Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, O.G. skrev:

Det er et hundeliv å være arbeidsledig.

Hva med å gjøre det beste ut av det?

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å gjøre det beste ut av det?

Anonymkode: 07f33...905

Du tror ikke jeg gjør det beste ut av det allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å gjøre det beste ut av det?

Anonymkode: 07f33...905

Gjøre det beste ut av det?? Er du klar over hvilken påkjenning det er å gå arbeidsledig?, slite med pengene, kanskje måtte søke om sosialhjelp, ikke vite når ting blir bedre... Gjøre det beste ut av det my ass.

Anonymkode: 5e5fa...3c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Det er et hundeliv å være arbeidsledig.

Hvor lenge har du vært arbeidsledig?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jolene skrev:

Hvorfor kommer du inn i denne tråden for å spre rundt deg med søppel egentlig? Dyrker det egoet ditt på noen som helst måte?

Mange av oss som søker jobb, gjør ALT etter boka. For egen del har jeg 5 års høyere utdannelse og over 10 års erfaring fra ulike bransjer. Hvorfor får ikke jeg jobb? Fordi jeg mangler erfaring fra det feltet jeg er utdannet som. Jeg kjenner mange som er i lignende situasjon som meg, men som ikke får butikkjobb, vaskejobb etc. Fordi disse jobbene får inn rundt 400 søknader og vil ikke ha folk med høyere utdannelse. Det ER ikke lett å få seg jobb om dagen, tro det eller ei. Spesielt ikke når man sikter seg inn mot det man har utdannelse innen. Forøvrig har jeg fått flere rekrutterer og annet til å se på både søknader og CV. Svaret jeg har fått er at jeg gjør en fantastisk god jobb på begge deler, men mangler relevant erfaring. Hvordan skal man da få en jobb som er relevant, når man ikke har erfaringen til jobben mener du?

Spre rundt meg med søppel? Bare fordi jeg har en annen oppfatning enn deg så er det ikke nødvendigvis søppel.

Det er lett å få seg jobb. Om CV og søknad er "fantastisk" som du sier, så gjenstår det bare en ting da. Deg. Gjør alt etter boka, tydeligvis så er vel du en av mengden som ikke skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, StineN skrev:

Spre rundt meg med søppel? Bare fordi jeg har en annen oppfatning enn deg så er det ikke nødvendigvis søppel.

Det er lett å få seg jobb. Om CV og søknad er "fantastisk" som du sier, så gjenstår det bare en ting da. Deg. Gjør alt etter boka, tydeligvis så er vel du en av mengden som ikke skiller seg ut.

Det er lett for deg å få deg jobb fordi du har både jobb og erfaring. 

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre det beste ut av det?? Er du klar over hvilken påkjenning det er å gå arbeidsledig?, slite med pengene, kanskje måtte søke om sosialhjelp, ikke vite når ting blir bedre... Gjøre det beste ut av det my ass.

Jeg vet alt om det-var ment som en oppmuntring.

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre det beste ut av det?? Er du klar over hvilken påkjenning det er å gå arbeidsledig?, slite med pengene, kanskje måtte søke om sosialhjelp, ikke vite når ting blir bedre... Gjøre det beste ut av det my ass.

Anonymkode: 5e5fa...3c3

Så skaff deg en jobb og slutt å klag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. mars 2016 at 23.41, AnonymBruker skrev:

Andregangsintervju på fredag! Jeg vet ikke hva de skal spørre om eller om jeg skal gjennom en test e.l. Det er med øverste leder, så satser på at det blir vanlig intervjusamtale igjen. Blir skikkelig nervevrak av dette! Har så lyst på ny jobb!

Anonymkode: 5b84f...0b6

Jeg fikk den! 😃 Føler for å juble og fortelle det til hele verden!

Det er litt morsomt at dette er andre gang jeg finner jobb og skriver i samme tråd. Sist var for 2,5 år siden. Håper det løsner for dere alle sammen! 😊

Anonymkode: 5b84f...0b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, StineN skrev:

Spre rundt meg med søppel? Bare fordi jeg har en annen oppfatning enn deg så er det ikke nødvendigvis søppel.

