Hoppetaujenta Skrevet 29. oktober 2012 #301 Del Skrevet 29. oktober 2012 Helt enig x 2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Animula Skrevet 29. oktober 2012 #302 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Jeg har så utrolig mye på hjertet, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få alt ned på papiret. Jeg er fylt med en enorm tristhet for tiden, uten at jeg helt vet hva det kan være for. Kanskje er det vinterværet? Men nysnø som daler ned fra himmelen er jo en vakker ting, ikke trist. Jeg er fristet til å gå løs på armene mine igjen for å få ut noe av frustrasjonen før den bygger seg like stor som som sist gang. Det var ett nederlag å sprekke på selvskadingen etter så lang tid uten, men samtidig så føltes det så fantastisk bra. Vondt var det, fryktelig vondt, men ikke en brøkdel så vondt som jeg har det psykisk. Jeg vet ikke om tårene rant fordi jeg gråt av tristhet, eller på grunn av den dunkende, brennende smerten fra de blødende rispene som forårsaket det. Jeg har overhode ingen grunn til å holde meg unna selvskadingen denne gangen. Jeg trenger den så veldig. Mer enn noe annet. Jeg lurer ofte på hva foreldrene mine og søsteren min ville sagt om de fant ut om selvskadingen. Ville de ha brydd seg mer om meg? Snakket oftere til meg? Eller ville det bli latt i glemmeboken og ting ville fortsatt som før, slik som de gjorde da de fant ut om psykiateren? Vi har ikke noe særlig nært forhold så kanskje det er derfor de aldri spør meg ut om ting. De legger jo ikke merke til at jeg plutselig kun går i langermer eller at jeg har gått flere døgn i strekk uten å spise og til slutt besvimer av det. Innerst inne så håper jeg at dette blir den siste julen jeg trenger å oppleve. Jeg er veldig, veldig sliten. Helt utkjørt til tross for at jeg stort sett ligger i sengen. Jeg får aldri en pause fra hodet mitt. Det vonde er der hele tiden og minner meg på hvor verdiløs og ubrukelig jeg faktisk er. Den fjerde januar fyller jeg 21 år og jeg har ikke kommet meg noen vei her i livet. Jeg skulle ønske jeg kunne omkomme i en ulykke snart, for da hadde jeg sluppet å ende alt selv. Forlate verden uten at folk visste det var selvmord. Hvorfor leve for andre når de knapt enser at du er der? Jeg kjenner deg ikke, men det her går inn på meg. Klump i hjertet og tårer i øynene, og selv om det høres ut som du har andre erfaringer enn meg og en annen sykehistorie så er det ting jeg kjenner godt igjen selv om jeg ikke har drevet med selvskading. Du er mye yngre enn meg, men de plagsomme tankene om å være ubrukelig kjenner jeg godt igjen . Jeg har hatt alvorlige depresjoner i over ti år som har svingt litt fram og tilbake. Noe jeg vet som hjelper når ting er verst er å lære seg litt tankestopp- teknikker, har du en god lege som kan lære deg det? Eller om du kan få tak i en bok/hefte med etterprøvde metoder, de hjelper faktisk litt for det er noe med det å være bevisst oppi all smerten og se seg selv litt utenfra som hjelper på vond tankespinning. En annen ting er mestring, det er ofte så lite som skal til av det før man går fra det aller svarteste til bittelitt lysere. Tenk etter ( på ordentlig!) hva du har fått til i dag. Har du gjort noe som gir deg nedtur så ikke stopp ved det, tenk videre på hva du har fått til i det siste. I går når du hadde det sånn så skrev du samtidig hyggelig til meg og andre på KG. Det er noe! Du var snill mot meg med smileys. Ja, det kan høres trivielt ut, men det er det ikke. Ta med alt du synes er smått når du berømmer deg selv for mestring. Du skrev det ned her hvordan du hadde det i går, det er jo virkelig bra! Fra å hjelpe seg selv litt til å ha det godt kan det være langt og kronglete, men det trenger ikke bli det. Jeg hadde ikke planlagt å være så personlig eller "avsløre" meg selv her, men tenker at hvis det er en sjanse for at det hjelper bittelitt hva jeg skriver så er det viktigere. Klem fra en som har vært gjennom noen kverner og har det bedre, selvom jeg fortsatt gruer meg til jul. Endret 29. oktober 2012 av Farnesina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 31. oktober 2012 #303 Del Skrevet 31. oktober 2012 Om bare slike hadde vært tilgjengelige på resept 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. oktober 2012 #304 Del Skrevet 31. oktober 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 31. oktober 2012 #305 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hei, Hikken. Første gang innom dagboka di idag og leste litt. Og så bilde. Kjære vene, du kommer til å smelte noen guttehjerter hvis du setter deg inn for det. Du er jo ei helt nydelig jente. For noen år siden hadde jeg det du kan kalle et sammenbrudd, og så ikke for meg at jeg kom til å leve lenge. Et eller annet kom til å skje og jeg var ment å dø ung. Idag ikke så altfor mange år etterpå sitter jeg og lurer på hvem den jenta var. Selv om ting er langt fra perfekt nå, er jeg på et helt annet nivå. Så du ser, det kan så fort forandre seg selv om ting er nærmest uutholdelig nå. Så hold ut, og skjem deg bort litt. *smaske på* Endret 31. oktober 2012 av Cordelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2012 #306 Del Skrevet 31. oktober 2012 Kjære vene, du kommer til å smelte noen guttehjerter hvis du setter deg inn for det. I rettferdighetens navn: ....og jentehjerter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 31. oktober 2012 #307 Del Skrevet 31. oktober 2012 Kjære vene, du kommer til å smelte noen guttehjerter hvis du setter deg inn for det. Du er jo ei helt nydelig jente. This. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 31. oktober 2012 #308 Del Skrevet 31. oktober 2012 I rettferdighetens navn: ....og jentehjerter! haha, jeg tenkte faktisk på det. Så ja, damen har nok mulighetene åpne på flere hold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2012 #309 Del Skrevet 31. oktober 2012 Da kan vi altså konstatere at: verden ligger for dine føtter, Hikken. Husk å vaske beina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 31. oktober 2012 #310 Del Skrevet 31. oktober 2012 Da kan vi altså konstatere at: verden ligger for dine føtter, Hikken. Husk å vaske beina! Hear hear! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Animula Skrevet 2. november 2012 #311 Del Skrevet 2. november 2012 Hei! Hvordan står det til? Likte du The Others? Håper ikke det virket for teknisk det jeg skrev, det er to virkemidler som jeg har funnet ut at fungerer. Skulle jo gjerne ønsket at det var noe som virker litt fortere, men ikke gi opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 2. november 2012 #312 Del Skrevet 2. november 2012 Jøss takk for så mange fine komplimeter! Jeg likte The Others veldig veldig godt! Jeg tror faktisk jeg har sett den på tv for noen år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Animula Skrevet 2. november 2012 #313 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg så den for noen år siden også, skikkelig spøkelsesfilm som minnet meg om spøkelseshistorier når jeg var liten. Det ER veldig godt gjort av deg å skrive om hvordan du har det her, tror ikke jeg ville klart det når jeg var dårligere. Har lært meg litt flere smileys, men det går sakte uten oversikten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 2. november 2012 #314 Del Skrevet 2. november 2012 Ja jeg elsker slike filmer Har du sett The Woman in Black? Den tror jeg du hadde likt om du liker gjenferd Takk! Skriving hjelper veldig merker jeg, det er godt å kunne få noen trøstende ord når man har det som verst ahh, jeg sitter og har skrekkelig lyst på skyr-yoghurt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Animula Skrevet 2. november 2012 #315 Del Skrevet 2. november 2012 Nei den har jeg ikke sett, går den på kino? Jeg liker noen spøkelsesfilmer nå, men det er litt rart for jeg var lettskremt når jeg var liten. Hadde mareritt lenge etter den gamle versjonen av En Julefortelling ( A Christmas Carol) noe søstern min fortsatt mobber meg for, Både det å skrive ned ting og å ha litt kontakt med andre hjelper Jeg er ganske sulten, for i går lagde jeg middag på denne tida! Har snudd døgnet litt. Spiser litt potetgull nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. november 2012 #316 Del Skrevet 2. november 2012 Håper du får en god helg, Hikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 8. november 2012 #317 Del Skrevet 8. november 2012 Kan jeg begynne her, eller må jeg lese alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 8. november 2012 #318 Del Skrevet 8. november 2012 Det bestemmer du helt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. november 2012 #319 Del Skrevet 8. november 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. november 2012 #320 Del Skrevet 8. november 2012 I dag hopper jeg ikke igjennom denne tråden. Jeg står stille. Hvor er hoppetauet mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå