Gå til innhold

Miraaaa er gravid for 1. gang!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har skrevet her nå ja! Har vært litt for mye å gjøre i det siste. Skole, møte venner, lese, være med familien osv.

Igår var jeg hos JM. Magen vokser normalt, blodtrykk var fint, vi hørte hjertet til engelen min :rodmer: og stort sett så det bra ut bortsett fra urinen. Jeg fikk påvist UVI sist gang så jeg måtte gå på pencilin i 7 dager. For 1 uke siden ble behandlingen ferdig og igår var de bakteriene borte i urinen men det ble funnet noe eggehvite (protein) og blod. JM skulle sende det til dyrking så skal jeg få beskjed når svarene er klare.

Hun spurte også om jeg hadde noe hevelser og da sa jeg nei, men merker idag at beina er ganske hovne. Bare jeg tar på dem sitter merkene i nesten 20 sekunder før det går over. Er litt skeptisk for svangerskapsforgiftning :bond: Blodtrykket var jo fint, det er i hvert fall et godt tegn men hevelse og protein i urinen kan være et tegn på det. Og blod i urin? UVI enda? Håper jeg blir kvitt det snart.

For 4 dager siden fikk jeg plutselig smerter på venstre siden av magen, ryggen og nedover til lysken. Måtte ta paracet for å kunne sovne igjen. Dagen etter våknet jeg av smerter i rygg på samme side. Fortalte det til JM som sa det kunne være noe annet enn babyen som gir smerter. Det gikk heldigvis over, bortsett fra at jeg føler meg veldig støl på beina. Sånn har det vært før også, legen min sa det kommer av bekkenløsning.

Huff, ble mye syting nå :glare:

Idag er jeg 24+2! Går fort nå ja!

i uke 27-28 skal jeg på sukkerbelastning undersøkelse. Håper det går greit der!

Også har jeg lagt på meg 8 kg til sammen siden jeg ble gravid. Syns det er mye, men bryr meg overraskende lite om akkurat det :fnise:

Ja ja, får vente noen dager til, blir symptomene verre drar jeg til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du syter i det hele tatt, jeg! Klart man blir ekstra obs når verdiene er litt hultetibulter. Jeg håper det går over. Dersom du selv har en føling på svangerskapsdiabetes eller noe, så spis mindre poteter og brød. Generelt mindre salt. Lag mat fra bunn. :klemmer: Ikke vær redd for å ringe både føden og legen etc. De er til for å hjelpe oss dersom vi er bekymret eller føler at noe er galt. Det går bra skal du se! :jepp: Vi hadde en falsk alarm tidlig i desember, og vi ble utrolig godt mottatt på sykehuset, og ingen problem å ringe fødetelefonen. :blomst:

Herlighet som tiden din har gått, Miraaa. Husker så godt at du var super-bekymra i starten, og det gikk jo så fint a gitt!!! Tenk, nå kan babyen overleve dersom den blir født! Er ikke det en rar og god tanke? :hjerte:

Ønsker deg ei riktig god natt, og uten bekymringer! :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du syter i det hele tatt, jeg! Klart man blir ekstra obs når verdiene er litt hultetibulter. Jeg håper det går over. Dersom du selv har en føling på svangerskapsdiabetes eller noe, så spis mindre poteter og brød. Generelt mindre salt. Lag mat fra bunn. :klemmer: Ikke vær redd for å ringe både føden og legen etc. De er til for å hjelpe oss dersom vi er bekymret eller føler at noe er galt. Det går bra skal du se! :jepp: Vi hadde en falsk alarm tidlig i desember, og vi ble utrolig godt mottatt på sykehuset, og ingen problem å ringe fødetelefonen. :blomst:

Herlighet som tiden din har gått, Miraaa. Husker så godt at du var super-bekymra i starten, og det gikk jo så fint a gitt!!! Tenk, nå kan babyen overleve dersom den blir født! Er ikke det en rar og god tanke? :hjerte:

Ønsker deg ei riktig god natt, og uten bekymringer! :veslejenta:

Maten lager jeg alltid fra bunn av, brød spiser jeg egentlig ikke så mye med søtsaker har jeg et problem med. Eller har HATT et problem med :fnise: Har blitt flink til å kjøpe bær og frukt hvis jeg absolutt MÅ ha noe søtt, det er jo bedre enn sjokolade og alt det andre. Også går det mye på mini gulrøtter :laugh:

Leste litt gjennom dagboken her om dagen, og fy, så bekymra jeg var, haha :fnise: Denne babyen var ikke planlagt med veldig ønsket:)

Gleder meg til du får en fin fødsels opplevelse og kan fortelle oss andre om det Nuttapia :hug: Det kan skje når som helst nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg noen ganger glemmer denne dagboken :vetikke:

Det går lang tid mellom hver gang jeg skriver her.

Helgen har gått med koselig besøk av folk som har barn. Er ganske sikker på at de ble rimelig lei av alle spørsmålene mine om amming og fødsel :fnise:

På onsdag skal jeg på 3D UL! Og jeg gleder meg så sinnsykt mye! Bestilte time privat, både fordi vi har lyst på de bildene og fordi vi vil være enda mer sikre på at det er en jente så vi kan begynne å handle for fullt snart.

Pulsen på babyen var 146 da jeg var 20 uker og 144 i uke 24. Noen mener at det er såkalt "guttepuls" uansett om det er veldig individuelt. Tror egentlig ikke på det men er ekstra spennende å vente på UL da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene dine syns sikkert bare det er hyggelig å dele sine erfaringer med deg. ;) Kjempefint å ha noen å spørre om tips da! :jepp:

Spennende med 3D-ul da, det skal jeg også på til uka! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å fortelle om fødselen, Miraaa :klemmer: Nå er den jo rett rundt hjørnet!

Oi, da får dere vite hvilket kjønn det blir imorgen, da?!? Så spennende!!! Hva tror du selv da? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett at du har hatt dagbok før nå jeg, men skal følge med heretter :)

Du har jo snart bare tosifret antall dager igjen til termin jo! Syns du tiden går fort eller?

:)

Spennende med 3D UL, får håpe dere får noen skikkelige fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene dine syns sikkert bare det er hyggelig å dele sine erfaringer med deg. ;) Kjempefint å ha noen å spørre om tips da! :jepp:

Spennende med 3D-ul da, det skal jeg også på til uka! :nigo:

Ja det er kjempe spennenden, Hadde det vært billigere med privat UL så hadde jeg nok gjort det hver uke :fnise:

Jeg gleder meg til å fortelle om fødselen, Miraaa :klemmer: Nå er den jo rett rundt hjørnet!

Oi, da får dere vite hvilket kjønn det blir imorgen, da?!? Så spennende!!! Hva tror du selv da? :popcorn:

Neida, vi så at det var en jente i uke 19, JM snakket ikke 100% men hun mente vi trygt kan kjøpe "noe" rosa. Og jeg følte hele tiden at det var en jente så ble egentlig ikke overrasket. Men pulsen har vært såkalt "guttepuls", uansett om jeg ikke tror på det og er ganske sikker på at det er en jente så synes jeg det er morsomt å spørre om kjønn igjen :fnise:

Har ikke sett at du har hatt dagbok før nå jeg, men skal følge med heretter :)

Du har jo snart bare tosifret antall dager igjen til termin jo! Syns du tiden går fort eller?

:)

Spennende med 3D UL, får håpe dere får noen skikkelige fine bilder!

Så fint at du skal følge med her Mala, har fulgt med på dagboken din ganske lenge nå :blomst:

Tiden har gått VELDIG fort og jeg synes den fortsatt går veldig fort. Husker det som om det var igår at jeg sa til kjære "Nå er det 198 dager igjen til termin"! :laugh: Og vi syntes det var ganske lite DA, nå er det jo snart 98 :fnise:

Håper selv at jeg får noen fine, søte bilder imorgen. Gleder meg så sinnsykt mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vi så at det var en jente i uke 19, JM snakket ikke 100% men hun mente vi trygt kan kjøpe "noe" rosa. Og jeg følte hele tiden at det var en jente så ble egentlig ikke overrasket. Men pulsen har vært såkalt "guttepuls", uansett om jeg ikke tror på det og er ganske sikker på at det er en jente så synes jeg det er morsomt å spørre om kjønn igjen :fnise:

Åååja :fnise: Håper dere får bekreftelsen, da, slik at dere vet med mer sikkerhet :jepp:

Natta fra Nutta og hikketassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 100% en jente! :bolledeig: :bolledeig:

Så vi kjøpte en søt liten bukse med en søt liten genser. Også har vi vært å sett på vogner. Så vankskelig det er! Jeg må han en helt ny en siden jeg skal bruke det så mye (bare mannen som bruker bil siden jeg ikke har lappen), det må være en stødig vogn med 4 hjul pga mye snø/is her jeg bor, om vinteren og jeg vil ha sort!

