Gå til innhold

Hikkens psyke dagbok


Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Har du kontaktet fastlegen din for å få han til å prøve å få fortgang i det? De vil jo kunne vurdere til en viss grad ut i fra alvorlighetsgrad vil jeg tro, og derfor er det viktig at du sier det helt presis som det er :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fortalt fastlegen min akkurat som det er, men jeg har ikke hørt noe mer annet enn ett brev fra den psykiateren legen min henviste meg til. Når jeg blir litt mer oppegående og bedre psykisk skal jeg prøve å ta kontakt for å få fortgang i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så leit at det skal være så lange køer i velferdsnorge. Tenk så mange som lider i kø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å få hjelp hos noen andre til du får timer med psykiateren? F.eks. har jo kommunene et psykisk helseteam som stort sett består av psykiatriske sykepleiere, som enten kan komme hjem til deg, du kan møte på et kontor eller gjøre andre ting sammen med (gå tur etc). Du kan ta kontakt med dem selv eller så kan legen din gjøre det. Det er et gratis tilbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å få hjelp hos noen andre til du får timer med psykiateren? F.eks. har jo kommunene et psykisk helseteam som stort sett består av psykiatriske sykepleiere, som enten kan komme hjem til deg, du kan møte på et kontor eller gjøre andre ting sammen med (gå tur etc). Du kan ta kontakt med dem selv eller så kan legen din gjøre det. Det er et gratis tilbud.

Jeg vet det, men jeg er ikke interessert i støttekontakter. Jeg ønsker en profesjonell psykiater som kan få ryddet opp i psyken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortalt fastlegen min akkurat som det er, men jeg har ikke hørt noe mer annet enn ett brev fra den psykiateren legen min henviste meg til. Når jeg blir litt mer oppegående og bedre psykisk skal jeg prøve å ta kontakt for å få fortgang i dette.

Kan du ikke skrive til ham eller henne nå da? Å fortelle litt om hvordan du opplever hverdagen og det å gå og vente på hjelp og tanker rundt det? Det kommer nok uansett til å ta tid før du får plass, men da er det jo bra at du purrer på så snart som mulig.

Ellers er jeg veldig enig i forslaget til Luksus, synes ikke du skal se på det som støttekontakter, for det er ikke det samme - tror du kan få mye god hjelp derfra.

Håper du får en bra uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive til ham eller henne nå da? Å fortelle litt om hvordan du opplever hverdagen og det å gå og vente på hjelp og tanker rundt det? Det kommer nok uansett til å ta tid før du får plass, men da er det jo bra at du purrer på så snart som mulig.

Ellers er jeg veldig enig i forslaget til Luksus, synes ikke du skal se på det som støttekontakter, for det er ikke det samme - tror du kan få mye god hjelp derfra.

Håper du får en bra uke :klemmer:

Jeg føler vel egentlig at jeg allerede har fortalt han det som er å vite. Hvis det å si " jeg vil ikke leve mer " ikke er alvorlig nok, hva er det som vil hjelpe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel egentlig at jeg allerede har fortalt han det som er å vite. Hvis det å si " jeg vil ikke leve mer " ikke er alvorlig nok, hva er det som vil hjelpe da?

Men, har du virkelig fortalt at du har det slik da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva sa de da? At du måtte vente på time?

Han fikk henvist meg til en psykiater, så dro jeg hjem. En stund senere fikk jeg brev fra psykiateren om at han ikke visste når jeg fikk time hos han fordi han hadde ganske lange ventelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva mener han at du skal gjøre mens du venter da? Har han kommet med noen konkrete forslag?

Har han tilbydd deg oppfølging i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men, hva mener han at du skal gjøre mens du venter da? Har han kommet med noen konkrete forslag?

Har han tilbydd deg oppfølging i mellomtiden?

Han gav meg beskjed at hvis ting ble for tunge så kunne jeg komme tilbake å prate med han om det. Greia er bare det at jeg ikke liker å prate med han om sånt for jeg føler ikke at han tar meg så veldig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Veldig vanskelig dette, eneste jeg kan komme på å foreslå er at du enten purrer på fastlegen for å få ham til å purre på angående time. Eller at du gjør det direkte selv. Veldig leit at det skal ta så lang tid når du trenger hjelp nå :(

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Veldig vanskelig dette, eneste jeg kan komme på å foreslå er at du enten purrer på fastlegen for å få ham til å purre på angående time. Eller at du gjør det direkte selv. Veldig leit at det skal ta så lang tid når du trenger hjelp nå :(

:klemmer:

Jeg skal få han til å purre på psykiateren siden de under 23 år har krav på vurdering innen 10 dager. Om det vil hjelpe vet jeg jo ikke, men jeg må jo forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...