Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10+4 :gravid:

Ja, går fort nå. Har vært litt kvalm i det siste og tissetrengt. Tror jeg må tisse hele tiden men det kommer bittelitt. Så NÅ kom DET symptomet :fnise: Synes egentlig jeg har vært heldig med få symptomer. Vond korsrygg/rumpe/lår, nesten som om jeg er støl der hele tiden, spesielt venstre benet men det er ikke smertefullt.

Drømte i natt om at jeg fikk en nydelig jente, ammet henne til og med. Har følelsen av at det blir en jente, men man vet aldri! Gleder meg til jeg får vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med drømmer :) Forrige uke drømte jeg også at jeg hadde fått gutten min. Mannen måtte jobbe overtid så rakk ikke fødselen :fnise: så mamma var der istedet. Jeg drømte også at jeg amma han. Og det kjentes såååå virkelig.

Var så virkelig at jeg kjente et skikkelig savn etter han da jeg våkna :( Vil ha babyen min snart!!

Eneste rare var at ungen var en anelse mørk, med helt mørkt hår. Og siden jeg og samboer begge er lyse og blonde stemte dette virkelig ikke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, jeg også drømte at babyen var veldig lys i huden men hadde helt svart hår, det virker absolutt ikke riktig, uansett om det så veldig pent ut :rodmer:

Idag er jeg 11 uker :hoppendeglad: :hoppendeglad: ! uke igjen til 1. mål. Så er det nedtelling til ordinær UL! :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa, tiden går virkelig fort. Var på min 1. svangerskapskontroll igår, tok blodprøver, målte blodtrykk som var fint, og fikk en bok om ukene og graviditet generelt av henne. Om 2 uker skal jeg tilbake og vi skal snakke om svarene på blodprøven, hun synes det er best, i stedet for å sende meg svarene der alt står skrevet kan hun fortelle meg og vise osv. At jeg er så sliten og trøtt hele tiden mener hun går over når jeg er i 14-16 uke. gleder meg til jeg får tilbake gamle formen.

Fra uke 13 skal jeg begynne å ta bilder av magen min!!! Har jo mage fra før så det er vanskelig å se om jeg har babymage liksom :fnise: Også veide jeg meg, 300 gram opp i vekt. Håper jeg ikke legger på meg så altfor mye :( Er jo ganske stor fra før... ja ja.

:blomst: :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøttheten min gikk over i ca uke 15, så håper det gjelder for deg også! Er ikke godt å vandre rundt i tåka :riste: Jeg klarte ikke å kjøre bil engang. Reaksjonsevnen lå på ca .. null!! :ler:

Kun 2 dager til du er 12 uker på vei, Mira? Hoho!! Fantastisk!! :strix:

Koselig av legen din å få deg tilbake igjen så fort for å forklare blodprøvene! :jepp: Så bra at alt ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din blir bedre etter hvert :) og gleder meg til å se magebilde :hoppendeglad:

Takk :blomst: Gleder meg til å se forskjell på bildene etter hvert også. Skal man ta bilde hver uke eller hver måned?

Trøttheten min gikk over i ca uke 15, så håper det gjelder for deg også! Er ikke godt å vandre rundt i tåka :riste: Jeg klarte ikke å kjøre bil engang. Reaksjonsevnen lå på ca .. null!! :ler:

Kun 2 dager til du er 12 uker på vei, Mira? Hoho!! Fantastisk!! :strix:

Koselig av legen din å få deg tilbake igjen så fort for å forklare blodprøvene! :jepp: Så bra at alt ser bra ut!

Ja, samma her, reaksjonsevnen er på 0,000000! Jeg har en kjempe søt lege, har hatt henne som lege i over 6 år så kjenner henne "godt"..

Idag er jeg 12+1!!!

Jeg har altså passsert de magiske 12 :bond: :bond: :bolledeig: :bolledeig:

Det er nesten litt uvirkelig. Samtidig som det gikk veldig sakte der og da, så har det jo gått kjempe fort. Husker at jeg var 4-5 uker på vei og jeg tenkte "7 uker igjen til jeg er 12 uker, det er jo så leeeengeeee!!" :fnise: Men håper alt går like greit etter hvert og nurket holder seg fin der inne :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12+1!! :strix: Herlig å være over den magske grensen! ;)

Jeg har tatt magebilde hver uke helt fra starten, noe som kanskje egentlig ikke er så vits i, er jo først nå etter uke 12 at magen har begynt å vokse ordentlig. Og nå er jeg så lei av å ta magebilder at jeg har begynt å glemme det. :fnise: Må skjerpe meg, er jo morsomt å ha til senere. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med 12 uker i går :hoppendeglad: deilig å ha nådd de, ikke sant? :D

Jeg har begynt å ta litt bilder nå i det siste siden den har begynt å vokse litt. Tar ikke på noen faste dager men blir vell en gang i uken ca:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for de magiske 12 :strix:

Jeg har tatt bilde hver uke, på graviduke-skifte-dagen :fnise:

Ser tydelig forskjell fra uke 12 til 15, så er moro å starte i uke 12 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med å ha kommet over 12 uker :) kan huske at det var utrolig deilig :)

Har alle kommende besteforeldre, tanter og onkler fått det glade budskap??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12+1!! :strix: Herlig å være over den magske grensen! ;)

Jeg har tatt magebilde hver uke helt fra starten, noe som kanskje egentlig ikke er så vits i, er jo først nå etter uke 12 at magen har begynt å vokse ordentlig. Og nå er jeg så lei av å ta magebilder at jeg har begynt å glemme det. :fnise: Må skjerpe meg, er jo morsomt å ha til senere. :Nikke:

hehe, ja det er nok morsomt å se på dem senere. Tenker å ha mandager eller søndager som min "ta bilde" dag :fnise:

Hurra for de magiske 12 :strix:

Jeg har tatt bilde hver uke, på graviduke-skifte-dagen :fnise:

Ser tydelig forskjell fra uke 12 til 15, så er moro å starte i uke 12 :nigo:

er

Er 12+2 idag, har ikke tatt noe bilde:/ Ja ja, får begynne i uke 13 jeg, hehe.

Grattis med å ha kommet over 12 uker :) kan huske at det var utrolig deilig :)

Har alle kommende besteforeldre, tanter og onkler fått det glade budskap??

Alle sammen :danse: Vi sa det egentlig til mange veldig tidlig. Når jeg tenker meg om så skjønner jeg ikke at jeg turte det, men vi klarte liksom ikke å holde det hemmelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal dere ha! Må si bekymringene ikke gir seg uansett om man runder 12 uker. Føler meg liksom litt bekymret hele tiden, er vel hormonene.

Idag er jeg 13+0 :gravid:

Har kastet opp en del på morgenen siste 2 ukene men resten av dagen har det gått greit. Er bare uggen noen ganger men det går greit, jeg fungerer. Det er bare 2 uker igjen av praksis og det er nå jeg har begynt å få formen tilbake så de 4 ukene som har vært har egentlig ikke gått så bra.

Har vært ufokusert og ikke lest noe pensum ved siden av, noe som endte opp med at jeg fikk advarsel pga lite faglig kompetanse. Jeg får en sjanse til å vise meg frem om ca 10 dager, så neste helg blir det masse lesing på meg. Denne helgen måtte jeg jobbe.

MEN dette skal jeg klare for formen er sååååå mye bedre nå! Legen sa jo det at innen 14-15 uke kommer jeg til å bli bedre mht trøtt/slapphet og det stemmer.

Også er jeg i 2. trimester nå. Tida går sakte, tenker man, men når jeg tenker på at det er 2 måneder siden jeg fant ut at jeg var gravid så har dete egentlig gått farlig fort!

Ogå har vi solgt leiligheten og kjøpt en ny leilighet. En mye større og finere en :danse: Leiligheten min er veldig fin, men at den er liten har alltid vært et problem og med en baby hadde det vært et STORT problem :fnise: Så i desember flytter jeg og etter det er det tid for å gjøre klart babyrommet :rodmer:

Også skal jeg på rutineultralyd 3. desember. Da er jeg i uke 19 ;)

Og magen har begynt å vise seg. Tror ikke mange merker det siden jeg har mage fra før men den har blitt veldig hard nederst og jeg klarer ikke å trekke inn magen lenger :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du skal på UL på termindatoen min :biggrin: Selv om lillegutt kommer før ;)

Så kjedelig med advarsel i praksisen. Kan jeg spør hva slags praksis du holder på med?? Kan hende du har skrevet det før, men jeg er for lat til å lete ;)

Spennende med flytting. Glad jeg slipper det selv, for vi har ALT for mye ting i dette huset. Og barnerommet har vi ikke begynt på.. Så må få ut fingeren nå. Mamma maser fælt, for ho vil tapensere :gjeiper: Men han skal jo sove hos oss første tia, så har egentlig ikke noe hast. Og jeg er litt ubrukelig til å gjøre så mye anna enn å lage kaffe og steke vaffler ;)

Håper du får en fin uke, og at kvalmen forsvinner og energien kommer krypende tilbake :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 13 uker :hoppendeglad:

Merker også at jeg er bekymret selv etter jeg rundet 12 uker.. Men det går seg vell til :)

Håper kvalmen gir seg hos deg, og at formen blir bedre!:)

Her er kvalmen nesten gitt seg helt, men har en forferdelig hodepine som er ganske plagsom :( Magen er også blitt veldig hard nederst.. Gleder meg til den vises for alle andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miraaaa!

Grattis med boligkjøp! Så moro og deilig med nytt! også innrede barnerom, da :hjerte: Det er stas!!

Gøy med liten dump på magen, skal se at den tar tak og vokser skikkelig til om noen få uker!

Synes ikke du skal bekymre deg så mye, send masse kjærlighet til den lille i magen din!

Kun 6 uker til UL, det går fort!! :jepp:

Ha en fortsatt herlig uke, også håper jeg vondtene dine gir seg ganske snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...