My84 Skrevet 13. desember 2012 #141 Del Skrevet 13. desember 2012 Takk My84! Det skal bli kjempe stas ja, jeg gleder meg! Kan du anbefale noen nettbutikker? Det er sååå altfor mange, man blir jo bare forvirra Idag er jeg 20-1 OG det vil HALVVEIS!! Tida går så fort! Var hos jordmor idag og fikk høre hjertelyden til lille jenta vår :biggrin:Og masse sparke lyder, er en sprek jente jeg har der inne , ja! Ellers går alt egentlig ganske greit. Føler meg vel og har endelig flyttet og montert ferdig. Nå gjelder det bare å kose seg masse, har satt på plass julepynten og juletreet også. Må bare nyte det, synes desember måned går så fort og det er så trist når julefeiringen er over Hurra for halvveis og sprek jente i magen! Det er så mange nettbutikker, har ikke oversikt selv heller, men her er noen: www.kidsparadise.no www.jollyroom.no www.missmuffet.no www.mittrom.no Happy shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #142 Del Skrevet 13. desember 2012 Hipp hurra for halvveis Er så herlig når formen er bra! Det er den her også Gleder meg masse til en fin jul, og gruer meg til den er over. MEN vi har en veldig fin tid i møte gleder meg så n at jeg kan nesten ikke vente!! Samma her, klarer ikke å vente! Og det er virkelig deilig å ha formen tilbake, altså. Husker de første ukene med humørsvingninger og konstant trøtthet. Det sies at ukene 20-30 er de beste i svangerskapet Hoho!! 20 uker Grattis med halvveis!! Takk :skya: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #143 Del Skrevet 13. desember 2012 Hurra for halvveis og sprek jente i magen! Det er så mange nettbutikker, har ikke oversikt selv heller, men her er noen: www.kidsparadise.no www.jollyroom.no www.missmuffet.no www.mittrom.no Happy shopping! Takk skal du ha My84, nå sitter jeg i godstolen med en kopp chai latte mens jeg shopper! Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #144 Del Skrevet 15. desember 2012 20+4 idag Har kjent lite spark idag i forhold til de andre dagene. Synes det er ekkelt men vet jo at sparkene og bevgelsene ikke blir regelmessige før senere. Det er vel etter uke 28 man skal kjenne spark hver dag og regelmessig? Kjenner dem hver dag altså, men noen ganger, sånn som idag, hard det vært ganske lite. Er veldig oppblåst og merker at magen vokser i rekordfart nå. Eller kanskje det er fordi jeg er oppblås? :fnise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. desember 2012 #145 Del Skrevet 15. desember 2012 Spennende mage-vokse-tid du er i nå! Tassen min var slik at han var veldig aktiv noen dager, og andre dager sov han mye. Så her gikk det opp og ned! Men man bør kjenne noe hver dag. Bare vent til det stikker ut en arm eller et ben, det er ganske moro Ha en fin lørdag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #146 Del Skrevet 17. desember 2012 Spennende mage-vokse-tid du er i nå! Tassen min var slik at han var veldig aktiv noen dager, og andre dager sov han mye. Så her gikk det opp og ned! Men man bør kjenne noe hver dag. Bare vent til det stikker ut en arm eller et ben, det er ganske moro Ha en fin lørdag!!! Gleder meg til jeg kan kjenne henne enda bedre. Jeg kjenner liv hver dag men synes det yil tider er så lite, kanskje bare jeg som er desperat Vil jo kjenne jenta mi hele tiden jeg Idag er jeg 21 uker Magen vokser i rekordfart ja. Er jo ganske stor i utganspunktet, i tillegg til at jeg har lagt på meg 4 kg. Er det mye eller lite? JM sa liksom ingenting om det var normalt. Har spist masse godis siste uka, uansett om jeg vet at jeg ikke burde gjøre det. Klarer liksom ikke å holde meg. Tenker mye på vekta mi. Tenker mye på hva jeg kommer til å veie etter fødsel. Vil ikke veie noe mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Som sagt så er jeg jo