Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonGangerTo skrev:

I dag kom det endelige avslaget på den jobben jeg var meget godt kvalifisert for. En av stillingene ble gitt til en student som blir ferdig med studiene ila våren i år. Resten av stillingene gikk til de som allerede hadde jobb der fra før. Da lurer jeg på hvorfor mann skal søke når mesteparten av stillingene går til interne søkere. Tenk å bli forbigått av en som ikke har fullført utdannelsen sin. Det hjelper tydeligvis ikke å ha fullført graden samt stille med erfaring. Det så de bort fra. :kjempesinna:  Jeg var den eneste med doktorgrad, også det ubetydelig! Og alle er selvsagt norske. 

 

 Livet er ikke rettferdeig!

Anonymkode: cf37c...87e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, daemonia skrev:

Ja... Det er kanskje slik som kommunale stillinger. Sender ut brev for å bekrefte at søknad er mottatt og at det vil bli behandlet innen den og den tiden. :)

Men jeg vil ha! Så jeg får litt panikk :P 

Jeg forstår at man blir stresset. Måtte selv gå å sjekke dagens brevbunke nå for å se om jeg hadde fått noe, men det lå ikke noe her :P

Anonymkode: 9fe88...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonGangerTo skrev:

I dag kom det endelige avslaget på den jobben jeg var meget godt kvalifisert for. En av stillingene ble gitt til en student som blir ferdig med studiene ila våren i år. Resten av stillingene gikk til de som allerede hadde jobb der fra før. Da lurer jeg på hvorfor mann skal søke når mesteparten av stillingene går til interne søkere. Tenk å bli forbigått av en som ikke har fullført utdannelsen sin. Det hjelper tydeligvis ikke å ha fullført graden samt stille med erfaring. Det så de bort fra. :kjempesinna:  Jeg var den eneste med doktorgrad, også det ubetydelig! Og alle er selvsagt norske. 

 

Kanskje det er alderen? Jeg har en vennine som er 35+, hun slet mer for å få jobb enn andre vennina mi som er 25 og fikk jobb ganske raskt etter studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
8 minutter siden, sweety pie skrev:

Kanskje det er alderen? Jeg har en vennine som er 35+, hun slet mer for å få jobb enn andre vennina mi som er 25 og fikk jobb ganske raskt etter studiene.

Nå har jeg ikke sjekket hvor gamle disse folk er men tipper at de er mellom 25-40. Jaja, det er greit! På tide å gi fæn i alle disse avslagene. Fuck alle som har gitt meg avslag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo jobbet mye på jobbsøkermarkedet for tiden. Du er jo tydeligvis godt kvalifisert. Kan det hende at du er for godt kvalifisert for mange jobber? Om man ikke må ha doktorgrad for jobb så antar jo mange arbeidsgivere at det gjerne tilsier høyere lønnsutgifter. 

Anonymkode: 4f404...26b

Så hva er det du foreslår at jeg bør gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonGangerTo skrev:

Nå har jeg ikke sjekket hvor gamle disse folk er men tipper at de er mellom 25-40. Jaja, det er greit! På tide å gi fæn i alle disse avslagene. Fuck alle som har gitt meg avslag! 

Vet du, du kunne ha skaffet deg praksisplass via nav og kanskje endt med fast jobb etterhvert. Men man må regne med å få lite penger når man er i praksis. Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonGangerTo
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Livet er ikke rettferdeig!

Anonymkode: cf37c...87e

Ikke noe nytt! Dritt i det! Noe mye bedre venter på meg en vakker dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
2 minutter siden, sweety pie skrev:

Vet du, du kunne ha skaffet deg praksisplass via nav og kanskje endt med fast jobb etterhvert. Men man må regne med å få lite penger når man er i praksis. Har du tenkt på det?

Du forteller meg ikke noe nytt. Det du ikke vet er at NAV nekter å skaffe meg praksisplass, det må jeg skaffe selv sier de. Foreløpig har jeg kun fått avslag på praksisplass søknader. 

Jeg beholder alle dagspengene når jeg er i praksis. Nå vet du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Du forteller meg ikke noe nytt. Det du ikke vet er at NAV nekter å skaffe meg praksisplass, det må jeg skaffe selv sier de. Foreløpig har jeg kun fått avslag på praksisplass søknader. 

Jeg beholder alle dagspengene når jeg er i praksis. Nå vet du det. 

Ok...Prøvde bare å være behjelpelig...

Ja, NAV hjelper lite når man er ressurssterk selv. Har venner med samme erfaring. Men de har ringt rundt veldig mange plasser og har klart å finne seg jobb.  Som etterhvert ble fast jobb. Så det er jo en mulighet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Du forteller meg ikke noe nytt. Det du ikke vet er at NAV nekter å skaffe meg praksisplass, det må jeg skaffe selv sier de. Foreløpig har jeg kun fått avslag på praksisplass søknader. 

