Gå til innhold

Hikkens psyke dagbok


Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Hei Hikken :)

Jeg så det fine svaret du ga til en jente (i en annen tråd) og fikk lyst til å besøke deg her.

Det er så bra at du har oppmuntrende ord og klemmer å gi til andre selv om du strever selv. :)

Å skrive dagbok/sutrebok er veldig lurt, og sunt. Det er fint å kunne se tilbake og innse at man tross alt har kommet seg videre uansett hvor mange motbakker man må forsere i hverdagen.

Du virker å ha ståpå vilje og jeg ønsker deg lykke til videre i livet. :klem:

Tusen takk for fin kommentar! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest + Carnage +

Hikkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen :klemmer::hjerte:

Noen ganger har jeg også følt meg som deg, her er favorittsangen min, skrevet av en fantastisk mann som tok livet av seg med hagle for en del år sida. Men døden er alt for vakker til at jeg skal møte den før om lenge.

Hang in there! :) Alle heier på deg :)

Her er lappen (sangen) han hadde skrevet som ved siden av hans slitte håndledd og blåste hode:

A dream of another existence

you wish to die

a dream of another world

you pray for death to release the soul.

One must die to find peace inside, you must get eternal

I am a mortal but am i human?

How beautiful life is now when my time has come.

A human destiny but nothing human inside.

What'll be left of me when I'm dead, there was

nothing when I lived.

What you found was eternal death

no one will ever miss you

Endret av + Carnage +
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst angst og enda mer angst.

Jeg har hatt konstant hjertebank de siste timene og det kjennes ut som magen skal krype ut av kjeften på meg. Jeg er så kvalm og uvel at jeg tror jeg besvimer hvert øyeblikk.

Hvorfor skal alt gå til helvete gang på gang? Hvorfor er det så jævla vanskelig for dem å svare meg når jeg har sendt utallige eposter og flere her inne har ringt flere ganger og bedt dem ringe meg? Er det det at de har glemt å søke om plass på voksenopplæringen for meg og rett og slett ikke tør å svare? Hva annet kan det være? Det er så frustrende at jeg rett og slett ikke klarer å gjøre annet enn å sette meg ned å grine.

Jeg skulle ønske jeg hadde sluppet å ende opp i NAV systemet. Jeg vil ikke være syk mer. Jeg vil klare meg selv. Jeg vil ha utdannelse og ett liv. Jeg vil gjøre det andre ungdommer på min alder gjør. Jeg vil ikke sitte i denne byen og råtne vekk lenger. Jeg vil ikke sove bort hele dager av gangen mer. Jeg vil at alt skal slutte å gjøre så jævla vondt. Er jeg virkelig nødt til å dø for å få fred fra dette styret?

Hvordan skal jeg klare å få samlet nok krefter til å dra avgårde til NAV imorgen? Og vil jeg klare å stå på mitt om de begynner å snakke seg bort? Jeg er ikke den som tør å stå opp for meg selv. Jeg er den som nikker og finner seg i all slags mulig dritt, fordi hun rett og slett ikke våger annet.

Jeg har lyst til å skrike. Jeg friker ut snart. Jeg har en voksende angstklump i magen som bare blir større og større for hver dag som går. Jeg føler at jeg bare er i veien, og at jeg ikke burde være eksistere lengre.

ARRGHHHH :sur:

Endret av Hikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Hikken!

Imorgen skal du gå til NAV-kontoret, og bede dem om å redegjøre nøyaktig for hva de har foretatt seg, og du skal kreve skriftlig dokumentasjon. Det er veldig viktig at du får dette i skrift.

Jeg husker at du fortalte tidligere i sommer at de hadde lovet deg plads fra i høst. Hvis du har en skriftlig dokumentasjon på det, skal du legge dette frem for dem. Hvis ikke, skal du i hvert fald konfrontere dem med det løftet. Dersom de ikke har søkt deg ind, stjeler de jo faktisk et helt år fra deg, og det er mulig at dette kan rammes av noen lovbestemmelser som vil give deg krav på noen form for kompensasjon.

Du skal klart si fra at de må komme med nødvendig redegjørelse til deg så fort som overhode mulig. Jeg er helt matt over at de ikke klarer å gjøre jobben sin.

Du skal ALDRIG være redd for å gjøre krav på rettighedene dine. Ud fra hva jeg kjender til i denne saken, virker det som om saksbehandlingen her har brudt med en mengde normer, plikter og lover.

Du må komme deg dit imorgen. Om ikke saksbehandleren din er der, må du forlange at en anden tar over saken umiddelbart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære, kjære Hikken!

Imorgen skal du gå til NAV-kontoret, og bede dem om å redegjøre nøyaktig for hva de har foretatt seg, og du skal kreve skriftlig dokumentasjon. Det er veldig viktig at du får dette i skrift.

Jeg husker at du fortalte tidligere i sommer at de hadde lovet deg plads fra i høst. Hvis du har en skriftlig dokumentasjon på det, skal du legge dette frem for dem. Hvis ikke, skal du i hvert fald konfrontere dem med det løftet. Dersom de ikke har søkt deg ind, stjeler de jo faktisk et helt år fra deg, og det er mulig at dette kan rammes av noen lovbestemmelser som vil give deg krav på noen form for kompensasjon.

Du skal klart si fra at de må komme med nødvendig redegjørelse til deg så fort som overhode mulig. Jeg er helt matt over at de ikke klarer å gjøre jobben sin.

Du skal ALDRIG være redd for å gjøre krav på rettighedene dine. Ud fra hva jeg kjender til i denne saken, virker det som om saksbehandlingen her har brudt med en mengde normer, plikter og lover.

Du må komme deg dit imorgen. Om ikke saksbehandleren din er der, må du forlange at en anden tar over saken umiddelbart.

Har planer om å tusle nedover dit imorgen, og jeg kommer ikke til å gå før de forteller meg hva i svarte satans helvete de har holdt på meg hele denne sommeren. Da får isåfall politiet komme og bære meg ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Hikken sin, det!

Stå på! Og ikke la dem snakke seg vekk!

Hvis jeg drikker en halv flaske vin først så klarer jeg kanskje å grave frem noen grove, nord-norske gloser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med en halv flaske vin i skroget, tror jeg neppe du klarer å sette ny rekord i NAV-udskjelling.

Men du skal sette dem på plads, og det så det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med en halv flaske vin i skroget, tror jeg neppe du klarer å sette ny rekord i NAV-udskjelling.

Men du skal sette dem på plads, og det så det holder!

Nei, så stille og sjenert som jeg er så gjør jeg nok ikke det, men det hadde vært gøy da! Kanskje jeg kommer i avisa! " Spik spenna gæren kjerring med angst raserte igår lokalene til Nav Bodø og heiv de ansatte ut gjennom vinduene. "

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil imponere meg, må du nok gå hardere til verks. Om jeg f. eks. leser "sindt ung dame udslettet nordnorsk by" skal jeg virkelig ta hatten av for deg.

Men prøv i hvert fald å ikke fire på kravene. Man behøver ikke å blive sindt og aggressiv. Det går fint an å hevde seg selv gjennom en blød og mild stemme. Det er indholdet av det du sier som er viktigst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen, Hikken! :klemmer: Veldig enig i det Gia sier; stå på kravene og stå opp for deg selv, men si det på en ok måte :jepp: Jeg tror det kommer til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...