Gjest Armule Skrevet 20. januar 2012 #521 Skrevet 20. januar 2012 Når jeg tenker etter, så er det "morsomste" at Voe som fjortenåring skrev mer innholdsrike og dype innlegg enn det Fotballfrue gjør som 25(?)-åring. Voe tjente nok ikke like mye som Herr og Fru Eriksen, men presterte likevel å engasjere seg mye mer enn disse to. 8
Sol79 Skrevet 20. januar 2012 #522 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Når jeg tenker etter, så er det "morsomste" at Voe som fjortenåring skrev mer innholdsrike og dype innlegg enn det Fotballfrue gjør som 25(?)-åring. Voe tjente nok ikke like mye som Herr og Fru Eriksen, men presterte likevel å engasjere seg mye mer enn disse to. Voe har også fått langt flere muligheter av betydning gjennom bloggen sin enn det Fotballfrue har fått. Hun holder blant annet foredrag for næringslivet om sosiale medier. Man må også huske at Voe har bloggingen som en "deltidsjobb" ved siden av skolen, en stor vennegjeng og hobbyer. Selv om hun er nesten 10 år yngre, så framstår hun langt mer reflektert og interessant enn Fotballfrue. Endret 20. januar 2012 av Sol79 19
ingo Skrevet 20. januar 2012 #523 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tror du misser et vesentlig poeng her. Selvsagt har alle rett til å være seg selv. Men nå er det ikke slik at horder av slemme mennesker invaderer huset og privatlivets fred til fotballspilleren og fruen der opp på Siljan for å moralisere. De blir jo invitert inn for å se på doruller, sofaputer, klesskap og hva fruen har på seg i dag. Fotballfruen blogger om livet sitt. Hun har valgt å være en offentlig person. Hun har valgt å leve av å kle på seg om morgenen og bli tatt bilde av av mannen sin, av å bruke timevis på eget utseende daglig for så å poste photoshoppede bilder av seg selv. Hver gang du og alle de andre som leser bloggen hennes, klikker på linker der inne eller kommenterer, så tjener hun penger på det. Massevis av penger. Det er ikke privatlivet hennes lenger, hun lever av det. Fordelen for henne er alle pengene hun tjener ogf all beundringen hun blir gjenstand for. Hun blir sett opp til og beundret. Hun publiserer en blogg. Hun eier domenet sitt og har selvsagt rettigheter til det hun skriver. So far, so good. Men så er det slik at når man inviterer folk inn i klesskapet og inn på bade for å vise frem dorullene sine, så har man valgt dette på godt og vondt. Sosiale medier er toveiskommunikasjon. Fordelen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine. Ulempen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine. Jeg er ikke misunnelig. Jeg er ingen hater. Jeg er voksen. Jeg er velutdannet og samfunnsengasjert. Og jeg er bekymret for budskapet Caroline sender til sine unge lesere-at toppen av lykke er å bruke all sin tid på å se fin ut og å kjøpe akkurat det man vil når man vil det og at det ber helt greit å ha hundrevis av par med sko - det er jo en hobby! Alle kan ikke leve slik. Verden kan ikke bære et slik forbruk og de aller fleste har ikke råd til det heller. Caroline kan gjerne hyle forurettet om at hun slett ikke er overflatisk, men budskapet hun sender gjennom bloggen sin, sier noe annet. Jeg mener; outfit-bilde fra mormorens begravelse? Hva er det for noe? Amen!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #524 Skrevet 20. januar 2012 Et forbilde ja... En som tjener penger på ingenting, kaller skjønnhetsritualer og trening hard jobbing? En som har 200 par sko og 150 kilo klær? En som kritiserer alle som ikke digger livsstilen hennes? Gi meg heller et godt og varmt menneske med verdier som ikke bare gagner en selv, som nestekjærlighet, selvoppofrelse, ydmykhet og en evne til å se ting fra flere siden enn bare sin egen. Et menneske som har jobbet hardt og opparbeidet kunnskap om ting som gagner samfunnet og andre mennsker, som viser andre at materialisme ikke er viktig. At det er greit å være seg selv uansett størrelse. DA kan vi begynne å snakke om forbilde. 5
