Kakaoen Skrevet 25. januar 2013 #181 Del Skrevet 25. januar 2013 Ååååå så koselig med spark Savner det selv altså.. Så bare nyt det og prøv og glem vondtene Om du sliter med ryggen og det er bedre med bevegelse kan det hende du har noen låsninger. Det fikk jeg. Og gikk til kiropraktor. Det hjalp veldig. Jeg hadde låsning i bekkenet. Og det er smartest å dra dit før det blir for vondt Bare et tips som kan være smart og tenke over. Er vel ikke så lenge til du skal ta denne glukosebelastninga??? Jeg skal ta ny belastning om 3 uker.. Jippi. NOT hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 25. januar 2013 #182 Del Skrevet 25. januar 2013 Ikke noe godt å slite med ryggen sin! Bygg opp med dyne og puter i senga, det har hjulpet meg og fler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #183 Del Skrevet 29. januar 2013 Ååååå så koselig med spark Savner det selv altså.. Så bare nyt det og prøv og glem vondtene Om du sliter med ryggen og det er bedre med bevegelse kan det hende du har noen låsninger. Det fikk jeg. Og gikk til kiropraktor. Det hjalp veldig. Jeg hadde låsning i bekkenet. Og det er smartest å dra dit før det blir for vondt Bare et tips som kan være smart og tenke over. Er vel ikke så lenge til du skal ta denne glukosebelastninga??? Jeg skal ta ny belastning om 3 uker.. Jippi. NOT hehe Jeg har ikke veldig smerter men låsning hørtes riktigere ut. Har fått henvinsing til fysioterapeut men har ikke fått meg til å ringe litt rundt enda. Lat? JA! Sukkerbelastning skal tas på fredag, merker jeg er litt nervøs. Håper du er kvitt det kakaoen! Stor sjanse for at du er det, de aller fleste blir kvitt det etter fødsel. Ikke noe godt å slite med ryggen sin! Bygg opp med dyne og puter i senga, det har hjulpet meg og fler Jeg er veldig glad i masse puter i senga og nå får jeg endelig bruk for så mange. Liker å sove på siden med en pute under magen, synes ellers det føles som om magen bare henger ned Er masse legetimer fremover. Imorgen skal jeg ta med ny urinprøve, krysser fingre og tær for at UVIen er borte vekk! På fredag skal jeg på sukkerbelastning og en annen undersøkelse på sykehuset som ikke har noe med svangerskapet å gjøre, og den 4. feb. er det JM time. Må nesten begynne å skrive ned spørsmål til JM, glemmer jo alt når jeg først er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 30. januar 2013 #184 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei hei! Titter innom! Huff, er selv plaget med uvi. Ikke kjekt! Godt du blir sjekket godt Jeg var plaget med dette også før graviditeten, så jordmor sa at jeg måtte ta meg en skikkelig sjekk på nyrer osv etter graviditeten. Kroppen blir jo tilslutt immun mot alle disse antibiotika kurene. Dessverre er jo dette noe vi må gå på om man får uvi i svangerskapet. Tror jeg har hatt 3-4 kurer allerede i svangerskapet, blæ. Spørs om det er en nyre som er ute av drift. Mitt tips, hold deg varm i rumpe og ben. Dritt mye vann og appelsinjuice. God bedring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #185 Del Skrevet 4. februar 2013 Hei hei! Titter innom! Huff, er selv plaget med uvi. Ikke kjekt! Godt du blir sjekket godt Jeg var plaget med dette også før graviditeten, så jordmor sa at jeg måtte ta meg en skikkelig sjekk på nyrer osv etter graviditeten. Kroppen blir jo tilslutt immun mot alle disse antibiotika kurene. Dessverre er jo dette noe vi må gå på om man får uvi i svangerskapet. Tror jeg har hatt 3-4 kurer allerede i svangerskapet, blæ. Spørs om det er en nyre som er ute av drift. Mitt tips, hold deg varm i rumpe og ben. Dritt mye vann og appelsinjuice. God bedring!! Ja huff, det er kjempe plagsomt. Blir jo ikke kvitt det! Jeg har ikke vært