Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Babyolje i badevannet er flott hvis babyen er litt tørr. Men pass på, de blir forferdelig glatte! Litt som å forsøke å bade en ål... :ler: Vi holder oss for øvrig hjemme i påska. De to eldste barna skal på langtur (virkelig langtur! Jorda rundt nesten!) med bestemor, og de små er på hytta med mormor, så endelig får vi litt fred og ro her hjemme. Jeg er jo helt sykemeldt, uten at det har den store effekten- løper rundt og fikser og ordner mesteparten av tiden likevel :sur: Så det skal bli deilig med noen dager helt i fred. Vi drar opp på lørdag for å hente barna, og blir der nok til søndag, så en mini-påsketur blir det jo. Men ellers? Nope, her skal vi late oss mest mulig. Kanskje gå ut på en påskekonsert og spise middag etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Du er jo snart høygravid, så det er veldig lov til å ta ting med ro! :fnise:

Jeg er kjempeklar for å innta solveggen merker jeg. Så godt å ikke måtte unnskylde meg for å unnslippe skiturer :nigo:

Og i dag ble dagen startet med pannekaker til frokost. Påskegule og fine, med is og sjokoladesaus på :sikle::nigo:

Men for å pense inn på graviditet igjen, jeg er så øm i underlivet for tiden. Hoven og kjempeøm. Skulle tro vi ikke hadde gjort annet enn å ha kjærestegym den siste tiden, men det har vært helt uaktuelt fordi jeg har vært så øm, i tillegg til at magen min er heeeeeelt i ulage. Betyr det at kroppen min har begynt på siste innspurt og er i gang med å forberede seg på at ting skal ut? Det kan vel ta noen uker, satser jeg på... :P

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Du er jo snart høygravid, så det er veldig lov til å ta ting med ro! :fnise:

Jeg er kjempeklar for å innta solveggen merker jeg. Så godt å ikke måtte unnskylde meg for å unnslippe skiturer :nigo:

Og i dag ble dagen startet med pannekaker til frokost. Påskegule og fine, med is og sjokoladesaus på :sikle::nigo:

Men for å pense inn på graviditet igjen, jeg er så øm i underlivet for tiden. Hoven og kjempeøm. Skulle tro vi ikke hadde gjort annet enn å ha kjærestegym den siste tiden, men det har vært helt uaktuelt fordi jeg har vært så øm, i tillegg til at magen min er heeeeeelt i ulage. Betyr det at kroppen min har begynt på siste innspurt og er i gang med å forberede seg på at ting skal ut? Det kan vel ta noen uker, satser jeg på... :P

Haha, jeg har også blitt utrolig øm og hoven nedentil. Har ikke vært det før.

Begynte når mensmertene og stikkingen begynte. Hmm

Her er det full sexnekt fra leger, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyolje i badevannet er flott hvis babyen er litt tørr. Men pass på, de blir forferdelig glatte! Litt som å forsøke å bade en ål... :ler:

Jeg har kjøpt sånn badestol med sugekopp, så den skal ligge godt!

Tror det er lurt for min del altså.. :) ! De kan jo etterhvert sprelle litt og, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kroppen arbeider godt ;) Stikninger og ømhet både her og der.

Jeg har hatt stikninger oppi underlivet, og hadde vondt i magen som kom og gikk en natt.

Det går mot vår og sommer, ikke lenge til den første maibabyen kommer, vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mot vår og sommer, ikke lenge til den første maibabyen kommer, vel :)

Jeg melder meg gjerne frivillig til å tjuvstarte! :ler: Kroppen jobber godt med å lure meg, med ømheter og vondter og kynnere i fleng. Men det spørs om den er til å stole på. Skal se jeg ender opp med å gå til termin og vel så det... :forvirret:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg gjerne frivillig til å tjuvstarte! :ler: Kroppen jobber godt med å lure meg, med ømheter og vondter og kynnere i fleng. Men det spørs om den er til å stole på. Skal se jeg ender opp med å gå til termin og vel så det... :forvirret:

Ånei, det får vi ikke håpe, håper den kommer.. 1,5 uker før termin ;) Om den er klar, hehe.

3 uker til din kan komme da, tenk på det! Jeg må vente hele 7 uker til det begynner å bli greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje behov for å starta fødeshowet. Med mindre alle går over tida. Eg er vel den som har termin først, og eg er vel neppe motivert for å venta i fleire veker. ;)

I dag er eg faktisk like langt på veg som då pjokken kom - 35+1. Han blei fødd kl. 12:24, så nå tar eg stadig nye personlige rekordar i svangerskapslengde! :nigo: (Graviditeten kan gjerne vara i minst ein månad til, synst eg iallfall nå. Eg har så mykje på strikkelista mi før eg er klar for baby... :ler: )

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Eg har ikkje behov for å starta fødeshowet. Med mindre alle går over tida. Eg er vel den som har termin først, og eg er vel neppe motivert for å venta i fleire veker. ;)

I dag er eg faktisk like langt på veg som då pjokken kom - 35+1. Han blei fødd kl. 12:24, så nå tar eg stadig nye personlige rekordar i svangerskapslengde! :nigo: (Graviditeten kan gjerne vara i minst ein månad til, synst eg iallfall nå. Eg har så mykje på strikkelista mi før eg er klar for baby... :ler: )

Vi får se da :)

Jeg har termin 6 juni, men legene tror ikke jeg holder lenger enn uke 34.