Måndagsbarn Skrevet 20. januar 2012 #525 Skrevet 20. januar 2012 " Hva jeg har som tidligere arbeidserfaring? Jogge, legge negler, dra til frisøren, få restylane.. Jeg har ett firma som selger smykker til en verdi av 10 kroner og ender opp med 500-1000% i avanse " Dette er jo faktisk alt hun har å svare om en arbeidsgiver spør hva hun har av tidligere arbeidserfaring. Skjønner ikke hvorfor jeg trykket meg inn på denne "seriøse" fotballfruedebatten, men; Du ser ikke selv at du fremstår smålig når du skrive noe som dette? Hun kan sette på CVen sin at hun gjennom masse innsats og initiativ har startet et eget firma og gjennom egenreklame (bloggen sin) er en av de mest kjente "businesskvinnene" i Norge per idag. Så all trening, baking og fjaset hun skriver om og driver med fungerer jo økonomisk sett veldig bra, wouldn't you say? Jeg er ikke noen fan av fotballfrue selv gitt, men hun er jo en pengemaskin uten like. Det er ikke uten grunn at Nelly, Bubbleroom og de andre hopper på og vil bruke henne i reklame. At dere sitter her med den "seriøse" debatten og slenger med leppa om alt hun gjør og ikke gjør, hjelper henne godt med lesertallene. Godt jobbet;) 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #526 Skrevet 20. januar 2012 Skjønner ikke hvorfor jeg trykket meg inn på denne "seriøse" fotballfruedebatten, men; Du ser ikke selv at du fremstår smålig når du skrive noe som dette? Hun kan sette på CVen sin at hun gjennom masse innsats og initiativ har startet et eget firma og gjennom egenreklame (bloggen sin) er en av de mest kjente "businesskvinnene" i Norge per idag. Så all trening, baking og fjaset hun skriver om og driver med fungerer jo økonomisk sett veldig bra, wouldn't you say? Jeg er ikke noen fan av fotballfrue selv gitt, men hun er jo en pengemaskin uten like. Det er ikke uten grunn at Nelly, Bubbleroom og de andre hopper på og vil bruke henne i reklame. At dere sitter her med den "seriøse" debatten og slenger med leppa om alt hun gjør og ikke gjør, hjelper henne godt med lesertallene. Godt jobbet;) Det tror jeg ingen er uenig i...at dama har forretningsteft....hun ler nok hele veien til banken hver dag når diskusjonene går...flere klikk, flere penger...flere sko.... Men det er jo gøy å diskutere også....jeg driter i om ff tjener penger.....jeg kan ikke stoppe det...og ikke har jeg ønske om å stoppe det heller.... Men innrømmer det er litt irriterendes :-) 4
Måndagsbarn Skrevet 20. januar 2012 #527 Skrevet 20. januar 2012 Det tror jeg ingen er uenig i...at dama har forretningsteft....hun ler nok hele veien til banken hver dag når diskusjonene går...flere klikk, flere penger...flere sko.... Men det er jo gøy å diskutere også....jeg driter i om ff tjener penger.....jeg kan ikke stoppe det...og ikke har jeg ønske om å stoppe det heller.... Men innrømmer det er litt irriterendes :-) Absolutt! Og nå skal hun gi ut kokebok og whatnot. Fint for henne det, og at "vi og småjentene" sitter og ser på hennes overforbruk og ønsker oss like mange par sko, sier jo mer om oss andre enn henne, spør du meg. Det finnes en del av oss alle som også gjerne ville hatt et fint hus og kunne kjøpe oss de tingene vi aller helst vil ha. Kanskje ikke de SAMME tingene som FF, men vi i Norge bør generelt være de siste som peker finger på dette punktet. Om man mener at overforbruk som dette fører til død og fordervelse, hvorfor ikke starte en økologisk fashionblogg selv? Se til f.eks HildeChristina, som blogger om sunn og ren hudpleie og makeup - kan vi ikke heller støtte opp om jenter som henne, istedet for å prøve å bryte ned jenter som FF?
Sol79 Skrevet 20. januar 2012 #528 Skrevet 20. januar 2012 Skjønner ikke hvorfor jeg trykket meg inn på denne "seriøse" fotballfruedebatten, men; Du ser ikke selv at du fremstår smålig når du skrive noe som dette? Hun kan sette på CVen sin at hun gjennom masse innsats og initiativ har startet et eget firma og gjennom egenreklame (bloggen sin) er en av de mest kjente "businesskvinnene" i Norge per idag. Så all trening, baking og fjaset hun skriver om og driver med fungerer jo økonomisk sett veldig bra, wouldn't you say? Jeg er ikke noen fan av fotballfrue selv gitt, men hun er jo en pengemaskin uten like. Det er ikke uten grunn at Nelly, Bubbleroom og de andre hopper på og vil bruke henne i reklame. At dere sitter her med den "seriøse" debatten og slenger med leppa om alt hun gjør og ikke gjør, hjelper henne godt med lesertallene. Godt jobbet;) I min verden så er man ikke businesskvinne når man tjener akkurat det samme som man gjør på en vanlig kontorjobb. Tror du Celina Middelfart bruker kontortiden sin til å gå til frisøren, trene, gjøre innkjøp og fiske negler eller bryn? Neppe. Det tror jeg ingen er uenig i...at dama har forretningsteft....hun ler nok hele veien til banken hver dag når diskusjonene går...flere klikk, flere penger...flere sko.... Men det er jo gøy å diskutere også....jeg driter i om ff tjener penger.....jeg kan ikke stoppe det...og ikke har jeg ønske om å stoppe det heller.... Men innrømmer det er litt irriterendes :-) Det er jo akkurat det hun ikke gjør. Hun ler ikke hele veien til banken. Hun tar det ut på tredemølla og på mannen sin. Hun irriterer seg og blir gretten. Det gjenspeiles ganske tydelig i kommentarfeltet at hun ikke ler av kritikken hun får. Hun prøver så godt hun kan å framstå som arrogant, men usikkerheten hennes lyser tvers igjennom. Tror du LK finleser alle kommentarene som kommer inn eller tror du det er FF som klager slik at han må gå inn og forsvare henne når hun blir tom for ord? Jeg tipper det siste. 1
Måndagsbarn Skrevet 20. januar 2012 #529 Skrevet 20. januar 2012 I min verden så er man ikke businesskvinne når man tjener akkurat det samme som man gjør på en vanlig kontorjobb. Tror du Celina Middelfart bruker kontortiden sin til å gå til frisøren, trene, gjøre innkjøp og fiske negler eller bryn? Neppe. Det er jo akkurat det hun ikke gjør. Hun ler ikke hele veien til banken. Hun tar det ut på tredemølla og på mannen sin. Hun irriterer seg og blir gretten. Det gjenspeiles ganske tydelig i kommentarfeltet at hun ikke ler av kritikken hun får. Hun prøver så godt hun kan å framstå som arrogant, men usikkerheten hennes lyser tvers igjennom. Tror du LK finleser alle kommentarene som kommer inn eller tror du det er FF som klager slik at han må gå inn og forsvare henne når hun blir tom for ord? Jeg tipper det siste. Jeg synes ikke en -arving- er et godt eksempel på en businesskvinne heller.. Nå er Celina selvfølgelig svært dyktig, det forstår jeg jo, men hun har ikke selv startet firmaet - hun har kommet til det ganske greit og enkelt sett utenifra. At hun har skaffet seg kompetanse på veien er egentlig irrelevant i den forstand. De to kan ikke sammenlignes av flere grunner. Og du har nær kjennskap til Carolines økonomi utifra skattelistene? Vet du hvor mange av bloggerne i Norge som faktisk tjener den sum som er oppgitt på nettet? Jeg vet ihvertfall av flere grunner om mange av dem som tjener heeeelt andre summer enn det de reellt sett skatter av. Jeg har ingen planer om å legge ut hvem, hvor mye de egentlig tjener eller hvordan jeg vet det, men du kan selv tenke deg frem til at det er ganske mye svarte penger i bloggverdenen, spesielt de bloggerne som tjener sine kroner gjennom bloggsamfunn som er drevet av utenlandske nettsteder. Om det er lurt i lengden er en annen sak, men synes du forbruket til disse bloggerne (som kler seg i dyre merkeklær og kjøper louis vuitton og mulberry-vesker ukentlig) vitner om en vanlig kontorinntekt? Det høres urealistisk ut. Mye av klærne er sponset, men mye er også kjøpt med midler som ingen har skattet av.