Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Jeg føler på meg at hun kommer litt før termin, og deler min dato med deg: 23. mai :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tippeliste

23. mai - Toneee_
26.mai - Frøken Vims
28. mai   - Lille Frosk
30. mai - Dreia

4. juni - jeg

Elsker dere litt alle sammen. Håper veldig hun blir et maibarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste

23. mai - Toneee_ , yabbadoo
26.mai - Frøken Vims
28. mai   - Lille Frosk
30. mai - Dreia

4. juni - jeg

Syns dere er så fine og optimistiske :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åååh, nå nærmer det seg! Elsker fødetipping :hoppe: 

Jeg tipper.. 29. mai! For 29. er en fin dato å bli født på, uansett måned :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 25. for det er en fin dato, og dessuten fødte jeg på en onsdag selv (veldig relevant for tipping :fnise:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste

25.mai -  A4-livet
26.mai -  Frøken Vims, LilleMy1989
28. mai - Lille Frosk, mamma
29.mai -  Tekola
30. mai -  Dreia

4. juni - jeg

Hun mååå jo bare bli et maibarn med så stor overvekt på maitipping :nigo:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste

25.mai -  A4-livet
29.mai -  Tekola
30. mai -  Dreia
31. mai -  My84

4. juni - jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste

25.mai -  A4-livet
27.mai -  Sjela
29.mai -  Tekola
30. mai -  Dreia
31. mai -  My84

4. juni - jeg

Det blir spennende når jeg tipper uke 39 og nedtellingen virkelig kan begynne. De fleste fødsler skjer gjerne mellom uke 39-41, om jeg har lest statistikken korrekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste

25.mai -  A4-livet, Kaffemor
27.mai -  Sjela
29.mai -  Tekola
30. mai -  Dreia
31. mai -  My84

4. juni - jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:  38 uker :duskedame:

Dagens form: Veldig høygravid. Bekkenløsningen har meldt sin ankomst. Sliter med å snu meg i senga fordi det gjør så vondt, men det varierer i styrke på dagtid etter aktivitetsnivå. Er ofte krøpling på kvelden og syns veldig synd på meg selv. Ellers fått moderat med vann (synlig i ben+ansikt), men ikke like ille som sist jeg var gravid på denne tiden. Våkner ofte på nettene (2-3 ganger ofte), men klarer som regel å sovne igjen heldigvis. Verst er det egentlig at jeg sliter med å sovne igjen på morgenen når Kasper står opp i 7-tiden, selv hvor trøtt jeg føler meg. Gleder meg til å starte ammefabrikken, tidens beste sovemedisin :sove:

Blodtrykk: sjekket i går hos jordmor og er nå 85/60. Ser både stjerner og kan svimle, men det er jo ikke akkurat nytt. Vært sånn hele svangerskapet.

Dagens vekt: +12,7. Opp 2.5 kg siden 17.mars fant jeg ut. Det er jo ikke så ille på omlag to måneder? Vekta har stått stille de siste ukene, faktisk har jeg gått ned noen hundre gram siden uke 36. Det er helt greit. Matlysta er ikke lenger på topp og de er mindre plass i magen også. Har derfor begynt å unne meg en saftis om dagen :nigo:

Innkjøp: Alt er i hus, utenom tripptrappstol. Skal også kjøpe en solskjerm til vogna da vognparaply suger. I hvert fall den vi hadde.

Navn: Tror vi har så og si landet her. Blir avslørt etter fødsel :Nikke:

Gravidkroppen: har gått inn i et nytt stadium: hvalross.....

Neste kontroller: Siste jordmorkontroll 25.mai, deretter eventuell overtidskontroll ved sykehuset. Rakk den aldri sist og håper det skjer denne gangen også.

