Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Grattis med boligkjøp! :nigo: Ålreit med mer plass når man får en liten en. Godt å høre at formen din er bedre også. Skjønner at det er vanskelig å gi alt i praksis når du ikke er helt i form. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at du skal på UL på termindatoen min :biggrin: Selv om lillegutt kommer før ;)

Så kjedelig med advarsel i praksisen. Kan jeg spør hva slags praksis du holder på med?? Kan hende du har skrevet det før, men jeg er for lat til å lete ;)

Spennende med flytting. Glad jeg slipper det selv, for vi har ALT for mye ting i dette huset. Og barnerommet har vi ikke begynt på.. Så må få ut fingeren nå. Mamma maser fælt, for ho vil tapensere :gjeiper: Men han skal jo sove hos oss første tia, så har egentlig ikke noe hast. Og jeg er litt ubrukelig til å gjøre så mye anna enn å lage kaffe og steke vaffler ;)

Håper du får en fin uke, og at kvalmen forsvinner og energien kommer krypende tilbake :klemmer:

Det er sykepleier praksis. Så det er mye å lære og forholde seg til. Det er jo en del jobb jeg ikke får gjort pga. vond rygg. Det er jo ikke lenge til du får babyen på fanget :biggrin:

Så deilig at du ikke trenger å flytte. Det er vanskelig med visninger og alt det styret. Heldigvis så solgte jeg leiligheten etter 1. visning. Vi har ikke så mye ting vi skal flytte, Alt av hvitevarer blir igjen og siden leiligheten er liten så har jeg egentlig minimalt med ting.

Gratulerer med 13 uker :hoppendeglad:

Merker også at jeg er bekymret selv etter jeg rundet 12 uker.. Men det går seg vell til :)

Håper kvalmen gir seg hos deg, og at formen blir bedre! :)

Her er kvalmen nesten gitt seg helt, men har en forferdelig hodepine som er ganske plagsom :( Magen er også blitt veldig hard nederst.. Gleder meg til den vises for alle andre også :D

Uff da, høres ikke godt ut å ha hodepine :( Jeg også gleder meg til det synes ordentlig snart. Jeg har så lyst til å begynne med mamma klær men alle klærne mine passer enda så tvinger meg selv til å vente litt til. :fnise:

Hei Miraaaa!

Grattis med boligkjøp! Så moro og deilig med nytt! også innrede barnerom, da :hjerte: Det er stas!!

Gøy med liten dump på magen, skal se at den tar tak og vokser skikkelig til om noen få uker!

Synes ikke du skal bekymre deg så mye, send masse kjærlighet til den lille i magen din!

Kun 6 uker til UL, det går fort!! :jepp:

Ha en fortsatt herlig uke, også håper jeg vondtene dine gir seg ganske snart! :klemmer:

Gleder meg virkelig til barnerommet :danse: Jaaaa, 6 uker skal nok gå fort. Synes jo alt går så altfor fort nå. Dagene flyr jo bare unna. Tusen takk Nuttapia :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med boligkjøp! :nigo: Ålreit med mer plass når man får en liten en. Godt å høre at formen din er bedre også. Skjønner at det er vanskelig å gi alt i praksis når du ikke er helt i form. :kose:

Takk takk! Har alltid likt praksisperiodene mine fordi man får så mye ut av de men denne gangen har det gått veldig vanskelig pga. formen. Ser på klokken hele tiden og vil bli ferdig så fort som mulig. Dagene der går liksom så sakte fordi jeg ser på klokken hele tiden og blir såååå fort sliten. Men nå er det bare neste uke igjen, bare jeg består så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår kjøpte jeg mammabukser og en mamma jakke! :fnise: *LYKKE*

Måtte ha en ny jakke uansett og denne vinteren ser ut til å vare lenge så hvorfor ikke bare kjøpe mamma jakke tenkte jeg. I stedet for vanlig jakke i stooooooor størrelse.

Buksene er litt for store rundt magen, men synes de er så deilige for uansett om magen syns ganske lite så begynner vanlige buksene mine og stramme. Får også mye luft i magen utover dagen og da blir de ekstra trange :fnise:

Imorgen har jeg slutt evaluering på praksisen og jeg håper det går bra. Har lest litt men har vært altfor lat. Ønsk meg lykke til, fremtidige mammaer :laugh:

Nå skal jeg kle på meg og gjøre meg klar til kino med jentene. Blir deilig å gjøre noe annet enn bare skole og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stas med mammatøy altså. :) Jeg må også få meg mammajakke snart!

Lykke til på sluttevalueringa!! :jepp:

Tusen takk søte deg :blomst:

Det gikk kjempe bra på slutt evalueringen. Jeg bestod!!! For en lettelse det var.

På tirsdag var jeg og så på James Bond - Skyfall med jentene, igår dro jeg rett etter praksis til en venninne der vi koste oss med mat og kaffe etterpå. Idag er jeg bare hjemme og later, men skal snart stå opp å rydde/vaske og lage litt mat så vi får sittet å spist sammen med mannen. Tok sykmelding denne helgen så jeg har fri i helgen også, blir deilig å få hvilt litt nå. Neste uke begynner skolen for fullt men jeg har savnet og ha forelesninger! Etter den forferdelige praksisen der jeg var trøtt og sliten hele tiden skal det bli deilig og ha forelesninger og å sitte med klassevenner å lese.

Er 14+4 idag :gravid:

Herregud, det går fort. Gleder meg til UL 3. desember!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+1 :gravid:

Har halsbrann!! Helt forferdelig. Mest på kveldene. I forrige uke hadde jeg 2 kvelder med noe intens hodepine. Er uggen men trøttheten er over, gudsjelov! Og magen vokser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tiden går fort hos deg, Mira! Grattis med 15 uker!! :hug:

Deilig når trøttheten er over, ja! Jeg var zombie i hele sommer :fnise: Ikke noe særlig!!

Tipper du koser deg med magen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tiden går fort hos deg, Mira! Grattis med 15 uker!! :hug:

Deilig når trøttheten er over, ja! Jeg var zombie i hele sommer :fnise: Ikke noe særlig!!

Tipper du koser deg med magen din :hjerte:

uff, formen er heldigvis tilbake. Vasket hele leiligheten idag. Rydding, støvvasking, gulvvasking og vasking av bad er gjennomført og alt på en dag, akkurat som i gamle dager :fnise:

Og JAAA, jeg storkoser meg med magen. Den blir bare større og større uansett om den fortsatt ikke er stor.

Idag er jeg 16+0 :gravid:

Og jeg tror jeg kjenner liv. Jeg kjenner liksom at det "urolig" der nede. Som om det er bobler som sprekker. Merker det spesielt når jeg snur meg i senga på kveldene. SÅÅ MORSOMT!

På mat fronten er jeg veldig dårlig. Spiser mye usunt. Har drukket litt for mye kaffe i det siste og uansett om det ikke har overstiget mer enn 2-3 halve kopper. Merker at jeg får dårlig samvittighet uansett om det ikke skal være direkte farlig.

Jeg spiser ikke mye godteri og snop men orker ikke å lage middag så det blir mye småspising av masse rart i løpet av dagen. Grønnsaker er jeg utrolig dårlig med men frukt spiser jeg masse av. Fra og med imorgen skal jeg spise litt salat hver dag :opplyser:

På onsdag er det nøyaktig 3 uker til jeg skal på ordinær UL. Teller dager. Er bekymret for at de skal se noe galt uansett om jeg har på følelsen at alt er greit. Også gleder jeg meg til å vite kjønnet så jeg kan begynne å planlegge babyrommet :rolleyes::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, formen er heldigvis tilbake. Vasket hele leiligheten idag. Rydding, støvvasking, gulvvasking og vasking av bad er gjennomført og alt på en dag, akkurat som i gamle dager :fnise:

Og JAAA, jeg storkoser meg med magen. Den blir bare større og større uansett om den fortsatt ikke er stor.

Idag er jeg 16+0 :gravid:

Og jeg tror jeg kjenner liv. Jeg kjenner liksom at det "urolig" der nede. Som om det er bobler som sprekker. Merker det spesielt når jeg snur meg i senga på kveldene. SÅÅ MORSOMT!

På mat fronten er jeg veldig dårlig. Spiser mye usunt. Har drukket litt for mye kaffe i det siste og uansett om det ikke har overstiget mer enn 2-3 halve kopper. Merker at jeg får dårlig samvittighet uansett om det ikke skal være direkte farlig.

Jeg spiser ikke mye godteri og snop men orker ikke å lage middag så det blir mye småspising av masse rart i løpet av dagen. Grønnsaker er jeg utrolig dårlig med men frukt spiser jeg masse av. Fra og med imorgen skal jeg spise litt salat hver dag :opplyser:

På onsdag er det nøyaktig 3 uker til jeg skal på ordinær UL. Teller dager. Er bekymret for at de skal se noe galt uansett om jeg har på følelsen at alt er greit. Også gleder jeg meg til å vite kjønnet så jeg kan begynne å planlegge babyrommet :rolleyes::rodmer:

Hurra for 16 uker og bevegelse :hoppendeglad: Det er så herlig! På lørdag kjente jeg det første gang utenpå magen. Det var en helt utrolig følelse!

Gruer meg litt til ul jeg også. Redd for at noe skal være galt. Bare 8 dager igjen her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 16+4:)

Har smerter nederst i magen. Står opp på natta av at magen min er stram og vond, hjelper å gå på do, men det er slitsomt på natten. Idag har jeg bare hatt nederst i magen i hele dag. Har bært litt tungt også, pga folk som ikke forstår at jeg har vondt i ryggen. Jaja, håper det ikke er noe.

Gleder meg som en liten unge til UL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+2 :gravid:

Har fortsatt noe vondt nederst i magen men tror det bare er strekksmerter som kommer og går.

Formen er ganske bra. Er utrolig tørst noen ganger, så jeg tisser mye siden jeg drikker så utrolig mye! Og bevegelsene er der. Noen ganger kjenner jeg dem veldig godt, andre ganger må jeg konsentrere meg skikkelig. Føler dem mest på kvelden når jeg legger meg. Og det er såååååå morsomt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+2 :gravid:

Har fortsatt noe vondt nederst i magen men tror det bare er strekksmerter som kommer og går.

Formen er ganske bra. Er utrolig tørst noen ganger, så jeg tisser mye siden jeg drikker så utrolig mye! Og bevegelsene er der. Noen ganger kjenner jeg dem veldig godt, andre ganger må jeg konsentrere meg skikkelig. Føler dem mest på kvelden når jeg legger meg. Og det er såååååå morsomt! :danse:

Så moro! Grattis med 17 fullgåtte + 2! Bevegelser i magen er virkelig en ny tilværelse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Gleder meg til de bevegelsene blir skikkelige spark :fnise:

Nå er det 12 dager igjen til UL, skal snart lage tippeliste så bare kom med det!!!

Jeg tror det er jente mens mannen er usikker men tror mest at det er gutt. Så vi får se, gleder meg så forferdelig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg laget et eget emne med tippeliste!

Har hatt en del smerter nederst i magen og jeg er såååå slapp i det siste. Er ikke så ille som jeg var 1. trimester men har liksom ikke ork til noen ting. Kanskje fordi jeg sitter så altfor mye hjemme i det siste. Man blir jo bare slapp av å sitte hjemme. Snart er det flytting på gang også, skal nok bli slitsomt. Man da får jeg beveget på meg i hvert fall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på IKEA og kjøpte masse pent til den nye leiligheten. Får nøklene neste fredag, den helgen skal de male, på tirsdag eller onsdag flytter vi og jeg gleder meg. Masse som må monteres og settes på plass, men bare vi får alt ting i leiligheten, kan man ta montering og plassering etter hvert.

Babyrommet skal jeg ikke begynne med før etter nyttår. Skal kjøpe en (stor) vugge som jeg kan ha på rommet mitt inntil babyen er 6-7 måneder, og flytte h*n på rommet etter den tid. Da skal h*n få en vanlig seng selvfølgelig. Hvis det blir en rolig baby vil jeg nok flytte h*n over til eget rom når det er 3-4 måneder gammel med babycall. Gleder meg sånn til å gjøre klart babyrommet men vil ikke forhaste meg med det for jeg har egentlig veldig lyst til å h*n ved siden av meg. Og kjøpe en god stol der jeg kan sitte med strak rygg og amme.

Litt forvirra jeg :fnise: Er faktisk helt fjern. Glemmer ting, snakker forvirrende og hører ikke ting folk sier uansett om de snakker til meg :fnise:

Jaja, ammetåke? haha...

17+4 idag!

Endret av Miraaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+0 idag :gravid:

Kun 1 uke igjen til UL. Og som jeg gleder meg!

Var på baby besøk hos en venninne som fikk en sønn i mai. Blir så glad av å se på han og tenke "Om et år er ungen min 1 måned eldre enn han"!! Babyer er såååååå koselige. Hun var veldig skeptisk og redd under hele svangerskapet fordi hun røyket, men gutten er frisk som en fisk. Heldigvis.

Driver å pakker hjemme. Flytting er stressende og slitsomt! Men gleder meg til en større leilighet! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...