Jeg beholder alle dagspengene når jeg er i praksis. Nå vet du det. 

 

Hvilket land kommer du fra? Har du vurdert å endre navnet ditt til noe som er mer norskklingende?

Anonymkode: ca094...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvilket land kommer du fra? Har du vurdert å endre navnet ditt til noe som er mer norskklingende?

Anonymkode: ca094...bd0

Navnet mitt er norsk, tro det eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
16 minutter siden, sweety pie skrev:

Ok...Prøvde bare å være behjelpelig...

Ja, NAV hjelper lite når man er ressurssterk selv. Har venner med samme erfaring. Men de har ringt rundt veldig mange plasser og har klart å finne seg jobb.  Som etterhvert ble fast jobb. Så det er jo en mulighet. 

Det betviler jeg ikke et sekund men jeg søker i Rogaland nå. Har selv klart å få meg praksisplass før og det endte opp med fast jobb. 6 måneder senere gikk bedriften konkurs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Det du ikke vet er at NAV nekter å skaffe meg praksisplass

Ååååhhhh. HVA FAEN ER GREIA MED DET??????????????????

Sorry ass.

MEN, hadde man brukt littegranne tid på å få ressurssterke mennesker ut i arbeid, så hadde man i lengden spart tid og penger.

Jeg blir så irritert på NAV.

Ellers, @AnonGangerTo Jeg liker at du skriver NAV med store bokstaver. Møtt for mange mennesker som skriver det med små bokstaver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Stormborn88 skrev:

Ellers, @AnonGangerTo Jeg liker at du skriver NAV med store bokstaver. Møtt for mange mennesker som skriver det med små bokstaver :P

Det heter Nav. Begynte med en forkortelse, men har blitt et særnavn. Sjekk Språkrådet. Veldig mange som skriver det feil. Til og med Nav selv på egne nettsider.

T.O.

Anonymkode: 5b84f...0b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søke søke søke. Dette er livet vårt folkens. Søke, intervju, avslag. Søke, intervju, avslag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man dersom man er 18, ikke får sommerjobb, skal ta et friår med jobbing, men ikke får jobb? Er jo ikke spesielt lett å få jobb her i oljebyen for tiden.
Har gode karakterer, hatt sommerjobb før (ikke butikkansatt som jeg søker på nå), vært frivillig, osv, men ingen av de 51 søknadene mine har jeg fått svar på.

Dette er helt grusomt, noen tips?

Anonymkode: 5d5bc...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man dersom man er 18, ikke får sommerjobb, skal ta et friår med jobbing, men ikke får jobb? Er jo ikke spesielt lett å få jobb her i oljebyen for tiden.
Har gode karakterer, hatt sommerjobb før (ikke butikkansatt som jeg søker på nå), vært frivillig, osv, men ingen av de 51 søknadene mine har jeg fått svar på.

Dette er helt grusomt, noen tips?

Anonymkode: 5d5bc...b18

Dropp friåret og begynn på et studie eller reis til utlandet et år.

Anonymkode: 5b84f...0b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man dersom man er 18, ikke får sommerjobb, skal ta et friår med jobbing, men ikke får jobb? Er jo ikke spesielt lett å få jobb her i oljebyen for tiden.
Har gode karakterer, hatt sommerjobb før (ikke butikkansatt som jeg søker på nå), vært frivillig, osv, men ingen av de 51 søknadene mine har jeg fått svar på.

Dette er helt grusomt, noen tips?

Anonymkode: 5d5bc...b18

Høres ut som meg for et år siden. Nå er jeg avhengig av nav for å betale regningene mine. Ikke ta friår... 

Anonymkode: bdc76...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp friåret og begynn på et studie eller reis til utlandet et år.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Skal ta opp et par fag for å komme inn på drømmestudiet, men privatisteksamen  er  jo ferdig innen desember. Jeg vil ikke ta et årsstudium for "gøy" er altfor mentalt sliten for det, og reise blir for dyrt. 
Skulle ønske foreldrene mine hadde kontakter som eventuelt kunne hatt noe ledig der det kun kreves generell studiekompetanse, men nei. Får se om jeg kan ta opp litt av det frivillige arbeidet eller noe. 

Anonymkode: 5d5bc...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som meg for et år siden. Nå er jeg avhengig av nav for å betale regningene mine. Ikke ta friår... 

Anonymkode: bdc76...6bd

Bor hjemme så har ingen regninger å betale (bruker sjeldent penger på klær og diverse). Hjelper selvsagt til hjemme dersom noen skulle lure på det. 

Anonymkode: 5d5bc...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...