Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

9 timer siden, MissStiles skrev:

Jeg fikk beskjed igår om at stillingen var blitt besatt. Det hadde løst det internt. Så da blir det ikke noe intervju idag. :angry:

Så kjipt!!! Har tidligere fått samme beskjeden, er noe dritt 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk avslag på drømmejobben, jeg har kunnskapen, men har aldri brukt den i jobbsammenheng. Så når jeg fikk avslaget på mail argumenterte jeg og får nå en mulighet til å vise hva jeg er god for. Det hadde jeg ikke regnet med. Veeeldig fornøyd nå, spent på å høre om  jeg er flink nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker ikke jeg å lese alt som finnes av kommentarer her, men har dere som søker jobb vurdert direktesalg? I det minste som en biinntekt til man får en jobb. Penger trenger man jo alltid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silje Lien skrev:

Nå orker ikke jeg å lese alt som finnes av kommentarer her, men har dere som søker jobb vurdert direktesalg? I det minste som en biinntekt til man får en jobb. Penger trenger man jo alltid :) 

Jeg vet at jeg ikke kunne gjort det. Det er jo ikke vanskelig å finne en jobb innen det. Men jeg hadde heller vasket eller kjørt buss en å være selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tvist skrev:

Jeg vet at jeg ikke kunne gjort det. Det er jo ikke vanskelig å finne en jobb innen det. Men jeg hadde heller vasket eller kjørt buss en å være selger.

Ja, jobber man med direktesalg er man sin egen sjef. Men da må man finne produktene som passer en selv. Folk selger alt fra støvsugere, vaskekluter eller kaffe til kosmetikk og kosttilskudd. Det viktigste er at man brenner for produktene, da går salget av seg selv.

Endret av Silje Lien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silje Lien skrev:

Ja, jobber man med direktesalg er man sin egen sjef. Men da må man finne produktene som passer en selv. Folk selger alt fra støvsugere, vaskekluter eller kaffe til kosmetikk og kosttilskudd. Det viktigste er at man brenner for produktene, da går salget av seg selv.

Man må ha den rette personligheten også. Jeg har prøvd å selge litt, det funket dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Silje Lien skrev:

Ja, jobber man med direktesalg er man sin egen sjef. Men da må man finne produktene som passer en selv. Folk selger alt fra støvsugere, vaskekluter eller kaffe til kosmetikk og kosttilskudd. Det viktigste er at man brenner for produktene, da går salget av seg selv.

Dette bør være noe ordentlig selskap man selger for i såfall, og ikke pyramideselskaper som Nuskin o.l. 

Etter ett år med søknader, syv av månedene som nyutdannet, landet jeg endelig drømmejobben! Det viser ofte det som så mange sier, at alle avslag til slutt kan gi en drømmejobb. Det har vært noen tunge måneder, men jeg har aldri gitt opp, noe jeg er glad for. Gruer meg selvfølgelig masse til første arbeidsdag, med nerver og "tenk om jeg ikke lever opp til forventningene" men må bare hoppe uti det  

Anonymkode: 9539d...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør være noe ordentlig selskap man selger for i såfall, og ikke pyramideselskaper som Nuskin o.l. 

Anonymkode: 9539d...f43

MLM er som oftest det direktesalg går ut på. Det finnes både good guys og bad guys, Nuskin er etter hva jeg vet et seriøst selskap. Det man trenger å se etter, er om selskapet er medlem av Direktesalgsforbundet. Da er markedsføringsplanen deres godkjent.

MLM er bare en annen måte å markedsføre seg på. Både Oriflame, Nuskin, Norwex, Tupperware, Zinzino, Mary Kay, Forever Living, PM-International, Lux og Herbalife er eksempler på good guys man trygt kan selge produkter for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tvist skrev:

Man må ha den rette personligheten også. Jeg har prøvd å selge litt, det funket dårlig. 

