Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor dere maser om at tråden skal stenges. Det er valgfritt å lese, det er et fritt land og fotballfrue er en såkalt offentlig person som må tåle kritikk når hun slenger ut såpass mange lite gjennomtenkte utsagn som hun gjør. I tillegg så setter folk ord på det de tenker, om denne tråden stenger så tenker vi fortsatt det samme, og det må jo være lov si det. Hvis dere ikke vil lese om fotballfrue så ikke trykk dere inn hverken her eller på bloggen hennes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

jeg syns vi heller kan diskutere malindus og malinelskerlucas....

please?? :D

Hva er galt med Malindus? En oppegående jente som gjør en strålende jobb med jenta si? Fysja meg.. :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vil sååå stenge tråden, hvorfor gidder dere i det hele tatt å klikke dere inn?!:)(-ikke no hets, bare lurer)

tro meg, jeg prøver å la være, men den ligger jo faen meg alltid som toppinnlegg hver gang jeg åpner KG. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CelineZ

Jeg kjenner at jeg blir oppgitt av denne diskusjonen.

Jeg tror ikke jeg vet om ett eneste menneske som eier flere hundre skopar. Selv handler jeg hovedsaklig vintage, fordi det er miljøvennlig, og jeg foretrekker vintagebutikker på nett og steder som Fretex Unika og Uff. Det gjør også mange av de jeg vet om. Jeg tror bare jeg kan huske et par innlegg hvor Caroline har nevnt vintage. Jeg mener ikke at vintage er det eneste riktige, men om jeg hadde hatt en moteblogg, ville jeg iallfall vist unge jenter at det finnes rimelige (og mer miljøvennlige) alternativer. Jeg tenker for eksempel at det hadde vært veldig aktuelt å nevne at det er mulig å gi fra seg klær til både UFF og Fretex. Jeg vet om mange som ikke vet at man kan gi bort klærne sine via deres containere en gang. Sånn jeg ser det, handler ikke denne diskusjonen om at Caroline ikke skal få kjøpe det hun vil. Selvfølgelig må hun gjøre det, og hun må gjerne kjøpe xx antall like sko (for jeg er helt sikker på at det er mange par som er ganske like i den samlingen), det er greit. Det jeg stiller spørsmål ved er signalene dette skaper. Om man kjøper gode klesplagg (som vintage ofte er), trenger man ikke å bytte ut klesskapet 4 ganger i året. For jeg ser jo selv, de gangene jeg handler på HM, at klærne raskt blir ødelagte. Det er ikke sikkert at summen av disse 300 skoene er så høye (hun handler relativt rimelig, det skal hun ha), men det er det konstante behovet etter å stadig kjøpe nye ting, jeg reagerer på.

Caroline -vet- selv at hun er rollemodell for unge jenter. Hun viser stadig frem nye kjøp, og dette samlebildet viser denne shoppingmanien (ja, jeg vil kalle det mani, for det er virkelig ikke normalt å eie 300 skopar!!!) over flere år. Caroline får mye pes for bloggen sin, og det er faktisk ikke så rart. Hun trener, og er opptatt av sunt kosthold - det synes jeg ærlig og oppriktig er bra. Jeg er det selv. MEN jeg får ikke dårlig samvittighet for å spise en bit sjokolade, og det hadde aldri falt meg inn å fortelle det til min 14-årige kusine. Hun snakker også negativt om tykke mennesker, og er veldig opptatt av å dra på de riktige stedene. Jeg kjenner få oppegående 25-åringer med et så snevert livssyn, heldigvis.

Det jeg synes er synd, er at Caroline, til tross for journalistudanningen sin (som hun tillegger så ekstremt stor vekt), ikke tenker over budskapet som blir summen av alle bruddstykkene formidler. Det er ikke nødvendigvis hvert enkelt element hun presenterer det er noe feil med, men helheten... den fremstår som... litt enkel i mine øyne. Og om hun virkelig mener at livet er mer verdt enn dyre sko og et perfekt utseende, da bør hun kanskje gjøre mer enn å bare -skrive- det innimellom. Greit at leserne hennes er unge, men de er ikke så dumme at de ikke ser hva som er viktig for henne. Uttrykket "show, don´t tell" blir vel omtrent ikke mer passende.

