Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hurra, jeg har fått sommerjobb i dag! :) Jobben er absolutt ikke relevant i forhold til utdanningen min, men lønnen er ok, og det er jo en jobb! Så er det bare å krysse fingrene og håpe at jeg også får meg en fast (og helst relevant) jobb fra høsten av! :) Har studert to år ekstra utover mastergraden min nå, og merker at jeg ikke orker et 8. år som student, så akkurat nå tar jeg hva som helst av jobber når markedet er som det er.

Anonymkode: 2f917...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått jobb som overhodet ikke er relevant i forhold til utdannelsen min, men det er en start til jeg finner noe bedre:) Var redd jeg ikke ville få noe pga jeg er overkvalifisert, men det er tydeligvis ikke umulig:)

Anonymkode: 3fe39...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, enda et avslag... :( Ligger ute en stilling som butikksjef på en relevant butikk, men aner ikke om jeg gidder å søke engang. Har bare vært i butikkyrket i tre år, og har ingen ledererfaring. Men allikevel, jeg bruker mye på tid på å skrive søkander til jobber jeg tror jeg kan få, så hvorfor ikke.... #negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et avslag.. Denne gangen på en sommerjobb som er på min drømmearbeidsplass. Selv om jeg har akkurat den utdannelsen de krever, har erfaring med akkurat de arbeidsoppgavene som jobben krever og jeg følte at det gikk bra på intervjuet så fikk jeg avslag.. Jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg gjør feil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, MalloryK skrev:

Jeg har fått jobb! Starter på mandag

Gratulerer!! Og til dere andre som har fått jobb i det siste!! :) Til dere andre som ikke har fått, hold ut!!! 

Sniker meg innom her, selv om jeg har fått jobb. 3 uker overstått nå og jeg trives veldig, selv om det er totalt urelevant for utdanning og tidligere erfaring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, debattanten skrev:

Gratulerer!! Og til dere andre som har fått jobb i det siste!! :) Til dere andre som ikke har fått, hold ut!!! 

Sniker meg innom her, selv om jeg har fått jobb. 3 uker overstått nå og jeg trives veldig, selv om det er totalt urelevant for utdanning og tidligere erfaring. 

Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 4812b...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 4812b...7a3

Forsikring, pensjon og den slags mot bedriftsmarkedet. Og noe privat om det passer seg sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 11.49, Sommernatt skrev:

Nok et avslag.. Denne gangen på en sommerjobb som er på min drømmearbeidsplass. Selv om jeg har akkurat den utdannelsen de krever, har erfaring med akkurat de arbeidsoppgavene som jobben krever og jeg følte at det gikk bra på intervjuet så fikk jeg avslag.. Jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg gjør feil!

 

Har du hørt med de hvorfor du ikke ble valgt? Man kan lære nyttige ting ved å få slik input.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Edie skrev:

Har du hørt med de hvorfor du ikke ble valgt? Man kan lære nyttige ting ved å få slik input.

De spesifiserte i mailen (ja, for de var så feige å sendte Mail i stedet for å ringe meg) at de IKKE hadde kapasitet til å gi tilbakemelding til de som ikke fikk jobb. De har altså ikke tid til å gi 3 stykker en konstruktiv tilbakemelding..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sommernatt skrev:

De spesifiserte i mailen (ja, for de var så feige å sendte Mail i stedet for å ringe meg) at de IKKE hadde kapasitet til å gi tilbakemelding til de som ikke fikk jobb. De har altså ikke tid til å gi 3 stykker en konstruktiv tilbakemelding..

Herregud! Jeg lurer på om de HR-ansatte i slike firmaer noen gang har søkt på en jobb selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.5.2016 at 20.29, Nikee skrev:

krysser fingrene for deg! :blomst: 

Fikk dessverre ikke den stillingen heller :( Så da blir jeg værende på et sted jeg ikke vil være. Appåtill får jeg utrolig mye mindre i timen der enn hva jeg tidligere fikk.

Så søknadsprosessen fortsetter. Får håpe jeg får tilbud et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Edie skrev:

Herregud! Jeg lurer på om de HR-ansatte i slike firmaer noen gang har søkt på en jobb selv?

De fikk til og med en Intern til å sende den kjipe avslags-mailen.. Ha litt baller da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikee
4 timer siden, Stormborn88 skrev:

Fikk dessverre ikke den stillingen heller :( Så da blir jeg værende på et sted jeg ikke vil være. Appåtill får jeg utrolig mye mindre i timen der enn hva jeg tidligere fikk.

Så søknadsprosessen fortsetter. Får håpe jeg får tilbud et annet sted.

Nei så utrolig surt! :klemme: Får håpe noe bedre dukker opp snart! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoooo jeg har fått jobb! 

Har søkt aktivt siden sept 2015. Og nå endelig var det min tur. Jeg er så glad :D. Endelig får jeg foten innafor, som nyutdannet så er det utrolig viktig for meg. 

Jeg kom egentlig på 2 plass på en jobb jeg var på intervju på, men de ville gjerne ha meg så de opprettet en ny stilling til meg. Det er et 12 mnd engasjement, men jeg er uansett super glad for det gir erfaring og forhåpentligvis en god attest videre. 

Jobben er sånn halvveis relevant for meg. Fikk jobb i Nav

Endret av Snublefella
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da booker jeg ut igjen og tilbake i  samme jobb etter 1 måned med usikkerhet og permittering. Men nå søker jeg andre jobber siden det er så usikker arbeidsplass. 

Anonymkode: 87bb4...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest marizz

Lykke til alle som søker jobb! Ikke mist troen på dere selv:) Jeg skrev jo her før jeg gikk på jobbintervju, og endte opp med å få sommerjobben. Begynner 20.juni, og håper det blir en positiv erfaring. Husk at det er mye arbeidsledighet for tiden, og at det ikke er noe man skal ta personlig.

Jeg har søkt en del jobber, men bare vært på intervju to ganger. Har riktignok fått begge, men den ene trakk jeg meg fra. Jeg vet ikke om jeg er den riktige til å gi tips, da jeg bare har vært på to, men det jeg har gjort er å kle meg litt pent(svart bukse, og grå dressjakke i bomull), velstelte negler, passe mengde sminke, og sist men ikke minst forberede svar på spørsmål som er vanlige. Samtidig er det jo greit å le av intervjuerens spøker, og vise at man er en hyggelig person med både humor og en god personlighet!

Nå skal ikke jeg leke ekspert her, men det kan jo uansett være noen som kan trenge tips:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte på gruppeintervju jeg, på den jobben jeg tilslutt fikk. De hadde tatt inn de beste 10 kandidatene. Så fikk hver enkelt 3 min på å presentere forran de andre hvorfor akkurat de var best.

Så etter dette var det en gruppe oppgave vi måtte løse og presentere. Uka etter så gikk de 5 beste videre til individuelt intervju. 

Jeg føler den intervju formen passet godt til meg siden jeg er utadvent. Jeg føler jeg fikk vist meg bedre frem enn ved vanlig intervju. 

Noen som har vært borti gruppeintervju før?

Anonymkode: f1612...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått sommerjobb! Begynner denne uken.. gruer meg veldig! :(

Noen tips? Nerver..

Anonymkode: 08b76...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, var på mitt første jobbintervju EVER i dag. Det vil si, har vært på et gruppeintervju tidligere som tydeligvis ikke gikk særlig bra.. Er kjempespent. Føler de likte meg og snakka med meg som om de ville ansatt meg, men man aner jo virkelig ikke..

Anonymkode: f59d2...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...