stor. Må selvfølgelig passe på selv, men herregud så vanskelig det er å holde seg unna godteri. Ja ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. desember 2012 #147 Del Skrevet 18. desember 2012 Hurra for 21!! Du kommer nok til å merke mer bevegelse ettersom hun blir større Dersom du har noen ekstra kilo i utgangspunktet, så har jeg fått et inntrykk av at kiloene jevner seg litt. Jeg hadde vel gått opp nesten 15 kg innen uke 21, tror jeg. Til nå har jeg gått opp 20, og jeg regner med å gå opp enda litt nå de siste ukene pga vann i kroppen. Jeg tror det meste er normalt, jeg. Og synes ikke du skal tenke noe særlig på det, med mindre vektoppgangen plutselig skyter i været - da ville jeg sjekket meg. Ha en strålende dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 18. desember 2012 #148 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Hurra for 21 uker miraaa vi er kommet langt nå herlig med bevegelser. Her merker jeg at hun har fått litt søvnmønster. Men er som oftest i aktivitet nå jeg er i ro. Helst masse turning nå jeg har lagt meg Endret 18. desember 2012 av stine889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #149 Del Skrevet 18. desember 2012 Hurra for 21!! Du kommer nok til å merke mer bevegelse ettersom hun blir større Dersom du har noen ekstra kilo i utgangspunktet, så har jeg fått et inntrykk av at kiloene jevner seg litt. Jeg hadde vel gått opp nesten 15 kg innen uke 21, tror jeg. Til nå har jeg gått opp 20, og jeg regner med å gå opp enda litt nå de siste ukene pga vann i kroppen. Jeg tror det meste er normalt, jeg. Og synes ikke du skal tenke noe særlig på det, med mindre vektoppgangen plutselig skyter i været - da ville jeg sjekket meg. Ha en strålende dag!! Ja alt er vel ganske så normalt. Hvis vektoppgangen plutselig skyter i været og babyen er stor så er det ganske sikkert at det er svangerskapsdiabetes sa JM, men det ser man ikke før senere. Skal på sukkerbelastning undersøkelse når jeg er i uke 28, håper det ikke slår ut Det viktigste for meg er at babyen skal ha det bra, vekta mi plager meg men den kan jeg gjøre noe med etter fødsel. Hurra for 21 uker miraaa vi er kommet langt nå herlig med bevegelser. Her merker jeg at hun har fått litt søvnmønster. Men er som oftest i aktivitet nå jeg er i ro. Helst masse turning nå jeg har lagt meg JA, vi har kommet langt nå! Husker det som om det var igår at vi hadde nedtelling på dager til uke 12, haha Synes det er stas at magen vokser, liker det så godt, gruer meg allerede til den skal ned igjen etter fødsel Turning når du har lagt deg ja, kjenner meg igjen der. Noen ganger så våkner jeg til og med av bevegelsene midt på natta. Men synes det bare er morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. desember 2012 #150 Del Skrevet 20. desember 2012 Wow.. her går det unna. Over halvveis allerede. Du må lage deg en ticker så er det lettere å følge med Vekt er noe drit. Jeg er heldigvis 9 kg lettere nå enn før jeg ble gravid Er et under.. men jeg har 20 kg til å ta av, så etter jul blir det andre boller Blir spennende med sukkerbelastning. Håper du slipper unna diabetesen. Det er et helvette! Jeg skal aldri ha det igjen.. Basta. Har spart på alle sprøytespissene, sticks og lancetter i en stor colaflaske som står på kjøkkenet. Må ta en titt på den hver gang søtsuget melder seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #151 Del Skrevet 21. desember 2012 Wow.. her går det unna. Over halvveis allerede. Du må lage deg en ticker så er det lettere å følge med Vekt er noe drit. Jeg er heldigvis 9 kg lettere nå enn før jeg ble gravid Er et under.. men jeg har 20 kg til å ta av, så etter jul blir det andre boller Blir spennende med sukkerbelastning. Håper du slipper unna