Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Ikke bekymre deg, Mira, det hjelper ikke :klemmer: Prøv å tenke på noe annet :jepp:

Tisse har jeg gjort hele tiden. Hver natt er jeg oppe... HVER natt..!

Og jeg tisser nesten ingenting når jeg først er på do, og slik har det vært LENGE :forvirret:

SÅ - du er heldig :tommelsmil:

Grattis med 7 uker imorgen!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår var jeg kvalm gjennom hele dagen. Merker at jeg er kvalm når jeg sover lite (noe som egentlig ikke er lite, 5-7 timer er for lite for meg kun nå) :fnise: Idag har jeg fått meg godt med søvn og er ikke kvalm, enda i hvert fall.

Det er litt ekkelt det der. Jeg har ikke matlyst men blir nesten kvalm fordi jeg føler meg så sulten hele tiden. Herregud :fnise:

Ja, jeg tror det er i begynnelsen man føler seg slik. Jeg har enda ikke stått opp om natten fordi jeg har følt meg sulten eller må tisse. Våkner av at puppene er vonde.

Apropo det med tissing, Er det mange som tisser ofte? Det er så mange som synes det er rart at jeg ikke må tisse så ofte. Jeg tisser ofte men det er fordi jeg er så utrolig tørst og drikker masse vann. Men det er ikke sånn at jeg blir skikkelig tissetrengt hver time liksom.

Mine symptomer:

Gikk en 3 timers tur for noen dager siden og fikk veldig vondt i beina og korsryggen (skjedde aldri før)

så vond korsrygg

ømme pupper

uggen/kvalme som kommer litt mer nå, men blir fort borte

mensmurringer

6+6 idag :hjerter_rundt:

Gleder meg virkelig til jeg er 12-13 uker altså. Er fortsatt så redd for å miste! Synes det er så mange som mister i uke 7-9:(

Jeg tisser heller ikke veldig mye :) eller har ikke merket den der veeeldig tissetrengt også kommer det lite.. Men det kommer vell :) Har bare måtte stå opp to ganger om natten, men det er nok fordi jeg tar vitaminene med vann før jeg legger meg..

Er bekymret jeg også :/ men man kan bare tenke positivt og håpe på det beste.. De ALLER fleste mister vell i uke 4-5 (?) tror jeg, så blir jo sjansen mindre og mindre :) Krysser fingrene for at vi er på rett side av statistikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen sa da vi var på ultralyd i uke 10 at sjansen for spontan abort etter at man har hørt hjertet og sett fosteret på ultralyd er nesten 0%. Og du har jo hørt hjertelyden ikke sant? Så jeg tror du ikke trenger å være så redd. Og det går jo som oftest bra! Jeg krysser i hvert fall fingrene mine for deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg, Mira, det hjelper ikke :klemmer: Prøv å tenke på noe annet :jepp:

Tisse har jeg gjort hele tiden. Hver natt er jeg oppe... HVER natt..!

Og jeg tisser nesten ingenting når jeg først er på do, og slik har det vært LENGE :forvirret:

SÅ - du er heldig :tommelsmil:

Grattis med 7 uker imorgen!! :strix:

:klemmer: Jeg har sluttet å begymre meg. Det hjelper ikke, som du sier men det hjelper at andre ber meg om å slutte å bekymre meg:)

Jeg tisser heller ikke veldig mye :) eller har ikke merket den der veeeldig tissetrengt også kommer det lite.. Men det kommer vell :) Har bare måtte stå opp to ganger om natten, men det er nok fordi jeg tar vitaminene med vann før jeg legger meg..

Er bekymret jeg også :/ men man kan bare tenke positivt og håpe på det beste.. De ALLER fleste mister vell i uke 4-5 (?) tror jeg, så blir jo sjansen mindre og mindre :) Krysser fingrene for at vi er på rett side av statistikken...

Jeg synes liksom folk som har vært gravide synes det er veldig rart at jeg ikke tisser noe særlig ofte og når man hører sånt blir man automatisk bekymret. Alle er jo annerledes så det er dumt å sammenligne symptomene altfor mye.