Endret av CelineZ
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker bestemmer over egne liv, slik skal det også være. Dere har ingenting med hvorfor hun trener eller har overforbruk, hun bestemmmer livet sitt selv.

Alle har fokus på utseende, hvis du tar en titt inn på forumet her er det nok spørsmål om helse, kropp og ikke minst slanking. Slik har det vært i lange tider, også før vi levde.

I stedet for å rakke ned på denne damen, lete etter feil og latterliggjøre henne synes jeg dere bør revurdere fritidsinteresser, egne holdninger, grad av empati og en reflektert forståelse. ALLE MENNESKER HAR RETT TIL Å VÆRE SEG SELV, LA DE FÅ LOV TIL DET.

Jeg er enig med at å latterliggjøre Fotballfrue er i overkant. Men å si at ingen har noe med hennes overforbruk, og hvorfor hun trener så mye, synes jeg provoserer.

Fotballfrues blogg er med på å skape trender og holdninger i dagens samfunn, og hun innehar et visst ansvar for hva hun legger ut. Det er trist å si det, men Fotballfrue har hundrevis av små fans som blir påvirket av hennes kroppsideal, hennes kosthold, reklamen for alle produktene hun "bruker" (blir tilsendt for penger), og sånn kunne jeg holdt på i evigheter. Som all annen media, i og med at hun bruker bloggen som en måte å tjene penger på, burde hun forholde seg til noen etiske rammer, som for eksempel å ikke publisere personlig informasjon mot ens vilje.

I følge deg, har jeg ingen rett til å kritisere fotballfrues 100 par sko. Og det skal jeg derfor ikke gjøre heller. Det jeg vil kritisere, er at hun gjennom å legge ut bilder av herligheten, sensurere kommentarfeltet sitt for all konstruktiv kritikk, og forsvare seg på en barnslig og ureflektert måte, nærmest oppfordrer sine titusenvis av lesere til å leve det samme livet. Kamuflert som en vanlig jente, er hun og mannen hennes nærmest et skjult reklamebyrå for livsstilen vi allerede blir matet med på tv, i kjedebutikker og i sladreblader. "ALT er greit. La oss alle kjøpe oss 100-vis av par sko. Fordi VI fortjener det. Jeg er verdt det! Jeg TRENGER 200 par sko."

Om fotballfrue har 200 par sko bryr meg midt i ræva. Om fotballfrue og hennes 90.000 lesere har 200 par sko, så bryr de 18 000 000 (!!) par skoene meg en del mer. Da begynner de skoene plutselig å anngå var alles felles tumleplass, jorda, og da har jeg (med mine 4 par) faktisk rett til å kritisere..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble han ernæringsekspert?

Helt fra han sank ned i fettprosent? :fnise:

Nei, han har vel funnet en diett han trives med, og da er jo det den eneste rette veien for alle uansett. Paret Eriksen tar nemlig ALDRI feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart 90% fjortiser som kommenterer og støtter fotballfrue.

"Storesøstra mi har nesten like mange sko om deg!" weee!

Herregud, for en overfladisk og dum generasjon dette tegner til å bli. Materialistisk og kunnskapsløs.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra kommentarfeltet på f.eks. skodiskusjonen så ser man jo lett hvilken aldersgruppe leserene som dyrker Fotballfrue er i. De skriver gjentatte ganger at Caroline er så pen, de DIGGER henne, de syns de frekke svarene hennes er helt rå, de syns LK er så kjekk (ufattelig etter at man har passert 24 år), de skulle ønske at de kunne få overnatte hos Caroline og at de blir som henne når de skal flytte for seg selv.