Nja. Det kommer lettere for noen enn for andre. Men jeg mener fortsatt at det eneste du egentlig trenger er å virkelig brenne for produktene du selger. Man må klare å få mange nei uten å miste motivasjonen. Man må utfordre komfortsonen sin hele tiden, men før eller senere vil man lykkes dersom man ikke gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg akkurat søkt på en jobb jeg har kjempelyst på. det er sommerjobb, men likevel.. de søker vel helst etter ferdigutdannede, men sto at miljøarbeidere/studenter også kunne søke så har jo et håp. er innen rus/psykatri :) krysser fingra!

Endret av fresia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Silje Lien skrev:

MLM er som oftest det direktesalg går ut på. Det finnes både good guys og bad guys, Nuskin er etter hva jeg vet et seriøst selskap. Det man trenger å se etter, er om selskapet er medlem av Direktesalgsforbundet. Da er markedsføringsplanen deres godkjent.

MLM er bare en annen måte å markedsføre seg på. Både Oriflame, Nuskin, Norwex, Tupperware, Zinzino, Mary Kay, Forever Living, PM-International, Lux og Herbalife er eksempler på good guys man trygt kan selge produkter for.

MLM er et skalkeskjul for å drive pyramidespill lovlig som for mange ender opp med mer i utgifter enn inntekter. Nuskin f.eks., krever at du som selger (eller forretningsutvikler som de nå kaller seg), abonnerer på varene.  Skal jeg i fremtiden ansette, ville jeg styrt langt unna personer som har vært i noe slikt. De kan gjerne være suverene selgere og gjøre det bra, men å ikke ha evnen til kritisk sans er ganske avgjørende skal man klatre oppover fra en selgerjobb.

Anonymkode: 9539d...f43

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MLM er et skalkeskjul for å drive pyramidespill lovlig som for mange ender opp med mer i utgifter enn inntekter. Nuskin f.eks., krever at du som selger (eller forretningsutvikler som de nå kaller seg), abonnerer på varene.  Skal jeg i fremtiden ansette, ville jeg styrt langt unna personer som har vært i noe slikt. De kan gjerne være suverene selgere og gjøre det bra, men å ikke ha evnen til kritisk sans er ganske avgjørende skal man klatre oppover fra en selgerjobb.

Anonymkode: 9539d...f43

Abonnement på varer er helt vanlig. Men det er ikke noe man MÅ. Det er bare en annen måte å markedsføre seg på. Nå har ikke jeg noen personlig erfaring med Nuskin, så jeg kan ikke uttale meg direkte om dem. Varer kjøpt via direktesalg er gjerne dyre, men har også mye bedre kvalitet enn de man kjøper i butikk. MLM skal gjøres i team, og det skal være positivt. Istedenfor å trykke hverandre ned, har alle alt å tjene på at andre kommer seg opp og frem. Det som også er fascinerende med MLM er at det ikke nødvendigvis er den typiske selgertypen som gjør det best. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hittil bare fått avslag. Jobbene tildeles internt, til venner og unge skoleelever.

Nå er jeg gravid, og får forhåpentligvis forlenget pengeperioden😊 Skaden er uansett skjedd, da jeg har et lite barn fra før. Et barn til eller fra... Arbeidsgivere dømmer uansett.

For meg lønner dette seg. Da jeg slipper å vente for lenge med å få barn, grunnet et evig dårlig arbeidsmarked. Så når jeg er ferdig ned permisjonstiden, så har jeg fått et barn på kjøpet. Og aldersforskjellen på barne vil ikke være for stor😉 Og så er jeg jo helt ferdig med barn og kan satse på karriere, uten å stresse mer med å få nr.2!

Anonymkode: a4b5c...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten 100 000 av arbeidsledige får ikke hjelp av nav til å finne ny jobb iflg tv2. Kjipt at det blir hemmelig for den som søker arbeid. Ledighetstallet i Norge holder disse utenfor pga de har problemer av ymse slag. Ikke sjans komme tilbake til jobb om noe gikk galt på forrige jobb iallefall .Surt . Umulig med godt liv i Norge med lite penger.