diabetesen. Det er et helvette! Jeg skal aldri ha det igjen.. Basta. Har spart på alle sprøytespissene, sticks og lancetter i en stor colaflaske som står på kjøkkenet. Må ta en titt på den hver gang søtsuget melder seg 9 kg lettere etter graviditet?!! Så BRA!! Hvordan klarte du det? Kunne virkelig trengt råd her Det hadde vært fantastisk for meg å være så mye lettere etter fødselen, det er jo nesten som en drøm Igår så vi for første gang jenta vår sparke. Og det så vi utenpå magen! Så utrolig morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #152 Del Skrevet 21. desember 2012 Nå har jeg endelig fått meg en ticker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. desember 2012 #153 Del Skrevet 21. desember 2012 Nå har jeg endelig fått meg en ticker! Jippi :D Nei åssen klarte jeg det du.. hmm. gikk opp 4 kg totalt. to av de var etter uke 30 og var garantert bare vann. Ibegynnelsen var jeg mye kvalm og spiste lite. men det ga seg rundt uke 14. var med på gravidtrening fra uke 20 ca.. kun styrke trening. spiste ikke veldig mye godis.. orka ikke trene så mye for jeg ble fort sliten. rundt uke 28 tok jeg sukkerbelastning og konstanterte diabetes. Måtte måle blodsukkeret, og fra uke 32 satt jeg insulin på meg selv. Og da var det fullstendig slutt på godis og frukt Bare vær litt forsiktig med kaloriene, og beveg deg om du orker. Jeg fikk en syk forbrenning.. For var sulten nesten hele tia. Er et under at jeg ikke la på meg. Mini tæra på alle mine reserver. ikke rart jeg var konstant utslitt Men som sagt.. et under.. og er nok fordi jeg er tjukk fra før av. Kroppen trengte ikke lagre fettreserver, for den hadde det fra før av :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 25. desember 2012 Forfatter #154 Del Skrevet 25. desember 2012 Jippi :D Nei åssen klarte jeg det du.. hmm. gikk opp 4 kg totalt. to av de var etter uke 30 og var garantert bare vann. Ibegynnelsen var jeg mye kvalm og spiste lite. men det ga seg rundt uke 14. var med på gravidtrening fra uke 20 ca.. kun styrke trening. spiste ikke veldig mye godis.. orka ikke trene så mye for jeg ble fort sliten. rundt uke 28 tok jeg sukkerbelastning og konstanterte diabetes. Måtte måle blodsukkeret, og fra uke 32 satt jeg insulin på meg selv. Og da var det fullstendig slutt på godis og frukt Bare vær litt forsiktig med kaloriene, og beveg deg om du orker. Jeg fikk en syk forbrenning.. For var sulten nesten hele tia. Er et under at jeg ikke la på meg. Mini tæra på alle mine reserver. ikke rart jeg var konstant utslitt Men som sagt.. et under.. og er nok fordi jeg er tjukk fra før av. Kroppen trengte ikke lagre fettreserver, for den hadde det fra før av :gjeiper: Nei du har virkelig vært flink må jeg si! Veide meg i uke 20 og da hadde jeg gått opp 4 kg, etter det har jeg spist masse usunt så vi får se hvor mye jeg har gått opp når jeg er i uke 24, skal veie meg da, hos JM . Vil så gjerne passe på nå men det har vært litt vanskelig med jul og masse god mat og lite aktivitet. Har så dårlig selvdisiplin og viljestyrke nettopp fordi jeg er gravid og ikke orker så mye. Håper bare jeg får en fin og frisk liten jente som jeg kan gå masse trilleturer med God jul alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #155 Del Skrevet 30. desember 2012 Om 1 dag er jeg i uke 23 Det går utrolig fort nå. Her i huset har det vært masse julestemning med masse besøk, god middag som jeg selvfølgelig har fått hjelp med, fine gaver og morro. Jenta mi fikk også gaver i år I tillegg har det selvfølgelog vært masse usunt. Veide meg igår tidlig og har tilsammen gått opp 7 kg siden jeg ble gravid. Synes det er SÅ altfor mye men alle sier det er vanlig. Magen har vokst i rekordfart den siste tiden, ser ut som om jeg er 9 mnd og snart