Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Koselig at hun får bli med da :)

Jeg vet ikke når EL var den mnd det klaffet fordi jeg ikke testet og var utenlands med jobben, så vi trodde ikke det kom til å gå den gangen.. Så gleder meg veldig til å se når legen beregner ul til å bli på tidlig og ikke minst ordinær ul :)

UL er utrolig gøy, rørende og fint. Jeg gleder meg veldig til min om to uker, og så igjen i romjulen! Da blir det ikke mer UL på meg.

Har du begynt å få mage? Jeg gleder meg sånn til min popper frem. Håper det skjer de nærmeste ukene :) Nå er den bare oppblåst og fæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har mage nå.. :) Kommer jo oftere før med nummer to. Prøver å få lagt ut bilde, men klarte ikke å få det til istad..

Du har ordinær i romjulen? Vi fikk 2.januar, på sønnen vår sin 2 årsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har mage nå.. :) Kommer jo oftere før med nummer to. Prøver å få lagt ut bilde, men klarte ikke å få det til istad..

Du har ordinær i romjulen? Vi fikk 2.januar, på sønnen vår sin 2 årsdag ;)

Ja, 28. desember, weee. Da er jeg 17+6, så da håper jeg vi får sett en sunn, frisk jente eller gutt :)

Min mage er bare oppblåst. Har fått en ekstra dutt ut nederst på magen, men hard er den jo ikke akkurat, hehe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte ta meg en titt inn her igjen pyntestøv :) VI var jo prøvere likt forrige gang :D å må er du straks 12 uker :D Det gleder meg så mye å se, du aner ikke :hug: :hug:

Jeg er nesten helt sikker på at du får en jente! Hva føler/tror dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte ta meg en titt inn her igjen pyntestøv :) VI var jo prøvere likt forrige gang :D å må er du straks 12 uker :D Det gleder meg så mye å se, du aner ikke :hug: :hug:

Jeg er nesten helt sikker på at du får en jente! Hva føler/tror dere selv?

Det er helt uvirkelig. Jeg tror egentlig ikke helt på det og går rundt med en indre angst for at fosteret skal dø og jeg har en MA. Jeg er min verste fiende, hehe. Skal på UL om to uker da, samt at jeg også har en hjemmedoppler jeg skal bruke i ny og ne, mest for å roe mine egne nerver. Jeg drømmer at jeg føder en jente og kaller den lille ubevisst for hun hele tiden, så jeg tror jente. Men, 90 prosent av venner og familie tipper gutt, hehe.

Jeg har hørt at de som har vært gravid før ofte blir gravid igjen veldig fort. Jeg tipper du sitter med positiv test i slutten av denne måneden jeg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uvirkelig. Jeg tror egentlig ikke helt på det og går rundt med en indre angst for at fosteret skal dø og jeg har en MA. Jeg er min verste fiende, hehe. Skal på UL om to uker da, samt at jeg også har en hjemmedoppler jeg skal bruke i ny og ne, mest for å roe mine egne nerver. Jeg drømmer at jeg føder en jente og kaller den lille ubevisst for hun hele tiden, så jeg tror jente. Men, 90 prosent av venner og familie tipper gutt, hehe.

Jeg har hørt at de som har vært gravid før ofte blir gravid igjen veldig fort. Jeg tipper du sitter med positiv test i slutten av denne måneden jeg :kose:

Men du er ihvrtfall over uke 8, og når jeg mistet da sa legen at det var mest vanlig å miste før uke 8, etter uke 8 er man omtrent like siker som i uke 12.. ( nå er ikke jeg noen lege her,men det var det jeg fikk beskjed om) Så prøv å slapp av enda litt mer :hug:

Jaa håååper jo på en positiv test i slutten av november da :) Ellers så er ikke slutten av desember så ille heller :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du er ihvrtfall over uke 8, og når jeg mistet da sa legen at det var mest vanlig å miste før uke 8, etter uke 8 er man omtrent like siker som i uke 12.. ( nå er ikke jeg noen lege her,men det var det jeg fikk beskjed om) Så prøv å slapp av enda litt mer :hug:

Jaa håååper jo på en positiv test i slutten av november da :) Ellers så er ikke slutten av desember så ille heller :laugh:

Takk. Så jo en liten spire i uke 9+3, så burde jo regne med at alt går bra da. Takk for gode ord <3

Jeg er overbevist om at du et gravid igjen enten nå i november eller desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........sa legen at det var mest vanlig å miste før uke 8, etter uke 8 er man omtrent like siker som i uke 12.. ( nå er ikke jeg noen lege her,men det var det jeg fikk beskjed om)

Dette liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, prøvde doppleren min i dag også, fordi jeg skal si det på jobb i morgen. Fant bare hjerteslagene i dag, ikke lyden som på mandag :(. Får bare sånne glimt, alt fra nesten 190 ned til 120-130 (tipper den ikke rekker å registere riktig antall hjerteslag da den kun varer i 1-2 sekunder). Min egen puls er rundt 60-70 når jeg finner den, stabil og lett å høre. Såååå jeg tipper det er lillebebis jeg finner (hva annet kunne det ha vært?), men som er vanskelig å virkelig fange opp pga fett, bakoverlent livmor og whatnot. Jeg er jo ikke 12 uker enda, og babyen er hva, 5-6 cm? Hehe. Jeg skjønner at jeg har litt for optimistiske tanker om den doppleren, men jeg ville så gjerne høre de små, raske hjertedunkene så jeg kunne ta de opp på mobilen.

