Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Eliza: Gratulerer med gutten! Vi får bare stole på de som vet hva som er opp og ned på de bildene, men jeg er fremdeles ikke helt overbevist selv heller, hehe.

Så flott med mange sterke spark rundt omkring! Jeg går og koser meg for tiden, kjenner nesten ikke at jeg er gravid bortsett fra sparkingen fra en gradvis større og større mage (og alle doturene...), og det er like hyggelig hver gang det kommer et lite livstegn innenfra. :) Endelig er det juleferie, og jeg skal slappe av maks etter en travel innspurt nå på slutten for å rekke alt på jobb før fridagene.

Vil ønske alle her inne en riktig god jul og kos dere med magene! Regner med noen "morsomme" vitser etter nyttår om hvor mye godt vi må ha spist i ferien. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jul til alle!

Til min store forbauselse har jeg gått ned tre kilo siden veing hos legen i uke 12! 20+6 i dag. Men det kommer seg vel etter hvert :fnise:

Det er nesten litt trist egentlig å være kraftig bygget og litt overvektig, for det tar liksom litt tid før "bumpen" kommer ordentlig frem. Jeg ser det jo godt nå, og de aller nærmeste ser det, men for alle andre har jeg liksom bare stor mage. Jaja, røyner vel på nå!

I dag har mamma og jeg sett i babyalbumet mitt og funnet frem litt gamle babyklær. Så koselig!

Håper alle får en koselig julefeiring!

Selv er jeg storfornøyd om jeg klarer å få ned mer enn en halv porsjon av normal størrelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobla, så koselig at du kjenner noe! Jeg leste om sommerfuglvinger og fiskehaler, men kjente det bare nesten som en slags kribling først. Hvordan er det for deg?

Koselig ja! :) Kjenner ikke hele tiden, hver dag, men innimellom. Det kjentes litt mer ut som leamus. Bare i flere uker :) Og litt som en fiskehale kanskje, ja, hehe ;) Ingen kribling her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vondt i magen etter all julematen, hehe. Og 17 uker på vei idag! Jippi! Har fått litt mage også :)

Har vært ute og gått litt turer og sånn, det er deilig, det hjelper mot vondt i magen synes jeg også.

Har hatt litt vondt i korsryggen i det siste, litt bekkenet, men har vært sånn mer eller mindre i endel uker, håper det bare holder seg slik og ikke blir verre.

Lurer på om det er jente eller gutt der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kjente henne sparke på juleaften! :bolledeig:

Merker godt at jeg har mye mindre plass til mat, og magen har plutselig kommet frem i mye større grad! 21+2 i dag, så det er jo ikke så rart, men veldig koselig!

Har begynt å merke mye bedre når hun sover og når hun er våken også. Veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og merker mye liv i magen. Herlig! Merker at ein ikkje har ubegrensa plass til julemat lenger. Det stopper fort opp. Får halsbrann av konfekt foreksempel, så melk og mandler har blitt faste følgesvenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på UL i dag og terminen er 01.06.13! Sprell levende gutt, som i grunnen ikke var så mye sprell i og som mest bare ville sove som en ball. Med hendene i, eller bak, ansiktet. Drakk litt fostervann, strakk på seg og la seg bedre til rette. For å sove. Legen prøvde å få liv i den lille og jeg var til og med oppe og hoppet, men neida. Han var ikke videre interessert i å våkne. Et ekte b-menneske var det vi bevitnet (vi var der kl. 10:00), så da blir han nok som faren sin, hehe.

Men, alt så fint og flott ut, frisk og fin gutt. Morkaken lå dessverre foran magen, ikke for langt nede heldigvis, men vil dempe veldig for bevegelser. Kjedelige saker, men... da vet jeg i det minste hvorfor og til slutt vil jo også jeg kjenne noe :) Så, nå er det vel bare å telle ned mot fødsel eller? Synd man ikke får ultralyd med jevne mellomrom, hehe. Litt for gøy å se at det faktisk er et lite menneske som gror inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dei som har vore på ultralyd. Artig med fleire gutar i ei så langt nokså jentedominert gruppe. :nigo: Eg er så sikker på at krabaten i magen er gut, at eg ser på meg sjølv som gutemamma (nok ein gong). ;)

Her er magen GODT synlig. Eg klarte fint å skjula den til kanskje veke 23-24 sist graviditet, men nå er eg minst som i starten av 3. trimester forrige gong. Eg lurer på kor dette skal enda? :daane: Heldigvis spratt magen fram før jul, så kanskje eg slepp kommentarar om for mykje julemat? (Sjølv om det strengt tatt har blitt noko uforsvarlige mengder som har blitt inntatt. Sjølvbeherskelse er ikkje mi sterkaste side. :plystre: )

Pjokken på 2,5 har også fått høyra om babyen nå. Eg trur nok ikkje han forstår at det faktisk skal komma ein baby, men det kjem vel først når h*n er ute. Når me har spurt han om mamma har ein baby i magen, har han, fram til for berre ca. ei veke sidan, svart konsekvent nei. Men han har forklart at mamma har sukker i magen. :hoho: (Det er vel ein viss sannhet i det òg, men... :sjenert: ) Men nå har han i det minste begynt å akseptera at mamma har ein baby i magen. Og i dag "klappa" han babyen. Han klappa meg riktignok på låret/hofta, men forklaringa hans var at han klappa babyen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dreia, du får trøste deg med at jeg sikkert er enda mer hval-aktig enn deg :ler:

Men det må jeg kanskje forvente når det er nummer fem. Livmoren har jo allerede vært godt strukket ut flere ganger, så at magen faller ut med en gang er kanskje ikke så rart. Minstejenta mi på fire lå faktisk på tvers og hadde goood plass helt til nest siste kontroll, så her er det plass til både turning og låvedans... :roll:

Eneste det ikke plass til er at jeg skal få spist og pustet skikkelig, det er det visst ikke så farlig med ;)

Men pytt. "Bare" fire måneder igjen nå... Det er lys i enden av tunnellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, det er så deilig å endelig komme litt på plass i ny leilighet! Dog, det er frustrerende å merke at magen allerede er litt i veien, men det er vel bare naturlig når man er 22+1 :fnise:

Er i gang med å pakke klær inn i skuffer og skap, håper på å bli ferdige med det i løpet av dagen sånn at vi ser litt mer av den faktiske plassen på soverommet. Og gubben har vennlig minnet meg på å begynne å legge bort plagg som ikke vil passe det neste året. Ikke lett å allerede være barmfager og allerede ha problemer med å finne topper som passer over brystet :ler:

Håper alle hadde en fin feiring i går! Vi endte med å feire med familien til ei venninne, og det var knallkoselig! Og masse oppmerksomhet rundt magen! Det var noen som hadde med seg et trillingpar på åtte-ni år, jenter alle tre, og de var jo rånysgjerrige på om jeg kom til å komme med en annen forklaring på hvordan man fikk en baby i magen enn det moren deres kom med. Jeg bare rodde meg unna jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ei lita jente, Bobla. Og spennande med UL like rundt hjørnet, esk1.

Her trur eg krabaten eller all julematen tøyer mageskinnet noko voldsomt. Eg har iallfall følelsen av å vera "godt stappa pørsj" kvar kveld for tida. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kom det akkurat ein serie karatekid-spark frå krabaten, slik at magen tydelig bevegde seg utanpå genseren. Til og med mannen, som sat i "nabosofaen", såg sparka. Det er så artig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, Tekola. Tida flyr! Snart er det berre 3 mnd igjen til permisjonsstart for min del. :sjokk: Eg føler meg på ingen måte klar for det. Eg gruar meg til å gi frå meg arbeidsoppgavene til ein vikar og ikkje lenger ha kontrollen over kva som skjer med "tinga mine" sjølv... :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, Tekola. Tida flyr! Snart er det berre 3 mnd igjen til permisjonsstart for min del. :sjokk: Eg føler meg på ingen måte klar for det. Eg gruar meg til å gi frå meg arbeidsoppgavene til ein vikar og ikkje lenger ha kontrollen over kva som skjer med "tinga mine" sjølv... :sjenert:

Slenger meg på den! Talte akkurat over, og jeg har 15 uker igjen til permisjonsstart! Det er ikke lenge, tatt i betraktning at det super-høysesong og jeg har utrolig mye å gjøre! Men, det er jo det jeg elsker med jobben min, selv om jeg er litt spent på hvordan 3.trimester og 5-6 timer overtid om dagen fungerer... :sjenert:

Kjenner at jeg plutselig begynte å stresse llitt med alt som skal finnes og skaffes... Det er jo en viss risiko for at overskuddet til shopping ikke er helt på plass etterhvert! Jeg har riktig nok noe etter storesesøster, men jeg er jammen ikke sikker på hva, og med mindre pjokken skal kles i små rosa kjoler (den vordne far har pussig nok lagt ned veto mot det) må jeg ihvertfall handle litt klær. :fnise:

Utover det er det vel navnediskusjonen som går høyest her i huset, og vi er heldigvis ikke så uenige som jeg hadde fryktet på forhånd! Er det mange som ha navn klart allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt å bruke ferieukene før permisjonsstart?

Her er ikke navn klart enda,godt det er en stund til å diskutere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...