Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Herregud.. Du skal jo føde snart jo. Hvor ble det av den tiden?? Er jo ikke sååå lenge siden du var i begynnelsen av uke 20 :P

Lykke til med innspurten. Håper du får oppdatert oftere når det nærmer seg :)

Begynner permisjonen imorra da eller? Husker ikke om du har vært sykemeldt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud.. Du skal jo føde snart jo. Hvor ble det av den tiden?? Er jo ikke sååå lenge siden du var i begynnelsen av uke 20 :P

Lykke til med innspurten. Håper du får oppdatert oftere når det nærmer seg :)

Begynner permisjonen imorra da eller? Husker ikke om du har vært sykemeldt :P

Tiden ja, vet selv ikke hvor den har blitt av, jeg :vetikke: Men deilig er det, at den går så fort.

Tusen takk kakoen :hug: Skal prøve å være flinkere med oppdateringer. Permisjonen fra skolen begynte forrige uke og jobben har jeg sagt opp.

Har blitt helt gal av all den vaskinga hjemme. Vasker og vasker. Vil ha alt perfekt til lille engel kommer. Så nå er stort sett alt ferdig. Noen få ting jeg skal kjøpe på ikea, og grundig vasking av bad så er jeg ferdig! Deilig!

Og jeg er så utålmodig!!! Bare tanken på at det kan gå over termin, altså at det kan være 5 uker til hun kommer, gjør meg gal. Har så lyst til å bli ferdig med fødsel og at alt skal gå bra med lille tulla så jeg kan bli kjent med henne :fnise: ja ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart du er utålmodig. Du har jo venta leeeeeenge på ho nå. Er så spennende. Å gå rundt og lure på hvem som ligger inni magen din. Hvordan ser ho ut, hvor mye veier ho og hvor lang er ho. Og hvordan vil fødselen gå. Gud for en spennende tid du har i vente.

Husker jeg var kjempenysgjerrig på å se om lillegutt var fin som nyfødt :P For det er så mange av de som er så fæle :fnise: Dekka av blod og hvit guffe. Med skikkelig conehead og trøkka i tryne :P

Men han min var ingen av de delene :danse: Fikk nesten sjokk over hvor glatt og fin han var :rodmer:

Og nå som han nærmer seg 5 mnd kan jeg ikke forstå at han er den samme babyen som lå inni magen min og sprella :rodmer:

Vasking ja.. husker vi (eeehh. mannen min. Jeg var passe handicappa :P ) styra med det siste helga før igangsettinga.

Angrer litt på nå at jeg ikke fylte fryseren med mere mat. Horn med ost og skinke f.eks. Genialt å hive i mikro når du er sulten og ikke orker å lage noe. Er viktig å spise og drikke nok om du har tenkt til å amme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort nok, Miraaa! Plutselig er du igang :danse: Hun kommer når hun er klar, og da er det så veldig verdt det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart du er utålmodig. Du har jo venta leeeeeenge på ho nå. Er så spennende. Å gå rundt og lure på hvem som ligger inni magen din. Hvordan ser ho ut, hvor mye veier ho og hvor lang er ho. Og hvordan vil fødselen gå. Gud for en spennende tid du har i vente.

Husker jeg var kjempenysgjerrig på å se om lillegutt var fin som nyfødt :P For det er så mange av de som er så fæle :fnise: Dekka av blod og hvit guffe. Med skikkelig conehead og trøkka i tryne :P

Men han min var ingen av de delene :danse: Fikk nesten sjokk over hvor glatt og fin han var :rodmer:

Og nå som han nærmer seg 5 mnd kan jeg ikke forstå at han er den samme babyen som lå inni magen min og sprella :rodmer:

Vasking ja.. husker vi (eeehh. mannen min. Jeg var passe handicappa :P ) styra med det siste helga før igangsettinga.

Angrer litt på nå at jeg ikke fylte fryseren med mere mat. Horn med ost og skinke f.eks. Genialt å hive i mikro når du er sulten og ikke orker å lage noe. Er viktig å spise og drikke nok om du har tenkt til å amme :)

Ja nå har jeg ventet lenge synes jeg :fnise: Det er kjempe spennende men også nervepirrende, hvordan kommer fødselen til å foregå, er alt bra med henne osv. Er så redd for at noe skal være galt og de skal ta henne fra meg og løpe med henne for å legge henne i kuvøse eller noe sånt. Man tenker på mye fælt gjennom et svangerskap.

Jeg har ikke lagd noe som jeg kan legge i fryseren egentlig. Har ferdig butter deig men kan ikke spise det hele tiden :fnise: Ser ikke ut som fødselen er rett rundt hjørnet så jeg burde kanskje begynne å lage litt. Hvorda går det med deg og lillegutt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort nok, Miraaa! Plutselig er du igang :danse: Hun kommer når hun er klar, og da er det så veldig verdt det :hjerte:

Tiden går fort nok egentlig, men når du vet du har noe så stort i vente blir man nokså utålmodig. Er så spent hver kveld når jeg legger meg. Tenker "kanskje vannet går i natt" eller "kanskje jeg har engelen min i armene imorgen" :fnise: Men jeg koser meg egentlig. Er nokså aktiv, er mye ute å går og styrer mye hjemme uansett om jeg blir fort sliten. Tar meg en lur på dagen en gang i blant også. Eneste som virkelig er kjempe plagsomt er å finne noe å ha på seg og i det hele tatt og å få på seg klær! Fy, for noe styr det har blitt for meg, har nesten ikke ork :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmer seg nå :) Hvordan går det med deg?? Gruer du deg til fødselen??

Ja det gjør det :danse: Det går helt greit med meg. Er ikke noe dårlig men ganske lei av å vente :fnise:

Merkelig nok så gleder jeg meg til fødsel. Er så nysgjerrig på hvordan det faktisk er og gleder meg sååååå mye til å møte lille at jeg helt glemmer de smertene. Har aldri opplevd det før så jeg vet jo ikke hva som venter meg :fnise:

Hvordan er det med deg da? Og lillegutt?

Var hos JM idag. Alt av blodtrykk, FS mål osv. var veldig fint. Til og med urinen var kjempe fin denne gangen! Hun tok på magen min og trodde hodet var festet men var ikke sikker. Den er ganske langt nede i hvert fall.

Også tippa hun en baby på ca 4 kg. Det er mye baby her, sa hun :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er bra med dere begge :) Blir spennende å se hvor stor ho blir.

Så bra du ikke gruer deg. Jeg tenkte det samme. At jeg gleda meg til å se hvordan det føltes og hvordan jeg kom til å takle det. Man aner jo ikke åssen det blir uansett. Hver fødsel er jo forskjellig :) Men er jo en grunn til at folk får flere barn da ;)

Og jeg har faktisk fullstendig glemt smertene.. Klarer ikke sette meg i den situasjonen en gang.

Her går det greit med oss. Lillegutt begynner å bli storegutt. Han blir 5 mnd til helga og utvikler seg i rekordfart. Har fått to små tenner, og ligger aldri stille. Med en gang jeg legger han på ryggen snur han seg over på magen. Og spreller som en tulling :P Blir fart i han når han lærer seg å krabbe ;)

Grøt spiser han også. Sluker hele bollen på 5-7 min og spreller som en gal da også :P

Er utrolig hvor fort tia går. Det er ikke bare noe folk sier. Nå er det helt fjernt for meg at han var en sånn bitteliten baby som bare sov og spiste. Selv om det egentlig ikke er så lenge siden. Savner litt den babykosetiden. Så når du har babyen sovende på deg så bare nyt det og drit i hva andre sier! Mamma og svigermor gnålte alltid om at han ikke måtte skjemmes bort og måtte lære å ligge alene.. men det ga jeg blanke i. Er jo sååååå deilig å ha den varme kosete babyen oppå seg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er bra med dere begge :) Blir spennende å se hvor stor ho blir.

Så bra du ikke gruer deg. Jeg tenkte det samme. At jeg gleda meg til å se hvordan det føltes og hvordan jeg kom til å takle det. Man aner jo ikke åssen det blir uansett. Hver fødsel er jo forskjellig :) Men er jo en grunn til at folk får flere barn da ;)

Og jeg har faktisk fullstendig glemt smertene.. Klarer ikke sette meg i den situasjonen en gang.

Her går det greit med oss. Lillegutt begynner å bli storegutt. Han blir 5 mnd til helga og utvikler seg i rekordfart. Har fått to små tenner, og ligger aldri stille. Med en gang jeg legger han på ryggen snur han seg over på magen. Og spreller som en tulling :P Blir fart i han når han lærer seg å krabbe ;)

Grøt spiser han også. Sluker hele bollen på 5-7 min og spreller som en gal da også :P

Er utrolig hvor fort tia går. Det er ikke bare noe folk sier. Nå er det helt fjernt for meg at han var en sånn bitteliten baby som bare sov og spiste. Selv om det egentlig ikke er så lenge siden. Savner litt den babykosetiden. Så når du har babyen sovende på deg så bare nyt det og drit i hva andre sier! Mamma og svigermor gnålte alltid om at han ikke måtte skjemmes bort og måtte lære å ligge alene.. men det ga jeg blanke i. Er jo sååååå deilig å ha den varme kosete babyen oppå seg :rodmer:

Så stor han har blitt, 5 mnd :sjokkert: Synes det var "igår" at jeg oppdaterte dagboken din, dagen du ble igangsatt.

Her skjer det saker og ting. Slimproppen gikk på fredag kveld, uten noe spor av blod. Mandag kveld begynte jeg å få smerter i magen men siden det ikke var så særlig sterke tenkte jeg ikke over det. Det fortsatte i hele igår men først natt til onsdag ble det så ille at jeg stod opp flere ganger. Og i ele dag idag har det kommet i takt. Noen ganger er det hver 10. min. der de varer i 30-50 sek. og andre ganger er det 15-20 min i mellom. Men det har stort sett bare vært 10 min i mellom i hele dag. Ringte føden som sa jeg skulle ta kontakt hvis vannet gikk eller hvis smertene kom sterkere og hver 5. min. Så her er jeg, og venter spent på at ting skal skje. Noen ganger er smertene sånn at jeg må stoppe opp å puste, andre ganger går det helt fint. Og det er ikke kynnere, det er jeg sikker på.

Det er i hvert fall modning som foregår, får se om det tar seg opp og jeg føder snart :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå her var det skjedd saker og ting ja! Håper du har fått jenta di og kooser deg :rodmer:

Min jente koser seg sånn i magen at hun vil visst ikke komme ut å hilse på oss :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26. april kl. 1747 kom min lille tulle til verden :lillesky:

3860 gram, 52 cm, frisk og rask. Var en nokså hard og laaaaaaang fødsel med en stjernetitter men var absolutt verdt det. Oppdatering kommer så snart jeg får mulighet, må opp å dusje før hun skal ha pupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Miraaa! Gratulerer så masse masse!! :hoppendeglad:

Gleder oss til update! Kos deg masse i denne spesielle tiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...