Anonymkode: a71d1...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 100 000 av arbeidsledige får ikke hjelp av nav til å finne ny jobb iflg tv2. Kjipt at det blir hemmelig for den som søker arbeid. Ledighetstallet i Norge holder disse utenfor pga de har problemer av ymse slag. Ikke sjans komme tilbake til jobb om noe gikk galt på forrige jobb iallefall .Surt . Umulig med godt liv i Norge med lite penger.

Anonymkode: a71d1...594

Umulig med et godt liv i Norge uten penger? Fordi man ikke kan kjøpe iphone og Michael Kors, eller dra til Syden? Jeg tror nok de foreldreløse barna som bor på søppeldynger i Filipinene er uenige med deg... Vi er HELDIGE som har et velferdssystem som hjelper oss, vi slipper i det minste å sulte. Vi kan ikke regne med at noen andre skal finne jobb til oss. Når det er sagt, det kommer til å ordne seg for deg hvis du står på! Hva drømmer du om? Finnes det noe kurs du kan ta, f.eks, for å heve kompetansen din og øke sjansene på å finne en jobb?

Anonymkode: aa848...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten 100 000 av arbeidsledige får ikke hjelp av nav til å finne ny jobb iflg tv2. Kjipt at det blir hemmelig for den som søker arbeid. Ledighetstallet i Norge holder disse utenfor pga de har problemer av ymse slag. Ikke sjans komme tilbake til jobb om noe gikk galt på forrige jobb iallefall .Surt . Umulig med godt liv i Norge med lite penger.

Anonymkode: a71d1...594

Jeg hadde heller ikke regnet med at nav ordnet det for meg, jeg må gjøre det selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2017 den 13.42, dillyduzit skrev:

Ikke helt sikre enda, men det blir i området rundt 1 + max 1,5t fra Oslo rundt. Går alt til fullstendig helvete, blir det enten å ta opp noen fag, eller prøve meg på 23/5 og studere for å bli sykepleier. 

Å, jeg er i samme situasjon, men ikke 23/5 og sykepleierutdanning da. Det blir nok flytting i løpet av våren.

Så vanskelig bare få intervju og jobb for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jacklost skrev:

Å, jeg er i samme situasjon, men ikke 23/5 og sykepleierutdanning da. Det blir nok flytting i løpet av våren.

Så vanskelig bare få intervju og jobb for tiden :(

 

Har fått noe plutselig panikkangst, så lurer på om jeg skal begynne å søke noe smått igjen, bare vikar sånn at jeg ikke binder meg til noe 100%.. men altså, sjansen for å i det hele tatt få en mulighet til det med den store arbeidsledigheten her nede er nok minimal. Huset ligger ute for salg nå, så får me sjå kva som skjer. Lykke til, til deg så får vi begge krysse fingere og tær for hverandre. 

Heldigvis så driver jeg å bygger opp instagrammen, så noe "fokus" i hverdagen har jeg hvertfall, haha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte!

Det skal ikke være lett. Skulle bare ønske man kunne skru klokken 10 år tilbake å gjøre alle valg om igjen. Har noen søknader på lur, men regner ikke med å høre for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2017 den 3.49, AnonymBruker skrev:

Nesten 100 000 av arbeidsledige får ikke hjelp av nav til å finne ny jobb iflg tv2. Kjipt at det blir hemmelig for den som søker arbeid. Ledighetstallet i Norge holder disse utenfor pga de har problemer av ymse slag. Ikke sjans komme tilbake til jobb om noe gikk galt på forrige jobb iallefall .Surt . Umulig med godt liv i Norge med lite penger.

Anonymkode: a71d1...594

Hva mener du ?

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...