Fotballfrue er vel kanskje den eldste rosabloggeren vi har i Norge, men det er rart at hun trives med at alle tilhengerene utelukkende er fjortiser. Rart hun ikke prøver å få et litt eldre publikum, men det er vel det at alle som er litt eldre gjennomskuer opplegget hennes litt for fort.

Jeg ser også i kommentarfeltet at noen spør hva LK skal gjøre etter at fotballkarriereren er over, og da svarer hun at de holder på å bygge seg opp eget firma. Skal han bli juggelselger på heltid eller er det vaskemaskinreparatør som svigerfar?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra kommentarfeltet på f.eks. skodiskusjonen så ser man jo lett hvilken aldersgruppe leserene som dyrker Fotballfrue er i. De skriver gjentatte ganger at Caroline er så pen, de DIGGER henne, de syns de frekke svarene hennes er helt rå, de syns LK er så kjekk (ufattelig etter at man har passert 24 år), de skulle ønske at de kunne få overnatte hos Caroline og at de blir som henne når de skal flytte for seg selv.

Fotballfrue er vel kanskje den eldste rosabloggeren vi har i Norge, men det er rart at hun trives med at alle tilhengerene utelukkende er fjortiser. Rart hun ikke prøver å få et litt eldre publikum, men det er vel det at alle som er litt eldre gjennomskuer opplegget hennes litt for fort.

Jeg ser også i kommentarfeltet at noen spør hva LK skal gjøre etter at fotballkarriereren er over, og da svarer hun at de holder på å bygge seg opp eget firma. Skal han bli juggelselger på heltid eller er det vaskemaskinreparatør som svigerfar?

Vaskemaskinreparatørfrue Caroline?

De kommer nok til å selge masse billig juggel til blodpris som fjortissene kommer til å sloss over. Men det er ikke sikkert det vil selge like bra når blogging slutter å bli populært. Lerserne hennes vil jo også bli eldre med tiden, og om 4-5 år innser de kanskje hvile dårlige forbilder det paret der er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker bestemmer over egne liv, slik skal det også være. Dere har ingenting med hvorfor hun trener eller har overforbruk, hun bestemmmer livet sitt selv.

Alle har fokus på utseende, hvis du tar en titt inn på forumet her er det nok spørsmål om helse, kropp og ikke minst slanking. Slik har det vært i lange tider, også før vi levde.

I stedet for å rakke ned på denne damen, lete etter feil og latterliggjøre henne synes jeg dere bør revurdere fritidsinteresser, egne holdninger, grad av empati og en reflektert forståelse. ALLE MENNESKER HAR RETT TIL Å VÆRE SEG SELV, LA DE FÅ LOV TIL DET.

Jeg tror du misser et vesentlig poeng her. Selvsagt har alle rett til å være seg selv. Men nå er det ikke slik at horder av slemme mennesker invaderer huset og privatlivets fred til fotballspilleren og fruen der opp på Siljan for å moralisere. De blir jo invitert inn for å se på doruller, sofaputer, klesskap og hva fruen har på seg i dag.

Fotballfruen blogger om livet sitt. Hun har valgt å være en offentlig person. Hun har valgt å leve av å kle på seg om morgenen og bli tatt bilde av av mannen sin, av å bruke timevis på eget utseende daglig for så å poste photoshoppede bilder av seg selv.

Hver gang du og alle de andre som leser bloggen hennes, klikker på linker der inne eller kommenterer, så tjener hun penger på det. Massevis av penger. Det er ikke privatlivet hennes lenger, hun lever av det. Fordelen for henne er alle pengene hun tjener ogf all beundringen hun blir gjenstand for. Hun blir sett opp til og beundret. Hun publiserer en blogg. Hun eier domenet sitt og har selvsagt rettigheter til det hun skriver. So far, so good.

Men så er det slik at når man inviterer folk inn i klesskapet og inn på bade for å vise frem dorullene sine, så har man valgt dette på godt og vondt. Sosiale medier er toveiskommunikasjon. Fordelen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine. Ulempen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine.

