Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Hei!

På onsdag tok jeg en graviditetstest pga uteblitt mensen og jeg visste at jeg hadde glemt pillen 2 dager, og gjett hva?? Den var positiv:)

Jeg er 23, sambo er 25, han jobber og tjener godt mens jeg studerer. Vi eier en fin liten leilighet og har en nokså god økonomi der vi til å må får penger til overs, som vi sparer. Graviditeten var ikke planlagt, jeg glemte pillen 2 dager på rad (tror jeg), og plutselig så klaffet det. Vi skulle egentlig vente 1 år til så vi kunne bli gravide akkurat 7-8 mnd før enden av siste semester, så jeg var ferdig, men nå må jeg ut i permisjon allerede til våren, også har jeg 3 semestere jeg må fullføre etter mammaperm.

Siden det skjedde så plutselig, så tror både jeg og sambo på at det er en mening med det:)

Imorgen er jeg 5+0. Det er veldig tidlig å juble enda, og jeg har nesten ingen symptomer, bortsett fra halsbrann, diger mage pga. Masse luft og super ømme pupper, spess på morgenen:-/

Gleder meg til 12 uker!! Er så redd for at det skal skje noe:(

Eneste ulempen ved at det kom så brått er at det ødela slankingen min. Jeg er 168 høy og veier 90 kilo. Har altså 20 kg for mye og denne dagboken skal både brukes til å notere utviklingen under graviditeten og til å skrive ned måltider og aktiviteter. Jeg skal selvfølgelig ikke slanke meg under svangerskapet men jeg har lyst til å bruke det som en god grunn til å endre livsstil så jeg slipper å legge på meg altfor mye og til og med gå fort ned i vekt etter fødsel. Hittil har det ikke gått bra i dette hele tatt. Har jobbet altfor mye, og til og med nå sitter jeg nattevakt på jobb:/ men denne er den siste lange vakten min, siden skole går for fullt nå og da skal det konsentres om mat og aktivitet. Og selvfølgelig lesing:)

Kom gjerne med motivasjon, erfaring og tips:) trenger det virkelig. Vil ikke være overvektig lenger, sakte men sikkert så vil jeg ha et sunt forhold til mat:)

Lenke til kommentar