Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå søker den gamle arbeidsplassen her nede en ny butikkmedarbeider i en stilling som passer meg. Spent på å se om de vil ha en tidlige assisterende fra en annen butikk, men søknaden er hvertfall sendt, så får vi se. 

Har jo erfaringen, så de slipper eventuelt noe stor jobb med opplæring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke jobb noe sted jeg 😒Må innrømme jeg syntes det er litt ironisk at man hører om at alle flyktninger/innvandrere osv (av de som ikke har jobb) må se å skaffe seg jobb - hvilken jobb? Jeg søker og søker og søker og får ikke napp noe sted. Jeg VIL jobbe, men istedenfor sitter jeg her da. Jeg er for gammel for å få jobb i kaffebarer osv (jeg er 29, de vil bare ha 20 åringer fordi det er billigere), jeg har ikke erfaring som servitør, dessuten er jeg ikke svensk, så kan se langt etter det, jeg får ikke stå i bar fordi jeg ikke har erfaring, jeg får ikke jobb i matbutikk fordi jeg ikke er "fleksibel student" (??). Klesbutikk kan jeg bare glemme for der når jeg aldri opp uansett, det er alltid en svensk 19 åring som slår meg på målstreken. 

Og det verste er at jeg har venner med mastergrad som ikke får jobb. De har altså studert i 5 år og har en grei sum i studielån også sitter vi her alle sammen uten jobb.

Anonymkode: 0b723...e1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt på jobb på stilling som parfymeselger på Gardermoen og fått Mail om at jeg dessverre ikke er aktuell 🙈 Og fått idag innkallelse på nav møte.

for en dag 😪

Anonymkode: 824ab...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så frustrert av at jeg ikke får tilbakemelding etter intervju. Har ringt, men da visste de ikke noe, og de trengte noen raskt. At jeg ikke får tilbakemelding etter søknad kan jeg leve med, men at de ikke gir tilbakemelding etter intervju synes jeg er veldig useriøst, og respektløst. Men det har skjedd mange ganger  i det siste, er det vanlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til å få 6000-7000 kr utbetalt i desember :popcorn: blir litt av en julefeiring. jeg er desp etter jobb nå, men blir ikke prioritert fordi jeg er student og bundet til skolen to dager i uka.

Anonymkode: a84f7...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.11.2016 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke jobb noe sted jeg 😒Må innrømme jeg syntes det er litt ironisk at man hører om at alle flyktninger/innvandrere osv (av de som ikke har jobb) må se å skaffe seg jobb - hvilken jobb? Jeg søker og søker og søker og får ikke napp noe sted. Jeg VIL jobbe, men istedenfor sitter jeg her da. Jeg er for gammel for å få jobb i kaffebarer osv (jeg er 29, de vil bare ha 20 åringer fordi det er billigere), jeg har ikke erfaring som servitør, dessuten er jeg ikke svensk, så kan se langt etter det, jeg får ikke stå i bar fordi jeg ikke har erfaring, jeg får ikke jobb i matbutikk fordi jeg ikke er "fleksibel student" (??). Klesbutikk kan jeg bare glemme for der når jeg aldri opp uansett, det er alltid en svensk 19 åring som slår meg på målstreken. 

Og det verste er at jeg har venner med mastergrad som ikke får jobb. De har altså studert i 5 år og har en grei sum i studielån også sitter vi her alle sammen uten jobb.

Anonymkode: 0b723...e1a

 

Glem ikke "Vi ser etter en med mer erfarig" innen bransjen. Ja, hvor mye erfaring vil du ha da? 5 år er plutselig ikke nok? (innen for felt i butikk altså) 

Nav prøvde å ringe meg her om dagen, har sendt inn alt jeg skal men får forsatt ikke dagpenger. Lot være å svare, stod i stor fare for å svare på en upassende måte. Kom heldigvis på at disse er mennesker disse også. Ellers, har ikke hørt noe fra intervjuet forrige uke, ei har jeg heller hørt noe fra bedriften jeg pleide å jobbe i (som utlyser). Farmor ringer for å høre hvordan det går, orker ikke å svare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tvist skrev:

Blir så frustrert av at jeg ikke får tilbakemelding etter intervju. Har ringt, men da visste de ikke noe, og de trengte noen raskt. At jeg ikke får tilbakemelding etter søknad kan jeg leve med, men at de ikke gir tilbakemelding etter intervju synes jeg er veldig useriøst, og respektløst. Men det har skjedd mange ganger  i det siste, er det vanlig?

Jeg har nylig opplevd dette! Søkte på en stilling (liten kommunal assistentstilling, riktignok) i august. Ble innkalt i starten av oktober, da hadde jeg nesten glemt det bort. Gjorde et helt greit intervju, og de sa de skulle ha noen intervjuer til før de bestemte seg. Har ikke hørt et pip siden. Ikke for at det var drømmejobben, eller at det er tvingende nødvendig for meg å få den, men hallo...? Synes det er respektløst og useriøst, som du sier. Er det ikke et regelverk for de å forholde seg til? Hvis de omsider ringer skal jeg fortelle dem hva jeg synes om dette....hvis jeg tør..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkte på en kul jobb som hadde frist i midten av oktober. Tenkte at siden jeg ikke hadde hørt noe til nå så var jeg ikke aktuell.  viser seg at de har fått inn over 150 søknader så prosessen tok litt lengre tid enn forventet. Jeg kommer ikke til å klare å konkurrere mot 150 stykk, men det er fortsatt håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til dere som står sånn på for å skaffe dere jobb! Timesvis med søknadsskriving og nerver før intervjuer. Jeg er temmelig lei av jobben jeg har nå, og sliter med motivasjonen. Men den er trygg, bra betalt og blant få aktuelle jobber for en med min utdannelse i den lille byen jeg bor i. Så nå skal jeg bare holde godt kjeft med syting,  for jeg ser av tråden her at det fins mange godt utdannede og/eller erfarne folk med mye å by på som strever med å få seg jobb. 

Et stort lykke til alle sammen!!!

Anonymkode: fb831...9dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ordner seg for snille jenter! fått meg jobb som vikar ved en videregående skole. jeg er i praksis for tida og hadde tenkt å begynne jobbsøkinga etter jul, men da slapp jeg det :fnise: har vært der på intervju tidligere, men da valgte de noen andre før meg fordi jeg går på skole. de hadde visst bruk for meg likevel! hadde tenkt å søke butikkjobber og alt mulig, men nå har jeg faktisk fått meg en studierelevant jobb også. håper det blir en del vakter da. nå kan jula bare komme! :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju på drømmejobben i går og fikk tilbud i dag! Etter ett år med søking. Hold ut alle sammen og lykke til!

Anonymkode: 3fe39...c4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intervju på drømmejobben i går og fikk tilbud i dag! Etter ett år med søking. Hold ut alle sammen og lykke til!

Anonymkode: 3fe39...c4a

Det finnes håp :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette dårlige tegn etter intervju? Intervjuet varte bare 30-45 minutter, de spurte ikke såå mye om meg eller om hvordan jeg vil takle stillingen eller hva den innebar. De spurte heller ikke etter referanser - altså, de lurte på hva referansene ville sagt om meg, men de spurte ikke spesifikt etter telefonnummer - de notert bare ned fornavnet jeg sa. De sa jeg bare kunne sende mail om jeg kom på noe mer jeg lurte på, og at de ville gi tilbakemelding innen 2 uker. Men jeg hang meg opp i det at de ikke lurte på tlfnr til referanser. Synspunkter?

Anonymkode: 67891...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Intervju på drømmejobben i går og fikk tilbud i dag! Etter ett år med søking. Hold ut alle sammen og lykke til!

Anonymkode: 3fe39...c4a

 

Gratulerer! :)

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette dårlige tegn etter intervju? Intervjuet varte bare 30-45 minutter, de spurte ikke såå mye om meg eller om hvordan jeg vil takle stillingen eller hva den innebar. De spurte heller ikke etter referanser - altså, de lurte på hva referansene ville sagt om meg, men de spurte ikke spesifikt etter telefonnummer - de notert bare ned fornavnet jeg sa. De sa jeg bare kunne sende mail om jeg kom på noe mer jeg lurte på, og at de ville gi tilbakemelding innen 2 uker. Men jeg hang meg opp i det at de ikke lurte på tlfnr til referanser. Synspunkter?

Anonymkode: 67891...523

 

Se på det på denne måten; De spurte ikke meg om referanser eller hva referansene ville ha sagt  det hele tatt, og intervjuet varte bare i 20 minutter :fnise: De skulle ringe tilbake denne uken, 1 time igjen av arbeidsdagen så tviler sterkt på at jeg får noen telefon. 