Jeg er ikke misunnelig. Jeg er ingen hater. Jeg er voksen. Jeg er velutdannet og samfunnsengasjert. Og jeg er bekymret for budskapet Caroline sender til sine unge lesere-at toppen av lykke er å bruke all sin tid på å se fin ut og å kjøpe akkurat det man vil når man vil det og at det ber helt greit å ha hundrevis av par med sko - det er jo en hobby! Alle kan ikke leve slik. Verden kan ikke bære et slik forbruk og de aller fleste har ikke råd til det heller. Caroline kan gjerne hyle forurettet om at hun slett ikke er overflatisk, men budskapet hun sender gjennom bloggen sin, sier noe annet. Jeg mener; outfit-bilde fra mormorens begravelse? Hva er det for noe?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskinreparatørfrue Caroline?

De kommer nok til å selge masse billig juggel til blodpris som fjortissene kommer til å sloss over. Men det er ikke sikkert det vil selge like bra når blogging slutter å bli populært. Lerserne hennes vil jo også bli eldre med tiden, og om 4-5 år innser de kanskje hvile dårlige forbilder det paret der er

Godt poeng. Og FF er 25 år. Det begrenser seg hvor lenge folk i fjortisalderen gidder å lese om henne når hun blir eldre. Det vil komme nye og yngre bloggere som tar over. Ser fram til den dagen..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt poeng. Og FF er 25 år. Det begrenser seg hvor lenge folk i fjortisalderen gidder å lese om henne når hun blir eldre. Det vil komme nye og yngre bloggere som tar over. Ser fram til den dagen..

Og det kan jo blir spennende å se hvilke jobber hun er kvalifisert for når hun blir eldre. Hva skal hun skrive på CVen sin? " Rosablogger gjennom 5 år "? Om en SERIØS arbeidsgiver skulle googlet henne, så vil først og fremst tråder fra KG fylt med eksempler på hva slags person hun er. Med mindre hun skal jobbe i ett overfladisk yrke hvor de leter etter mennesker som kan grave etter dritt og vrenge på sannheten da, eller selge juggel fra asia til sinnske priser. Da paser hun som hånd i hanske. Spørsmålet blir hvor lett hun blir å jobbe med. Dama blir fornærmet for den minste kommentar, og om noen skulle rettet på henne på jobb så hadde hun vel sendt LK etter dem, samt skrevet en lang kommentar på bloggen om hvor sjalu den kollegaen var.

Endret av Hikken
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misser et vesentlig poeng her. Selvsagt har alle rett til å være seg selv. Men nå er det ikke slik at horder av slemme mennesker invaderer huset og privatlivets fred til fotballspilleren og fruen der opp på Siljan for å moralisere. De blir jo invitert inn for å se på doruller, sofaputer, klesskap og hva fruen har på seg i dag.

Fotballfruen blogger om livet sitt. Hun har valgt å være en offentlig person. Hun har valgt å leve av å kle på seg om morgenen og bli tatt bilde av av mannen sin, av å bruke timevis på eget utseende daglig for så å poste photoshoppede bilder av seg selv.

Hver gang du og alle de andre som leser bloggen hennes, klikker på linker der inne eller kommenterer, så tjener hun penger på det. Massevis av penger. Det er ikke privatlivet hennes lenger, hun lever av det. Fordelen for henne er alle pengene hun tjener ogf all beundringen hun blir gjenstand for. Hun blir sett opp til og beundret. Hun publiserer en blogg. Hun eier domenet sitt og har selvsagt rettigheter til det hun skriver. So far, so good.

Men så er det slik at når man inviterer folk inn i klesskapet og inn på bade for å vise frem dorullene sine, så har man valgt dette på godt og vondt. Sosiale medier er toveiskommunikasjon. Fordelen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine. Ulempen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine.

