Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Har egentlig ikke sett på så mange andre, har liksom bare innbilt meg at baby bjørn er den beste :fnise: Har en venninne som vet om en butikk som selger masse forskjellig av babyseler, skal jo selvfølgelig spørre litt rundt før jeg kjøper for det er ikke billig, det der!

Det er fint du deler det med meg Kakaoen :hug: Den må jo være god å sitte i for jeg kommer nok til å bruke den en del siden det er en vår baby. Og jeg kommer til å være mye alene hjemme når kjære begynner på jobb igjen etter fødsel, synes det er greit å ha noe sånt i tilfelle ungen liker selskap når hu blir litt større :fnise:

Kan jo linke til den jeg har kjøpt delv.

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=666

Fikk den forrige uke, så har ikke brukt den så mye enda. Har brukt sjal når mini var nyfødt. Men denne selen kan brukes fra fødselen :)

Kjøpte min på ebay. Sparte noen hundringser på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo linke til den jeg har kjøpt delv.

http://lotusbarn.no/...index&cPath=666

Fikk den forrige uke, så har ikke brukt den så mye enda. Har brukt sjal når mini var nyfødt. Men denne selen kan brukes fra fødselen :)

Kjøpte min på ebay. Sparte noen hundringser på det :P

Virker som den er ganske god. Står jo masse positivt om den. Skal ikke ha det med en gang, venter i hvert fall 2-3 uker til men kan ikke du skrive litt om hvordan den virkelig er etter hvert som du begynner å bruke den mer? Og synes du bæresele generelt er noe man får bruk for? Det er så mange som sier det er unødvendig og at man bare bruker vogna ute osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 dager siden ringte jeg føden pga sterke, konstante menssmerter. De ba meg komme med en gang, tok CTG og invendig/utvendig UL. Alt var fint med babyen, morkake, tappen, etc. men legen mente jeg skulle ta enda en sukkerbelastning fordi babyen er en del større enn gjennomsnittet. Sukkerbelastningen jeg tok forrige gang var kjempe fin, ingenting som tydet på diabetes. Hun sa også at det bare er en stor baby og at det ikke er noe galt i det, at det bare er fint, men at vi bør være obs på diabetes for sikkerhets skyld uansett om det er veldig liten sannsynlighet i og med at det gikk bra i uke 28.

Må ærlig innrømme at jeg ble litt glad da hun sa det var en stor baby :fnise: Syntes det bare hørtes sååååå søtt ut. Hehe. Men jeg får se hva min lege sier på mandag, de skulle sende et skriv til henne. De sjekket også urin, var ikke tegn til noe sukker der. Det har det aldri vært hos JM heller, har bare slitt med UVI.

Smertene ble borte den natta og kom aldri tilbake, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som den er ganske god. Står jo masse positivt om den. Skal ikke ha det med en gang, venter i hvert fall 2-3 uker til men kan ikke du skrive litt om hvordan den virkelig er etter hvert som du begynner å bruke den mer? Og synes du bæresele generelt er noe man får bruk for? Det er så mange som sier det er unødvendig og at man bare bruker vogna ute osv osv.

Det kan jeg :) Det kommer jo an på hvor du bor og ikke minst hvordan ungen din blir. Noen babyer har veldig behov for nærhet og trenger å bli bært og kosa med hele tia. Kanskje du får en med kolikk (håper virkelig ikke det for din del!!) Da kan det være greit om du ønske litt frie hender. Kan til og med amme med ungen i selen. Jeg bakte focaccia brød og amma mini samtidig :P Følte meg som skikkelig supermom da :P

Det er jo ikke noe du trenger før ungen er kommet nei. Så jeg skal holde deg oppdatert. Mini ser ut til å kose seg i Manducan ihvertfall :)

Så bra at alt stod bra til med babyen. Håper ikke du har fått diabetes eller at ho blir alt for stor ;) Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvor stor mage du har :) Magebilde?? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg har gått meg helt vill i bæretøyjungelen, jeg. Det er så mye fint! Og så ser jeg liksom fordeler med alt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg :) Det kommer jo an på hvor du bor og ikke minst hvordan ungen din blir. Noen babyer har veldig behov for nærhet og trenger å bli bært og kosa med hele tia. Kanskje du får en med kolikk (håper virkelig ikke det for din del!!) Da kan det være greit om du ønske litt frie hender. Kan til og med amme med ungen i selen. Jeg bakte focaccia brød og amma mini samtidig :P Følte meg som skikkelig supermom da :P

Det er jo ikke noe du trenger før ungen er kommet nei. Så jeg skal holde deg oppdatert. Mini ser ut til å kose seg i Manducan ihvertfall :)

Så bra at alt stod bra til med babyen. Håper ikke du har fått diabetes eller at ho blir alt for stor ;) Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvor stor mage du har :) Magebilde?? :rodmer:

Takk Kakaoen! Magebilde ja, Flaut men forstår egentlig ikke hvordan jeg skal laste det opp. Ha magebilde jeg tok for 2 uker siden som jeg enda ikke har klart å laste opp her. Men magen min er diger! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått meg helt vill i bæretøyjungelen, jeg. Det er så mye fint! Og så ser jeg liksom fordeler med alt! :ler:

JA, det er masse fint. Man blir nokså forvirra så det er veldig greit å få andres meninger. Har du bestemt deg for hvilken du skal kjøpe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra med Miraaaa? :popcorn:

Alt bra med Mira vettu! :laugh:

Disse dagene har gått i et med vasking av babyklær, handling å gjøre klart baby rommet. Var å kjøpte vugge, sprinkelseng, madrasser, sengetøy, dyner/puter, badebalje, klær i str 50/56, lys og teppe til baby rommet osv. Det er så gøy! Mangler bare himmel, babygym, vippestol og babysele. Men det stresser jeg egentlig ikke så mye med, er jo ikke noe man trenger med en eneste gang.

Finner ikke en himmel jeg kan ha på vuggen OG senga. Altså først vuggen, så senere sprinkelsenga. Har sett mange har sånn stativ du kan ta av og på, på både vugge og seng. Hvis ikke jeg finner det så kjøper jeg det til sprinkelsengen så får vugga være uten.

Tenker litt på koking av smokker og flasker. Har msokker fra NUK, MAM og Avent og flasker fra Avent og Brown (et eller annet). Så spm. er, er alle smokker og flasker egnet til å kokes i kjele? synes liksom det er bortkastet å kjøpe sterilisator hvis jeg fullammer. Kan jo bare koke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Takk Kakaoen! Magebilde ja, Flaut men forstår egentlig ikke hvordan jeg skal laste det opp. Ha magebilde jeg tok for 2 uker siden som jeg enda ikke har klart å laste opp her. Men magen min er diger! haha

Hvis du går inn på "Bruk full editor" så kan du laste opp bilde under der du skriver inn tekst og så trykke på "sett inn i innlegg" :)

JA, det er masse fint. Man blir nokså forvirra så det er veldig greit å få andres meninger. Har du bestemt deg for hvilken du skal kjøpe da?

Nei, jeg har ikke peiling! Vi skal innom Bæreglede i Oslo til sommeren, men det hadde jo vært fint å ha noe til når hun er helt nyfødt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på "Bruk full editor" så kan du laste opp bilde under der du skriver inn tekst og så trykke på "sett inn i innlegg" :)

Nei, jeg har ikke peiling! Vi skal innom Bæreglede i Oslo til sommeren, men det hadde jo vært fint å ha noe til når hun er helt nyfødt også.

Takk Takk Tekola! Fikk det endelig til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiiiiiiiine magen :rodmer:

Du kan koke alt av flasker og smokker. 5 min fra det har kokt opp holder det :) Bare husk å sett på timer. Veldig fort gjort å glemme seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Halsbrann, vond bekken, dårlig nattesøvn er stort sett hverdagen min! Måtte bare klage litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Halsbrann, vond bekken, dårlig nattesøvn er stort sett hverdagen min! Måtte bare klage litt :fnise:

Lov å klage litt ;) Har vært der selv så vet åssen du har det :hjerte: Her hjalp flytende gaviscon mot halsbrannen. Selv om det smaker helt grusomt :P

Trøste deg med at du har ca en måned igjen. YAY :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God Påske alle sammen!

Her går alt kjempe bra med både mor og baby :biggrin:

Har forresten kjøpt bæresele fra bæreglede. Det ble angelpack siden damen anbefalte den på det sterkeste. Hun fortalte om alle fordeler og ulemper i forhold til de andre merkene hun hadde. Ble en helt sort en, siden vogna også er sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å dra innom Bæreglede i sommer! :fnise:

Håper du blir fornøyd med den! Skal se om vi har økonomi til å skaffe oss noe bæretøy, for jeg har innmari lyst på. Evt. ønske oss fra svigers :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til å dra innom Bæreglede i sommer! :fnise:

Håper du blir fornøyd med den! Skal se om vi har økonomi til å skaffe oss noe bæretøy, for jeg har innmari lyst på. Evt. ønske oss fra svigers :jepp:

Absolutt til å anbefale. De var veldig hjelpsomme der. Det er mange som mener man ikke trenger bæresele og det kan godt hende jeg ikke bruker den så mye men jeg skal jo få flere barn, jeg kommer vel til å trenge det en eller annen gang :fnise:

Det er en stund siden jeg har vært her å skrevet. Har egentlig ikke skjedd så mye siden sist. Har blitt tyngre :fnise: Var på JM kontroll i forrige uke, alt var fint. Til og med urinprøven var fin denne gangen!

Imorgen er jeg 37 uker og det har vært en milepæl for meg, hvis hun nå blir født er hun ikke prematur :danse: :danse: :danse: :danse: :danse:

Også har jeg hatt baby shower der jeg fikk masse fine gaver (mest gavekort og penger egentlig).

Har kjøpt en uro fra Fisher Price med musikk og bamser på. Rommet hennes er klart og det er så herlig å gå inn dit å slå på uroen med masse lys og bare sitte på sofaen der. Gleder meg til engelen min er ute :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...