Vi må tenke positivt ja! Etter uke 8 reduseres faren ganske mye og etter uke 12 reduseres den kraftig. Det verste man kan gjøre, syns jeg, er å google for mye og lese for mye på nettet. Det verste er det første som kommer opp i søket, og det er som regel de som har opplevd noe vondt som skriver det veldig mye på nettet, føler jeg. Så har begynt å lese i dagbøker her på KG og kun det! :jepp:

Gynekologen sa da vi var på ultralyd i uke 10 at sjansen for spontan abort etter at man har hørt hjertet og sett fosteret på ultralyd er nesten 0%. Og du har jo hørt hjertelyden ikke sant? Så jeg tror du ikke trenger å være så redd. Og det går jo som oftest bra! Jeg krysser i hvert fall fingrene mine for deg;)

Å så beroligende å lese det :smilorange: Jeg har ikke hørt hjertet enda, skal dra i løpet v denne eller neste uke. Vil egentlig vente til neste uke når den er 8 uker. Men så er jeg også usikker på om jeg burde vente enda litt til. Vil så gjerne vite at det er liv derhappy.png

Idag er jeg 7+1 :hjerter_rundt:

Tida går egentlig ikke så sakte likevel, gitt. Snart er det 3 uker siden jeg fant ut at jeg er gravid!

Idag dro jeg til bokhandleren og bestilte en svangerskapskalender, der jeg kan skrive ned symtomer, spesielle hendelser, lime inn UL bilder osv. Blir så morsomt.

Ellers, er jeg kvalm :sprettoy: Den kom igår kveld og har ikke gitt seg. Kaster ikke opp men det kommer i bølger. Også er jeg så energiløs:( Sover nesten gjennom hele dagen. Tok meg en lang tur idag og det tok knekken på meg. Slitsomt å være sånn, spesielt med tanke på praksisperiode som begynner om 2 uker der jeg må yte 200%, for å bestå. Æsj!

også er det mensmurringer. og kjempe oppblåst! Er ikke akkurat liten, den magen jeg har, og nå ser det ut som jeg er på vei til føden allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskalender høres jo supert ut! :jepp:

Tror ikke du skal bekymre deg, du har jo mange graviditetssymptomer. Vi er alle forskjellige og merker graviditeten på forskjellige måter, jeg har f.eks. heller ikke merket så mye til økt tissetrang. ;) Men det med oppblåst mage kjenner jeg meg igjen i!! :ler:

Håper kvalmen din roer seg til praksisperioden begynner da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskalender høres jo supert ut! :jepp:

Tror ikke du skal bekymre deg, du har jo mange graviditetssymptomer. Vi er alle forskjellige og merker graviditeten på forskjellige måter, jeg har f.eks. heller ikke merket så mye til økt tissetrang. ;) Men det med oppblåst mage kjenner jeg meg igjen i!! :ler:

Håper kvalmen din roer seg til praksisperioden begynner da. :klem:

Oppblåst mage ja. Jeg får på meg buksene mine men de er så ubehagelige akkurat rundt magen. Orker ikke bukser så jeg skal bare begynne med tights og strømpebukser ogsånt. Slitsomt!

Veide meg her om dagen og jeg har gått opp 1,3 kg allerede og det er IKKE bra for meg.

Veier altså 92, 5 nå. Jeg er jo overvektig fra før av, og før jeg ble gravid var jeg veldig godt i gang med å trene og spise sunt, men nå, spiser jeg nogenlunde sunt, men har ikke energi til å trene.

Må slutte med utskeielser. Spiser noen ganger bare det første jeg ser i butikken, hvis jeg er ute lenge, og det er ofte ikke det sunneste akkurat. Eller så putter jeg det første jeg ser i kjøkkenskapet, i vesken, og det er helle ikke det sunneste :fnise:

Har tatt mange gåturer, men fy, jeg merker det på ryggen. Får liksom en låsning i korsryggen/lårene. huff, frustrerende.

Neste uke, når jeg er ca. 8+5 skal jeg på tidlig ul. Gleder meg!

7+3 idag :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! :) Vi skal på ul uken etter, og jeg GLEDER meg :D Jeg klarer ikke å spise kjempe sunt for tiden... eneste er at jeg spiser frukt som aldri før! Et eple, banan og slike ting er gull verdt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :) Vi skal på ul uken etter, og jeg GLEDER meg :D Jeg klarer ikke å spise kjempe sunt for tiden... eneste er at jeg spiser frukt som aldri før! Et eple, banan og slike ting er gull verdt her :)

Ja, frukt får jeg også mye lyst på! Tror det er fordi jeg er så tørst hele tiden, at jeg får lyst på det, men det er jo bra :smilbla:

Det er supert at du er ute å går turer. Veldig vanlig med vond korsrygg.

Ja, men man blir skeptisk pga de smertene altså. Uansett om jeg vet at det ikke er noe skade å gå turer under 1. trimester (som mange andre tror kan være skadelig), så blir jeg faktisk litt skeptisk.

Igår kveld sovnet jeg med sterke menssensmerter, og idag tidlig var jeg sikker på at jeg kom til å se blod på trusa, men det gjorde jeg ikke :hoppendeglad:

Hadde samme smertene for litt siden. Det er vondt! Smertene kommer i korte intervaller, midt på, nederst i magen. Jeg hadde vanligvis ikke noe særlig med menssensmerter før, men hver gang jeg skulle få det merket jeg det på venstre bein. Det verket nedover beinet og samme smerten hadde jeg igår også. Skummelt, men leste at det kunne være vanlig også. Slår meg til ro med at det ikke er noe blod :closedeyes:

7+4 idag :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har litt ligament-smerter, Miraaaa! Ikke noe å bekymre seg over. Jeg hadde det også en stund, og ja, det er riktig ubehagelig.

Jeg har fortsått det slik, at DERSOM det skulle være noe å bekymre seg over, så hadde du hatt veldig mye vondere.

Alltid et skritt nærmere 12 uker :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmurringer er vanlig. Så ikkje bekymre deg!

Ja, har sluttet å bekymre meg :tommelopp:

Nå er det ikke lenge til ul miraaa :) spennende??

Kjempe spennende! Skal ringe imorgen og bestille til onsdag eller torsdag :hoppendeglad:

Gleder meg til jeg får høre hjertet :hjerter_rundt:

Høres ut som du har litt ligament-smerter, Miraaaa! Ikke noe å bekymre seg over. Jeg hadde det også en stund, og ja, det er riktig ubehagelig.

Jeg har fortsått det slik, at DERSOM det skulle være noe å bekymre seg over, så hadde du hatt veldig mye vondere.

Alltid et skritt nærmere 12 uker :strix:

Ja, har jo blitt så vandt til de smertene så merker det nesten ikke lenger :fnise:

Klager på at jeg ikke har symptomer og når jeg først får dem så klager jeg på det. Rart det der :rolleyes:

Er 8+0 idag :hjerter_rundt:

Nærmer seg sakte men sikkert!

Mine symptomer:

Kvalm morgen, bedre utover dagen, kvalm igjen på kvelden. Kvalmen begynte for fullt i uke 7 på meghuh.png

Mensmurringer/ligament smerter

Trøtt/sliten (har 0 energi etter jobb/skole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nærmer deg 12 veker med stormskritt!

jaaaaa :hoppendeglad:

Gleder meg til uke 8 er ferdig for da føler jeg liksom at det ikke er noe lenge til uke 12.

Nå er det bestil tidlig UL! Onsdag, da er jeg 8+3. Damen i tlf sa man kun kunne se om det var liv og om det er 1 eller fler der inne. Og litt mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei.

Er litt nervøs. Er redd for at de skal si det ikke er noe liv.

Men håper på det beste og gleder meg til å høre et fungerende hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag hadde jeg og sambo samleie og rett etter samleiet så jeg frisk blod på papiret. Ikke mye, bare en flekk. Er så redd nå :overrasket:

Skal på UL imorgen men er kjempe redd og nervøs. Tenk om jeg blør mer utover kvelden?

LEste litt på nettet der noen sier det er veldig vanlig pga følsomme slimhinner mens andre sier det var symptomet dems på SA eller MA. Er et nervevrak akkurat nå :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...