Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Dine! :) Bare å følge med, du må gjerne skrive litt også! ;)

Så moro Tekola, det hørtes ut som du har fått ordnet masse i dag. Og ekstra gøy er det jo å spare penger i samme slengen (selv om dette i følge mannen er damelogikk siden du faktisk har brukt penger, så har du jo spart masse!).

Heldig du dreia, med hodeleie klappet og klart. Bra alt så fint ut ellers også. :) Mi ligger godt plantet på tvers, med en ørliten dragning til å ha hodet oppover til tider, og jeg krysser alt jeg har for at hun skal ta til vettet snart og snu seg ordentlig nedover. Er jo bare 29 uker i morgen, så det er jo enda god tid får jeg håpe, men det hadde vært en ting mindre å tenke på i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedeilig å få litt ting på plass, ja! Og mannen min ble faktisk bare veldig glad for at jeg hadde spart litt penger! Så får vi se om han liker det jeg har kjøpt :fnise:

Er det ikke rundt uke 30 eller noe sånt, da? Mener å ha lest det et sted. Vesla mi har i hvert fall snudd seg nå, så får vi se om hun fortsetter å rotere litt eller om hun slår seg til ro der! Og så er det jo ikke alle det fester seg hos. Og andregangs eller flere mener jeg å ha lest noe om at det ikke nødvendigvis fester seg i det hele tatt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) 4 uker igjen til det da kanskje ;) Om det ikke blir seteleie da, det vet jeg jo ikke.

Men om ungen er i seteleie, blir det KS da?

Har hørt at seteleiefødsel kan være litt problematisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, men nå er jeg langt utenfor det jeg vet. Vil anbefale å snakke litt med jordmor eller lege om det, hvis det bekymrer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekymrer meg ikke, var bare noe jeg kom til å tenke på :)

Den har hatt rumpa både opp og ned på UL, hehe. Så snur seg stadig.

Dessuten har jeg ikke kontakt med noen jordmor. Har prøvd å ringe inn der i 2 mnd nå, med jevne mellomrom. Først kommer jeg bare til tlfsvarer. Forrige dagen fikk jeg beskjed om at det var noe rart med nummeret og at kontakten brytes eller noe sånt.. rare greier..

Men er til kontroll hos legen jevnlig i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge har de jo fortsatt litt plass å bevege seg på :fnise:

Jøss, så rart! Jeg foretrekker legen min, merker jeg, men det er sikkert fordi jordmor fokuserer så innmari på vekta mi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør JM det? :) Legen bryr seg ikke om vekta mi, hehe. "Åja, jo, du har visst gått opp litt".

Jeg har gått opp rundt 5 kg tenker jeg. Trengte ikke de 5 kiloene, men legen bryr seg ikke :laugh:

Det er jo greit at man kan gå på vekta uten å være redd for å bli kjeftet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er i hvert fall veldig opptatt av det. Riktignok hadde jeg jo en startvekt på 106, så jeg er jo overvektig, men alltid hatt god kondis og spiser variert. Men de ser vel så mye rart at de bare kjører seg fast i et spor, regner jeg med. Men nå har jeg gått ned 5 kilo siden begynnelsen, uten å gå inn for det, så det skal bli spennende å se hva hun sier :ler:

Det er jo bare naturlig at du har lagt på deg 5 kilo nå, da! Er jo tross alt litt baby, fostervann og morkake som hjelper til :fnise:

Ser ut til at det er rundt uke 30 de ofte snur seg "for godt", det er i hvert fall det som står her. Jeg synes Babyverden har allright oversikt over sånne ting :)

Det var ikke meningen å virke krass i stad, forresten, om det med seteleie og sånt. Det var bare at jeg selv ikke har noen peiling på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du spiser variert da! Prøver det selv og. Men kunne nok spist enda mer grønnsaker f. eks.

Men er litt redd for å spise salat jeg da, at jeg ikke klarer å vaske den godt nok i tilfelle jord.. :vetikke:

Har du kastet opp mye, siden du har gått ned? :) Spennende å se hva hun sier når hun ser det ja :)

Synes ikke du virket krass ;) Men jeg håper det blir vanlig leie, vil ikke risikere KS. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært noen salatspiser i utgangspunktet, men spiser grønnsaker, litt fisk og tar omega3 og multivitaminer. Men tro ikke at jeg ikke spiser usunt til tider, for det gjør jeg så absolutt! Er ikke noe glansbilde, nei :ler:

Har bare kastet opp et par ganger i løpet av hele svangerskapet, men jeg har så redusert matlyst. Har jo ikke plass til mat lenger, føler jeg! Så det, kombinert med at jeg har forsøkt å bli litt mer aktiv har nok hjulpet litt. Men med

Jeg er kjemperedd for KS selv. Håper virkelig at jeg slipper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også multivitaminer, eller, går på Lifeline Care sin gravidpillesak :)

Jeg spiser også litt usunt, har fått noen diller.. og det er søte diller.. Som f. eks sjokolade :)

Samme som meg da, kastet opp et par ganger, ikke mer. Jeg har plass til masse mat :fnise: Hvor langt på vei er du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så skuffet over mangelen min på diller! :ler:

Eneste er at jeg aldri har satt så pris på et stort, kaldt glass med h-melk :ler:

Jeg mistenker at jeg bærer henne "langt inn" på en måte. For alle jeg treffer sier at jeg har så lite mage, og så er det så få som klager på lite plass til mat, så det er min logiske forklaring på det!

Jeg er... 29+5 er det vel. Termin 8. mai. Jeg synes dagene går så fort nå og så har jeg ikke et hode for tall i det hele tatt, så jeg går i surr hver uke! :P

Synes det er så deilig å være sykemeldt nå. Litt fælt, men etter å ha vært på jobb med kynnere hele dagen så er det rett og slett ikke holdbart. Kanskje jeg til og med skal klare å få gjort unna et fag før termin? Jeg er jo hovedsakelig masterstudent, jobben er bare deltidsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at du ikke har diller. Er glad jeg ikke har dilla på f. eks bensin :)

Kan være at du bærer henne litt annerledes enn jeg bærer min ja! For jeg har mage altså :fnise: !

Synes jeg selv ser sprengt ut. Så om du har henne litt inni der på en måte, presser det nok endel på magesekk og sånn. Jeg tror jeg har magesekk som en elefants :fnise:

Du er jo i 3. trimester du! :) Det er morsomt. Ikke så lenge igjen! Hadde det ikke vært for tickeren, måtte jeg nok anstrengt meg litt for å holde orden på hvor langt på vei jeg er.

Greit å være sykemeldt om man føler for det ja, sånt skal man ta på alvor :) Lykke til med evt. fag da. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, Tekola- Smule ligger godt plassert mellom ribbeina og hoftene og tar opp all plassen! :ler:

Resultatet er at jeg ikke ser så fryktelig gravid ut, men målene er faktisk over gjennomsnittet, så bortsett fra at det ikke er så innmari behagelig for mor er alt i sin skjønneste orden.

Når det gjelder hodeleie/seteleie er det nok ingen grunn til å engste seg før man er et godt stykke over 30 uker. Før det turner og ståker babyene rundt akkurat som det passer dem, de små rakkerne. Minstejenta vår lå faktisk på tvers helt fram til uke 38. Nå er jo jeg ganske elastisk og godt strukket (:ler:), så det er nok ikke normalen, men jordmor tok det med knusende ro både i uke 34 og uke 36. Hvis hun hadde ligget på tvers etter kontrollen i uke 38 kan det hende de hadde forsøkt snuing eller i hvert fall lagt en Plan B i tilfelle seteleie, men for de aller fleste ordner det seg når det nærmer seg fødsel. Heldigvis! :)

Diller? Ikke egentlig, men jeg har hatt en hang til sure og syrlige ting hele veien. Mengder av grapefruktjuice, sitronbrus (som jeg ellers sjelden drikker), og sølvløk til snacks, hehe. En omvendt "dille" har vært at jeg ikke takler lukta av rødvin (som jeg ellers gjerne drikker!), men det er jo bare praktisk for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, må vel bare regne med at den snur seg riktige veien ;) !

Ellers tar en det vel som det kommer. Føler meg ikke helt bra idag jeg. Vondt i hodet og føler meg litt dårlig. Og jeg har begynt å legge godt merke til barnevogner!! Har dere?

Jeg titter på stort sett alle jeg ser. "Åja, der var en Simo", "der var en Emmaljunga ja", hehe.

Har ikke tenkt over det før, men kommer over noen jeg synes ser fæle ut, og andre jeg synes ser flotte ut. Så en barnevogn vi vurderte på kjøpesenteret for noen dager siden, akkurat samme fargen og understell og alt, og den så annerledes ut i virkeligheten! Den var kjempefin, men den var lysere enn jeg hadde trodd.

Spent på hvordan min vogn ser ut i virkeligheten. Fikk bare sett fargen på en annen modell, og bagen hadde de ikke inne, så blir en liten overraskelse for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også og glor på barnevogner ! :ler:

Spesielt når jeg ser andre som har TFK Joggster Twist. Litt skuffa over at de fleste jeg har sett er samme fargen som vi har, trodde vi var unike med sjokoladebrun, men neida :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du får jo noe oppi vogna som er helt unikt, Tekola! :jepp:

Kikker litt på vogner jeg også, faktisk. Selv om vi har vår knallrøde doning stående (skal bare gå over metalldelene med salmiakkvann, så er den klar til bruk!) og begge er godt fornøyd med det. Vi har hver våre antipatier, vi da- jeg liker ikke små vogner med for mye stoff og bulkete kalesje- vet ikke hvilket merke det er, men tror det er et eller annet billigmerke (i den grad vogner kan sies å være billige, alle er jo egentlig skide dyre!). Gubben på sin side har store skrekken for Stokke, og gjorde det helt klart før vi sjekket at vi kan bruke den gamle, at om jeg skulle kjøpt en Stokkevogn ville han dratt en Jan Haudemann-Andersen og nektet å trille!

Smaken er så absolutt som baken. Så det er kanskje like greit at vi kan bruke den gamle, som begge to synes er grei nok. Smule kommer jo ikke til å bry seg i det hele tatt, så det er vi som må trives med den :ler:

Eneste jeg er bekymret for er at vogna ikke er noen lettvekter. Og her vi bor nå har vi helt vanvittige bakker på begge sidene av huset. Det aner meg at vi og våre naboer som har småbarn, har prosentvis større rumpemuskler enn folk i andre deler av byen... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver jeg likesågodt litt :)

Jeg har termin 3.juni og vi venter nummer to, som ser ut som skal bli en jente :) Vi har en gutt på såvidt over 2 år, så det blir spennende og annerledes denne gangen.

Jeg er fra Oslo og siden det var litt vognprat så kan jeg også nevne at vi skal bruke samme vogn som tidligere, Bugaboo Cameleon ;) Var superfornøyd sist og tror nok jeg kommer til å være det denne gangen også.

Har ikke helt fått lest gjennom alle sidene, men regner med det er noen som har termin rundt samme tider som meg kanskje? Spennende tid vi har fremfor oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...