Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Sludd skrev:

Jeg begynner å bli kraftig lei av å være arbeidsledig. Var på intervju i går, men følte ikke det gikk noe bra. Vet ikke helt hvor lyst jeg har på jobben heller, det var en liten stilling, og med 2,5 timers reisevei. Det som eventuelt hadde vært bra er jo at jeg hadde fått relevant erfaring. Jeg bør egentlig ikke klage, har enda et intervju i neste uke, og enda et uka etter det igjen, og den har jeg skikkelig lyst på, selv om jeg faktisk må flytte for å kunne jobbe der. Men uten erfaring er jeg redd jeg må argumentere passe skarpt for å kvalifisere meg for stillingen. Føler for å være negativ i dag! :P 

Skjønner den følelsen. Jeg har vært på mange intervjuer, og når jeg fortsatt ikke fikk napp pga andre har mer erfaring. Så begynte jeg å tro selv at jeg aldri vil finne jobb :(

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner den følelsen. Jeg har vært på mange intervjuer, og når jeg fortsatt ikke fikk napp pga andre har mer erfaring. Så begynte jeg å tro selv at jeg aldri vil finne jobb :(

Anonymkode: 561c7...e0c

"Godt" å høre at det ikke bare er meg! Har du fått jobb nå, da, eller er vi fortsatt i samme båt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sludd skrev:

"Godt" å høre at det ikke bare er meg! Har du fått jobb nå, da, eller er vi fortsatt i samme båt? 

Nei står fortsatt uten jobb, tok en pause på jobbsøkingen i en tre måneders tid. Men skal begynne med søkingen igjen. Det er så kjedelig å aldri være med det sosiale pga penger. Og hver gang noen spør om jobb så har man heller ikke noe å si. Er ganske slitsomt med jobbsøkingen i seg selv men også det at folk skal spørre og lure så fælt. Også er det også folk som sier, "Hæ? Har du fortsatt ikke jobb?". Føler alltid jeg kommer med forklaringen selv, for å unngå at folk spør. Nå forteller jeg ikke folk når jeg har vært på intervjuer. Orker ikke spørsmål relatert til det etterpå. Hvordan gikk det? Når får du svar? Hva tror du?

Haha, godt å få ut alt dette :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Haha, jeg har tatt meg en pause fra søkingen også fikk jeg telefon fra to jobber som jeg søkte på i juni :fnise: så nå skal jeg på to intervjuer neste uke. :nigo: Fikk plutselig et lite kick for å komme i gang igjen :P

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

 Haha, jeg har tatt meg en pause fra søkingen også fikk jeg telefon fra to jobber som jeg søkte på i juni :fnise: så nå skal jeg på to intervjuer neste uke. :nigo: Fikk plutselig et lite kick for å komme i gang igjen :P

Når man minst forventer :P Lykke til :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner den følelsen. Jeg har vært på mange intervjuer, og når jeg fortsatt ikke fikk napp pga andre har mer erfaring. Så begynte jeg å tro selv at jeg aldri vil finne jobb :(

Anonymkode: 561c7...e0c

Kjenner igjen det. Skjer hver eneste gang! Og hver gang skal de forsikre meg om at jeg var en veldig sterk kandidat, men dessverre blablabla. Vel, fint å høre, men det hjelper ikke meg! 

Nå har jeg søkt på en stilling som er fulltid i butikk på et kjøpesenter. Det er en helt ny butikk som skal startes opp, og første dag er faktisk om 2 uker om jeg får den. 
De skulle ta kontakt fortløpende med aktuelle kandidater, og siden jeg sendte søknad i går og ikke har hørt noe i dag så regner jeg med at jeg ikke får den heller. Straffen for å ha så mye som et kvart papir som kvalifiserer til noe annet enn butikk.... 

Men i dag er det lagt ut hele 3 stillinger som er en slags relevante for meg, og som har kort søknadsfrist. Så de skal jeg sende søknad på i kveld og i morgen. 

Og ellers er NAV akkurat like flinke til å luke ut stillinger som ellers. Har blitt kontaktet om julehjelpstillinger og en 10% stilling i lekebutikk. Problemet med det er at det er 1 time kjøring hver vei. Og det gjør ikke jeg for 10% stilling. Eller for å være ekstrahjelp og tilkallingsvikar :P Som tilkallingsvikar og ekstrahjelp ville jeg aldri blitt ansatt med så stor avstand en gang av åpenbare grunner :rolleyes:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man minst forventer :P Lykke til :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Takk! Jeg er superduper gira i dag! Alt går  rett vei om dagen, føles det :) 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissStiles skrev:

Hurra, jeg skal på intervju på mandag! :duskedame:

Lykke til :)

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

@AnonGangerTo hvordan ligger det ann med jobbsøkingen?

Anonymkode: 561c7...e0c

Det er noe bevegelser men langt fra å være i mål. Hvem er det som spør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Det er noe bevegelser men langt fra å være i mål. Hvem er det som spør? 

En som er fast her i tråden, uten napp på jobb. Lurte bare på hvordan det lå ann siden du slet med å få jobb og hadde ikke skrevet i tråden på en stund. 

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som er fast her i tråden, uten napp på jobb. Lurte bare på hvordan det lå ann siden du slet med å få jobb og hadde ikke skrevet i tråden på en stund. 

Anonymkode: 561c7...e0c

Ah OK. Hvorfor er du AB? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Ah OK. Hvorfor er du AB? 

Glem at jeg spurte det...man får tydeligvis ikke lov å være AB...nå synes jeg du spør og graver mye ut av et lite spørsmål jeg stilte...

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glem at jeg spurte det...man får tydeligvis ikke lov å være AB...nå synes jeg du spør og graver mye ut av et lite spørsmål jeg stilte...

Anonymkode: 561c7...e0c

Takk for interessen. Synd at du tar det personlig. Jeg velger å være sparsom med detaljer framover men den dagen jeg får meg jobb kommer jeg til å skrive om det på forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ett intervju etter flere måneder uten jobber å søke på:) Har riktignok en jobb, men fullstendig irrelevant i forhold til utdannelsen min.

Anonymkode: 3fe39...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.10.2016 den 9.39, Sludd skrev:

Jeg begynner å bli kraftig lei av å være arbeidsledig. Var på intervju i går, men følte ikke det gikk noe bra. Vet ikke helt hvor lyst jeg har på jobben heller, det var en liten stilling, og med 2,5 timers reisevei. Det som eventuelt hadde vært bra er jo at jeg hadde fått relevant erfaring. Jeg bør egentlig ikke klage, har enda et intervju i neste uke, og enda et uka etter det igjen, og den har jeg skikkelig lyst på, selv om jeg faktisk må flytte for å kunne jobbe der. Men uten erfaring er jeg redd jeg må argumentere passe skarpt for å kvalifisere meg for stillingen. Føler for å være negativ i dag! :P 

2,5 timers reisevei hadde jeg ikke orket, i alle fall ikke for en liten stilling.Har du hørt noe fra dem?

Jeg er klar til å flytte dit jeg får jobb, søker omtrent over hele landet. Men tror de helst vil ha folk som er "lokale". Er også litt stress å reise på intervju, har vært på ett etter at jeg ble helt arbeidsledig (mistet deltidsjobben), men fikk ikke den. Litt kjipt når man har reist en hel dag for å komme dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2016 den 23.58, SøtMelon skrev:

Har en noen rettigheter etter at dagpengene tar slutt?

Er selv arbeidsledig, og får bare avslag på intervjuene. Jeg tenker ofte hvordan dette skal gå, om jeg bare får avslag innen dagpengene tar slutt:ohmy: 

Blir en virkelig straffet for at ingen vil ansette deg?

Sosial penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av dere som ønsker en fot inn i butikk så hjelper det å ringe for å spørre om de trenger folk feks til jul. Jeg er heldig da det tilfeldigvis slutter en på jobben nå før jul og da åpner det opp en stilling videre. For øyeblikket er jeg bare ansatt som julehjelp, håper jeg kan få den stillingen som åpner seg..

Anonymkode: 23d87...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg på intervju og jeg er usikker på hvor ærlig jeg skal være ang hvorfor jeg søker ny jobb. Jeg kan jo ikke si at det går dårlig der jeg jobber nå og at jeg er redd for at jeg kanskje ikke har jobb fra nyåret. Hva ville dere sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...