Jeg er ikke misunnelig. Jeg er ingen hater. Jeg er voksen. Jeg er velutdannet og samfunnsengasjert. Og jeg er bekymret for budskapet Caroline sender til sine unge lesere-at toppen av lykke er å bruke all sin tid på å se fin ut og å kjøpe akkurat det man vil når man vil det og at det ber helt greit å ha hundrevis av par med sko - det er jo en hobby! Alle kan ikke leve slik. Verden kan ikke bære et slik forbruk og de aller fleste har ikke råd til det heller. Caroline kan gjerne hyle forurettet om at hun slett ikke er overflatisk, men budskapet hun sender gjennom bloggen sin, sier noe annet. Jeg mener; outfit-bilde fra mormorens begravelse? Hva er det for noe?

Enig med dette. Folk har all rett til å være seg selv, problemet er at Caroline blottlegger det for hele Norge og får det til å virke normalt at man har 300 par sko som må pusses to ganger i uka, og at det å gå til frisør, negldesigner og trene er jobb. Hun sier hun MÅ opp klokken 7. Hun må ingenting, joggeturen kan faktisk vente, men hun skriver det fordi alle ungjentene vil kommentere " så flink du er Caroline! " . Få opp øynene, dama jobber ikke, hun gjør det vi andre gjør etter jobb, nemlig slapper av med egenpleie.

Og det med outfit-bilder fra mormorens begravelse var faen meg nok til å slutte å lese bloggen fullstendig. Vi skjønner at dama skal ha oppmerksomhet og komplemanger ved enhver anledning, men når du skal være midtpunkt når din egen mormor skal begraves, så kan man begynne å lure på hva som er galt med en.

Forøvrig lurer jeg på når det å stå opp klokka 7 for å jogge en mil ble til " å gå på jobb"???

Endret av Hikken
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Hva jeg har som tidligere arbeidserfaring? Jogge, legge negler, dra til frisøren, få restylane.. Jeg har ett firma som selger smykker til en verdi av 10 kroner og ender opp med 500-1000% i avanse "

Dette er jo faktisk alt hun har å svare om en arbeidsgiver spør hva hun har av tidligere arbeidserfaring.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat kommentarfelt i bloggen i dag:

Så bra!!! Nå kommer det vel mer drittslenging om treningen din også sikkert. Ikke bry deg om disse menneskene. Du har oppnådd det de fleste mennesker drømmer om. Heldig er du :)

Never hate people who are jealous of you, but respect their jealousy because they’re the ones who think that you’re better than them.

Klem

-----------

"Du har oppnådd mer enn de fleste mennesker drømmer om"....Det er dette som er så ufattelig TRIST. Er det virkelig dette folk drømmer om å oppnå? Å ha 1000 par sko, bruke hele dagene på utseende og ting og seg selv, seg selv, seg selv....og ha masse penger? Og nei, jeg ser ikke ned på fotballfruen fordi om hun har disse tingene, jeg er overbevist om at dama har mer dypde enn det...men utad....og som signaleffekt...helt forferdeligt trist.....Det verste er at jeg tror faktisk at mange (spesielt de som leser bloggen) faktisk tror og mener at dette er det ultimate en kan ønske seg her i livet.... Vi kommer nok aldri til å se sånne avguddyrking og "du-er-så-fantastisk" i hopetall på en helt vanlig mor sin blogg (gjerne i joggebukse) som hver eneste dag leverer lys og varme til sine barn og omgivelser i tillegg til at hun går i full jobb....eller en 25 åring som gjør så godt hun kan men som ikke bruker hele dagen på utseeende og hus, som kanskje er like vakker, men har andre verdier.... Hjertesukk: Hvordan skal vi klare å lære våre barn og ungdommer om hva som virkelig er viktig med den fokuseringen på det materielle og utseende som er i dag? Kjempeskummelt....

Hvordan skal vi klare å lære våre barn og ungdommer om hva som virkelig er viktig? Vi kan nok bare glemme at FF noen gang kommer til å ta innover seg at hun faktisk har en unik mulighet til å gjøre en forskjell...siden hun er biltt så kjent. Men det er lov å håpe :-)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...