plaget med det før, har ikke merket noe i hvert fall, men med det samme jeg ble gravid så fikk jeg det og borte blir det! Får se hva mer de skal gi meg av medisiner, dette blir i så fall 3. kur Idag var jeg hos JM, alt av blodtrykk, symfysemål og blodprosent var kjempefint. Hun hadde fått svar ang. Sukkerbelastning og det var ikke noe galt å se, resultatet var perfekt! Så det var opptur. Men urinen var ikke så bra. Fortsatt illeluktende, og det slo ut på sticksen. Nitritt eller noe sa JM. Altå UVI. Hun skulle sende det på dyrkning igjen. Vet liksom ikke hva mer jeg skal gjøre. Jeg drikker MASSE vann, holder meg varm, drikker appelsin juice, er ekstra forsiktig med hygienen der nede men ingenting hjelper. Begynner å bli skikkelig frustrert. Det kan jo ikke være bra for verken meg eller babyen med alle de kurene. Infeksjon derimot kan forårsake tidlige rier. Uff. Hadde også samtale med JM om oppvekst, amming og mor- farsrollen. Det er veldig godt å ha en så søt JM som man kan snakke med alt om. Jeg har hatt en perfekt oppvekst men selvfølgelig er det små ting jeg kanskje vil gjøre annerledes for barna mine, tida er ikke det samme lenger. Og ammingen vil jeg ha masse hjelp med for jeg ønsker så innderlig å amme. Begynner å bli litt utålmodig nå, vil ha prinsessen min snart! 28 uker idag og 3. trimester!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 4. februar 2013 #186 Del Skrevet 4. februar 2013 Ja huff, det er kjempe plagsomt. Blir jo ikke kvitt det! Jeg har ikke vært plaget med det før, har ikke merket noe i hvert fall, men med det samme jeg ble gravid så fikk jeg det og borte blir det! Får se hva mer de skal gi meg av medisiner, dette blir i så fall 3. kur Idag var jeg hos JM, alt av blodtrykk, symfysemål og blodprosent var kjempefint. Hun hadde fått svar ang. Sukkerbelastning og det var ikke noe galt å se, resultatet var perfekt! Så det var opptur. Men urinen var ikke så bra. Fortsatt illeluktende, og det slo ut på sticksen. Nitritt eller noe sa JM. Altå UVI. Hun skulle sende det på dyrkning igjen. Vet liksom ikke hva mer jeg skal gjøre. Jeg drikker MASSE vann, holder meg varm, drikker appelsin juice, er ekstra forsiktig med hygienen der nede men ingenting hjelper. Begynner å bli skikkelig frustrert. Det kan jo ikke være bra for verken meg eller babyen med alle de kurene. Infeksjon derimot kan forårsake tidlige rier. Uff. Hadde også samtale med JM om oppvekst, amming og mor- farsrollen. Det er veldig godt å ha en så søt JM som man kan snakke med alt om. Jeg har hatt en perfekt oppvekst men selvfølgelig er det små ting jeg kanskje vil gjøre annerledes for barna mine, tida er ikke det samme lenger. Og ammingen vil jeg ha masse hjelp med for jeg ønsker så innderlig å amme. Begynner å bli litt utålmodig nå, vil ha prinsessen min snart! 28 uker idag og 3. trimester!!!! Huff, vet akkurat hvordan det er! Jeg følger også alle råd jeg får osv, men likevel så kommer det igjen og igjen!!! Fikk beskjed om at jeg kunne ha trangt/lite urinrør. Føles liksom som jeg må holde igjen fordi jeg ikke klarer å slippe ut alt med en gang. Og må ofte sitte lenge for å tømme meg skikkelig. Har du det slik? Synd det er lite man kan gjøre i graviditeten for å undersøke det og at bare kurene kan hjelpe. Har du prøvd noen andre merker? Grattis med uke 28!! Nermer seg nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. februar 2013 #187 Del Skrevet 5. februar 2013 Hipp hurra for 28 uker og 3.trimester Max 14 uker igjen, og det kommer til å gå fort fort FORT! Vet ikke så mye om det, men kanskje - hvis du er allergisk mot noe som du får i deg, så kanskje det slår ut? Noe du ikke vet at du er allergisk mot? Kjipt å ikke vite hvorfor det blir som det blir.. Hva sa JM ang disse kurene du går på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 5. februar 2013 #188 Del Skrevet 5. februar 2013 Hurra for tredje trimester Nå er det siste etappe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #189 Del Skrevet 5. februar 2013 Huff, vet akkurat hvordan det er! Jeg følger også alle råd jeg får osv, men likevel så kommer det igjen og igjen!!! Fikk beskjed om at jeg kunne ha trangt/lite urinrør. Føles liksom som jeg må holde igjen fordi jeg ikke klarer å slippe ut alt med en gang. Og må ofte sitte lenge for å tømme meg skikkelig. Har du det slik? Synd det er lite man kan gjøre i graviditeten for å undersøke det og at bare kurene kan hjelpe. Har du prøvd noen andre merker? Grattis med uke 28!! Nermer seg nå!!! Jeg har det ikke slik. heldigvis for det hørtes slitsomt ut. Men det må jo være noe galt med meg også siden jeg har det hele tiden. Jeg får se etter graviditeten, kanskje det blir borte da Har jo aldri hatt det før, har aldri følt det i hvert fall. Jeg har gått på 2 kurer, den 1. husker jeg ikke navnet på, det var på 1 uke, den 2. kuren var Furadantin på 7 dager den også. Får se hva jeg får denne gangen, skal til legen igjen imorgen. Håper det ordner seg for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #190 Del Skrevet 5. februar 2013 Hurra for tredje trimester Nå er det siste etappe! JAA, Herregud! Nesten ikke til å tro :danse: :danse: :danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. februar 2013 #191 Del Skrevet 5. februar 2013 Så kjedelig med uvi jeg har vært litt plaget med det tidligere, men har sluppet billig unna i svangerskapet.. hadde en begynnende som jeg klarte å stoppe! Håper denne kuren tar knekken på den for deg Det nærmer seg for oss mira jeg er også veldig klar til å møte prinsessen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #192 Del Skrevet 8. februar 2013 Hipp hurra for 28 uker og 3.trimester Max 14 uker igjen, og det kommer til å gå fort fort FORT! Vet ikke så mye om det, men kanskje - hvis du er allergisk mot noe som du får i deg, så kanskje det slår ut? Noe du ikke vet at du er allergisk mot? Kjipt å ikke vite hvorfor det blir som det blir.. Hva sa JM ang disse kurene du går på da? Tror ikke det har noe med allergi å gjøre. Ikke som jeg vet i hvert fall JM sier at det er bedre å prøve å kureres enn å gå rundt med infeksjonen men nå har jeg jo gått på disse kurene som ikke har hjulpet noe på infeksjonen, så jeg har egentlig gått med infeksjon veldig lenge. På 1. kontroll i uke 11 tok de aldri urinprøve og i uke 20 slo det ut på urinprøven hos JM, så jeg kan ha gått med UVI helt siden da, for jeg har uansett ingen symptomer på det. huff. jaja, får bare håpe det går bra med lille! hun er nokså aktiv! Igår kjøpte jeg elektrisk brystpumpe Var på tilbud og jeg har veldig lyst til å amme og bruke melken min så jeg bare kjøpte det. Så nå er vogn og pumpe kjøpt. Og det var alt, haha. Masse jeg må kjøpe og merker det ikke er så god tid lenger. Er jo bare 11 uker igjen til termin nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #193 Del Skrevet 8. februar 2013 Så kjedelig med uvi jeg har vært litt plaget med det tidligere, men har sluppet billig unna i svangerskapet.. hadde en begynnende som jeg klarte å stoppe! Håper denne kuren tar knekken på den for deg Det nærmer seg for oss mira jeg er også veldig klar til å møte prinsessen!! Det nærmer seg med stomrskritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. februar 2013 #194 Del Skrevet 9. februar 2013 Oi! Så rart at de ikke sjekket urinen din på 1.kontroll!! Veeeldig rare greier! Trodde det var like viktig som alt annet.. Jaja, som