Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Har noen av dere forresten tenkt noe på influensavaksine? Jeg ble oppfordret til å ta det på helsestasjonen, men jeg vil ikke! Jeg er mye mer redd for eventuelle bivirkninger av vaksina enn om jeg får influensa. Forvirra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tenkt å ta influensavaksine.

Jeg sliter med å kjenne livmora. Magen min er stort sett bare deigete for tiden....:( Men da jeg våknet i natt synes jeg at jeg kjente noe hardt i magen. Håper magen spretter ut snart. Huff, man blir jo så bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke vaksine her heller. Tok ikke da det var svineinfluensa, så hvorfor gjøre det nå? Hadde egentlig inntrykk av at influesavaksiner var noe for mine besteforeldre mer enn for meg og barna :ler:

Esk1- du er ikke alene med "livmortrøbbel". Jeg våkner hver morgen med dårlig samvittighet, etter å ha snudd meg på magen i løpet av natten og trykket stakkars babyen flat... Er det ikke den ene bekymringen, så er det den andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis gjekk det på UL? :popcorn:

Det gjekk super bra. Dei trur kanskje at eg får ei jente til. Ho sparka og var veldig aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjekk super bra. Dei trur kanskje at eg får ei jente til. Ho sparka og var veldig aktiv!

Så hyggelig at alt gikk fint! :hoppe:

Vi har også kanskje jente (eller rettere sagt, "veldig kanskje". Den sprellet så fælt at det var vanskelig å se, hehe, kanskje din også var slik?). Skal bli spennende å se om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at alt gikk fint! :hoppe:

Vi har også kanskje jente (eller rettere sagt, "veldig kanskje". Den sprellet så fælt at det var vanskelig å se, hehe, kanskje din også var slik?). Skal bli spennende å se om det stemmer.

ja sånn var det her og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det vår tur til UL i går, og alt så fint ut! Er så glad! Det var så fint å se den lille igjen, og veldig godt å se at alt som de så etter stemte. Det er jo fantastisk at det i det hele tatt er mulig å gjøre slike ting. Jeg ble helt satt ut og glemte alt jeg hadde tenkt å spørre om, det var mannen som heldigvis husket å spørre om det var mulig å se kjønnet. Og det var det, det skal visstnok bli ei lita jente! :babyjente: Jeg har jo hele tiden tenkt at det skulle bli gutt, så nå må jeg virkelig i tenkeboksen og finne noen fine navn til jente også.

Nå vet jeg i alle fall at det er sparkingen jeg kjenner, det falt helt på plass når jeg så bevegelsene på skjermen og kunne koordinere det jeg kjente med det jeg så. Ligger med hånda på magen før jeg skal sove og hilser på. :hjerte:

Jeg er veldig usikker på den vaksinen. Skal tenke på det litt til, men kjenner sånn umiddelbart at jeg er skeptisk.

Magen her er hard og vel så det, og den har begynt å klø noe voldsomt til tider. Jeg har kjøpt meg en strekkmerkeolje fra MamaMio, den hjelper nok ikke på strekkmerker vil jeg tro, men som kløelindring er den helt suveren! Har begynt å sove på siden jeg nå, synes det er ubehagelig å ligge på magen. Heldigvis ligger jeg rolig når jeg sover, så forhåpentligvis er ungen fremdeles rund og ikke flat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med fleire vellykka ultralydar. :tommelsmil: Og gratulerer med (sannsynligvis) jenter. Eg ser det så langt stort sett er ein jenteklubb, dette. Så langt ingen gutar på terminlista. Eg er jo gaaaanske overbevist om at krabaten er gut. Kanskje han blir einaste hanen i korga? Der vil han i så fall sikkert få det fint. :sjarmor::fnise:

Eg trur heller ikkje det blir vaksine her i gården. Sist eg gjekk gravid var midt i svineinfluensaen. Før eg blei gravid, var vaksina berre tilgjengelig for helsepersonell, det store vaksinasjonsrushet kom mens eg var i 1. trimester (og var fraråda å ta den), og i 2. trimester hadde hysteriet allerede lagt seg, så eg enda med aldri å ta den. Og ikkje kjenner eg nokon som blei sjuke heller. Dessutan får eg så godt som aldri influensa, berre vanlige forkjølelsar, så eg håper det blir likt i år også.

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykka legetime i dag. Fin fosterlyd på 135 slag - eg hadde heilt gløymt kor god den lyden er i øyra. :hjerte: Me snakka kort om kjønn, og då eg nevnte den sterke gutefølelsen min, heldt legen også ein knapp på gut, om han måtte tippa - basert på hjertelyden. Har eg ein lege som trur på kjerringråd, tru? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten og vel overstått UL, kissa85! :)

Hehe, dere snurra vel ikke gifteringen i en tråd over magen også, dreia? :fnise: Det blir kjempespennende å se om det stemmer! Jenta mi (fortsatt litt rart å skrive det, tør liksom ikke stole helt på det enda) hadde hjertelyd på 142 slag, så det var jo ikke mange slag om å gjøre før "grensa" på 140.

