Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Jævla kjipt! Ringer du etter arbeidstrening også? 

Det føler jeg ikke at jeg trenger, er selvdisiplinert nok til å komme meg på jobb til rett tid og få utført arbeidsoppgaver, selv om det er lenge siden jeg har vært i jobb nu. Men finner NAV ut at jeg må på arbeidstrening så våger jeg ikke å si nei, det er tross alt de som betaler husleia og maten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, O.G. skrev:

Det føler jeg ikke at jeg trenger, er selvdisiplinert nok til å komme meg på jobb til rett tid og få utført arbeidsoppgaver, selv om det er lenge siden jeg har vært i jobb nu. Men finner NAV ut at jeg må på arbeidstrening så våger jeg ikke å si nei, det er tross alt de som betaler husleia og maten min. 

Arbeidstrening har nada å gjøre med selvpisiplin. Det er folk som sliter med jobb som tar seg til takke med arbeidstrening. Ikke sitte hjemme på sofa og skrive på KG...

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Arbeidstrening har nada å gjøre med selvpisiplin. Det er folk som sliter med jobb som tar seg til takke med arbeidstrening. Ikke sitte hjemme på sofa og skrive på KG...

Anonymkode: 561c7...e0c

Nei, det burde du slutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Nei, det burde du slutte med.

Skjønner at du ikke er ut i arbeidslivet med den holdningen...

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ikke er ut i arbeidslivet med den holdningen...

Anonymkode: 561c7...e0c

Du er rapportert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så demotiverende å skrive søknad på en jobb jeg ganske sannsynlig ikke kommer til å få pga mangel på både relevant utdannelse og erfaring. Jobben er kontormedarbeider, hvor de ønsker folk med høyskole- eller videregående utdanning innen økonomisk-administrative fag. Det mest relevante jeg har av bakgrunn, er salg og service på vgs for ti år siden, samt et vikariat som medarbeider hvor jeg hadde en del kundekontakt pr telefon og mail. Men, alle sier jeg må søke, søke, og atter søke på alt jeg kommer over. Manglende erfaring kan jeg ikke la være til hinder, sier de, for jeg vil jo få opplæring. Så ... Jeg får vel bare gjøre det, da. Men hvordan skal jeg liksom kunne overbevise arbeidsgiveren om at jeg er den rette til jobben, når jeg ikke klarer å tro det selv engang?

Anonymkode: 75204...ced

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På January 13, 2017 den 15.16, Blådiamant skrev:

Slenger meg på her. Har hatt en midlertidig stilling i over 2 år nå. Kontrakten min går ut i slutten av juni. Har fått klar beskjed om at det ikke blir forlengelse (da må de ansatte meg fast siden jeg har vært her mer enn 3 år). Har søkt en god del jobber (så langt bare relevante, men bør vel begynne å søke på alt) og vært på kanskje 6-7 intervjuer, men når aldri helt opp. 

Føler jeg er i et karrierevakuum. For lite erfaring til de fleste jobbene, men altfor mye erfaring for å få trainee-stilling eller jobbene der de ønsker nyutdannede. Verken jeg eller mannen min er fra området (flyttet hit fordi han fikk fast jobb) og vi har foreløpig ganske snevert nettverk. Har opplevd at jeg blir forbigått av personer som faktisk er herfra, virker som det veier ganske tungt for en arbeidsgiver. Forståelig, men frustrerende.  At jeg er 27 år gammel, gift, barnløs kvinne taler heller ikke til min fordel (de fleste skjønner at barn er det naturlige neste steget). Angrer av og til på at jeg giftet meg, da skriker det liksom verpesjuk. 

Vurderer å ta mer utdanning til høsten. Noen som vet om NAV lar deg gå på dagpenger og samtidig ta nettbasert utdanning? Må uansett ha noe å gjøre hvis jeg blir arbeidsledig. Kunne selvfølgelig søkt på høyskolen her, men det blir trangt økonomisk om jeg må over på studiestøtte fra lånekassen selv om det går det også. 

 

Edit: Grusomt negativt innlegg, beklager det :P

Dette lurer jeg også på! Nå er det snart 3 år siden jeg fullførte masteren, har hatt to vikariater på 6 mnd, ellers kun jobbet på tilkalling. Nå skal jeg over på dagpenger for første gang. 

Ellers, du trenger jo ikke oppgi at du er gift! Sivilstatus er vel ikke et absolutt must å ha med på en CV? Ville forresten ikke automatisk tenkt at 27 = reproduksjons-time, men det er kanskje bare meg.

Dere, hvordan klarer dere å være arbeidsledig sånn psykisk? Jeg har det ikke altfor bra om dagen, og har mistrivdes veldig i den siste jobben jeg har hatt nå i 6 mnd. Sånn sett gleder jeg meg nesten litt til å kunne gjøre noe helt annet med dagene mine, men samtidig er jeg redd for å bli depressiv og passiv. Er ikke en person som kun sitter inne, men det kan jo fort bli ensformig. Skulle nesten startet vår egen jobbklubb.

