Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Magnifiq

Da er det gått en uke siden sistemann var inne til intervju, så da kan jeg nok huke bort denne jobben også.

 

Syns det er så lite jobber ute om dagen. Spesielt noe som ikke er sommervikarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Magnifiq skrev:

Da er det gått en uke siden sistemann var inne til intervju, så da kan jeg nok huke bort denne jobben også.

 

Syns det er så lite jobber ute om dagen. Spesielt noe som ikke er sommervikarer...

Hvorfor ringer du ikke og spør? Jeg har alltid ringt tilbake og spurt når det har gått en uke. Det viser jo bare interesse. Håper du får jobben, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, claims skrev:

Verste jeg vet: Hva jobber du med? 
- Arbeidsledig
Hvorfor det?

- Fordi jeg er en katt

Ha ha ha, måtte le skikkelig her nå.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, claims skrev:

Verste jeg vet: Hva jobber du med? 
- Arbeidsledig
Hvorfor det?

- Fordi jeg er en katt

Fantastisk. Det skal jeg starte med å si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Hvordan klarer så sinnsykt mange studenter å få seg deltidsjobb og sommerjobb? Man får jo inntrykk av at dette er noe man MÅ gjøre for å overleve som student, og at alle som ikke gjør det er dumme, men jeg får jo ikke jobb! Jeg søker og søker, men får ikke en gang svar! :icon_frown: Blir vel enda en sommer hos mamma og pappa da. Begynner å bli trist når man er 25..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra. Jeg har fått invitasjon til et jobbintervju. Var veldig usikker på om jeg kom til å få det på den stillingen :) Skikkelig glad her :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
14 timer siden, Stormborn88 skrev:

Hurra. Jeg har fått invitasjon til et jobbintervju. Var veldig usikker på om jeg kom til å få det på den stillingen :) Skikkelig glad her :P

Hurra! Lykke til!

 

Jeg sendte av gårde en søknad på en veldig spennende stilling i stad, hvor de faktisk ringte meg opp etter en halvtime for å spørre om jeg kan komme på intervju til uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Magnifiq skrev:

Hurra! Lykke til!

 

Jeg sendte av gårde en søknad på en veldig spennende stilling i stad, hvor de faktisk ringte meg opp etter en halvtime for å spørre om jeg kan komme på intervju til uken :)

Takk :)  Så ufattelig bra da. Lykke til for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Magnifiq skrev:

Hurra! Lykke til!

 

Jeg sendte av gårde en søknad på en veldig spennende stilling i stad, hvor de faktisk ringte meg opp etter en halvtime for å spørre om jeg kan komme på intervju til uken :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 20.43, Linaria skrev:

Hvordan klarer så sinnsykt mange studenter å få seg deltidsjobb og sommerjobb? Man får jo inntrykk av at dette er noe man MÅ gjøre for å overleve som student, og at alle som ikke gjør det er dumme, men jeg får jo ikke jobb! Jeg søker og søker, men får ikke en gang svar! :icon_frown: Blir vel enda en sommer hos mamma og pappa da. Begynner å bli trist når man er 25..

Nettverk, tror jeg. Jobbet bare annenhver sommer som student selv, og etter ørti avslag ga jeg helt opp å finne deltidsjobb. Heldigvis hadde jeg ikke så mye til forbruk heller.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjekt å se at det går bra med noen her i tråden! At det ikke bare er avslag og triste tanker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MalloryK skrev:

Det er så kjekt å se at det går bra med noen her i tråden! At det ikke bare er avslag og triste tanker. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt fått begynt på prøveperioden nå, og merker jeg er ganske stressa og usikker. Uvante og lite definerte arbeidsoppgaver, ikke mye opplæring, og en sjef som hele tiden fyker rundt og ikke kan svare på så mye. Føler vel på en måte at jeg burde være mer selvstendig enn jeg er, og produsert mer, selv om jeg ikke er helt sikker på hva. :P Vil jo helst gjøre et godt inntrykk, men kjempelett er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på to intervjuer med en dags mellomrom. Begge sendte mailer på at de var syke. Har ikke hørt noe siden. Tok kontakt på det ene stedet og de sa at stillingen var besatt...

Anonymkode: 9fe13...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle på to intervjuer med en dags mellomrom. Begge sendte mailer på at de var syke. Har ikke hørt noe siden. Tok kontakt på det ene stedet og de sa at stillingen var besatt...

Anonymkode: 9fe13...ff8

Sånt er bare dårlig gjort! Arbeidsgivere vet å kunne drive rovdrift på arbeidssøkere! :( Føler med deg:hug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Sånt er bare dårlig gjort! Arbeidsgivere vet å kunne drive rovdrift på arbeidssøkere! :( Føler med deg:hug:

Nå er det vel strengt tatt ikke det å være kjip mot nye potensielle ansatte som er rovdrift, det er bare ubetenksomhet. 

Rovdrift er nå man kjører ansatte beinhardt uten nødvendigvis å tenke på lover, regler og inngåtte tariffavtaler. Ja, det er mye av det også, men det er ikke det samme som å bli behandlet kjipt som arbeidssøker. 

Anonymkode: 4f404...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettverk, tror jeg. Jobbet bare annenhver sommer som student selv, og etter ørti avslag ga jeg helt opp å finne deltidsjobb. Heldigvis hadde jeg ikke så mye til forbruk heller.

Anonymkode: eca3f...8ea

Ja.. Det er veldig irriterende for jeg trenger pengene, men jeg kjenner ikke så mange mennesker der jeg bor. Har fått jobbe litt der pappa jobber innimellom, men de trenger ikke så ofte vikarer. Det blir kanskje 1 - 2 uker hver sommer hvis jeg er heldig. 

Aah, lei av å søke og ikke få svar. Gidder snart ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
3 timer siden, Stormborn88 skrev:

Takk :)  Så ufattelig bra da. Lykke til for deg også :)

 

3 timer siden, O.G. skrev:

Lykke til!

 

Takk!  dette er en stilling jeg virkelig ønsker meg, som passer supert inn i langtidsplanen min, for hvor jeg ønsker meg i fremtiden 😊

3 timer siden, Okapi skrev:

Har såvidt fått begynt på prøveperioden nå, og merker jeg er ganske stressa og usikker. Uvante og lite definerte arbeidsoppgaver, ikke mye opplæring, og en sjef som hele tiden fyker rundt og ikke kan svare på så mye. Føler vel på en måte at jeg burde være mer selvstendig enn jeg er, og produsert mer, selv om jeg ikke er helt sikker på hva. :P Vil jo helst gjøre et godt inntrykk, men kjempelett er det ikke.

Uff! Følelsen av å være ny😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...