Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Alltid skummelt med blod. Men når det var etter samleie så var det nok helt sikkert bare det :) Har du vært på ul nå? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Var på UL idag og fikk sett hjertet til engelen min :hjerter_rundt:

Alt var ok og det var helt vidunderlig!

NÅ føler jeg meg gravid, før det følte jeg meg kun syk, nesten som om jeg hadde mild influensa hele tiden :fnise:

Terminen som jeg beregnet ser veldig riktig ut, i følge mål og størrelse er jeg 8+3 idag og det stemmer med det jeg selv beregnet.

Er helt i min egen drømmeverden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så godt å høre :hoppendeglad: Hva kunne de se på ul i uke 8? Er det mest å sjekke hjertet og om det er flere? Godt å ikke bli satt tilbake da hvertfall. Det ble jo jeg, med hele 1+3. Vi nærmer oss sakte men sikkert de magiske 12!! Bare 5 dager til ul her :) Gleder meg enormt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå så godt å høre :hoppendeglad: Hva kunne de se på ul i uke 8? Er det mest å sjekke hjertet og om det er flere? Godt å ikke bli satt tilbake da hvertfall. Det ble jo jeg, med hele 1+3. Vi nærmer oss sakte men sikkert de magiske 12!! Bare 5 dager til ul her :) Gleder meg enormt mye.

Det eneste vi kunne se var et hjerte, hvor mange cm den var (og hvor langt jeg er på vei utifra det), og om det er flere. Men var kjempe stas :smilorange:

Jeg ble heldigvis ikke satt tilbake!

Gleder meg så utrolig mye til endte 12 uker! :bolledeig:

Du kommer til å se mye mer enn det jeg gjorde, for neste uke er du vel over 9 uker? 1 uke utgjør stor forskjell tror jeg.

Gratulerer med koselig UL!! :klemmer:

Tusen takk :hjerter_rundt:

Hurra, så koselig!! :strix:

Ble en super opplevelse på ul for min del også! Herlig følelse å endelig få se lille! :rodmer:

JAAAA! Utrolig deilig og spennende. OG rart! Synes det er så rart å tenke på at det er et menneske med et bittelite hjerte i meg, i det hele tatt at det er noe levende I meg! Herregud!

Men ble forelsket, jeg :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil:

Idag er jeg 8+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+6 idag :duskedame:

Kvalmen er nesten borte, har sånne små brekninger men det går som regel greit. Spesielt når jeg får nok søvn.

MEN, ryggen og hoftene er ikke til å holde ut. Idag har jeg vært flink og vasket, ryddet, vasket klær, bakt, lagd god mat osv. Mesteparten av tida idag var stående og det har tatt knekken på meg. Er det, det de kaller bekkenløsnng tro?

Korsryggen og nedover hoftene/beina.

Huff, Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 idag da! :strix:

Høres ikke godt ut med de smertene i rygg og hofter, men det er vel forhåpentligvis ikke bekkenløsning siden du ikke er så langt på vei ennå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med hvordan du står, går og holder på. Alle ligamenter og slikt strekkes mye i de første ukene, har jeg forstått. Det merket jeg selv også. Gikk 1 times tur med svigers i uke 12 ca, og alt låste seg, men det hjalp å hvile etterpå.

Tips:

Gå kortere skritt (Altså, ikke ta laaange steg..!)

Gode sko

Ikke for myk madrass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 idag da! :strix:

Høres ikke godt ut med de smertene i rygg og hofter, men det er vel forhåpentligvis ikke bekkenløsning siden du ikke er så langt på vei ennå...?

Ja, tror nok det er for tidlig å si at det er bekkenløsning. Håper at det ikk er det :vetikke:

Føler du tar meg igjen snart, Miraaa :fnise:

Hehe, I Wish :gravid:

Hver eneste dag er verdifull!

Veit ikkje når bekkenløsning kan starte eg

Tror det starter senere i svangerskapet, ikke så tidlig som hos meg i hvert fall. Det gr greit hvis jeg er i ro og ikke belaster meg altfor mye.

Vær forsiktig med hvordan du står, går og holder på. Alle ligamenter og slikt strekkes mye i de første ukene, har jeg forstått. Det merket jeg selv også. Gikk 1 times tur med svigers i uke 12 ca, og alt låste seg, men det hjalp å hvile etterpå.

Tips:

Gå kortere skritt (Altså, ikke ta laaange steg..!)

Gode sko

Ikke for myk madrass

JAAA, Kan ikke gå altfor langt jeg heller før jeg merker det. Men å stå rolig lenge er verst, så jeg unngår det. Og korte skritt må jeg huske, jeg har som vane og ta laaaaange skritt og gå veldig fort. Skal jo rekke så mye rart gjennom dagen :fnise:

Igår begynte praksis perioden min. Varer i 6 uker og disse 2 dagene har gått veldig bra. Har sagt i fra at jeg er gravid og hvor langt jeg er på vei og veilederen min har bedt meg se gjennom hva jeg IKKE kan gjøre og ta hensyn selv. Er det noen som skulle rynke på nesen så må jeg bare si ifra, sa hun. Så det var deilig! Også hadde jeg en veileder idag som selv er gravid i 7 uke, og hun fortalte meg jo masse, hvilke undersøkelser jeg skal holde meg unna osv, osv! Kjempe spennende, lærer jo masse nytt om kroppen min :fnise:

Symptomene er nesten det samme:

Murringer

små kvalm til tider, spesielt på kveldene

Ellers er jeg i god form, må duppe av litt midt på dagen men det går greit

9+2 idag :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det går fint i praksis :) Godt at det blir tatt hensyn til da. Vi nærmer oss 12 uker med stormskritt :hoppendeglad:

Jaaaaa! Det gjør vi, jammen! :danse: :danse:

Om 1 time er jeg 10 uker på vei :fnise::gravid:

Denne uken har jeg vært noe kvalm, spesielt på kveldene, veldig sliten (pga praksis og veldig mye å gjøre), veldig vondt i rygg og hofter når jeg beveger meg for mye i løpet av dagen. Blir skikkelig støl nedover beina/leggene mens korsryggen låser seg. Super ømme pupper har jeg enda, gikk over 2 dager, men så kom det igjen. Mensmurringene har blitt noe mindre, har dem ikke like sterkt og ofte som før.

Og 2 dager denne uken har jeg vært svimmel.

Mange symptomer men, for all del, ikke verst. Har sett gravide som har det mye verre enn meg, jeg klarer meg fint gjennom dagen men klokken 7-8 ligger jeg langflat på sofaen/senga :fnise:

Mye å gjøre i det siste, lite oppdatering her og lite tid til å besøke sidene dagbøkene deres :( Men skal ta alt det igjen, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+3 idag :gravid:

Bortsett fra det å være utrolig slapp, går det egentlig greit. Blir veldig sliten og orker minimalt etter en dag på jobb (praksis), men det går greit.

Ikke lenge igjen til 12 uker! :danse: :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...