du sier, nå er det jo virkelig ikke lenge igjen! Håper du slipper å slite for mye med ting og tang. Noen uker til nå, så kommer en litt tyngre tid. Det er iallfall slik for de fleste, og det kan man ikke legge under en stol. Ta godt vare på deg selv nå, det er virkelig en investering. Men prøv å vær litt mer aktiv enn det jeg har vært, så slipper du kanskje å gå på overtid Hehe.. Ønsker deg en riktig god lørdag, Miraaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #195 Del Skrevet 10. februar 2013 Oi! Så rart at de ikke sjekket urinen din på 1.kontroll!! Veeeldig rare greier! Trodde det var like viktig som alt annet.. Jaja, som du sier, nå er det jo virkelig ikke lenge igjen! Håper du slipper å slite for mye med ting og tang. Noen uker til nå, så kommer en litt tyngre tid. Det er iallfall slik for de fleste, og det kan man ikke legge under en stol. Ta godt vare på deg selv nå, det er virkelig en investering. Men prøv å vær litt mer aktiv enn det jeg har vært, så slipper du kanskje å gå på overtid Hehe.. Ønsker deg en riktig god lørdag, Miraaa! Ja synes det er litt rart selv, men da visste jeg jo ikke hvor viktig det er Rare fastlegen min! Er nokså aktiv, så jeg håper jeg slipper overtid Og klarer å være like aktiv frem til fødsel, noe jeg tviler på. Merker at jeg blir tyngre og alt er vanskeligere enn vanlig. Venter spent på at du føder Nutta! Gleder meg På fredag falt jeg i badekaret. Klarte å "stoppe" farten på fallet med armene/albuene mine men må si jeg ble redd. Tenkte på morkakeløsning med en gang, men ringte aldri føden. Fortsatt bare å dusje med masse blåmerker på armene og kjente etter liv, og liv kjenner jeg enda så regner med at babyen har det bra og at alt gikk greit. Burde jeg kanskje sjekkes likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. februar 2013 #196 Del Skrevet 11. februar 2013 Ble det direkte slag mot magen da du falt? I så fall ville jeg ringt fødeavdelinga og hørt, i hvert fall. Hvis ikke går det nok bra? Alltid bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 11. februar 2013 #197 Del Skrevet 11. februar 2013 Enig med Tekola! Bedre å ringe en gang for mye enn for lite Skummelt med fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #198 Del Skrevet 11. februar 2013 Ble det direkte slag mot magen da du falt? I så fall ville jeg ringt fødeavdelinga og hørt, i hvert fall. Hvis ikke går det nok bra? Alltid bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, da Enig med Tekola! Bedre å ringe en gang for mye enn for lite Skummelt med fall. Neida, fikk ikke noe slag mot magen, heldigvis. Var ikke så veldig kraftig slag mot rompa/bekkenet heller siden jeg slo meg på armene først. Har følt masse liv, men skal ringe og spørre føden. Kanskje de mener jeg burde komme bort. huff, alle som ber meg passe på glatte veier ute, har klart meg fint ute men hjemme i badekaret, DER falt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #199 Del Skrevet 11. februar 2013 ringte føden nå med en gang, og de ba meg komme ned på obs. posten bare for sikkerhets skyld. Morkakeløsning kunne vist gi symptomer senere også, så det er visst best å sjekke. Takk jenter, for at dere ga meg et spark bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. februar 2013 #200 Del Skrevet 11. februar 2013 Greit å sjekke det, heller en gang for mye enn for lite! Håper alt er i orden. Når det gjelder uvi så hadde en venninne av meg det gjennom nesten hele svangerskapet sitt. Hun tok flere antibiotikakurer som ikke hjalp, til slutt bare ga de opp å behandle henne siden hun egentlig ikke plagdes av det. Og det ble aldri noe problem i forhold til babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå