AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #401 Skrevet 18. januar 2012 Man skal ikke skille seg mye ut i Norges land for og oppleve det her, janteloven regjerer og jeg er ikke fan av det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #402 Skrevet 18. januar 2012 Tror nok ikke det er mulig å skape en seriøs debatt om frua nei.. Ender opp med at folk skal pirke på alt hu gjør, noe som rett og slett er latterlig og det oser sjalusi! Skaff dere noe bedre å gjøre :-) Det blir mobbing i lengden. 3
Sol79 Skrevet 18. januar 2012 #403 Skrevet 18. januar 2012 Hvorfor kan ikke folk bare rapportere - uten å måtte skrive egne innlegg der de opplyser om at de gjør det? Det er faktisk ikke interessant. 10
loffen Skrevet 18. januar 2012 #404 Skrevet 18. januar 2012 Janteloven har i alle fall ingen ting med saken å gjøre! Bare nevner det... IGJEN. 10
Gjest Armule Skrevet 19. januar 2012 #406 Skrevet 19. januar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=C9HRLvfbauA 4
Gjest Bond Skrevet 19. januar 2012 #407 Skrevet 19. januar 2012 Tråden ryddet for spekulasjoner og hets Bond, mod
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #408 Skrevet 19. januar 2012 Nei er nok ikke mulig å ha en seriøst debatt. De fornuftige og saklige diskusjonene drukner i usakligheter, pirking og mobbing, veldig synd.at en del personer ødelegger de gode debattene...for da får de som synes hun gudedyrker fruen pga. at hun har så mange sko (det er her jeg ramler av lasset kan du si) På den andre siden er det forøvrig også mange som glemmer at dette er et DISKUSJONSFORUM...og hva gjør man der? Jo man diskuterer.... Forøvrig er hennes ufattelige forbruk (jfr. f.eks. skosamlingen) helt hinsides og grenseløs. Jeg setter spørsmålstegn med at det ikke skal være lov å kommentere at dette er feil mens hun skal ha lov å kommentere at folk som ikke trener /er overvektige er "feil". Begge deler har med forbilder å gjøre. Hun er et forbilde på trening og dispiplin, der har vi alle noe å lære (dog ikke nødvendig å være så ekstrem som hun), men forbilde på livsstil, verdier, forbruk, materialisme...det er hun IKKE. Her er hun det motsatte. Ærlig sak det og....det er mange som løper rundt i mediabildet og ikke er gode forbilder, men litt selvinnsikt hadde vært fint. 12
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #409 Skrevet 19. januar 2012 Nei er nok ikke mulig å ha en seriøst debatt. De fornuftige og saklige diskusjonene drukner i usakligheter, pirking og mobbing, veldig synd.at en del personer ødelegger de gode debattene...for da får de som synes hun gudedyrker fruen pga. at hun har så mange sko (det er her jeg ramler av lasset kan du si) På den andre siden er det forøvrig også mange som glemmer at dette er et DISKUSJONSFORUM...og hva gjør man der? Jo man diskuterer.... Forøvrig er hennes ufattelige forbruk (jfr. f.eks. skosamlingen) helt hinsides og grenseløs. Jeg setter spørsmålstegn med at det ikke skal være lov å kommentere at dette er feil mens hun skal ha lov å kommentere at folk som ikke trener /er overvektige er "feil". Begge deler har med forbilder å gjøre. Hun er et forbilde på trening og dispiplin, der har vi alle noe å lære (dog ikke nødvendig å være så ekstrem som hun), men forbilde på livsstil, verdier, forbruk, materialisme...det er hun IKKE. Her er hun det motsatte. Ærlig sak det og....det er mange som løper rundt i mediabildet og ikke er gode forbilder, men litt selvinnsikt hadde vært fint. Ramla noe ut i teksten: skal være: ...for da får de vann på mølla de som synes hun gudedyrker fruen pga. at hun har så mange sko (det er her jeg ramler av lasset kan du si)
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #410 Skrevet 19. januar 2012 Nekter forøvrig å tro at hun ikke "ante" at folk skulle reagere på skosamlingen hennes....(jfr. de som mente hun måtte være glad for mange klikk inn på siden hennes i dag.. ). Noe har hun vel lært de siste årene....:-)
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #411 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har et litt ambivalent forhold til både denne tråden og til fotballfruen og andre "Se på meg!"-bloggere. Fotballfruen virker ikke akkurat spesielt reflektert i forhold til at hun faktisk er et forbilde, eller så synes hun ikke det er forpliktende å tenke over hva man gjør når man er i offentlighetenes søkelys. Jeg er gammel nok til å være moren til Caroline. Jeg er overhodet ikke misunnelig på henne eller livet hun lever eller klesstørrelsen eller noe av det andre hun omgir seg med. Jeg synes ikke hun er noe godt forbilde. Hun har et vanvittig forbruk - jeg ble helt svett av skobildet hun hadde postet i bloggen sin. Dessuten synes jeg det ser ut som om hun har et mildt sagt anstrengt forhold til mat og kropp. Supert at hun elsker å trene. Kostholdsregimet hun lever under og måten hun forsvarer avvik fra dietten i bloggen, tyder på at hun kanskje er litt i overkant kropps- og vektfiksert. Jeg ble forbannet når jeg leste hva hun hadde skrevet om Adele, og forundret over at hun, som selv beklager seg over hvordan folk omtaler henne, selv kan tillate seg å omtale andre. Adele er ikke dødelig fet, nemlig. Og sukker er ikke en dødelig gift. PÅ den måten overfører hun sine egne, skrudde kroppsoidealer til de unge leserne sine. Hun hevder at hun prøver å unngå vektfokus i bloggen sin ved å ikke oppgi vekten sin. Men hun viser da stadig bilder av nye klær i str. xs, og jeg klarer ikke å se hva som er forskjell på de to tingene der. 27
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #412 Skrevet 19. januar 2012 Hun nevner aldri vekten sin nei, men hun flasher magen og de syltynne armene og bena så mye som mulig, nettopp fordi hun vil at folk skal peke og si hvor tynn hun er. 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #413 Skrevet 19. januar 2012 Man skal ikke skille seg mye ut i Norges land for og oppleve det her, janteloven regjerer og jeg er ikke fan av det. Please! Har du ikke skjønt debatt og Jante-loven er to ting? Synes du virkelig at et anstrengt forhold til trening og overforbruk er jante-lov? Vi har faktisk ytringsfrihet i dette landet, og takk og lov for det! Vil vi ha et samfunn som f.eks USA hvor altfor stort fouks er på utseende eller Kina hvor man blir fengselet for sine meninger? Hun har faktisk uttalt at hun er glad for at hun har vokst opp i et ikke-materialistisk hjem. Ja, den oppdragelsen har hun virkelig tatt innover seg. Hva er det som er så fantastisk med ekstremt overforbruk fokus på skjønnhet? Miljø har ikke bare med forurensing fra biler og fabrikker om det er det du tror. Grow up! 12
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #414 Skrevet 19. januar 2012 Please! Har du ikke skjønt debatt og Jante-loven er to ting? Synes du virkelig at et anstrengt forhold til trening og overforbruk er jante-lov? Vi har faktisk ytringsfrihet i dette landet, og takk og lov for det! Vil vi ha et samfunn som f.eks USA hvor altfor stort fouks er på utseende eller Kina hvor man blir fengselet for sine meninger? Hun har faktisk uttalt at hun er glad for at hun har vokst opp i et ikke-materialistisk hjem. Ja, den oppdragelsen har hun virkelig tatt innover seg. Hva er det som er så fantastisk med ekstremt overforbruk fokus på skjønnhet? Miljø har ikke bare med forurensing fra biler og fabrikker om det er det du tror. Grow up! 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #415 Skrevet 19. januar 2012 hun har hørt på dere og tatt til vettet nå viser hun oss bilder av den andre siden av fjeset sitt :D ser likedan ut spør du meg?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #416 Skrevet 19. januar 2012 hun har hørt på dere og tatt til vettet nå viser hun oss bilder av den andre siden av fjeset sitt :D ser likedan ut spør du meg? neida, hun har mac, så bildet er speilvendt.. 11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #417 Skrevet 19. januar 2012 Men du ser på kommentarene at hun faktisk er mye greiere å ha med å gjøre nå, da. Håper bare det holder seg.
Gjest Bond Skrevet 19. januar 2012 #418 Skrevet 19. januar 2012 Tråden ryddet. Husk at innlegg som ikke har egenverdi uten at de kopierer noe fra FF bloggen for å kommentere på akkurat dette ryddes. Spørsmål ved moderering tas på R&R eller PM. Bond, mod
pøbelsara Skrevet 19. januar 2012 #419 Skrevet 19. januar 2012 Gudbedre, jeg er så lei av at jantelov- og misunnelseskortet dras hele tiden. Jeg er kritisk fordi jeg synes hun fronter veldig tvilsomme verdier, hvor utseende og klær og materielle ting er alt. Når "arbeidsdagene" består i å friske opp de kunstige vippene og fjerne ettervekst i sveisen, fult av en tur på IKEA for å kjøpe litt mer greier til det nye huset. Når man furter fordi noen hevder at man skriver om litt overflatiske ting. Når man svarer folk som skriver i kommentarfeltet i bloggen på en måte som bringer minnene tilbale til krangler i 6. klasse på barneskolen. Når man hevder at folk er så himla slemme og kritiske og misunnelige samtidig som man selv sier fæle ting om andres utseende uten å se dobbeltmoralen i det, da synes jeg det er helt greit at folk reagerer. Å være kjendis og rollemodell bringer faktisk masse ansvar med seg. Når man lever som en grevinne fordi tenåringsjenter leser bloggen med stjerner i øynene, da synes jeg man har et ansvar. Og det ansvaret synes jeg FF ikke tar alvorlig nok. 27
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #420 Skrevet 19. januar 2012 hun har hørt på dere og tatt til vettet nå viser hun oss bilder av den andre siden av fjeset sitt :D ser likedan ut spør du meg? ja... bare at det er speilvendt 3
Fremhevede innlegg