Lurer på om jeg skal ta kontakt med en i mitt felt innen utdanningen (mega hardt yrke) og høre om de har noe midlertidlig mens jeg skal tilbake til Oslo. Da vil jeg hvertfall ha noe å sysle med om ikke annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, dillyduzit skrev:

 

Se på det på denne måten; De spurte ikke meg om referanser eller hva referansene ville ha sagt  det hele tatt, og intervjuet varte bare i 20 minutter :fnise: De skulle ringe tilbake denne uken, 1 time igjen av arbeidsdagen så tviler sterkt på at jeg får noen telefon. 

 

Haha, uff :( Tolker det som et ikke megapositivt intervju da med andre ord ;) Farsken og, vil ha den type stilling. 

Anonymkode: 67891...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, uff :( Tolker det som et ikke megapositivt intervju da med andre ord ;) Farsken og, vil ha den type stilling. 

Anonymkode: 67891...523

 

Siterer justin bieber her nå; man skal aldri si aldri (never say never). I min forrige jobb spurte de ikke etter referanse før på 2.intervju, og det var som du nevnte. Sjefen var så fornøyd at han ville gjerne ansatt meg på flekken, men "måtte" igjennom et nytt intervju. 

Så, lykke til, jeg tenker det beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/7/2016 den 14.25, laika skrev:

Har fulgt med denne tråden lenge uten å skrive noe, men nå måtte jeg bare sutre litt selv. 

Er nyutdannet, men har mye erfaring i løpet av studietiden. Ganske utfyllende CV, gjennomsnittlige karakterer (B/C-snitt) og et veldig godt masterstudium, men sliter. Søker og søker, kommer meg på intervjuer, når oftest opp til topp 5 eller topp 3 og så får jeg høre at det ikke gikk fordi jeg er nyutdannet. Jeg får jo ikke muligheten til å få noe erfaring når jeg bare klassifiseres som nyutdannet enda jeg legger stor vekt på all erfaringen jeg har. Hadde jo trodd at jeg skulle få en jobb før jul, men begynner å bli mer og mer bekymret. Har ingen rettigheter økonomisk heller, så begynner å frykte at det blir å flytte hjem igjen i en alder av 28. 

Flere i samme situasjon? Noen gode råd til hvordan man finner stillinger som passer for nyutdannet? Jeg tar gjerne vikariater, og har søkt bredt, også stillinger jeg er overkvalifisert for uten hell. 

Hei Laika, takk for sist i mastertråden! :)

Vi er i samme situasjon fortsatt (hvis du ikke har fått deg jobb nå i det siste da).  Jeg søker fortsatt. Har heldigvis en fast deltidsjobb og en liten assistentjobb ved siden av, men det blir jo ikke nok penger av det. Masse lykke til til deg og tvi tvi! 

Jeg har bare vært på tre intervjuer hittil, og av dem var det en ordentlig, skikkelig Drømmejobb som jeg søkte på i ren trass, og jeg ble skikkelig stoka av å i det hele tatt få komme på intervju. Selvfølgelig gikk jobben til noen andre, men jeg fikk i hvertfall intervjutrening, noe som trengs :fnise:. Herregud, for det første har jeg aldri vært i en sånn type intervjusituasjon før og visste ikke hva jeg kunne forvente, for det andre så var jeg så nervøs at jeg ble en smule fnisete og teit da jeg først "varma opp", de må ha trodd at jeg var en skikkelig fjolle. 

Er det forresten noen andre som har det samme problemet? Dette har nå skjedd flere ganger med meg: Jeg forbereder meg masse før intervjuet, innstiller meg  på vanskelige spørsmål osv, og er skjerpa under den første og vanskelige delen av intervjuet. Men så - når jeg er blitt varm i trøya og føler at det er god stemning - så blir jeg så letta at jeg slapper for mye av! Tenker ikke så nøye over hva jeg sier lenger, blir fnisete, etc. Jeg har ett og annet å lære om jobbintervjuer og stamina, tror jeg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, dillyduzit skrev:

Siterer justin bieber her nå; man skal aldri si aldri (never say never). I min forrige jobb spurte de ikke etter referanse før på 2.intervju, og det var som du nevnte. Sjefen var så fornøyd at han ville gjerne ansatt meg på flekken, men "måtte" igjennom et nytt intervju. 

Så, lykke til, jeg tenker det beste :) 

Haha, du virker som en artig figur :biggrin:Tusen takk, det var snilt :) 

Anonymkode: 67891...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...