Anonymkode: 8c145...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid fått og hatt jobb, er vant til hard jobbing 24.7-plutselig blir jeg arbeidsledig ( bedrift som ikke klarer seg ) har ikke søkt arbeid på mange år, redd for å bli deprimert og redd for framtiden, hvordan holde motet oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så demotiverende å skrive søknad på en jobb jeg ganske sannsynlig ikke kommer til å få pga mangel på både relevant utdannelse og erfaring. Jobben er kontormedarbeider, hvor de ønsker folk med høyskole- eller videregående utdanning innen økonomisk-administrative fag. Det mest relevante jeg har av bakgrunn, er salg og service på vgs for ti år siden, samt et vikariat som medarbeider hvor jeg hadde en del kundekontakt pr telefon og mail. Men, alle sier jeg må søke, søke, og atter søke på alt jeg kommer over. Manglende erfaring kan jeg ikke la være til hinder, sier de, for jeg vil jo få opplæring. Så ... Jeg får vel bare gjøre det, da. Men hvordan skal jeg liksom kunne overbevise arbeidsgiveren om at jeg er den rette til jobben, når jeg ikke klarer å tro det selv engang?

Anonymkode: 75204...ced

Jeg er så enig med deg! Jeg er i samme situasjon som deg. Det er heller ikke noen tvil om at arbeidsgivere foretrekker noen med relevant erfaring. Det er vanskelig å overbevise arbeidsgiver når man har lite eller ingenting å vise til. 

Jeg håper at du får det til! :)  

Anonymkode: 50ab2...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle bli aktiv i Røde Kors for å få litt mer å adde på en meget kort CV. Det er noe jeg syns er interessant og gøy likevel, så hvorfor ikke? Er det noe som kan være greit å ta med på en evt CV? Skal på kurs i første hjelp og psykososial førstehjelp nå denne måneden. Vil være så aktiv som jeg kan. Flyktningguide er noe jeg syns høres utrolig fint ut bl.a. Tror dere en arbeidgiver hadde satt pris på dette? Jeg har veldig lite arbeiderfaring, og føler jeg må fylle ut med så mye som mulig. Er i arbeidstrening via NAV fortiden i en meget krevende stilling, som kanskje egentlig er litt for mye for meg som egentlig ikke er utdannet innen området. Føler jeg mestrer det bra og jeg får gode tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 49c05...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jeg skulle bli aktiv i Røde Kors for å få litt mer å adde på en meget kort CV. Det er noe jeg syns er interessant og gøy likevel, så hvorfor ikke? Er det noe som kan være greit å ta med på en evt CV? Skal på kurs i første hjelp og psykososial førstehjelp nå denne måneden. Vil være så aktiv som jeg kan. Flyktningguide er noe jeg syns høres utrolig fint ut bl.a. Tror dere en arbeidgiver hadde satt pris på dette? Jeg har veldig lite arbeiderfaring, og føler jeg må fylle ut med så mye som mulig. Er i arbeidstrening via NAV fortiden i en meget krevende stilling, som kanskje egentlig er litt for mye for meg som egentlig ikke er utdannet innen området. Føler jeg mestrer det bra og jeg får gode tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 49c05...905

Hva slags arbeidstrening? Kan du få jobb ut av det?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags arbeidstrening? Kan du få jobb ut av det?

Anonymkode: 561c7...e0c

Tja, man kan vel i utgangspunktet det, men jeg kan ikke det der jeg jobber fordi det er en arbeidsplass som krever høyere utdanning, noe jeg ikke har (men skal søke på nå). Hvis man har arbeidstrening i en dagligvarehandel for eksempel har man jo mulighet til å bli ansatt etterhvert. 

Anonymkode: 49c05...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, man kan vel i utgangspunktet det, men jeg kan ikke det der jeg jobber fordi det er en arbeidsplass som krever høyere utdanning, noe jeg ikke har (men skal søke på nå). Hvis man har arbeidstrening i en dagligvarehandel for eksempel har man jo mulighet til å bli ansatt etterhvert. 

Anonymkode: 49c05...905

Altså, hvis man har arbeidstrening på et sted som er relevant til evt høyere utdanning man har kan man selvfølgelig være heldig å bli ansatt :)

Anonymkode: 49c05...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvis man har arbeidstrening på et sted som er relevant til evt høyere utdanning man har kan man selvfølgelig være heldig å bli ansatt :)

Anonymkode: 49c05...905

Sant det!

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jeg skulle bli aktiv i Røde Kors for å få litt mer å adde på en meget kort CV. Det er noe jeg syns er interessant og gøy likevel, så hvorfor ikke? Er det noe som kan være greit å ta med på en evt CV? Skal på kurs i første hjelp og psykososial førstehjelp nå denne måneden. Vil være så aktiv som jeg kan. Flyktningguide er noe jeg syns høres utrolig fint ut bl.a. Tror dere en arbeidgiver hadde satt pris på dette? Jeg har veldig lite arbeiderfaring, og føler jeg må fylle ut med så mye som mulig. Er i arbeidstrening via NAV fortiden i en meget krevende stilling, som kanskje egentlig er litt for mye for meg som egentlig ikke er utdannet innen området. Føler jeg mestrer det bra og jeg får gode tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 49c05...905

I hvilken del av landet får du arbeidstreningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

I hvilken del av landet får du arbeidstreningen? 

Hva har det å si? 

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det å si? 

Anonymkode: 561c7...e0c

Hun er også i arbeidstrening. 

Anonymkode: 50ab2...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det å si? 

Anonymkode: 561c7...e0c

Det har ingenting å si for meg men jeg bare lurte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er også i arbeidstrening. 

Anonymkode: 50ab2...b10

Hvorfor svarer du for meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...