Ellers er hun nå over tre kilo og det merkes. Dårlig plass i magen. Føles som en episode Prison break hver kveld (når hun våkner mest til). Har til nå vært en hikkebaby, men ikke kjent det på noen dager. Føden sier det ikke er noe å henge seg opp i, men katastrofetenkern (væpnet med google) i meg melder da sin ankomst. Det skal jo liksom være et trivselstegn. Har jeg dårligere fostervann? Mindre fostervann? Vil hun egentlig ut? Trives hun ikke lenger? :grine: Alle bekymringene man får og det blir ikke mindre av dem så fort de kommer ut heller. Mammalivet altså - et liv med frynsete nerver :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta av gifteringen i helga :sukk:

Da er herved all vektoppgang fremover tilskrevet vann i kroppen. Ikke sjokolade!! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, bekymringene! Det er det verste med å få barn altså, jeg føler meg som et egg uten skall - så utrolig sårbar! Du er skikkelig gravid nå altså, skjønner godt at det er ubehagelig ja! Noen ganger lurer jeg på om mennesker egentlig er laget for å være gravide såå lenge! Er det like ubehagelig for dyr?

Håper dere får en fin 17. Mai! Spis is med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, lille_frosk skrev:

Å, bekymringene! Det er det verste med å få barn altså, jeg føler meg som et egg uten skall - så utrolig sårbar! Du er skikkelig gravid nå altså, skjønner godt at det er ubehagelig ja! Noen ganger lurer jeg på om mennesker egentlig er laget for å være gravide såå lenge! Er det like ubehagelig for dyr?

Det kan jeg svare på; nei, det er ikke like ubehagelig for dyr! Menneskene har helt annen morkakefunksjon og menstruasjon, i vår art ofres mors helse (i en viss grad) for å redde et foster, mens hos de fleste andre dyr vil det være omvendt. Vi aborterer for eks ikke når vi blir stresset og redde, mens det kan et dyr gjøre. Så det er nok veldig annerledes å være dyr enn menneske når det gjelder reproduksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.5.2016 at 11.23, lille_frosk skrev:

Sånn sett er jeg glad et svangerskap ikke har elefantlengde, selv om hver dag nå på slutten føles litt som å være elefantgravid :sFun_sleeping:

17.mai ble veldig fin, men var helt ødelagt kl. 21, sovna på sofaen og stabbet meg i seng og der ble jeg til kl. 08. Tydelig at energilagrene mine er særdeles små og at disse siste dagene før fødsel virkelig er ment til å lade batteri og slappe av. Selv om jeg ikke er så god på sånt.

Den 16.5.2016 at 11.56, toneeee_ skrev:

Det kan jeg svare på; nei, det er ikke like ubehagelig for dyr! Menneskene har helt annen morkakefunksjon og menstruasjon, i vår art ofres mors helse (i en viss grad) for å redde et foster, mens hos de fleste andre dyr vil det være omvendt. Vi aborterer for eks ikke når vi blir stresset og redde, mens det kan et dyr gjøre. Så det er nok veldig annerledes å være dyr enn menneske når det gjelder reproduksjon. 

Interessant :) Vil det da si det også er mindre ubehagelig å føde for dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pyntestøv skrev:

Sånn sett er jeg glad et svangerskap ikke har elefantlengde, selv om hver dag nå på slutten føles litt som å være elefantgravid :sFun_sleeping:

17.mai ble veldig fin, men var helt ødelagt kl. 21, sovna på sofaen og stabbet meg i seng og der ble jeg til kl. 08. Tydelig at energilagrene mine er særdeles små og at disse siste dagene før fødsel virkelig er ment til å lade batteri og slappe av. Selv om jeg ikke er så god på sånt.

Interessant :) Vil det da si det også er mindre ubehagelig å føde for dyr?

Det er jeg ikke nødvendigvis så sikker på.. Det er jo et utrolig stort muskelarbeid som også de må igjennom. Men dyr takler kanskje smerten bedre fordi de ikke har den kognitive biten av det som vi har (frykt for smerter øker smerter osv). Men her tror jeg en dyrlege kan svare bedre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...