Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest test123
Skrevet

Alt det det ER kjipt når man er i en sjekkesituasjon på byen!

Men hva er gøy? Og litt mer detaljert enn "la samtalen være lett og ledig, spøk, ikke la det bli en døll samtale om hverdagsliv og jobb."

Hva starter du med og hvordan ville du dratt det videre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet

Men hva er gøy? Og litt mer detaljert enn "la samtalen være lett og ledig, spøk, ikke la det bli en døll samtale om hverdagsliv og jobb."

Ok, la oss snu det helt på hodet og sette det på spissen.

Si at jeg er ute på byen. La oss si videre at jeg får øye på KGs egne Katten og bestemmer meg for å prøve meg. Jeg rusler bort, smiler søtt og begynner å snakke. Hei kjekken, så pen du er i kveld. Hvordan har du det? Jeg hadde den bedritne eksamen for noen dager siden. Vikinger og arbeidsløshet. Og foreleseren er sååååå kjip. Alle studentene er ute etter å vise seg. Men nå er det heldigvis ferie, jeg var på den kjipe ferieturen i fjor, så jeg håper denne blir bedre. Så, nok om meg. Hva driver du med om dagen? Vært på noen kjipe ferier? Lyst til å snakke litt om eksamner?

Hvis vi nå ser bort i fra muligheten for at Katten er så drita at jeg kan snakke 30 min om fotsopp, før jeg slenger ham over skuldra og tar ham med meg hjem, hva tror du sjansen er for at han blir veldig sjarmert av snakk om hverdagslig fjas og problemer? Samtalen er satt på spissen, men fortsatt. Tror du han vil snakke eksamner med meg? Eller gå for dama som har sendt ham flørtene blikk fra den andre enden av lokalet de siste 20 min?

Så, det finnes ingen fasit for hva som er morsomt, eller hva folk liker i en slik situasjon. Om jeg tenker tilbake på de gangene jeg har endt opp med å bli sittende og snakke med en mann på byen, så er det mange forskjellige innfallsvinkler. Det kan være fra de som er gjennomførte frekke og freidige med sjarm, til de som med godt humør setter seg ved siden av deg, og drar i gang en samtale om løst og fast. Det må være noe der som gjør at vedkommende liker samtalen så godt at de vil fortsette å snakke med DEG. Tonen har ofte like mye å si som temaet. Det er en hel masse elementer. Kroppsspråk, blikk, kontakt, kjemi. Problemet med temaene som nevnes her er at det er temaer man kan snakke om med hvem som helst, når som helst. Det er ikke veldig spennende i en sjekkesituasjon.

KateW kommer med noen morsomme eksempler. Det forteller deg kanskje ikke om hun er konemateriale, men det kan være en morsom måte å bryte isen. At det er morsomt og rart kan skille deg ut på en positiv måte. Si at du spør hvilken Twist hun liker best. Fortsett litt rundt det. Kom med en spøk, a la det er ekstremt viktig for deg å vite, fordi din favoritt er x, og du vil ikke ha konkurranse om favorittbiten. Men siden hun liker en annen, så kan du vurdere å dele en pose med henne en gang. Et eller annet. Ikke dra den for langt, poenget er å starte en samtale, ikke snakke om Twist resten av kvelden. For å ta et annet eksempel, hadde du spurt meg hva den første plata jeg kjøpte for egne penger var, så hadde du sannsynligvis fått meg til å le, muligens rødme, og snakke, fordi den første plata jeg kjøpte var ganske klein. Bryt isen, få i gang samtalen. Nå er det ikke sånn at man må styre unna alle seriøse temaer for enhver pris. Det handler om balanse. Et annet tips er å følge opp det hun sier. Du kan finne nye temaer og innfallsvinkler til de mer hverdagslige spørsmålene på den måten. Trikset ligger mye i å ha en god balanse, lytte og dele, og lese signaler. La vedkommende være med å styre samtalen.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvis du allerede har en oppskrift på hvordan samtalen skal starte, hva den skal handle om, hvordan den skal utvikle seg og hvilke spørsmål som kan stilles kan det umulig bli gøy, da er du inne på intervjusporet igjen. Det må komme naturlig - og så lenge du bruker sjarm, humor, sosial intelligens og har en viss kjemi med samtalepartneren kan du snakke om de tåpeligste ting og likevel lykkes.

For tre år siden sjekket jeg opp en gutt jeg møtte i kø på en kaffebar med det åndsforlatte spørsmålet "hvor stor er egentlig en alligator?" fordi det sto Florida på tskjorteermet hans og fordi han var så latterlig pen at hjernen min ikke fungerte. Han lo og det utviklet seg til en tullete samtale som kun handlet om farlige dyr og etterhvert om dyr generelt, ihvertfall den første timen. Det er ganske festlig å flørte vilt samtidig som man snakker om komodovaraner og isbjørner. :gjeiper:

Edit: jeg glemte å si at han er samboeren min nå. :)

Hva menes egentlig med "game"?

Å ha game er det samme som å ha draget, å oppføre seg på en sånn måte at folk finner deg tiltrekkende.

Endret av Cathrine88
  • Liker 4
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis du allerede har en oppskrift på hvordan samtalen skal starte, hva den skal handle om, hvordan den skal utvikle seg og hvilke spørsmål som kan stilles kan det umulig bli gøy, da er du inne på intervjusporet igjen. Det må komme naturlig - og så lenge du bruker sjarm, humor, sosial intelligens og har en viss kjemi med samtalepartneren kan du snakke om de tåpeligste ting og likevel lykkes.

For tre år siden sjekket jeg opp en gutt jeg møtte i kø på en kaffebar med det åndsforlatte spørsmålet "hvor stor er egentlig en alligator?" fordi det sto Florida på tskjorteermet hans og fordi han var så latterlig pen at hjernen min ikke fungerte. Han lo og det utviklet seg til en tullete samtale som kun handlet om farlige dyr og etterhvert om dyr generelt, ihvertfall den første timen. Det er ganske festlig å flørte vilt samtidig som man snakker om komodovaraner og isbjørner. :gjeiper:

Akkurat. Noe av poenget med flørting er at det er spontant. Det finnes ingen enel oppskrift på hva som fungerer. Man prøver og feiler. Og hva som fungerer på en person, fungerer kanskje ikke på den neste. Man må se an både situasjon og person. Kommer du med replikker som virker innøvd, så backer hvert fall jeg ut.

Gjest "gjest"
Skrevet
Å ha game er det samme som å ha draget, å oppføre seg på en sånn måte at folk finner deg tiltrekkende.

Å være sexy og attraktiv altså.

Gjest test123
Skrevet (endret)

LOL, jeg har omtrent akkurat samme historie. Gikk med en tskjorte hvor det stod noe sånt som "hvis du har noe på hjertet så kan du si det til meg". Og så kommer en bort til meg på treningsstudiet og kommer med en kommentar jeg ikke husker. Det endte uansett med at vi prater i to tre timer. Sykt god kjemi. Så eneste forskjellen er kanskje at personen som kom bort til meg var av samme kjønn :gjeiper:

Nei, jeg er ikke homofil, eller jeg tror i hvertfall det :gjeiper:

Endret av test123
Skrevet

LOL, jeg har omtrent akkurat samme historie. Gikk med en tskjorte hvor det stod noe sånt som "hvis du har noe på hjertet så kan du si det til meg". Og så kommer en bort til meg på treningsstudiet og kommer med en kommentar jeg ikke husker. Det endte uansett med at vi prater i to tre timer. Sykt god kjemi. Så eneste forskjellen er kanskje at personen som kom bort til meg var av samme kjønn :gjeiper:

Ja, kjemien har selvsagt mye å si. Men hvis du er sjenert og synes det er vanskelig å snakke med damer ute på byen, er det å snakke med mennesker du ikke kjenner og ikke er interessert i kjempebra trening. Så fortsett med det. Det trenger ikke være noe mer avansert enn å si et par ord til mannen i kassa på butikken. :)

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Ta på deg t-skjorta, dra på byen og ta det som det kommer.;) Å ha planer for hvordan man skal snakke med noen, hva man skal snakke om, kroppsspråk og analysering av kjemi, er ikke turn on. Det er bedre å ta sjansen på å ta det som det faller seg. Damer setter pris på en mann som kan snakke med dem uten regelbok og bruksanvisning.;)

Gjest test123
Skrevet (endret)

Ja, kjemien har selvsagt mye å si. Men hvis du er sjenert og synes det er vanskelig å snakke med damer ute på byen, er det å snakke med mennesker du ikke kjenner og ikke er interessert i kjempebra trening. Så fortsett med det. Det trenger ikke være noe mer avansert enn å si et par ord til mannen i kassa på butikken. :)

Mannen i kassa på butikken får man nok ikke mye samtale ut av, men for to uker siden lette jeg etter et bestemt hus i sentrum. Var mye bygging så ikke så lett å se adressen. Uansett spurte en fyr om hjelp og vi ender opp med å prate endel, imotsetning til dere jenter har jeg ikke noe i mot politikk og jatter glatt med, ender med at jeg blir med han hjem til en studiesirkel i marxistisk lære. Hyggelig det, men det ble jo ikke noe dame på meg og synes diskusjonene ble litt vel virkelighetsfjerne.

Endret av test123
Gjest "gjest"
Skrevet

Enn hvis tittelen på t-skjorten er: "å kysse en røyker er som å sleike et askebeger" og en røyker finner ut at han/hun skal teste ut ens prinsipper da`? :popcorn:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enn hvis tittelen på t-skjorten er: "å kysse en røyker er som å sleike et askebeger" og en røyker finner ut at han/hun skal teste ut ens prinsipper da`? :popcorn:

Da er praten igang og det er bra ;)

Anonym poster: 5550251091cc7de2fb004ffe623bb3d4

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Da er praten igang og det er bra ;)

Anonym poster: 5550251091cc7de2fb004ffe623bb3d4

He, he.

Gjest Katten.
Skrevet

Mannen i kassa på butikken får man nok ikke mye samtale ut av

Åh, joda. Det er faktisk god trening innenfor det sosiale. Siden jeg alltid har hatt en fetish for kassedamer, så har jeg slått av mang en prat der. Og mer enn det :lur:

Gjest Anna.S
Skrevet

Hadde jeg danset med en og vi hadde gått bort til mitt bord og han hadde satt seg ned og spurt meg -Ja, hva holder du på med til daglig da?

Så hadde jeg mistet så totalt interessen og blitt like oppgitt som hun ble..

Det du skulle gjort var å gi henne et supert kompliment.. få henne til å fnise og føle seg vakker og begjært.. hvis du hadde tenkt til å få henne med deg hjem da..

Byen, alkohol, høy musikk, glede skal ikke ødelegges med kjedelige tørre spørsmål.. Det er der man kan vise selvtilitt og videreføre det som er startet..

Hadde du plukket henne opp i baren kunne du kanskje kommet med et kjedelig spørsmål men klisjeer som "hva drikker du?" eller "alene ute i kveld" er bedre..

Skrevet

Mannen i kassa på butikken får man nok ikke mye samtale ut av, men for to uker siden lette jeg etter et bestemt hus i sentrum. Var mye bygging så ikke så lett å se adressen. Uansett spurte en fyr om hjelp og vi ender opp med å prate endel, imotsetning til dere jenter har jeg ikke noe i mot politikk og jatter glatt med, ender med at jeg blir med han hjem til en studiesirkel i marxistisk lære. Hyggelig det, men det ble jo ikke noe dame på meg og synes diskusjonene ble litt vel virkelighetsfjerne.

Du er ihvertfall åpen for nye oppleveleser, det skal du ha! :5:

Gjest Katten.
Skrevet

Hadde jeg danset med en og vi hadde gått bort til mitt bord og han hadde satt seg ned og spurt meg -Ja, hva holder du på med til daglig da?

Så hadde jeg mistet så totalt interessen og blitt like oppgitt som hun ble..

Det du skulle gjort var å gi henne et supert kompliment.. få henne til å fnise og føle seg vakker og begjært.. hvis du hadde tenkt til å få henne med deg hjem da..

Byen, alkohol, høy musikk, glede skal ikke ødelegges med kjedelige tørre spørsmål.. Det er der man kan vise selvtilitt og videreføre det som er startet..

Hadde du plukket henne opp i baren kunne du kanskje kommet med et kjedelig spørsmål men klisjeer som "hva drikker du?" eller "alene ute i kveld" er bedre..

Skeptisk.

Eller, kjedelig i hvertfall.

Jeg har et triks som alltid funker innenfor attraksjon: ha det moro. Gjør det du vil, le mye, få andre til å le. Evnen til å ha det moro, la andre ta del av moroen og selvsikkerhet -> meget tiltrekkende for alle kjønn.

• Liker 2
Gjest Janus
Skrevet

Men hva er gøy?

Hva synes du er gøy? Det er det rette spørsmålet å stille deg.

Om du har det gøy og trivest med deg selv, så vil hun følge etter. Det viktigste du (og 90% av menn jeg møter på) kan gjøre er å komme deg vekk fra den feilslutningen at du skal imponere henne eller "sjekke henne" opp.

Det er hun som skal imponere deg og vise seg verdig til at du "gir henne sex". Ikke motsatt.

Og når en kvinne møter en mann som ikke er opptatt av å imponere henne, men heller oppfører seg naturlig og er interessert i å bli kjent med henne, da blir hun imponert.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...