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #530 Skrevet 20. januar 2012 Jeg synes ikke en -arving- er et godt eksempel på en businesskvinne heller.. Nå er Celina selvfølgelig svært dyktig, det forstår jeg jo, men hun har ikke selv startet firmaet - hun har kommet til det ganske greit og enkelt sett utenifra. At hun har skaffet seg kompetanse på veien er egentlig irrelevant i den forstand. De to kan ikke sammenlignes av flere grunner. Og du har nær kjennskap til Carolines økonomi utifra skattelistene? Vet du hvor mange av bloggerne i Norge som faktisk tjener den sum som er oppgitt på nettet? Jeg vet ihvertfall av flere grunner om mange av dem som tjener heeeelt andre summer enn det de reellt sett skatter av. Jeg har ingen planer om å legge ut hvem, hvor mye de egentlig tjener eller hvordan jeg vet det, men du kan selv tenke deg frem til at det er ganske mye svarte penger i bloggverdenen, spesielt de bloggerne som tjener sine kroner gjennom bloggsamfunn som er drevet av utenlandske nettsteder. Om det er lurt i lengden er en annen sak, men synes du forbruket til disse bloggerne (som kler seg i dyre merkeklær og kjøper louis vuitton og mulberry-vesker ukentlig) vitner om en vanlig kontorinntekt? Det høres urealistisk ut. Mye av klærne er sponset, men mye er også kjøpt med midler som ingen har skattet av. Så det du også sier nå er at Caroline er skattesnylter? Og du startet innlegget ditt lengere opp med en setning om noe sånn som at skjønner ikke at jeg kliker meg inn her? Altså, nå har du startet et helt nytt og ganske stygt rykte om Frua. Det har aldri noen sinne blitt nevnt at hun er skattesnylter. Men for all del, her er all dritt du kan grave frem eller funnet opp velkommen virker det til! 3
-Englefjes- Skrevet 20. januar 2012 #531 Skrevet 20. januar 2012 Det er jo helt åpenbart at dama har en viss teft for forretninger. Jeg tror heller ikke at arbeidsdagen hennes kun består i trening, negler og frisørtimer, men at hun faktisk legger ned ganske mange timer i det som er jobben hennes, nemlig blogging, kokebokskriving og div. andre prosjekter. Alle disse mulighetene har ikke dukket opp fra intet, heller. Jeg tror faktisk hun har jobbet ganske hardt for å komme dit hun er nå. Imidlertid tror jeg hun sliter veldig med å se hva som faktisk er jobb, og hva som muligens kan tenkes at er litt jobbrelatert, men som absolutt ikke kan betegnes som jobb. Som et eksempel: jeg er sivilingeniør, men regner da ikke tiden jeg leser Teknisk Ukeblad på fritiden som jobbtid. Noe sier meg at FF ville regnet dette som jobb? Det som dermed blir helt feil er at all egenpleie, trening, shopping osv. blir inkludert i det hun regner som en arbeidsdag. Jeg har selv en mann som tidligere drev med oppstart av eget firma, og derfor jobbet hjemmefra. Så klart han trente på dagtid hver dag fordi det var mulig, og så klart han gjorde unna ærender i byen på dagtid fordi det tross alt er mer praktisk å gå i butikker når ikke alle andre er der. Dette betydde selvfølgelig at han jobbet mer på kveldstid. Men jeg kan aldri huske at han omtalte hobby og ærender på dagtid som arbeidstid? Selv ikke treningen, som faktisk var en del av forretningskonseptet, ble omtalt som arbeidstid. Det er flott med en fleksibel jobbhverdag for de som ønsker det, og mange ville nok gitt en del for å ha fleksibiliteten FF har i sin hverdag (om ikke nødvendigvis den samme jobben). Men om man trekker fra alle timene jeg tipper hun bruker på fjas ila. dagen (dvs. sminking, trening, shopping, frisørturer ad infinitum), tror jeg nok ikke den samlede tiden som brukes på jobb er så mye større enn de fleste av oss andre bruker hver dag. 15
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #532 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tror du misser et vesentlig poeng her. Selvsagt har alle rett til å være seg selv. Men nå er det ikke slik at horder av slemme mennesker invaderer huset og privatlivets fred til fotballspilleren og fruen der opp på Siljan for å moralisere. De blir jo invitert inn for å se på doruller, sofaputer, klesskap og hva fruen har på seg i dag. Fotballfruen blogger om livet sitt. Hun har valgt å være en offentlig person. Hun har valgt å leve av å kle på seg om morgenen og bli tatt bilde av av mannen sin, av å bruke timevis på eget utseende daglig for så å poste photoshoppede bilder av seg selv. Hver gang du og alle de andre som leser bloggen hennes, klikker på linker der inne eller kommenterer, så tjener hun penger på det. Massevis av penger. Det er ikke privatlivet hennes lenger, hun lever av det. Fordelen for henne er alle pengene hun tjener ogf all beundringen hun blir gjenstand for. Hun blir sett opp til og beundret. Hun publiserer en blogg. Hun eier domenet sitt og har selvsagt rettigheter til det hun skriver. So far, so good. Men så er det slik at når man inviterer folk inn i klesskapet og inn på bade for å vise frem dorullene sine, så har man valgt dette på godt og vondt. Sosiale medier er toveiskommunikasjon. Fordelen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine. Ulempen er at du får umiddelbar kontakt med leserne dine. Jeg er ikke misunnelig. Jeg er ingen hater. Jeg er voksen. Jeg er velutdannet og samfunnsengasjert. Og jeg er bekymret for budskapet Caroline sender til sine unge lesere-at toppen av lykke er å bruke all sin tid på å se fin ut og å kjøpe akkurat det man vil når man vil det og at det ber helt greit å ha hundrevis av par med sko - det er jo en hobby! Alle kan ikke leve slik. Verden kan ikke bære et slik forbruk og de aller fleste har ikke råd til det heller. Caroline kan gjerne hyle forurettet om at hun slett ikke er overflatisk, men budskapet hun sender gjennom bloggen sin, sier noe annet. Jeg mener; outfit-bilde fra mormorens begravelse? Hva er det for noe? TAKK! Og oppfordring til alle: Ikke les bloggen, rett og slett ikke les!! 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #533 Skrevet 20. januar 2012 Er det noen som vet hvor mange lesere Caroline har daglig?
Sol79 Skrevet 20. januar 2012 #534 Skrevet 20. januar 2012 Jeg synes ikke en -arving- er et godt eksempel på en businesskvinne heller.. Nå er Celina selvfølgelig svært dyktig, det forstår jeg jo, men hun har ikke selv startet firmaet - hun har kommet til det ganske greit og enkelt sett utenifra. At hun har skaffet seg kompetanse på veien er egentlig irrelevant i den forstand. De to kan ikke sammenlignes av flere grunner. Og du har nær kjennskap til Carolines økonomi utifra skattelistene? Vet du hvor mange av bloggerne i Norge som faktisk tjener den sum som er oppgitt på nettet? Jeg vet ihvertfall av flere grunner om mange av dem som tjener heeeelt andre summer enn det de reellt sett skatter av. Jeg har ingen planer om å legge ut hvem, hvor mye de egentlig tjener eller hvordan jeg vet det, men du kan selv tenke deg frem til at det er ganske mye svarte penger i bloggverdenen, spesielt de bloggerne som tjener sine kroner gjennom bloggsamfunn som er drevet av utenlandske nettsteder. Om det er lurt i lengden er en annen sak, men synes du forbruket til disse bloggerne (som kler seg i dyre merkeklær og kjøper louis vuitton og mulberry-vesker ukentlig) vitner om en vanlig kontorinntekt? Det høres urealistisk ut. Mye av klærne er sponset, men mye er også kjøpt med midler som ingen har skattet av. De fleste businessfolk i Norge er enten arvinger (med unntak av Kjell Inge Røkke og noen få andre) eller så har de prestisjefylte jobber og styreverv i internasjonale konsern. Caroline Berg Eriksen er så langt unna en businesskvinne som det går an. Fotballfrue bruker regnskapsfører og har en selskapsform der man må ta ut lønn, så ja jeg gir henne faktisk såpass tiltro at jeg tror hun driver rent. Noe annet ville vært idiotisk med tanke på at hun følges med argusøyne av forskjellige medier. Fotballfrue omgir seg ikke med dyre merkeklær og designervesker. Hun handler stort sett på billigkjeder som H&M, Bik Bok og Gina Tricot + diverse nettbutikker som Nelly i likhet med de fleste andre ungjenter i Norge. Hun har noen få par med designersko og så vidt jeg husker så har hun en designerveske. Ikke så ulikt andre jenter på 25 år som er opptatt av klær og mote. FF står oppgitt med i underkant av 500k i nettoinntekt, og det er klart at når man er gjeldsfri og får gode rabatter når man handler klær, interiør og skjønnhetspleie så kan man framstå som man lever i sus og dus. Personlig så reagerer jeg mye mer på forbruket til f.eks. Camilla Pihl enn jeg reagerer på forbruket til Fotballfrue. Da snakker vi både designerklær og -vesker i flertall, men hun pakker det inn på en litt mer smakfull måte, så det blir ikke reagert på som hos FF. Fotballfrue har kanskje 200 par sko, men jeg er helt sikker på at brorparten er billigsko fra Nelly. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #535 Skrevet 20. januar 2012 Når jeg tenker etter, så er det "morsomste" at Voe som fjortenåring skrev mer innholdsrike og dype innlegg enn det Fotballfrue gjør som 25(?)-åring. Voe tjente nok ikke like mye som Herr og Fru Eriksen, men presterte likevel å engasjere seg mye mer enn disse to. Helt enig! Voe er et så mye bedre forbilde på alle måter! Hun fremstår som en sunn, frisk ungdom. Hun har masse selvironi og er ikke redd for å legge et et bilde med en kvise eller le av seg selv. Hun er naturlig vakker og har en utstråling og et utseende Fotballfrue bare kan drømme om. Og alt dette helt uten noen inngrep eller ti lag sminke! Hun har til og med sitt eget hår! Og hun tjener nok like bra, om ikke mer. Hvertfall når hun var på sitt største med bloggingen. Det kom jo frem at hun kunne tjene godt over hundre tusen i måneden. Da var hun 14 år! Og holdt foredrag for lærere og andre voksne mennesker, dro til Afrika to uker for å gi sin støtte der, og har samlet inn mer penger til slike ting enn FF noen gang har gjort. Hun har selv gått rundt med bøssa i regnvær, til tross for kjendisstatusen sin. Tror dere FF ville gjort noe sånn? Tror dere FF ville dratt til Afrika for å bo to uker med barn og mennesker med aids? Hvordan ville det gått med løsvipper og høyhælte sko i en landsby i Afrika? I tillegg skriver Voe ofte om slike ting, om fadderbarnet sitt osv. Hvis FF har så mange fadderbarn og er så opptatt av dette som hun hevder når hun blir stillt til veggs, hvorfor har hun aldri skrevet om dette på bloggen? jeg mener hun som har så mange fadderbarn og vier så mye tid og penger til dette? Dama er jo blitt rene lystløgneren. Det er ikke uten grunn hun får mye kritikk både på nettforum og i media. FF har jo gang på gang dummet esg ut og fått svi for det i media. Jeg tror ikke alle disse menneskene tar feil. Jeg tror ikke tråd på tråd om dette mennesket hadde holdt det gående om det ikke var noe i det. 12
Måndagsbarn Skrevet 20. januar 2012 #536 Skrevet 20. januar 2012 (endret) De fleste businessfolk i Norge er enten arvinger (med unntak av Kjell Inge Røkke og noen få andre) eller så har de prestisjefylte jobber og styreverv i internasjonale konsern. Caroline Berg Eriksen er så langt unna en businesskvinne som det går an. Fotballfrue bruker regnskapsfører og har en selskapsform der man må ta ut lønn, så ja jeg gir henne faktisk såpass tiltro at jeg tror hun driver rent. Noe annet ville vært idiotisk med tanke på at hun følges med argusøyne av forskjellige medier. Fotballfrue omgir seg ikke med dyre merkeklær og designervesker. Hun handler stort sett på billigkjeder som H&M, Bik Bok og Gina Tricot + diverse nettbutikker som Nelly i likhet med de fleste andre ungjenter i Norge. Hun har noen få par med designersko og så vidt jeg husker så har hun en designerveske. Ikke så ulikt andre jenter på 25 år som er opptatt av klær og mote. FF står oppgitt med i underkant av 500k i nettoinntekt, og det er klart at når man er gjeldsfri og får gode rabatter når man handler klær, interiør og skjønnhetspleie så kan man framstå som man lever i sus og dus. Personlig så reagerer jeg mye mer på forbruket til f.eks. Camilla Pihl enn jeg reagerer på forbruket til Fotballfrue. Da snakker vi både designerklær og -vesker i flertall, men hun pakker det inn på en litt mer smakfull måte, så det blir ikke reagert på som hos FF. Fotballfrue har kanskje 200 par sko, men jeg er helt sikker på at brorparten er billigsko fra Nelly. FF er sikkert ren økonomisk sett, spesielt når det gjelder firmaet sitt. Det er absolutt ikke firmaet eller selve bloggen jeg sikter til når jeg sier at veldig mange bloggere tjener penger under bordet. Og du har helt rett i at FF ikke kjøper så mye dyre klær og sko - men det er heller ikke bare bra. Billigere merker tar jo ofte billige snarveier, og alle kjemikalier o.l. blir dumpet rett i sjøen/kloakken osv. Alt har en forklaring. Nå skrev jeg "businesskvinne" i hermetegn, fordi jeg ikke heller anser FF å være en legitim entreprenør, men jeg synes at visse av innleggene som har gått igjennom debatten her er smålige og prøver å dumforklare ei dame som helt tydelig ikke er tapt bak en låvedør. Man kan si hva man vil, men som mange påpeker, hun klarer seg tydeligvis bedre enn mange på sin alder i tillegg til at hun har greid å gjøre seg et navn på noe som vi andre driver med hver dag (vaske hus, trene, lage mat) uten å forvente at folk applauderer det. Jeg skulle personlig ønske at flere viste interesse for bl.annet kvinnen du har nevnt, Celina Midelfart, Elin Ørjasæter, Kristin Skogen Lund, Cecilie Melli m.fl - som er damer jeg ihvertfall heller ser opp til enn FF og gjengen:) Endret 20. januar 2012 av frøkenfryd 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #537 Skrevet 20. januar 2012 i tillegg til at hun har greid å gjøre seg et navn på noe som vi andre driver med hver dag Eneste grunnen til at den dama der er kjent er fordi hun er gift med en fotballspiller. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #538 Skrevet 20. januar 2012 Voe er også ett bedre forbilde. Hun legger ikke ut hvor mye hun trener, samt at du ofte kan se bilder i bloggen hvor hun spiser sjokolade og annet usunt. Blant annet skrev hun ett innlegg om at hun hadde spist opp all chipsen, men ville ha mer, så da dro hun ned på butikken for å kjøpe mer. Noe sånt kommer vi aldri til å få se fra Caroline. HAdde hun skrevet at hun hadde spist chips, så hadde hun også skrevet at hun hadde måttet jogge noen mil ekstra. Jeg håper flere småjenter heller vil se til bloggere som Voe, som tør å kose seg nå og da, samt ikke er en lystløgner som vrir og vrenger på alt. 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #539 Skrevet 20. januar 2012 Er det noen som vet hvor mange lesere Caroline har daglig? Her finner du svaret ditt: http://blogglisten.no/blogg/fotballfrue.no Ca. 93 000 unike lesere i går.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #540 Skrevet 20. januar 2012 Eneste grunnen til at den dama der er kjent er fordi hun er gift med en fotballspiller. Han er jo ikke kjent og ville aldri dukket opp i rampelyset uten henne, så det der er feil på alle måter. Hun har skapt seg et navn ved å -kalle seg- fotballfrue, men han er jo bare en dott som spiller i et middels bra Tippeligalag og ikke engang er på landslagsnivå. 13
Fremhevede innlegg