Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Rozes

 

Når det først løsner, så løsner det skikkelig altså! Vært arbeidsledig i 8mnd, og i dag har jeg fått tilbud om praksisplass på hele fire steder! Så neste uke blir det intervjuer, og deretter kan jeg faktisk velge :-D 

Endret av Rozes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Rozes skrev:

 

Når det først løsner, så løsner det skikkelig altså! Vært arbeidsledig i 8mnd, og i dag har jeg fått tilbud om praksisplass på hele fire steder! Så neste uke blir det intervjuer, og deretter kan jeg faktisk velge :-D 

Hvordan har du fått praksisplass? Via Nav?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debattanten skrev:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

JOOOOOOOOOOOOBBBBBTILBUD!! :):):):):) HEIA MEG!

Heia heia!! :):):) Gratulere!!  

Jeg fikk tak i noen på NAV til slutt angående den stillingen jeg hadde søkt på. Det var visst satt av tid til intervjuer en gang uti neste uke og uka etter. Så det er godt mulig at det ikke er noe negativt likevel at jeg ikke har hørt noe enda. 
Og i en stilling i kommunen så skal det velges ut aktuelle kandidater innen 8 dager etter søknadsfristen (husker ikke hvem som gjorde det, men...), så alt håp er ikke ute likevel :) 

Fortsatt ikke så mye å søke på rundt omkring da, men det dukker vel opp en stilling eller to i uka. 

Og angående mastergrader så fant jeg ikke noe som passet her lokalt som foregår på skolebenken, og hos andre seriøse utdanningsinstitusjoner så er det kun bachelorgradene man kan ta over nett og møte opp innimellom. 
Og mastergrader gjennom andre "diverse" skoler som NKS osv så er det ikke godkjent i lånekassen. Så da blir det ikke noe av akkurat det. Jeg ble faktisk ganske skuffa over det. Men nå vet jeg i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rozes
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du fått praksisplass? Via Nav?

Anonymkode: 561c7...e0c

Ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rozes skrev:

Ja :) 

Jeg vil også gjerne ha en. Fant du selv eller hjalp nav deg?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rozes
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også gjerne ha en. Fant du selv eller hjalp nav deg?

Anonymkode: 561c7...e0c

NAV ordnet alt, men mange må også finne selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, sweety pie skrev:

Wooow wooow wooow, grattis :)

Tusen takk!! :D

4 timer siden, Magnifiq skrev:

Så bra! Gratulere!

 

Jrg angrer sånn på at jeg ikke spurte om når jeg kunne forvente å høre noe, da jeg var på intervju på onsdag... Ventetiden er noe dritt!

 

 

Takker og bukker! Det er fort gjort i farta å glemme det. Om du gjorde det. Har selv gjort det mange ganger. Håper du får et positivt svar etterhvert!

4 timer siden, daemonia skrev:

Heia heia!! :):):) Gratulere!!  

Jeg fikk tak i noen på NAV til slutt angående den stillingen jeg hadde søkt på. Det var visst satt av tid til intervjuer en gang uti neste uke og uka etter. Så det er godt mulig at det ikke er noe negativt likevel at jeg ikke har hørt noe enda. 
Og i en stilling i kommunen så skal det velges ut aktuelle kandidater innen 8 dager etter søknadsfristen (husker ikke hvem som gjorde det, men...), så alt håp er ikke ute likevel :) 

Fortsatt ikke så mye å søke på rundt omkring da, men det dukker vel opp en stilling eller to i uka. 

Og angående mastergrader så fant jeg ikke noe som passet her lokalt som foregår på skolebenken, og hos andre seriøse utdanningsinstitusjoner så er det kun bachelorgradene man kan ta over nett og møte opp innimellom. 
Og mastergrader gjennom andre "diverse" skoler som NKS osv så er det ikke godkjent i lånekassen. Så da blir det ikke noe av akkurat det. Jeg ble faktisk ganske skuffa over det. Men nå vet jeg i hvert fall :)

Takker! Håper det med NAV går igjennom for deg!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, debattanten skrev:

Takker! Håper det med NAV går igjennom for deg!

 

Takk, det håper jeg også! Da er man jo sikret jobb for livet om man først kommer inn der ;)

Men nå har jeg skrevet en søknad. Den har jeg skrevet på nynorsk, siden stillingsannonsen er på nynorsk. Og så kom jeg på at CV er jo på bokmål! Bør jeg oversette den også da? Eller kan den bare være bokmål slik at de ser at jeg klarer begge deler? 

Det er ikke en stor bedrift hvor det vil ha særlig med betydning, men vil jo at det skal se bra ut uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslag på avslag, og jeg som trodde jeg hadde både en god utdanning og masse erfaring. Flere og flere i kullet mitt har allerede fått seg fast jobb og jeg blir bare mer stressa for hver dag.. :icon_frown:

Er det lurt å registrere seg på NAV sine sider med CV og sånn når man er student, eller kan man lett havne utenfor hvis man egentlig vil sikte mot private bedrifter?
Ringer dere etter mens dere venter på svar for å høre hvordan de ligger an i prosessen? Hva sier dere da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, debattanten skrev:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

JOOOOOOOOOOOOBBBBBTILBUD!! :):):):):) HEIA MEG!

Gratulerer ! :biggrin:

Den følelsen når de ringer og forteller, - den følelsen er 'luftig' for å si det pent.

Gratulerer 1000 ganger :klemmer:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble oppringt av en arbeidsgiver i går og ble spurt om jeg kunne komme til en "samtale" i dag. Dukket opp, fikk en presentasjon av sjappa, snakket litt om CV og ambisjoner, og fikk beskjed om at de skulle ta kontakt til uka. Rimelig tatt på senga, for å være ærlig, og har aldri stilt så uforberedt til noe som viste seg å være et slags jobbintervju. Tok meg litt tid å skjønne hva stillingen var også, men det ser ut til å være en slags redaktørstilling som involverer generelt ansvar for firmaets språklige profil, samt litt lettvint journalistikk. Ikke helt ulikt det jeg har gjort for andre, men litt skumlere enn vanlig, siden det involverer publisering utad. Har rimelig blandede følelser nå, litt fordi det er lenge siden jeg har vært så nære ansettelse (og har aldri blitt vurdert til en såpass ettertraktet stilling), og litt fordi jeg er redd for å gå litt på trynet med selve arbeidsoppgavene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
15 timer siden, Okapi skrev:

Ble oppringt av en arbeidsgiver i går og ble spurt om jeg kunne komme til en "samtale" i dag. Dukket opp, fikk en presentasjon av sjappa, snakket litt om CV og ambisjoner, og fikk beskjed om at de skulle ta kontakt til uka. Rimelig tatt på senga, for å være ærlig, og har aldri stilt så uforberedt til noe som viste seg å være et slags jobbintervju. Tok meg litt tid å skjønne hva stillingen var også, men det ser ut til å være en slags redaktørstilling som involverer generelt ansvar for firmaets språklige profil, samt litt lettvint journalistikk. Ikke helt ulikt det jeg har gjort for andre, men litt skumlere enn vanlig, siden det involverer publisering utad. Har rimelig blandede følelser nå, litt fordi det er lenge siden jeg har vært så nære ansettelse (og har aldri blitt vurdert til en såpass ettertraktet stilling), og litt fordi jeg er redd for å gå litt på trynet med selve arbeidsoppgavene.

Så spennende!

Fordelen er jo at man slipper å grue seg til intervjuet da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Gratulerer ! :biggrin:

Den følelsen når de ringer og forteller, - den følelsen er 'luftig' for å si det pent.

Gratulerer 1000 ganger :klemmer:

 

 

Takk takk! Fantastisk var det! Gikk for meg selv når telefonen ringte, samboer er hjemme i mammapermisjon så jeg pratet i en annen del av huset. Skulle kødde litt når jeg kom inn i stua igjen, men det klarte jeg ikke der jeg kom svevende på en sky av lykke! Det var ganske opplagt at jeg fikk jobben. 

Har hatt hatt et sånt "hurtigbokmerke" i nettleseren til jobbsøkersider og slike steder jeg har besøkt i de 6 månedene jeg har søkt jobb. Det føltes godt å slette de i går. Har søkt ca 30 jobber siden nyttår og rundt 5-10 i fjor før jul. Har hatt intervju hos 5 arbeidsgivere totalt. 

Den jobben jeg fikk nå er i en helt annen bransje og det er helt greit da innholdet i stillingen går på tvers av bransjer. Brukt mye tid på sette meg inn i fagstoff, yrket og hva jobben går ut på. Lest bøker og svelget alt jeg har kommet over på Internett. Det gav avkastning med tanke på de tilbakemeldingene jeg fikk så det er jo bra :) Føles det verdt det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, debattanten skrev:

Takk takk! Fantastisk var det! Gikk for meg selv når telefonen ringte, samboer er hjemme i mammapermisjon så jeg pratet i en annen del av huset. Skulle kødde litt når jeg kom inn i stua igjen, men det klarte jeg ikke der jeg kom svevende på en sky av lykke! Det var ganske opplagt at jeg fikk jobben. 

Har hatt hatt et sånt "hurtigbokmerke" i nettleseren til jobbsøkersider og slike steder jeg har besøkt i de 6 månedene jeg har søkt jobb. Det føltes godt å slette de i går. Har søkt ca 30 jobber siden nyttår og rundt 5-10 i fjor før jul. Har hatt intervju hos 5 arbeidsgivere totalt. 

Den jobben jeg fikk nå er i en helt annen bransje og det er helt greit da innholdet i stillingen går på tvers av bransjer. Brukt mye tid på sette meg inn i fagstoff, yrket og hva jobben går ut på. Lest bøker og svelget alt jeg har kommet over på Internett. Det gav avkastning med tanke på de tilbakemeldingene jeg fikk så det er jo bra :) Føles det verdt det. 

Bransjebytte er smart :5:

- godt forarbeid og å ikke gi opp lønner seg.

1ste april 2016 blir stående som en merkedag fremover :biggrin:

Nårtid er det 1ste dag i ny jobb? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Bransjebytte er smart :5:

- godt forarbeid og å ikke gi opp lønner seg.

1ste april 2016 blir stående som en merkedag fremover :biggrin:

Nårtid er det 1ste dag i ny jobb? 

Ja, olja er ikke noe særlig om dagen så vi får prøve noe nytt. Greit å få litt bredere CV som kan åpne muligheter i fremtiden også. Ja, den dagen vil bli husket. Og ikke som en dag full av lureri. 

Litt usikker, men jeg skal innom uken som kommer nå for å signere kontrakt og ordne litt praktisk. Så får nok vite litt mer om når jeg starter da tenker jeg :) Vil tippe det går ganske kjapt før jeg er i gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debattanten skrev:

Ja, olja er ikke noe særlig om dagen så vi får prøve noe nytt. Greit å få litt bredere CV som kan åpne muligheter i fremtiden også. Ja, den dagen vil bli husket. Og ikke som en dag full av lureri. 

Litt usikker, men jeg skal innom uken som kommer nå for å signere kontrakt og ordne litt praktisk. Så får nok vite litt mer om når jeg starter da tenker jeg :) Vil tippe det går ganske kjapt før jeg er i gang.

Nei, olje kjenner jeg at også jeg er ferdig med nå. Det var gøy og det var lærerikt, og nå tar vi alt vi lærte om mennesker og teknikk og arbeidsprosesser med oss over i en annen bransje.

De første 6 månedene mine var over på torsdag klokken 23:59:59 og jeg tilbragte dagen på lederkurs sammen med min sjef og en håndfull herlige kolleger.

Tenker du har rett når du tror det går ganske raskt :Nikke:

Senest 1ste mai tenker jeg. - hadde ikke det passet bra da ? :fnise: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Nei, olje kjenner jeg at også jeg er ferdig med nå. Det var gøy og det var lærerikt, og nå tar vi alt vi lærte om mennesker og teknikk og arbeidsprosesser med oss over i en annen bransje.

De første 6 månedene mine var over på torsdag klokken 23:59:59 og jeg tilbragte dagen på lederkurs sammen med min sjef og en håndfull herlige kolleger.

Tenker du har rett når du tror det går ganske raskt :Nikke:

Senest 1ste mai tenker jeg. - hadde ikke det passet bra da ? :fnise: 

 

Da tenker vi ganske likt, må ta med seg det man har lært og bygge videre på det! :) Tja, 1. mai høres jo brukbart ut, men jeg tror det blir før, og jeg er igrunn veldig gira på å starte så fort som mulig. Hehe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 23.19, debattanten skrev:

Kan du være stolt av! Kjempeinnsats av deg. Jeg ville prøvd meg igjen om du har muligheten til det! Mulig du bare har et tilfeldig utvalg av kjentfolk som får jobber kastet etter seg, men jeg tror ikke det er noen god hovedregel i dag. Mitt inntrykk er at det generelt sett, uavhengig av bransje, er vanskelig å få jobb i dag. Selv med god erfaring og bakgrunn.

For å ta et flott sitat som jeg selv liker. Som kan beskrive det du har gjort :)

 

Takker! :) Ja, det er min erfaring også. De aller fleste av de jeg kjenner får ikke jobber kastet etter seg, selvsagt; det bare føles slik noen ganger (når man syns synd på seg selv). Flere jeg kjenner har søkt jobber i over 1 år uten en gang å få komme på intervju. Jeg ser på meg selv som veldig heldig, som faktisk har fast jobb, selv om jeg ønsker å flytte og skifte jobb - så må jeg minne meg selv på at jeg faktisk får lønn hver mnd og dermed er heldigere enn mange i dagens jobbmarked.

 

Flott sitat! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Magnifiq skrev:

Så spennende!

Fordelen er jo at man slipper å grue seg til intervjuet da 😉

Jeg har ærlig talt aldri gruet meg til et intervju. Det skumle er jo jobben. Måtte forholde seg til kollegere og deadlines, prestere. Selve intervjuet er ingenting og det stort sett uunngåelige avslaget betyr at jeg kan legge hele greia bak meg. Det er kanskje det verste med jobbsøking; vissheten om at å lykkes er enda mer ubehagelig enn å mislykkes.

Men det er jo liksom ikke noen vei utenom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
Den 30. mars 2016 at 21.37, AnonGangerTo skrev:

Tusen takk Jolene! Som du sier er jeg langt fra å være i mål. Aner ikke om dette vil gå men jeg krysser fingrene. Håper ikke NAV setter kjepper i hjulet pga en detalj. Min saksbehandler var ikke på kontoret sitt i dag og jeg håper hun ringer i morgen for å avklare om detaljen har stor betydning for om de vil godkjenne søknaden. Sier hun at det ikke er noe problem, da kan jeg puste lettet ut. 

Fikk vite at NAV kommer ikke til å godkjenne søknaden pga detaljen. Enda en nedtur! 

I dag morges fant jeg ut at jeg ikke blir innkalt til intervju for en jobb jeg var meget godt kvalifisert til. Nedtur nr 2 denne måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...