Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er nok navnet sånn passe klart. Me har havna på eitt navn på kvart kjønn, men eg er Vinglepetter og klarar aldri å bestemma meg HEILT. Sist tok berre mannen sjefsavgjørelsen rett etter fødsel. "Jo, han her heiter NN." (Det navnet pjokken tentativt hadde hatt heile graviditeten og som me begge var enige om.) Og ferdig med det. Og det blir vel slik denne gongen òg. ;)

Eg er usikker på kor mykje ferie eg kjem til å ta ut før permisjonen. Må vel sjå det litt an. Men eg kjem til å forlenga permisjonen med dei 21 lovfesta feriedagane, så det blir iallfall ikkje meir enn 4 dagar pluss nokre eg har overført frå i fjor. Men mulig eg overfører dei 4 til neste år, om eg ikkje føler eg treng dei før permisjonen. Det blir greit å ha til neste år, vil eg tru, for å få kabalen til å gå opp fram til barnehagestart. :Nikke:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var me på ny ultralyd. Alt ser heldigvis fint ut, og så langt er det ingenting som tyder på at eg er ekstra i faresonen for svangerskapsforgiftning denne gongen. Lettelse! Me fekk også vita kjønnet. Krabaten var ikkje mykje blyg, så me fekk bekrefta med stor sikkerhet at magefølelsen min har stemt heile vegen. Eg skal nok ein gong bli gutemamma. :rodmer::strix:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var me på ny ultralyd. Alt ser heldigvis fint ut, og så langt er det ingenting som tyder på at eg er ekstra i faresonen for svangerskapsforgiftning denne gongen. Lettelse! Me fekk også vita kjønnet. Krabaten var ikkje mykje blyg, så me fekk bekrefta med stor sikkerhet at magefølelsen min har stemt heile vegen. Eg skal nok ein gong bli gutemamma. :rodmer::strix:

Så kjekt med ein liten gut til og bra at alt stod bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navn, ja...

Vi har vel to klare jentekandidater, og egentlig bare en seriøs guttekandidat. Så med mindre noen kommer på noe skikkelig glupt, så er vi nesten i boks. Men dette er jo et familieanliggende hos oss- det er flere enn bare jeg og mannen som har noe vi skulle ha sagt. Vi får foreta avstemming når Smula kommer, hvis det viser seg å være jente. Men tror ikke vi bestemmer oss 100% før fødselen.

Eg er usikker på kor mykje ferie eg kjem til å ta ut før permisjonen. Må vel sjå det litt an. Men eg kjem til å forlenga permisjonen med dei 21 lovfesta feriedagane, så det blir iallfall ikkje meir enn 4 dagar pluss nokre eg har overført frå i fjor. Men mulig eg overfører dei 4 til neste år, om eg ikkje føler eg treng dei før permisjonen. Det blir greit å ha til neste år, vil eg tru, for å få kabalen til å gå opp fram til barnehagestart. :Nikke:

Det er sånn vi tenker også, i utgangspunktet. Termin i mai, 80% i 57 uker, pluss min ferie, pluss pappaens ferie = 1. august, sånn ca. Håper jeg. Det gjenstår dog litt finregning! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har navnet klart jeg og ;) Fikk beskjed om at det er jente (2 forskjellige leger), så satser på det. Kommer det ut en gutt, finner vi navn etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt til Pyntestøv og dreia og med jente til Bobla og esk1! Her var det jo ganske jevnt fordelt, må jeg si. :)

Jeg har hatt en fin jul, har heldigvis hatt null problemer med å få plass til julematen! Fortsatt ikke noe særlig til vektoppgang på meg, men satser nå på at det kommer meget snart. Nå er det liksom ikke tvil om at jeg er gravid lenger når jeg ser magen, selv om det ikke er så lett med yttertøy på. Måtte stå på bussen her om dagen, noe jeg ble veldig overrasket over, fordi jeg er jo så utrolig megagravid, ikke sant? :fnise:

Det har vært mye på jobb etter nyttår, men nå skal det i teorien roe seg og oppgavene få tilnærmet normal mengde. Har begynt å få kynnere nå, jeg har lest om dem og lurt litt på hvordan det kan kjennes ut, men da de kom, var jeg absolutt ikke i tvil.

Vi har nå to jentenavn klare, og har selvfølgelig en favoritt hver... Håper at vi klarer å bestemme oss når vi ser jenta på ordentlig. Om det skulle vise seg å være en gutt, har vi absolutt ingenting å komme med, så da må vi virkelig hive oss rundt og tenke på nytt. Men vi er heldigvis enige om hvilken "stil" vi liker på navn, i det minste. Og de holdes hemmelig frem til vi har bestemt oss etter fødselen!

Jeg går og sysler med ideen om å begynne med gravidyoga - noen andre som tenker på det samme, evt har prøvd det før? Ser for meg det hadde vært fint med litt pusteteknikker i praksis, for eksempel. Jeg gjorde litt yoga i kveld (veldig lenge siden sist!) og var overrasket over hvor bra det føltes etterpå. Det er jo selvfølgelig godt å trene på treningssenteret også, men det dekker liksom to helt forskjellige aspekter, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner en bok om gravidyoga :) Tenker å kjøpe den. Jeg tror det kan være veldig smart å slappe av og gjøre sånne øvelser, trene opp bekken og sånn! :)

Jeg tenkte å gå på gravidyoga-kurs, men så fant jeg ut at hun som holder kurset er en jeg har hatt en krangel med, en nabo, så jeg dropper det, leser heller boken (og sparer 1500 kr!).

Den boken jeg har heter Yoga for gravide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Fortsatt to kilo under startvekt og symfysemål akkurat på streken på arket! :ler:

Og hjertet hennes slår 140 slag i minuttet. Mannen ble helt sliten ved tanken :fnise:

Gleder meg sånn til å møte henne nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått ned i vekt? :) Jeg har gått opp 1,5 kg tenker jeg meg, men symfysemålet er heldigvis akkurat midt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg sjekka raskt gravidyoga, og tilbudet eg fann i Trondheim var jo midt i beste arbeidstid omtrent. Eg avspaserer ikkje for det, så det blir visst ikkje denne graviditeten heller. Uansett veit eg ikkje kva bekkenet ville ha synst om eit slikt opplegg. Ikkje berre timen, men ein skal jo komma seg til og frå òg. ;)

Menne - er det ingen andre enn meg som har vektpil som peikar oppover? Vekta mi har auka jevnt og trutt. Sist eg sjekka, var ho på +7 kg. :daane: Og det er mot slutten ein skal gå opp mest! Eg må nok begynna å eta for 2 igjen snart, og ikkje for ein heil storfamilie. :plystre:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øydis: Det er vel fare for at me må stå på bussen i mai òg. Nordmenn er utrulig lite hensynsfulle når dei først har fått seg ein sitteplass på bussen. Eg kom med krykkene mine på bussen ein ettermiddag. Det var jammen godt det var nokre ledige plassar heilt bakerst, elles hadde eg kanskje måtta gå av og venta på neste buss (å stå er fullstendig uaktuelt med dette bekkenet!), for det var ingen som viste antydning til å villa reisa seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Fortsatt to kilo under startvekt og symfysemål akkurat på streken på arket! :ler:

Og hjertet hennes slår 140 slag i minuttet. Mannen ble helt sliten ved tanken :fnise:

Gleder meg sånn til å møte henne nå :rodmer:

Så flott! Det går jammen fort for seg der inne, ja. :) Det skal bli så koselig å treffe hverandre til slutt, se hvem de ligner på, hvilken hårfarge de har og se hvilken personlighet som kommer frem - virkelig spennende!

Jeg tenkte å gå på gravidyoga-kurs, men så fant jeg ut at hun som holder kurset er en jeg har hatt en krangel med, en nabo, så jeg dropper det, leser heller boken (og sparer 1500 kr!).

Den boken jeg har heter Yoga for gravide. :)

Høres ut som en god plan! Ikke noe særlig å prøve å slappe av i det rommet der, sannsynligvis... Takk for boktips, skal sjekke på biblioteket ved neste anledning.

Øydis: Det er vel fare for at me må stå på bussen i mai òg. Nordmenn er utrulig lite hensynsfulle når dei først har fått seg ein sitteplass på bussen. Eg kom med krykkene mine på bussen ein ettermiddag. Det var jammen godt det var nokre ledige plassar heilt bakerst, elles hadde eg kanskje måtta gå av og venta på neste buss (å stå er fullstendig uaktuelt med dette bekkenet!), for det var ingen som viste antydning til å villa reisa seg.

Hjelp, så hensynsløse folk kan være. Kommer det noen med krykker er det jo helt udiskutabelt, da reiser man seg! Bare magen min vokser litt så folk faktisk ser den godt nok, skal jeg prøve å være tøff nok til å spørre folk direkte om jeg kan få plassen deres om nødvendig. Tror det er sjelden folk nekter en opp i ansiktet om man spør, med mindre de selv har plager man ikke kan se. Håper dog jeg slipper å teste ut den teorien altfor ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen vindusshopping her, gitt. Er det noko eg treng på butikken, må det planleggast, og det blir helst til at eg må senda mannen på handel. Drar eg sjølv, er det rett inn og rett ut igjen etter å ha fått tak i omtrent halvparten på lista. Meir tåler ikkje bekkenet. :sukk:

Ein fordel er jo at det blir mindre pengebruk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vel ikkje moderne nok for slikt. Eller for kritisk til kor mykje eg er villig til å betala i frakt. Og så har me jo "alt" frå før òg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...