Men, ikkeno mer doppler på meg før lørdag-søndag. Jeg skal innvie hver nye uke med å høre på lillebebis helt til jeg kjenner spark. Jeg lover dette nå, dyrt og hellig :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, festlig symptom om dagen. Lange, dype knivstikk i brystene. Dette er daglig, opptil flere ganger per dag. Flere som sliter med det her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, festlig symptom om dagen. Lange, dype knivstikk i brystene. Dette er daglig, opptil flere ganger per dag. Flere som sliter med det her inne?

Ja, jeg hadde noen skikkelig vonde stikk for en uke siden. Føles som man blir stukket. Men jeg kjente det bare på venstre bryst. Er mye som skjer i kroppen:)

Jeg har hatt så fryktelig vondt i korsryggen og stråling nedover lår/ rumpe de siste dagene. Håper det bare er forbigående:)

Angående hjertelyd har jeg lite peiling på den delen dessverre.

Moro at du skal fortelle det nå da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde noen skikkelig vonde stikk for en uke siden. Føles som man blir stukket. Men jeg kjente det bare på venstre bryst. Er mye som skjer i kroppen:)

Jeg har hatt så fryktelig vondt i korsryggen og stråling nedover lår/ rumpe de siste dagene. Håper det bare er forbigående:)

Angående hjertelyd har jeg lite peiling på den delen dessverre.

Moro at du skal fortelle det nå da! :)

Ja, jeg har også mye vondt i ryggen, men håper det forbedrer seg når livmoren vipper seg fremover. Kanskje du også har bakoverlent livmor?

Den hjertelyden er ikke til å bli klok på, men jeg forstår ikke hva annet som kan gi dobbelt, og tredobbelt, av mine hjerteslag enn den lille bebisen. Så, må bare velge å tro at alt er feiende flott :)

Blir gøy å fortelle det i morgen! Tipper det blir gratulasjonsstorm. Har en flott gjeng jeg jobber med :) Gleder du deg til å fortelle det til flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fortalt at jeg er gravid på et internmøte på jobb! Det var stas!

2 dager til de magiske 12. Er det snart lov å juble? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er definitivt lov å juble :) jeg fant hjertelyden igjen i går, så nå skal ikke jeg teste før jeg skal til jordmorkontroll onsdag. Nå skal jeg bare juble og kose meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler med deg! :bolledeig::hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jubler med deg! :bolledeig::hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad::danser:

Håper bare ikke jeg gjorde noe dumt nå og sa det for tidlig på jobb, men tenker at de fleste forteller når det er gått 12 uker fordi man må jo bare gå ut fra at alt er ok og man ikke er en del av den bittelille prosenten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper bare ikke jeg gjorde noe dumt nå og sa det for tidlig på jobb, men tenker at de fleste forteller når det er gått 12 uker fordi man må jo bare gå ut fra at alt er ok og man ikke er en del av den bittelille prosenten :)

Huff, nei du må ikke tenke sånn :) Alt kommer til å gå bra! Nyt graviditeten og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått meg dagbok :)

Jeg syns du kan juble nå, det går nok bra nå! Men skjønner at du ikke klarer det helt enda, jeg klarer heller ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt lov å juble :duskedame:

Btw så burde du ikke bli stressa om du ikke finner hjertelyden hver gang. Når jeg var hos jordmor i uke 12 (12+4) ville hun ikke lytte etter hjertelyden på meg fordi det var ikke alltid man fant den så tidlig, og de ville ikke skremme de vordende mødrene :) Altså helt normalt at man ikke alltid finner den rundt uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått meg dagbok :)

Jeg syns du kan juble nå, det går nok bra nå! Men skjønner at du ikke klarer det helt enda, jeg klarer heller ikke det.

Nei, klarer nok ikke juble før jeg har vært på ultralyd 27/11 :)

Hva er linken til dagboken din?

Det er definitivt lov å juble :duskedame:

Btw så burde du ikke bli stressa om du ikke finner hjertelyden hver gang. Når jeg var hos jordmor i uke 12 (12+4) ville hun ikke lytte etter hjertelyden på meg fordi det var ikke alltid man fant den så tidlig, og de ville ikke skremme de vordende mødrene :) Altså helt normalt at man ikke alltid finner den rundt uke 12.

Ja, altså, jeg fant jo hjerteslagene i noen korte sekunder, så sånn sett fant jeg jo bebisen. Regner jeg med. Likevel er det en liten tanke som sier i bakhodet: "doppleren kan lure deg". Jeg er så teit. Har hørt at de dopplerene som brukes av jordmødrene ofte er litt gamle og at de derfor sliter mer med å finne hjertelyd tidlig. Når det er sagt så regner jeg også med at alt egentlig er bra. Sjansen for at noe er galt så er evinnelig små, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...