmodig at jeg har brukt orran på å rydde i klesskapet, og det skal faen meg mye til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avslag på intervjuet jeg var på. Skulle gjort mye for å hatt intervjuet om igjen.. eller fått et 2.gangs intervju. Stillingen er besatt og håpet er ute. 

Er jo kjekt med intervjuerfaring, men likevel er det kjedelig når drømmejobben kommer før du får den erfaringen :P 

Anonymkode: e31b0...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

God cv.

Anonymkode: 07f33...905

Jeg mener selv at jeg har en god CV. Men er alltid så mange om beinet. Noen tips du kan dele :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hørt noe fra Widerøe, kommer til å ringe dem på tirsdag hvis jeg ikke hører noe på mandag. Da er det gått  2 uker siden intervjuet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener selv at jeg har en god CV. Men er alltid så mange om beinet. Noen tips du kan dele :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Gjør slik at de ser verdi i deg. Kynisme som styrer dette sirkuset, så lenge Trump kan bli president i USA kan du få til alt, ha tro på deg selv og selvtillitt, i denne verden her kommer man også langt med et pent utseende,( selv om jeg synes det er en uting ).

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jacklost skrev:

I like måte!

Det skal ikke være lett. Skulle bare ønske man kunne skru klokken 10 år tilbake å gjøre alle valg om igjen. Har noen søknader på lur, men regner ikke med å høre for mye.

 

Kunne ikke ha vært mer enig. Selvfølgelig kan man utdanne seg i etterkant, men for et strev når man har huset og bilen, da er det veldig mye bedre med en heltidstilling. Nei, hjernen min tenker vel egentlig bare "hvorfor faen valgte du ikke å bli paramedic/ambulansesjåfør/sykpleier? du er idiot, du"

Så på noen jobber i dag, men da var det bare mye fast og ekstra. Selvfølgelig kan jeg søke på faste stillinger, men vil ikke føle at jeg lurer dem når huset allerede er ute for salg, og trenger mer enn bare annenhver lørdag. Du får ha lykke til, så håper jeg det ordner seg for deg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Daiquiry skrev:

Har ikke hørt noe fra Widerøe, kommer til å ringe dem på tirsdag hvis jeg ikke hører noe på mandag. Da er det gått  2 uker siden intervjuet...

Krysser fingrene for deg. :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått jobb, etter 2 intervjurunder, så nå blir det flytting.

Kjempeglad, lykke til videre til dere andre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tvist skrev:

Da har jeg fått jobb, etter 2 intervjurunder, så nå blir det flytting.

Kjempeglad, lykke til videre til dere andre.

Gratulerer med ny jobb! :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Gratulerer med ny jobb! :roser:

Tusen takk. Ble oppsagt i 2014 etter oljekrisen, og har siden den gang hatt vikariater og småobber, så er herlig å endelig ha noe skikkelig. Er bare et vikariat, men ting kan forandre seg på 6-7 mnd, og det er mulig det blir fast jobb. jeg fikk faktisk litt mer i lønn enn jeg ba om, uventet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Tvist skrev:

Tusen takk. Ble oppsagt i 2014 etter oljekrisen, og har siden den gang hatt vikariater og småobber, så er herlig å endelig ha noe skikkelig. Er bare et vikariat, men ting kan forandre seg på 6-7 mnd, og det er mulig det blir fast jobb. jeg fikk faktisk litt mer i lønn enn jeg ba om, uventet.

 

Tommel opp! :lillesky2::nordvesta:

:hjerte:Gratulerer:):hjerte::nordvesta:

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2016 den 12.55, daemonia skrev:

Jeg har fått flere avslag siden sist jeg oppdaterte her. Enten er jeg overkvalifisert, eller så mangler jeg erfaring. Same old, same old....

I det offentlige er det vel ikke noe som heter "overkvalifisert"? Der er det den best kvalifiserte som skal ansettes.

Men det er kanskje ikke det samme i det private?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2017 den 2.11, jabx skrev:

I det offentlige er det vel ikke noe som heter "overkvalifisert"? Der er det den best kvalifiserte som skal ansettes.

Men det er kanskje ikke det samme i det private?

I de offentlige stillingene som har vært utlyste her har det bare vært krav om fagbrev. En søker med bachelor eller mastergrad får ikke den stillingen da. Det er ikke det de spør etter, og en med høyere utdannelse enn fagbrevet vil være dyrere å lønne. 

I det private så er det ikke så enkelt. Der er det mye mer en arbeidsgiver kan ta hensyn til. Og akkurat her er det så mange kandidater å velge mellom at arbeidsgivere bare kan knipse omtrent så har de fått sin drømmekandidat med erfaring, en ekstra sertifisering, et ekstra kurs, eller ett eller annet som tipper vektskålen littegrann over. 


Det er ansatt flere i området her i det firmaet jeg har den ene deltidsstillingen min. Så nå er det færre timer. Og etter flere avslag i jobber jeg vil ha, og ellers ikke høre noe fra folk i stillinger jeg ikke nødvendigvis ikke har vært overbegeistret for å søke på har motivasjonen vært helt borte. I tillegg har det vært lite å søke på som utgjør noen forskjell for meg. Enda en liten stilling har ikke vært aktuelt for min del. 3 deltidsjobber hvor alt skal passe sammen blir fortsatt uforutsigbart. 

Men nå er det inne i en periode igjen hvor det er mer som ligger ute av interesse. Så da har jeg fått litt lysten på å skrive søknader igjen. Så da sitter jeg nå her og blomstrer foran PC'en i natt :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en god jobb jeg trives i, får holde på med spesialiseringen min og har ekstra ansvar. Jobbet to år i vikariat da, har ikke fast. Men blir nok tilbudt fast enten nå i år eller om jeg blir. Dette er min første jobb etter studiene, så jeg tok liksom til takke med det første og beste tilbudet.

Men jeg trives ikke i byen, har venner og kjæreste andre steder i landet.  Skal begynne å søke jobber andre steder nå, stillinger blir lyst ut på denne tiden av året.

Er nervøs. De er fornøyd med meg på jobben, og vil gjerne ha meg der. Har ikke fortalt at jeg ønsker å søke andre steder enda. Må få prøvd å gjøre det Idag. 

Nervøs for om jeg ikke får jobb et annet sted. Føler jeg ikke holder ut "alene" her i byen lenger. Om jeg ikke får jobb noe annet sted så bør jeg jo, og håper jeg får fortsette i min nåværende jobb. Bedre det enn å gå arbeidsledig. Men da vet jo ledelsen at jeg bare venter på neste anledning for å bytte jobb.

Stresser også litt med det med at jeg må ta fri for å dra på evt intervju. Det blir jo stress for jobben.

Men jeg må jo tenke på meg selv også.. er bare ikke meg å være egoistisk på noen som helst måte :P 

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2017 den 19.59, Daiquiry skrev:

Har ikke hørt noe fra Widerøe, kommer til å ringe dem på tirsdag hvis jeg ikke hører noe på mandag. Da er det gått  2 uker siden intervjuet...

Sa de ikke noe om når du får svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Var på intervju for en arbeidstrening stilling forrige tirsdag. Det ville vært midt i blinken for meg å ha den jobben men fikk negativ svar i dag. De likte meg meget godt og mente at jeg ville passet inn utmerket hos de men de valgte å satse på den andre kandidaten som behersket et bestemt felt. Så der gikk den drømmejobben i vasken. Jeg allerede hater å jobbe her jeg er nå og vil helst bort men siden det er arbeidstrening må jeg være her en stund til. At det aldri er min tur!!!!!!!!! 

😭😭😭😭😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Var på intervju for en arbeidstrening stilling forrige tirsdag. Det ville vært midt i blinken for meg å ha den jobben men fikk negativ svar i dag. De likte meg meget godt og mente at jeg ville passet inn utmerket hos de men de valgte å satse på den andre kandidaten som behersket et bestemt felt. Så der gikk den drømmejobben i vasken. Jeg allerede hater å jobbe her jeg er nå og vil helst bort men siden det er arbeidstrening må jeg være her en stund til. At det aldri er min tur!!!!!!!!! 

😭😭😭😭😭😭

Den siste setningen din, den føler jeg også til de grader. Hvorfor blir det aldri min tur?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...