Har sett mye på Simo kombi vogna. Emmaljunga har jeg også sett mye på, men synes de er så sinnsykt dyre, Simo er liksom både noe dyrere, ser fin ut og har kvalitet (håper jeg).

Hva har dere som har kjøpt valgt?

Vanskelig det her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaa!! Så moro :blomst:

Her fikk vi tak i ei brukt simo kombivogn fra 2007. Også har vi en kombi sportsvogn (husker ikke merket), 3-hjuling med brems. Kjekke vogner begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaa!! Så moro :blomst:

Her fikk vi tak i ei brukt simo kombivogn fra 2007. Også har vi en kombi sportsvogn (husker ikke merket), 3-hjuling med brems. Kjekke vogner begge to :)

Da ble det Simo kombi 2013 (12?) i sort på meg. Synes den virka best. Og syns det er så mange som er fornøyd med den, bortsett fra at den er tung og for stor til bil. Bil er ikke noe problem for meg (vi bruker den nesten ikke) og at den er tung synes jeg egentlig er litt greit, med tanke på hvor jeg bor. 15-16 kg sa dama i butikken at den veier. Bare å bygge opp muskler da!

Klarer nesten ikke vente med å trille den ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du har fått bekrefta at det er jente :) Tenker det var stas.

Vi har en Bugaboo Cameleon vogn. Elsker den. Fantastisk med svingbare hjul foran ;)

Også er det kjempelett og har adaptere som passer til bilsetet. Det har vært gull for meg som har slitt med rygg og bekken etter fødselen. Glad jeg ikke har en tung vogn å drasse rundt på. Men her er det jo mye inn og ut av bilen. Og det slapp jo dere :)

Kos deg med magen din :) Er tia snart inne for å dele et magebilde med oss?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har fått bekrefta at det er jente :) Tenker det var stas.

Vi har en Bugaboo Cameleon vogn. Elsker den. Fantastisk med svingbare hjul foran ;)

Også er det kjempelett og har adaptere som passer til bilsetet. Det har vært gull for meg som har slitt med rygg og bekken etter fødselen. Glad jeg ikke har en tung vogn å drasse rundt på. Men her er det jo mye inn og ut av bilen. Og det slapp jo dere :)

Kos deg med magen din :) Er tia snart inne for å dele et magebilde med oss?? :)

Den vogna du har er det mange med bil som er kjempe fornøyd med. Søsteren min har den samme og hun bruker bil veldig mye, så hun er super fornøyd. Men for meg uten bil ble det uaktuelt. Tror jeg hadde slitt litt med å trille en så lett vogn her jeg bor :fnise:

Mage bilde lover jeg og sette inn før uke 30! Får så mange kommentarer om at den er stor og om jeg er sikker på at det ikke er tvillinger. Blir litt paff jeg, når folk spørr om det etter at de får svar på at det er EN jente der inne :sjokkert:

Ikke minst min svigermor som mener hun hadde mindre mage med tvillingene sine i 9 mnd da hun gikk gravid. Folk kan virkelig være frekke. Men det overrasker meg at jeg bryr meg så lite egentlig :fnise: Har jo alltid slitt litt med selvbilde siden jeg har slitt med vekta. Før var jeg altfor tynn og så syk ut., Nå er jeg plutselig altfor stor og så finere ut før. Folk MÅ bare kommentere alt.

I skrivende stund har jeg 3D bildene ved meg og klarer ikke å slutte å se på dem! Hun er så nydelig. På 3D bilder synes jeg alle babyer ser så like ut, men jeg innbiller meg at hun kommer til å ligne på meg :fnise:

Også ble det påvist UVI igjen. Tror jeg har slitt med det siden jeg ble gravid men vanskelig å vite uten symptomer. MEN igår fikk jeg virkelig kjenne symptomene. Det svei noe forferdelig hver gang jeg tissa, dvs hver 3. minutt, for så ofte var jeg på do i 3 timer igår. Har begynt med medisinet Furandantin som jeg skal gå på i 7 dager, og jeg drikker masse vann og appelsin juice. Håper det blir borte denne gangen og aldri kommer tilbake. Jeg kan jo ikke drive å gå på pencilin hele graviditeten, Også er jeg jo redd for at riene skal komme altfor tidlig pga. infeksjon. Håper virkelig jeg blir kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vognkjøp! :hoppendeglad:

Jeg gleder meg til å se magebilde når den tid kommer! :)

Håper du blir kvitt uvi'en fort, det er no' dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk er så sinnsykt frekke. Syns du skal skylde på hormoner og gi de en real skyllebøtte tilbake! Makan.. Jeg var giga på slutten. Folk kikka på meg på butikken og flytta seg da jeg kom gående.. eeehh.. vaggende :P hehe..

Men folk kunne sagt akkurat det de ville om magen min. Selv så elska jeg den. Etter uke 20 når den begynte å vises strålte jeg rundt med den. Har også slitt med vekta i MANGE år. Endelig hadde jeg noe mer enn bare fett på magen. Jeg hadde et bittelite menneske inni der :hjerte:

Og svigermødre mangler generelt en sperre som gjør at de ikke tenker over hva de sier til folk!! Har ei som er lik. Og nå er jeg dritt lei av å høre om hennes meninger om babyen min. Ho presterte å hinte til at sønnen min begynte å bli for rund. HAN ER EN BABY for svarte. Med bollekinn og valker på lårene. Akkurat sånn som babyer skal se ut :hjerte:

Ikke bry deg om hva folk sier. Du holder på å bringe nytt liv til verden, Og det er et fantastisk mirakel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så sinnsykt frekke. Syns du skal skylde på hormoner og gi de en real skyllebøtte tilbake! Makan.. Jeg var giga på slutten. Folk kikka på meg på butikken og flytta seg da jeg kom gående.. eeehh.. vaggende :P hehe..

Men folk kunne sagt akkurat det de ville om magen min. Selv så elska jeg den. Etter uke 20 når den begynte å vises strålte jeg rundt med den. Har også slitt med vekta i MANGE år. Endelig hadde jeg noe mer enn bare fett på magen. Jeg hadde et bittelite menneske inni der :hjerte:

Og svigermødre mangler generelt en sperre som gjør at de ikke tenker over hva de sier til folk!! Har ei som er lik. Og nå er jeg dritt lei av å høre om hennes meninger om babyen min. Ho presterte å hinte til at sønnen min begynte å bli for rund. HAN ER EN BABY for svarte. Med bollekinn og valker på lårene. Akkurat sånn som babyer skal se ut :hjerte:

Ikke bry deg om hva folk sier. Du holder på å bringe nytt liv til verden, Og det er et fantastisk mirakel :rodmer:

Ja, jeg bryr meg lite. Er stolt over magen min og det eneste jeg ønsker akkurat nå er en frisk jentunge når den tid kommer :rodmer::rolleyes:

At hun kan si noe sånt! baby med bollekinn er bare såååååååå NYDELIG! Og det betyr bare en ting, at babyen din får masse næring fra melken din. Den eneste personen man skal bry seg om er Jordmor og hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke bryr deg, Mira! Vis dem at du driter en lang marsj i hva de sier. Herregud, at folk tør, óg vil! Jeg begriper det ikke..

God bedring med uvi, det er heller ikke så stas! Det pleier å gå fort over med rette hjelp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke bryr deg, Mira! Vis dem at du driter en lang marsj i hva de sier. Herregud, at folk tør, óg vil! Jeg begriper det ikke..

God bedring med uvi, det er heller ikke så stas! Det pleier å gå fort over med rette hjelp :klem:

Takk Nuttapia :hug: Håper jeg virkelig blir kvitt det. Siste tablettene tar jeg idag også skal jeg ta ny urintest 29/01. Håper de ikke finner noe da og at alt ser fint ut for jeg begynner å bli lei!

Igår kastet jeg plutselig opp på morgenen etter kraftig hosting :( Merker at jeg absolutt ikke savner de første månedene av svangerskapet :fnise:

Ellers er jeg i veldig fin form. Står mye opp om natten pga rygg smerter men med litt bevegelse så går det greit. Går veldig mye ute uansett om det er kaldt og is overalt, føler meg enda mer tung når jeg sitter mye, merker at det hjelper masse å bevege seg.

Tulla ser også ut til å ha det bra, på dagen er hun rolig, med en gang jeg legger meg begynner hun med spark helt til jeg står opp på morgenen. Skjedd flere ganger at jeg har stått opp kun pga de kraftige sparkene :fnise: Men synes det er stas, jeg :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...