Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg på denne, og spør samtidig; hvilken CV mal bruker dere?

Anonym poster: c6c8c8e1463d507d19c701390c3ecae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har vært på intervju er det akkurat som om jeg går å tenker på det så intenst i ettertid, tar liksom litt tid før jeg slipper det fra kroppen.

Er det uvanlig, er det jeg som er for følsom, eller går dere også å tenker mye på hva som ble sagt, hva jeg burde ha sagt, ikke skulle sagt osv..

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Når jeg har vært på intervju er det akkurat som om jeg går å tenker på det så intenst i ettertid, tar liksom litt tid før jeg slipper det fra kroppen.

Er det uvanlig, er det jeg som er for følsom, eller går dere også å tenker mye på hva som ble sagt, hva jeg burde ha sagt, ikke skulle sagt osv..

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Det er helt vanlig.. Jeg var på intervju for noen år siden på min ex arbeidsplass, jeg følte det gikk så dårlig, jeg var nervøs, kom for sent, sa ting jeg ikke burde sagt, osv... men så ringer sjefen og sier at jeg har fått jobben :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at nav skal ha jobbmesse i Oslo i slutten av oktober. Noen som har vært på noe sånt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som det er noe særlig relevant der for meg... Lista er ganske liten. Men du vil vel ha noe i hotellbransjen, MissStiles? Scandic hotels skal dit, men de søker bare kokk og nattresepsjonist, ser det ut til.

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig frustrerende til tider.

Mistet min faste jobb, og har de tre siste årene vikariert.

Blir aldri noe fast. Usikkert, og vet aldri hva inntekten blir.

Jeg har veldig gode attester og anbefalinger fra tidligere arb.givere.

Jeg sender søknader overalt, ringer div,sender generelle søknader, sev om de ikke trenger noen nå.

Jeg har lang erfaring i faget, gode papirer, men opplever gang på gang at de har ringt opp andre uten erfaring som får viariatet.

Det er som å spille lotto.

Anonym poster: fb3ae20d89e21bace7dda5aa2be9ccb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at nav skal ha jobbmesse i Oslo i slutten av oktober. Noen som har vært på noe sånt før?

Jeg fikk også melding om dette, og tenkte at kanskje dette endelig var et tiltak jeg kunne ha bruk for.

Meeen, så gikk jeg inn på oversikten over aktører som skal delta, og det var jo bare bransjer som ikke krever noen høyere utdanning overhodet.

Så dette er nok atter et tiltak som ikke er til bruk for meg med mastergrad og bra erfaring, dessverre....

Anonym poster: ade698d3492045b7c4d7f1da0a8aca59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på intervju på en jobb på mandag. YAY :danse:

Kan jeg spørre hva slags utdannelse du har(bachelor/master i hva da) og hvilken type stilling du skal på intervju til/søker generelt på?

Litt interessant å se hva dere andre søker på :)

Anonym poster: ade698d3492045b7c4d7f1da0a8aca59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tråder her inne om bachelorstudier og masterstudier men hva med oss som søker jobb. Enten om man er arbeidsledig eller bare søker etter en ny utfordring.

Kanskje gi hverandre litt motivasjon og tips & råd i søkeprosessen...

Hva slags uttdanning har du da? Hva er du god på? Hva ønsker du å jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hva slags utdannelse du har(bachelor/master i hva da) og hvilken type stilling du skal på intervju til/søker generelt på?

Litt interessant å se hva dere andre søker på :)

Anonym poster: ade698d3492045b7c4d7f1da0a8aca59

Jeg har nesten en bachelor i historie (mangler 20 poeng) og så har jeg ett år på fagskole der jeg gikk på en sekretærlinje. Søker alt av kontorjobber som jeg kan være kvalifisert til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har gått rundt å trodd at alle andre får seg ny jobb utenom meg... Har søkt snart 1 år nå, og de 3 siste intervjuene jeg har vært på har jeg blitt den gode nr 2.... mens flere i omgamskretsen får ny jobb uten å jobbe for det (det gjør de helt sikkert, men det føles ikke slik ut for meg...) Et par har tom ikke vært på utkikk, men fordi de kjenner en som kjenner osv plutselig endte opp med ny jobb.

Kjenner det er frustrerende, særlig når en er så nær, også ble det ikke min tur denne gangen heller. Men til tross frustrasjonen, må bare fortsette å stå på, en gang må det vel bli min tur??? Kan ikke fortsette i den jobben jeg har skal jeg klare meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har gått rundt å trodd at alle andre får seg ny jobb utenom meg... Har søkt snart 1 år nå, og de 3 siste intervjuene jeg har vært på har jeg blitt den gode nr 2.... mens flere i omgamskretsen får ny jobb uten å jobbe for det (det gjør de helt sikkert, men det føles ikke slik ut for meg...) Et par har tom ikke vært på utkikk, men fordi de kjenner en som kjenner osv plutselig endte opp med ny jobb.

Kjenner det er frustrerende, særlig når en er så nær, også ble det ikke min tur denne gangen heller. Men til tross frustrasjonen, må bare fortsette å stå på, en gang må det vel bli min tur??? Kan ikke fortsette i den jobben jeg har skal jeg klare meg...

er mange som får jobb fordi de kjenner noen som skjenner noen eller noe sånt. Litt kjipt for de som ikke kjenner de rette folka :P Nå vet jeg ikke hva slags jobber du ser etter, men kanskje du kan prøve å komme deg inn i miljøer med folk som har jobber du ser etter... Om det er noe fritidsaktiviteter, frvillig arbeid etc...

Anonym poster: 846233b64002783e76a38bed8455a3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber som sekretær og kan tenke meg å fortsette med det, admionistrasjon eller PA. Har tidligere erfaring fra resepsjon og kundesenter, og når det lyses ut en stilling på slike jobber er det alltid 100-200 søkere.... Jobben jeg har i dag er helt grei, men ikke lenger noe utfordrende og da lønsnivået står stille slik at jeg faktisk er havne i gruppa underbetalt er jeg ikke interresert i å fortsette.

Men uansett hvor frustrerende det er må jeg bare fortsette å søke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke synes jeg var kjedelig. Det skjedde ikke noe. Fikk bare avslag. Denne uka derimot har jeg allerede 2 intervjuer. Et intervju imorgen og et intervju på torsdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Er det noe vits å levere søknader i butikker når de ikke har utlyst stilling?? skal prøve meg i morgen, selv om jeg vet at det er mikroskopisk sjangse :P

Endret av Purelove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...