Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest AnonGangerTo
2 timer siden, SøtMelon skrev:

Det er bestandig skummelt å begynne på igjen med jobb etter lang ledighet. Det er mye følelser og redsel..

Du får gi det en sjanse😊 Og husk at du er en verdifull ressurs. Alt du må gjøre er å få opp selvtilliten og booste lykkekontoen!

 

Takk for kommentaren. 

Når det gjelder selve jobben har jeg ingen motivasjon. Dette gjør jeg fordi jeg må ta det jeg får. Det blir ikke noe boost for lykkekontoen, tvert imot, sjansen for at jeg havner ned i kjelleren er stor. 

Endret av AnonGangerTo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.1.2017 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Så fint at jeg fant denne tråden. Jeg er i gang med søknadsskriving og utforming av CV, men jeg kjenner at jeg mister litt motet av det lille jeg har å føre opp på CV'en. Samtidig vet jeg at det blir bare vanskeligere jo lenger jeg venter. 

Anonymkode: 50ab2...b10

Lykke til, håper det ikke blir like verst som du frykter.

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til, håper det ikke blir like verst som du frykter.

Anonymkode: 561c7...e0c

Takk for en hyggelig kommentar! :)

Anonymkode: 50ab2...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 9.44, Daiquiry skrev:

Jeg mistet jobben min i oktober og har nå siste mnd med lønn fra dem. Skal på intervju hos Widerøe i slutten av mnd, gruer meg veldig! Er 8 timers intervju, med både  plenums og individuelle intervjuer...😱😩. 

Lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...demotivert :( To år som arbeidsledig. Søker som bare det. Men har ikke resultert i noen jobb utenom 2 måneders vikariat.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på her. Har hatt en midlertidig stilling i over 1 år nå. Kontrakten min går ut i slutten av juni. Har fått klar beskjed om at det ikke blir forlengelse (da må de ansatte meg fast siden jeg har vært her mer enn 3 år). Har søkt en god del jobber (så langt bare relevante, men bør vel begynne å søke på alt) og vært på kanskje 6-7 intervjuer, men når aldri helt opp. 

 

Endret av Blådiamant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Daiquiry skrev:

Tusen takk!! Håper alt er bra med deg 😊. 

Det går bra her. Leter etter ny jobb pga at det er lønnskutt i bedriften jeg jobber i. 

Så spennende med intervju i widerøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MissStiles skrev:

Det går bra her. Leter etter ny jobb pga at det er lønnskutt i bedriften jeg jobber i. 

Så spennende med intervju i widerøe.

Hadde gladelig tatt din jobb, selv om lønnen var litt dårligere..

Å gå 100% ledig er drepen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det slik at man alltid må ta med referanse og attester? Jeg er i en slitsom jobbsituasjon hvor jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det med nettopp dette, men regner med at det tas som et dårlig tegn å ikke ha hverken referanser eller attester... Vil så gjerne finne meg en ny jobb, mistrives her jeg er nå hvor sjefen ikke følger reglene.

Anonymkode: 931d8...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SøtMelon skrev:

Hadde gladelig tatt din jobb, selv om lønnen var litt dårligere..

Å gå 100% ledig er drepen..

Nå misliker jeg også sjefen min ganske mye og. Fordi han gjør ingenting for å redde bedriften sin. 

Men jeg var lenge arbeidsledig før jeg fikk den jobben så jeg har vært der og forstår deg godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har dyttet meg til å ta en master neste år, i stedet for å begynne jobbsøker-prosessen...

Jeg følger alltid spent med her. Lykke til til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er det slik at man alltid må ta med referanse og attester? Jeg er i en slitsom jobbsituasjon hvor jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det med nettopp dette, men regner med at det tas som et dårlig tegn å ikke ha hverken referanser eller attester... Vil så gjerne finne meg en ny jobb, mistrives her jeg er nå hvor sjefen ikke følger reglene.

Anonymkode: 931d8...468

Tar aldri med referanser eller attester, med mindre de spesifikt spør om det. Da får de referanser og attester ra tidligere jobber, ikke nåværende. Tror det er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tvist skrev:

Tar aldri med referanser eller attester, med mindre de spesifikt spør om det. Da får de referanser og attester ra tidligere jobber, ikke nåværende. Tror det er vanlig.

Men hva gjør man om man ikke har tidligere jobber? 

Anonymkode: 931d8...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør man om man ikke har tidligere jobber? 

Anonymkode: 931d8...468

Har du en kollega på nåværende jobb du kan spørre, uten at ledelsen får nyss om det? Evt leder for håndballaget, lærer eller lignende. Har du hatt sommerjobb eller vært barnevakt over tid kan det brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2017 den 9.49, AnonGangerTo skrev:

Arbeidstreningskontrakten er nå signert og jeg begynner allerede førstkommende mandag.

Lykke til, snuppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
8 minutter siden, O.G. skrev:

Lykke til, snuppa!!

Aww. Tusen takk for det!

Jeg kommer til å fortsette med å se etter andre jobber fordi dette er en nød jobb. Så jeg har vært flink pike og hørt på alle, og tok det jeg kunne få. Håper alle er fornøyde! 

Hvordan går det dine søk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Aww. Tusen takk for det!

Jeg kommer til å fortsette med å se etter andre jobber fordi dette er en nød jobb. Så jeg har vært flink pike og hørt på alle, og tok det jeg kunne få. Håper alle er fornøyde! 

Hvordan går det dine søk? 

Dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...