Men jeg håper jeg holder ut til uke 37 om jeg fikk velge selv, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du fått vita allerede at det er fare for prematur, Airam? Håper du får gå så lenge som mulig og forsvarlig. Dei første vekene med prematur kan vera tøffe, men ein kjem seg gjennom det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Oj, har du fått vita allerede at det er fare for prematur, Airam? Håper du får gå så lenge som mulig og forsvarlig. Dei første vekene med prematur kan vera tøffe, men ein kjem seg gjennom det. :)

Ja, var innlagt med premature rier i uke 28. Fikk to lungemodningssprøyter og riehemmende.

Fikk heldigvis slippe ut etter en halv uke, så er hjemme og har fått streng beskjed om å ta det rolig.

Dynamisk livmorhals som det kalles. Livmorhalsen min ble målt til 1 cm idag når jeg hadde kynner, så den er tydelig påvirket av disse teite kynnerene. Hadde litt nebbing også. Så lenge hodet ikke kommer ned i bekkenet så skal jeg klare å gå slik en stund. Men med en gang jeg kjenner de nedpresset av at hodet beveger seg nedover er det rett på føden. Eller andre ting som vannet, slimpropp og rier.

Legene sa vi måtte forberede oss på prematur og at de ikke trodde vi holdt ut lenger enn til uke 34, så vi får se om jeg klarer å lure dem til uke 36 ellerno, hadde vært fint! :)

Håper hvertfall ikke jeg føder enda!!!

Er hvertfall over den verste prematurgrensen :) Neste mål er 32, 34 og så 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, det høres litt dramatisk ut, airam, håper det drøyer lenge enda før noen vil ut! Du har kanskje egentlig alt klart du da, sånn i tilfelle? Regner med det blir en rolig påske på deg. :klem:

Selv merker jeg null og niks til at denne babyen noensinne vil ut, bortsett fra et litt økende press under ribbeina og litt mindre plass til å puste. Godt å kunne lene seg litt tilbake da. Men noen flere tegn har jeg ikke lagt merke til. Tar det veldig rolig i påska, sitter godt tilbakelent i solveggen og har det egentlig ganske så greit. :) Vi tok oss en restaurantdate tidligere i uka, litt rart å tenke på at det er en av de siste gangene vi bare kan gjøre sånt uten noe videre planlegging. Men vi begynner å glede oss veldig til å treffe lillejenta, det skal sies! Er ikke lei av å gå gravid heller, men nå som det er så tydelig at det er en liten baby der inne skal det jo bli veldig fint å se hvem hun er også. :hjerte: Navnet er nå bestemt og jeg skal snart gå i gang med å vaske litt klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med å ha ferdig navn! Vi har også valgt et navn.

Jeg har dårlig helse for tiden, skikkelig vondt i bekkenet. Burde nok kanskje vært på noe slags opplegg, men jeg vet ikke. Kjenner en som jobber som svømmetrener, som jeg nødig vil møte på, som jobber rundt her i alle bassengene, så litt redd for vannøvelser, hehe. Kanskje det hjelper med et bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest airam90

Oisann, det høres litt dramatisk ut, airam, håper det drøyer lenge enda før noen vil ut! Du har kanskje egentlig alt klart du da, sånn i tilfelle? Regner med det blir en rolig påske på deg. :klem:

Hehe, ja det blir en rolig påske. Vi skulle egentlig til Bergen men det droppet vi. Vil ikke ende opp med å få rier på fergen eller lagt ifra Haukeland eller SUS. Er ikke noe kjekt å føde prematur på Stod sitt sykehus liksom, haha.

Og kjøre bil gjør at jeg får mye kynnere også så, bedre å droppe det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Uff, det virker som om jeg slipper billig unna med kynnere (og alt annet, egentlig)! Hadde et par runder med såpass kraftige at jeg bare lå sammenkrøket i sofaen på hytta, så da fikk jeg sutret meg til å dra hjem et par dager før. Godt med innedo og god seng igjen :ler:

Og så er jeg så øm nedentil! Er nesten så det er ubehagelig å sitte! Og sex kommer liksom ikke på tale, fordi det er så ømt og sårt. Men men. Er ikke så mange uker igjen nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest airam90

Åh dere er heldige!

Mine ligger på skala til rievondt, så jenter, når dere får rier når den tid kommer - tenk på meg :fnise:

Neida. Eller joda :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Skal notere det ned på fødselsgreia at de må minne meg på det når det står på som verst! :opplyser::ler:

Reirbyggebehovet har meldt seg for fullt her. Plutselig ble jeg helt stressa over at jeg ikke har vasket noe enda, ikke har kjøpt inn ammebher, innlegg og sånne ting og ikke har funnet gode kosebukser til å ha med på sykehuset! Og ikke minst, ikke har strikket noen klær til vesla selv enda! :bond::ler:

Veldig rart å si hade til foreldrene mine på hytta på fredag og vite at neste gang jeg ser dem, så er jeg mamma og de besteforeldre. Hvor ble tiden av?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å tenke på noe som helst jeg når det står på som verst. Annet enn at jeg muligens tror at jeg er i ferd med å dø ;)

Tenk på det Tekola, snart er du mamma :) Det er vel gøy å tenke på også. Kanskje litt skummelt og.

drøye 9 uker til min termin. Håper på å ikke gå over tiden selvom jeg er førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er helt absurd. Det har fortsatt ikke gått opp for meg at det er en baby inni der! :ler:

Men vi klarte en normal runde kjærestegym i går. Stolt! Du vet du er høygravid når... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...