Det er lett å få seg jobb. Om CV og søknad er "fantastisk" som du sier, så gjenstår det bare en ting da. Deg. Gjør alt etter boka, tydeligvis så er vel du en av mengden som ikke skiller seg ut.

Tydeligvis har du ikke opplevd dagens arbeidsmarked som jobbsøker. At du finner glede i å tråkke på andre mennesker, vell, det sier i grunn sitt om deg. Det er kanskje en grunn til at flere her reagerer på dine uttalelser. Da er det på tide å gå litt i seg selv.

Dessuten. Det hjelper ikke med en fantastisk CV og søknad når det er erfaringen som gjør at jeg ikke kommer til intervju. Det siste intervjuet jeg var på, fikk jeg ikke jobben fordi jeg var overkvalifisert. Andre intervjuer jeg har hatt, har jeg fått strålende tilbakemeldinger på, men jeg har ikke erfaringen for jobben.

Endret av Jolene
Måtte legge til noe
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Det værste med å være arbeidsledig er faktisk alle spm fra de rundt meg om jeg har hørt fra den og den jobben..

 

Hadde jeg fått jobben hadde de garantert fått høre det 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Magnifiq skrev:

Det værste med å være arbeidsledig er faktisk alle spm fra de rundt meg om jeg har hørt fra den og den jobben..

 

Hadde jeg fått jobben hadde de garantert fått høre det 😡

Ja det er kjempe irriterende. Hvorfor blander folk seg veldig?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...etter å ha lest gjennom endel svar her tror jeg fortsetter i jobben min. Selv om jeg ikke liker den noe særlig så har jeg ihvertfall sikret meg 5-600000 i lønn. Virker som jobbmarkedet er vanskelig nå...så jeg tør ikke slutte. Best å vente til oljeprisen kanskje har tatt seg opp litt?

Anonymkode: c1686...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hmmm...etter å ha lest gjennom endel svar her tror jeg fortsetter i jobben min. Selv om jeg ikke liker den noe særlig så har jeg ihvertfall sikret meg 5-600000 i lønn. Virker som jobbmarkedet er vanskelig nå...så jeg tør ikke slutte. Best å vente til oljeprisen kanskje har tatt seg opp litt?

Anonymkode: c1686...c9f

Du kan jo bare søke. Du sier jo ikke opp før du har fått noe nytt.

Anonymkode: 5b84f...0b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jobb! Eller de ringte og sa jeg hadde fått tilbud om jobb, men de sa aldri navnet mitt eller noe så er redd det er feil 😱 venter og venter på å få papirene i posten, de skulle sendes ut til uken! 

Anonymkode: 21dab...5f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått jobb! Eller de ringte og sa jeg hadde fått tilbud om jobb, men de sa aldri navnet mitt eller noe så er redd det er feil 😱 venter og venter på å få papirene i posten, de skulle sendes ut til uken! 

Anonymkode: 21dab...5f9

Haha, sånn tenkte jeg også! At de plutselig skulle ringe og si at det var feil! 😂

Gratulerer! 😃

Er det den type jobb du ønsket deg?

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 15.4.2016 at 0.53, StineN skrev:

Så skaff deg en jobb og slutt å klag!

...det er det vi prøver på, alle sammen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Magnifiq skrev:

Det værste med å være arbeidsledig er faktisk alle spm fra de rundt meg om jeg har hørt fra den og den jobben..

 

Hadde jeg fått jobben hadde de garantert fått høre det 😡

Ja, nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.4.2016 at 23.17, AnonymBruker skrev:

Det er lett for deg å få deg jobb fordi du har både jobb og erfaring. 

Anonymkode: eca3f...8ea

Ja så lenge man ikke har for mye erfaring for da blir man for dyr å ansette 

Anonymkode: 87bb4...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.4.2016 at 7.25, Kragebein skrev:

Jeg var på intervju en gang der de fortalte at de brukte de hovedsakelig bare for å kutte ned på antall aktuelle kandidater. Hva man svarer har visst lite å si, men det er en stor andel søkere som ikke utfører de i det hele tatt. De sendte ut testene først, og leste kun søknadene til de som fullførte.

Good insideinfo. Ikke at det hjelper meg så mye, ettersom jeg fortsatt må bruke evigheter på å ta de testene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...