skal føde Den har kommet opp og blitt ganske spiss og fin Synes det er morsomt at det synes at jeg er gravid. Det er tydelig en gravidmage, ikke en fettmage Imorgen skal nyttårsaften feires med venninner og jeg gleder meg, uansett om det ikke blir noe alkohol på meg Godt nyttår folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. desember 2012 #156 Del Skrevet 31. desember 2012 Magebilde?? Jippi for 23 uker. Kos deg med nyttårfeiring. Nå er snart jula over og usunne vaner lagt bak oss Godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #157 Del Skrevet 2. januar 2013 Magebilde ja, det MÅ jeg legge ut snart. Skal gjøre det innen denne uken Idag begynte skolen igjen men jeg måtte gjøre masse annet. Dro til legekontoret for å hente sykemelding men man kunne visst ikke bare hente det i resepsjonen så nå må jeg vente til jeg får det i posten. Det er visst en ny regel nå :/ Jobben skulle egentlig fått den idag siden de kjører ut lønn imorgen men skal skrive en mail til sjefen og spørre om det går greit hvis jeg leverer det imorgen tidlig, håper det ordner seg. Har heller ikke levert skattekortet enda. Jaja, masse tullete stress. I stedet dro jeg å bytta en mamma bukse jeg hadde kjøpt uten å prøve, til en annen størrelse, også ble det noe nytt undertøy. Synes det blir nye klær hver måned nå, jeg, pga magen Ellers har det gått masse tid på leiligheten. Er endelig (ganske) ferdig så må bare konsentrere meg om skole. Vil ta mest mulig av det obligatoriske inntil permisjonen, så får jeg heller begynner igjen der jeg slipper når babyen er rundt 10-11 mnd. Er så sliten og trøtt i det siste også. OG det er masse bevegelser her Synes det er så fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 2. januar 2013 #158 Del Skrevet 2. januar 2013 Godt nyttår, Miraaa! Tenk, 23 uker! Gosh, tiden går fort, altså! Ja, disse gravidklærne er noe herk Har også vært nødt til å kjøpe meg noe nytt hver måned nesten, men jeg forsøker å kjøpe ting som jeg kan bruke senere, eller som uansett er såpass nøytralt at det funker i neste graviditet også Og herlighet, som jeg gleder meg til å prøve å passe inn i mine gamle, deilige bukser igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #159 Del Skrevet 2. januar 2013 Godt nyttår, Miraaa! Tenk, 23 uker! Gosh, tiden går fort, altså! Ja, disse gravidklærne er noe herk Har også vært nødt til å kjøpe meg noe nytt hver måned nesten, men jeg forsøker å kjøpe ting som jeg kan bruke senere, eller som uansett er såpass nøytralt at det funker i neste graviditet også Og herlighet, som jeg gleder meg til å prøve å passe inn i mine gamle, deilige bukser igjen!! Godt nyttår til deg og Nuttapia Ja jeg også kjøper overdeler som jeg kan bruke etter graviditeten, synes det er litt bortkasta å kjøpe så altfor mye bare for noen måneder. Jeg gruer meg litt, jeg da Tenk om de ikke passer? Får bare håpe det blir god motivasjon til å bevege se, og spise sundt! Når er det dere søker om engangsstønad? noen som vet? Skal si opp jobben før permisjonen, for jeg tjener mer på engangsstønaden enn permisjonspengene. Og lånekassen, søker man om vanlig lån og stipend og krysser av på "barn under semester", eller finnes det eget skjema for foreldrepenger osv.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. januar 2013 #160 Del Skrevet 3. januar 2013 Takk Tro meg, når du nærmer deg de siste ukene, så må du ha noe som er stort rundt magen. Jeg bruker stort sett basic-kjoler fra H&M. Nå begynner til og med de å bli for små, så blir ikke mange klesvalg igjen nå på slutten Ang stønad etc, så kan jeg desverre ikke gi deg noen svar. Jeg ville kanskje bestilt et møte hos NAV, så tar du med seg akt og får svar på alt du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå