Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Gjest airam90

Jeg vil prøve vannfødsel.. :) Helst ikke liggende i seng, har lest at flest revner da.

Skal jeg først ikke ha epidural - SKAL jeg føde i vann hvertfall!

Og ja, revning er jo også noe man har lyst å slippe :fnise:

Håper bare jeg holder ut til den mest intense delen så jeg klarer å kjøre på videre!

Er så redd jeg må gi meg før den intense delen kommer, eller at jeg skal bli lurt til å fortsette av jordmor om jeg mener jeg ikke skal kunne klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg først ikke ha epidural - SKAL jeg føde i vann hvertfall!

Og ja, revning er jo også noe man har lyst å slippe :fnise:

Håper bare jeg holder ut til den mest intense delen så jeg klarer å kjøre på videre!

Er så redd jeg må gi meg før den intense delen kommer, eller at jeg skal bli lurt til å fortsette av jordmor om jeg mener jeg ikke skal kunne klare det.

Ja, jeg er jo egentlig satt opp til å føde uten smertestilling (fordi jeg er sunn og frisk osv, de vil vel at flere skal føde der på den avdelingen kanskje :fnise: ), men vet ikke om jeg tør det. Vil ha muligheten for epidural tror jeg. Jeg aner jo ikke hvordan smertene blir og hvordan jeg reagerer! Vil ikke bli helt traumatisert heller, hehe.

Revning vil vi unngå ja! I allefall sånn grad 3 revning, uff!

Tror det er viktig at du er klar på hva du vil og ikke lar andre ta valg for deg. Vil du ha epiduralen, skal du få den.. Jeg tror jeg hadde vært stolt om jeg klarte hele fødselen uten smertestillende, men jeg tror egentlig jeg har ganske lav smerteterskel (det finner jeg vel ut av), så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder så er jeg veldig "urkvinne" og vil liksom helst, som Mafalda så fint sa det, føde bak en stein i skogen :ler:

Siden jeg er rødhåret er jeg veldig, veldig skeptisk til smertestillende. Jeg har høyere smerteterskel enn folk flest, og reagerer faktisk ulikt på smertestillende. Noen ganger kraftigere, andre ganger svakere enn andre. Om jeg har muligheten til å prøve badekar er det noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Jeg er i hvert fall skeptisk til å føde liggende, da jeg i mitt urkvinnehode ( sa jenta som så vidt har fylt 22.... :rolleyes::fnise: ) ikke tror at det er den beste stillingen.

Men, hvem vet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo helt rett må du skjønne ;) Den beste stillingen er hva du føler er best selv, når du driver og skal føde ;) Mange liker f. eks å føde på alle fire, på huk eller i vann. Noen liker å ligge i seng.

Men en positiv ting med å føde i en annen stilling enn liggende er at tyngdekraften hjelper litt til.

Jeg har ikke prøvd så mye smertestillende, det meste var vel da jeg fikk en sprøyte inn i tåa en gang jeg skulle operere. (AU!!). Men kjente ikke operasjonen da. Og paracet hjelper ikke på meg.

Jeg har brunrødt hår :fnise: Vet ikke om det har noe å si på noe som helst jeg, men jeg er i allefall så temperamentsfull og potensielt sinna (!) at jeg kanskje blir så sinna at jeg bare presser ungen ut uten smertestillende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det eneste jeg er sikker på er... ingenting :fnise:

Legger med vilje ingen bestemte planer om noe som helst. Tar det som det kommer og prøver å ikke tenke altfor mye på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen, ja. Eg legg heller få planar for den. Sist var eg nokså open for det meste, men såg gjerne for meg badekar. Men med svangerskapsforgiftning utgjekk det, og ikkje klarar eg å sjå for meg korleis i himmelens navn eg skulle ha klart å komma meg opp i badekaret med dei smertene heller. At eg i det heile tatt kom meg over frå senga mi frå obs-posten og til fødesenga etter at vatnet var gått, er meg heilt uforståelig. Det einaste eg veit, er at mannen, jordmor & co ikkje fekk store hjelpa frå meg i overflyttinga. :tunge1:

Denne gongen stiller eg igjen nokså open, men eg må innrømma at eg håper å sleppa epidural og ks denne gongen òg. Og revning. (Sist slapp eg unna med små, små rifter og slapp heilt å sy! :tommel: Men så var jo ikkje storebror store karen med hodeomkrets på 32. ;) )

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte du til termin da, dreia?

Og jeg lurer på om dere, som vet kjønn på barnet, kjøper rosa og blått?

Jeg har ordnet litt i klærne her hjemme, og har fått endel klær. Og jeg har lagt merke til at besteforeldrene kun strikker eller kjøper i rosa. Med mindre jeg ber om annet og er veldig tydelig på det.

Jeg prøvde å be om grønt i vognteppe, men det ble visst rosa allikevel.. ;) Og vi kjøpte litt rosa selv, fordi det måtte jo være lov med litt rosa, men ikke visste vi at vi utelukkende burde kjøpt andre farger :fnise:

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eg blei igangsatt og fødde veke 35+1.

Men altså, eg vil ikkje skremma førstegangsfødande. Det er intense smerter, særlig i deler av fødselen, men eg gleda meg til å føda forrige gong og gjer det (stort sett) denne gongen òg. :jepp: Det er ein stor opplevelse.

Me veit at det er gut, og styrer naturlig nok unna rååååsa og typiske jentefargar. Men eg er ingen stor tilhengar av babyblå, så eg kjøper minst mulig av det òg. (Sjølv om det er særlig vanskelig ved innkjøp av ullplagg, som er det me stort sett har kjøpt til nå.) Eg veit at mor mi strikkar eit sett i lyseblått, så eg har berre kjøpt andre fargar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter jo ei jente, men jeg kjøper minst mulig rosa allikevel. Aldri vært noe glad i rosa og vil heller skaffe litt forskjellige farger som kan brukes av de andre vi håper på å få etter hvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått så mye enda, det vi har fått var lys lilla og slikt. Og jeg svarer helt ærlig når folk spør at vi helst ikke vil ha rosa :fnise:

Moren min er enig, da, så når hun skal i gang med litt strikking så blir det ikke rosa :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bestemødrene litt sånn "typiske", eller hva skal jeg si. Jeg liker godt farger som hvit, grått og grønt. Har ingenting imot rosa, men kan bli for mye av det gode ;) Vi skal jo ha rosa barnevogn og!!

Neida.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest airam90

Jeg ELSKER blått, så her går det i mye lyseblått, mørkeblått og turkis. Har også noen nøytrale farger som hvit, grått og gult. Er ikke så glad i grønn egentlig.

Hadde jeg skulle hatt jente hadde jeg nok ønsket meg mer lilla klær enn rosa :)

Men ville jo hatt litt av hvert, både rosa, lilla, rød, gult osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er Smule fremdeles litt av et mysterium. Vi fikk jo en veldig forbeholden beskjed om at det kaaaanskje er jente, men bildet var så uklart at jordmor advarte oss mot å gå bananas med rosa :ler:

Vi har en knallrød Simo etter minstejenta, som fremdeles ser tipp topp ut etter et opphold i uteboden (hurra!), men rødt funker jo med gutt også. Ellers beholder jeg babytøy fra før for begge kjønn, i tilfelle rottefelle, og så kjøper jeg bare inn litt gult, grønt og hvitt. Når Smula er ute og vi vet hva vi får, fyller vi sikkert opp med litt kjønns-spesifikt tøy. Er ingen storfan av rosa jeg heller, men slike bittesmå babykjoler er jo til å smelte av... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker jordfargene godt også, som brunnyanser, beigenyanser, grånyanser osv.

Lilla liker jeg ikke så veldig godt, men som sagt liker jeg grønn, har fått mer sansen for det, f. eks eplegrønn.

Yndlingsfargen min er blå da ;) ! Men finner ikke så mye fint og blått til jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...