Folk faller som fluer her på jobb pga influensa, men foreløpig er jeg heldigvis pigg. Blir ikke så ofte syk, så jeg satser virkelig på at det skal holde seg fremover. Om jeg blir smittet av kollegene mine nå så er det vel uansett for sent å vaksinere seg, vil jeg tro.

Bobla, så koselig at du kjenner noe! Jeg leste om sommerfuglvinger og fiskehaler, men kjente det bare nesten som en slags kribling først. Hvordan er det for deg?

Ønsker dere dere noe babyrelaterte ting til jul, forresten? Det er jo på en måte litt tidlig å kjøpe inn noe, men samtidig er det jo en fin anledning til å få ting man faktisk har bruk for. Vi har ikke ønsket oss noe spesifikt, men jeg har startet på en liste over det vi trenger og regner med å gå i gang med den for fullt over nyttår. Krysser fingrene for kjempesalg på barnevogner, for eksempel. :plystre: Om vi får noe til jul nå er jo det bare flott, så kan jeg forhåpentligvis krysse av noe på listen siden vi kommer til å trenge alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vi ønsker oss ikke noe til babyen, men det er jo mest siden vi ikke trenger noe. Sist jeg ventet maibaby gjorde vi det. Da fikk vi penger av de fleste og seng av mine foreldre.

Salg blir det både i januar og februar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter gutt ser det ut som og hans hjerteslag er som regel under 140, om han ikke er veldig aktiv i magen :) Har doppler nemlig, så sjekker en gang i uka ca, hihi.

Nå er det 1 uke igjen til UL!! Jeg gleder meg sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så under 140 er gutt, og over er jente? Hva jeg ikke har klart å få med meg gjennom fire svangerskap, lærer stadig noe nytt, jeg! :ler:

Godt å høre at alt står bra til i magene rundt omkring! Fint å få bekreftet at alle de små er friske og raske før de skal bombarderes med julemat, stakkars ;) Her går det også bra- dvs at jeg er ganske dårlig, men Smule sparker, vrir seg, hopper, åler og tramper dagen lang, så alt er nok i sin skjønneste orden der inne.

Lykke til på UL, Pyntestøv! Det blir nok moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en seig myte det der med hjerteslag, men noen jordmødre mener at statistisk sett så ligger gutter lavere enn jenter, selv om det selvfølgelig er variasjoner. Selv vet jeg ikke hva jeg skal tro, men ser i hvert fall ut til å passe på min gutt :)

Mafalda: Vet du kjønn? Eller, du gjør kanskje ikke det når du skriver smule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pyntestøv: Nei, vi vet ikke kjønnet, jordmoren klarte ikke få et godt nok bilde. Hun sa at det kanskjekanskje var jente, men det var mer en gjetning enn noe annet. Så med et så sterkt forbehold tør jeg ikke tenke noe annet enn Smule. Smule the ninja! :ninja:

Sparker som en ninja også :ler:

I det siste har det virkelig kommet kraft i bevegelsene, og jeg har hatt min første vindskeive mage! Det ser så sært ut når den krøller seg sammen på ene siden av magen så jeg blir helt skjev... Men hva som er hva- om det er armer eller føtter, hode eller rumpe, som dulter og krafser... det er ikke jeg i stand til å skjønne i alle fall. Uansett er det greit å kjenne at det spreller stadig sterkere.

God jul, folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg også hatt UL og til min store overraskelse har jeg også en liten gutt i magen. Jeg var av en eller annen grunn veldig sikker på at det var en jente der - så sikker at jeg faktisk måtte spørre jordmor om hun var heeeelt sikker. Og det var hun - fakstisk så sikker sa hun, at hun skjelden hadde vært sikrere. Så da fikk jeg gi meg da, og gå med på at det var en gutt der. :fnise:

Ikke det at det spiller noen rolle altså, begge delene hadde vært akkurat like velkomment!

Forøvrig stod alt bra til, og termin fortsatte å være 17.mai. Tenkte jeg skulle satse på å føde en annen dag... :fnise:

Jeg har fortsatt masse liv i magen, og til om med den vordne pappa har fått kjenne noen spark. Det var stor stas for både meg og ham, selvfølgelig mest for ham, men jeg synes det var koselig å endelig få delt vidunderet med noen.

Jeg tror forresten jeg hadde mitt første tilfellet av pica her. Var i butikken for å gjøre julehandel og bare MÅTTE ha juleansjos... Jeg har aldri vært spesielt begeistret for ansjos, men nå var det ikke mulig å gå forbi uten å kjøpe med seg. Så nå har jeg juleansjos, så får vi se om trangen holder seg lenge nok til at jeg faktisk får spist den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...