Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Nesten alt vi har kjøpt er kjønnsnøytralt, slik at det går an å bruke det på evt flere barn, og også om det skulle vise seg at de har tatt feil av kjønnet. Vi har vel én rosa ullbody, og en pysj som har et par rosa striper på seg. Resten går i grønt, hvitt, rødt, grått, brunt og turkis! Men, har ved et par anledninger måttet gi etter for fristelsen og kjøpt kjoler, og da er det liksom greit med jentefarger, synes jeg. :) Akkurat babyrosa er jeg ikke så glad i, men lilla og knæsjrosa synes jeg er veldig fint, da. Og jordfarger er kjempeflotte!

Har ikke fått noe som helst i gave enda, men regner med at hvis det blir en jente som de sier, så kommer rosaplaggene strømmende på der. Og da er det jo greit å ha litt andre farger i skuffen fra før. Heldigvis er besteforeldrene litt antirosa, så strikkeplagg kommer nok heldigvis i andre farger.

Har veldig lyst til at jenta vår skal være omgitt av glade og friske farger, og selv om det er veldig pent med for eksempel beige og hvite uroer som matcher interiøret, så er det nok litt morsommere for henne med sterke farger. Gleder meg litt til mange fargeklatter i huset! Og kanskje er det lettere å unngå å snuble i leker hvis de har en tydelig farge? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Mitt mål for fødselen er å komme meg til sykehuset :fnise: Gikk litt fort sist. Sånn ellers tar jeg det som det kommer. Vil unngå epidural denne gangen også. Syntes fødselen var helt overkommelig. Kanskje badekar? Skulle ikke føde på rygg sist. Men jammen meg klarte jeg ikke noe annet da det stod på ;)

Når det gjelder klær så har vi kun handlet rosa og lilla denne gangen. Rosa sengeklær og rosa strikkeklær. Sist gikk det mye i blått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe for det, men jeg vil helst ha litt nøytrale farger på både utstyr og leker og det som er.. :P

Det verste jeg vet er et sammensurr av knallrødt, gult, grønt og blått f. eks.

Men barna liker nok ting med farger på, siden det er så mye av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, å komme seg til sykehuset i det minste står først på min ønskeliste også! Tenker mer og mer på å prøve å komme meg oppi et badekar, men vi får se hvordan tilgjengeligheten blir der. Ellers har jeg lyst til å prøve på å utnytte tyngdekraften så lenge jeg klarer å stå oppreist. Har veldig lyst til å slippe epidural (og keisersnitt), men må man, så må man.

Er det litt vel optimistisk å planlegge å pakke ned strikketøy i fødebagen? Jeg tenker sånn innimellom slagene... :fnise: Det er jo mye god meditasjon og avkobling i et strikkeprosjekt! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fødde liggande i seng hadde nok ikkje mykje valg heller pga styrke i bein pga cp og at eg er rullestolbruker. Men ligande gjekk heilt bra, revna litt men ikkje ille. Så blir vel det samme no tenker eg. Epuduralen fjerna spasmer så den må nok eg ha. Eg hadde ein heilt grei fødsel og håper på det samme no.

Ytelsesevnen min er borte sliter med søvn og lav energi. Så no blir det sjukemelding. Tenk så kort tid det er igjen. Tida har gått så fort denne gongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler jeg må på do hele tiden. ("Hele tiden", dvs ofter enn jeg har pleid tidligere) UVI? Eller er det babyen som presser på blæra tror dere? ;)

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg føler jeg må på do hele tiden. ("Hele tiden", dvs ofter enn jeg har pleid tidligere) UVI? Eller er det babyen som presser på blæra tror dere? ;)

Kan godt være det ene og det andre. Jeg ville nok levert en urinprøve :)

Jeg merker liksom når babyen presser på blæren, får litt sånn akutt må på do følelse da, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen forrige uke - alt var bra. Men om jeg merker svie, skal jeg få levert en prøve. Viktig å følge med på det.

Det hender babyen sparker meg i blæra, haha.. DA må jeg på do ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Var hos legen forrige uke - alt var bra. Men om jeg merker svie, skal jeg få levert en prøve. Viktig å følge med på det.

Det hender babyen sparker meg i blæra, haha.. DA må jeg på do ;)

Jeg har hatt uvi så mange ganger at jeg ikke får symptomer som svie, men får veldig vondt der med nyrene og i magen.

Har også hørt det er vanlig å få litt andre uvi symptomer enn vanlig når man er gravid.

Bare følg med på det og se om det blir verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal følge med :) Er lenge til neste gang jeg skal til legen, så skal passe på litt selv.. Sist jeg hadde UVI, hadde jeg litt svie/verking da jeg latet vannet. Da ringte jeg inn selv og leverte prøve.

Men kan jo være at jeg bør være litt ekstra obs. Å, kom nettopp på at jeg har en selvtest her hjemme tror jeg.. kanskje bruke den.

Flere enn meg som skal på 3D ultralyd forresten? :)

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir neppe 3D-ultralyd på oss, men i morgon skal eg på ultralydkontroll på sjukehuset igjen. Spennande å sjå på veksten så langt og korleis eg ligg an i forhold til svangerskapsforgiftning nå.

Eg har forresten passert 30 veker nå. Dette går unna! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg kjem vel til å fortsetja med å seia 2,5 mnd. igjen ei stund til, så føler eg at eg har litt bedre tid. :fnise: Men berre omtrent ein månad igjen til eg er like langt som eg fekk gå med pjokken! :sjokk:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, full fart på deg, dreia! Gratulerer! :) Morsomt med slike runde tall.

Vi skal heller ikke på 3D-ultralyd, vi synes begge den type bilder er litt småcreepy, så vi står over. Men samtidig må det jo være veldig artig å få sett den lille litt mer ordentlig. Tror jeg kommer til å stirre meg helt blind på henne når hun kommer ut en gang, gleder meg sånn!

Spark i blæra, ja... det kjenner jeg godt til, for å si det slik. Tror jeg går på do gjennomsnittlig en gang i timen, det går unna litt håndkrem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok ein vellykka UL gjennomført. Stas å sjå den lille igjen, og godt når alt ser fint ut. :strix: Dessutan fekk eg bekrefta hodeleie. Slik kan han gjerne ligga fram til han kjem ut. Eg kjenner for øvrig godt at han ligg og pressar hovudet nedover for tida - det er eit veldig trykk mot blæra når han strekker seg. Ikkje akkurat den følelsen eg savna mest frå sist, hugsa eg plutselig på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke over at jeg har gått ned enda mer siden forrige kontroll. Fem kilo siden første kontrollen nå :ler:

29+4 nå, det går fremover! Er på besøk hos besteveninna mi på Hamar nå, og her har de en barneklesbutikk som er de eneste i Norge som fører Boboli-merket! Sååå nydelige klær! Og så var det salg, tror jeg sparte rundt 1300 kroner der og så var det opphørssalg på Hansen&Dysvik (eller hva det nå enn heter), 30% av på en del, så da ble det sprinkelbeskytter, et par håndklær og kluter, vogndyne (de var tomme for 80x100, men bestissen skal stikke innom til uka igjen og høre) og litt sengetøy. Tror jeg har spart nærmere 2000 kroner i dag :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...