Cathrine88 Skrevet 21. juni 2012 #21 Skrevet 21. juni 2012 Overdrivelse? Jeg hadde seriøst prøvd å drukne meg i nærmeste ølglass. Haha, det er jo absolutt veldig fristende. Men noen gutter har faktisk vært så ekstremt fortapte og håpløse at jeg har prøvd å forklare dem hva de gjør galt og hva de kan prøve istedet (på noen andre enn meg, for all del, det må være på noen andre!) Ellers ville det vært litt som å kjøre forbi en ulykke uten å hjelpe. :gjeiper:
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #22 Skrevet 21. juni 2012 Kanskje det var første gang hun prøvde å sjekke noen opp og hun ble usikker. Det er ikke så rart om en eldre kvinne har mer trening. Vanskelig å si, men jeg har ikke opplevd dette med 89 jenter og, em nedover. Det er de typiske oppbrukte PUA-sjekkereplikkene, som hintes til av en annen i tråden, som gjør meg oppgitt. Jeg tror du hadde blitt veldig overasket om du hadde blitt sjekket opp av en "god" pua. Nå er ikke jeg en pua, men jeg har lest en del og det er ikke alle som går igjennom den utviklingen slik at de kan feie over mest mulig damer. Når jeg leste om disse tingene som 18 åring ville jeg egentlig bare kunne snakke med en dame jeg liker, uten å fryse helt opp av angst. Det var det jeg ønsket å få ut av det. Drukning var en overdrivelse, men det var det vel ikke så vanskelig å forstå. Joda, jeg forstår at det er kjipt å bli løyet til og lurt slik at han kan få sex, men det har også med hvordan enkeltpersoner er, og hvilke motiv de har.
Gjest Vampen Skrevet 21. juni 2012 #23 Skrevet 21. juni 2012 Haha, det er jo absolutt veldig fristende. Men noen gutter har faktisk vært så ekstremt fortapte og håpløse at jeg har prøvd å forklare dem hva de gjør galt og hva de kan prøve istedet (på noen andre enn meg, for all del, det må være på noen andre!) Ellers ville det vært litt som å kjøre forbi en ulykke uten å hjelpe. :gjeiper: Tja, litt sosialdarwinisme er vel aldri feil? Nei, seriøst. Jeg kan ikke fatte og begripe at de ikke skjønner hvor utrolig turn off det er. Det er bare... trist. 1
Cathrine88 Skrevet 21. juni 2012 #24 Skrevet 21. juni 2012 Joda, jeg forstår at det er kjipt å bli løyet til og lurt slik at han kan få sex, men det har også med hvordan enkeltpersoner er, og hvilke motiv de har. Nei, jeg har aldri vært redd for å bli løyet til og lurt. Det som er kjipt er at noen tydeligvis tror elendige sjekkereplikker som ikke ville lurt katten min engang, funker. 1
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #25 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Overdrivelse? Jeg hadde seriøst prøvd å drukne meg i nærmeste ølglass. Vampen våknet opp en dag, men noe var galt, hun var blitt mann! Sjokkert som hun var gikk hun å så seg i speilet. "Drømmer jeg nå?", tenkte hun. Hun gjorde ikke det. Det gikk 1 år, og Vampen aksepterte at han nå, var en mann. Vampen merket også at han reagerte og ble kåt på damer, men han hadde jo aldri prøvd å sjekket opp damer før. "Vel, når jeg var dame ble jeg jo sjekket opp av menn, så, det er jo bare til unngå alle de dumme feilene de gjorde når jeg var dame", tenkte Vampen. Det var på tide å prøve, Vampen skulle ut på byn å sjekke damer! Han gikk bort til noen damer og introduste seg selv. Damene sa ikke så mye og det virket som om de egentlig bare vil være i fred. "Faen, hva gjør jeg nå?", tenkte Vampen, Damene sa ikke noe, og Vampen ble mer og mer usikker. "Dette går til helvete", tenkte han, og gikk før ting ble enda værre. Vampen merket at hjertet slo ekstra fort, mens han gikk mot baren og følte seg totalt mislykket. "Ta det med ro, dette fikser jeg", tenkte vampen mens han fikk øye på en veldig pen dame. Det er jo bare å være seg selv, så order alt seg! Vampen: "Hei, jeg må bare si at jeg synes du er veldig vakker " Pen dame: "Den har jeg hørt før du" Vampen: "He?, nei nei, jeg mener faktisk det jeg sier"" Den pene damen får oppmerksomhet fra bartenderen relativt fort, og får ølen sin så og si med engang. Hun stormer nærmest fra baren og gir Vampen et stygt blikk før hun sitter seg ned og ser ut som hun nærmest druknet i ølen sin. Hadde hun bare visst hvor vanskelig dette er, tenkte Vampen, før han mannet seg opp, og prøvde videre. Hehe, alt man finner på når man her ferie Endret 21. juni 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #26 Skrevet 21. juni 2012 Nei, jeg har aldri vært redd for å bli løyet til og lurt. Det som er kjipt er at noen tydeligvis tror elendige sjekkereplikker som ikke ville lurt katten min engang, funker. Meh, kommer jo ann på hvordan man fremstår :gjeiper: Kunne sikkert kommet unna med en del av de tingene dersom det ikke hadde blitt sagt på en sleskete måte.
Gjest Katten. Skrevet 21. juni 2012 #27 Skrevet 21. juni 2012 Bare jeg som håpet på en tråd om BF3, Skyrim, kabal, WoW eller minesveiper? 3
Gjest Søgni Skrevet 21. juni 2012 #28 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Men du, .-L-., det er noe jeg lurer på angående det å "bryte ned og forklare kjemi". Jeg går ut fra at man da prøver seg frem, observerer hva som fungerer og ikke, og utvikler en form for "strategi" for fremtiden ut fra det (si fra hvis jeg tar feil). Men tror du alt dette kan observeres og forklares? Dette blir en veldig... behavioristisk tilnærming, spør du meg, hvor man finner ut om noe fungerer, og ikke hvorfor. Jeg er ikke i tvil om at enkelte måter å oppføre seg på, enkelte ting man sier etc. generelt er smartere enn andre, men jeg er ikke så sikker på om det handler så mye om "regler" og "oppskrifter" som å utvikle generelle, sosiale ferdigheter. Endret 21. juni 2012 av Søgni 2
Gjest Vampen Skrevet 21. juni 2012 #29 Skrevet 21. juni 2012 Vampen våknet opp en dag, men noe var galt, hun var blitt mann! Sjokkert som hun var gikk hun å så seg i speilet. "Drømmer jeg nå?", tenkte hun. Hun gjorde ikke det. Det gikk 1 år, og Vampen aksepterte at han nå, var en mann. Vampen merket også at han reagerte og ble kåt på damer, men han hadde jo aldri prøvd å sjekket opp damer før. "Vel, når jeg var dame ble jeg jo sjekket opp av menn, så, det er jo bare til unngå alle de dumme feilene de gjorde når jeg var dame", tenkte Vampen. Det var på tide å prøve, Vampen skulle ut på byn å sjekke damer! Han gikk bort til noen damer og introduste seg selv. Damene sa ikke så mye og det virket som om de egentlig bare vil være i fred. "Faen, hva gjør jeg nå?", tenkte Vampen, Damene sa ikke noe, og Vampen ble mer og mer usikker. "Dette går til helvete", tenkte han, og gikk før ting ble enda værre. Vampen merket at hjertet slo ekstra fort, mens han gikk mot baren og følte seg totalt mislykket. "Ta det med ro, dette fikser jeg", tenkte vampen mens han fikk øye på en veldig pen dame. Det er jo bare å være seg selv, så order alt seg! Vampen: "Hei, jeg må bare si at jeg synes du er veldig vakker " Pen dame: "Den har jeg hørt før du" Vampen: "He?, nei nei, jeg mener faktisk det jeg sier"" Den pene damen får oppmerksomhet fra bartenderen relativt fort, og får ølen sin så og si med engang. Hun stormer nærmest fra baren og gir Vampen et stygt blikk før hun sitter seg ned og ser ut som hun nærmest druknet i ølen sin. Hadde hun bare visst hvor vanskelig dette er, tenkte Vampen, før han mannet seg opp, og prøvde videre. Hehe, alt man finner på når man her ferie Fin liten historie, men jeg ser noen umiddelbare problemer. Vampen: "Hei, jeg må bare si at jeg synes du er veldig vakker " Sjansen for at jeg hadde sagt dette, med eller uten penis, er mindre enn sjansen for at en lyserosa ku med grønne prikker skal komme flyvende forbi vinduet og krasje i stueveggen min. Hvorfor sier du? For med eller uten penis, det er KLEINT! Det bærer preg av å være en replikk. Nå er det faktisk også sånn at noen av oss, til tross for at vi er damer, har både flørtet med og sjekket damer. Og felles for alle, menn og kvinner, er at man kommer langt med å kunne kommunisere. Det er det som gir meg allergi og pusteproblemer av dette fjaset.. PUA, ha game og fandens oldemor. Er det så vanskelig å snakke med noen at man må ha regler, rutiner og teori for å finne ut hvordan man skal kommunisere med dem.. så fuck it. Det er ofte sånn at det enkle er det beste. Denne krampeaktige tilnærmingen til det hele er bare avtennende. Med mindre, kanskje, man er like usikker selv. Generell sosial intelligens, evnen til å holde en semiinteressant samtale og en grei utstråling. Win. Overtenking. Kleint. 5
Gjest Søgni Skrevet 21. juni 2012 #30 Skrevet 21. juni 2012 Er det så vanskelig å snakke med noen at man må ha regler, rutiner og teori for å finne ut hvordan man skal kommunisere med dem.. så fuck it. Det er ofte sånn at det enkle er det beste. Denne krampeaktige tilnærmingen til det hele er bare avtennende. Med mindre, kanskje, man er like usikker selv. Generell sosial intelligens, evnen til å holde en semiinteressant samtale og en grei utstråling. Win. Overtenking. Kleint. Enig i dette. Jeg skjønner heller ikke hvordan man klarer å overføre "kjemi" med en person til en annen. Det ligger jo i ordet "kjemi" at det er noe som foregår mellom to, visse, personer. Da tror jeg ikke lenger det dreier seg om hva som funker som sjekkestrategi, jeg tror det handler om sånt som økt selvtillit og at man tilegner seg bedre evner til å kommunisere. Jeg tenker at det som funker som "sjekkestrategi" på meg, ikke trenger å fungere på en annen dame. Jeg tror heller ikke at det som ikke fungerer på meg, trenger å være en dårlig "strategi" med en annen dame. Og så tror jeg at det som "fungerer" for en mann, ikke trenger å fungere for en annen. Derfor har jeg veldig liten tro på disse oppskriftene og reglene.
Gjest KateW Skrevet 21. juni 2012 #31 Skrevet 21. juni 2012 Men Kate, det du nevner er spørsmål jeg stiller for å tulle og lage god stemmning når jeg først begynner å snakke med jenten. På et eller annet tidspunkt vil jeg faktisk finne ut om hun er min type jente før jeg tar ting videre. Det finner jeg ikke ut med på spørre hun hva hun har under sengen :gjeiper: Det er der en del yngre mennesker bommer veldig. Jeg har en verktøykasse under senga, jeg har akkurat pusset opp. Det kan det bli en samtale ut av. Jeg liker kokos-twist, jeg har vært i Afrika, det kan det bli en samtale ut av. Det kan i grunnen bli en samtale ut av det meste, utenom "hva driver du med da". Det sier veldig lite og er dødskjedelig, syns jeg. 4
Gjest Janus Skrevet 21. juni 2012 #32 Skrevet 21. juni 2012 Oppriktig talt så forstår jeg ikke helt problemet her. Jeg møter mange kvinner som jeg ikke liker noe spesielt og jeg møter også flotte og intelligente kvinner, men som jeg av en eller annen grunn ikke har kjemi med. Kjemi er faktisk veldig reelt etter min erfaring og jeg tror det er vanskelig elelr tilnærmet umulig å skape det ut av det blå. Man kan forsterke eksisterende kjemi og tiltrekning, men aldri skape det. Senest for to uker siden kom jeg i prat med en nydelig jente på en fest hos felles venner. Wow, tenkte jeg og smilte for meg selv når jeg så henne. Hun var virkelig nydelig, med en sexy dialekt, høyt utdannet, oppegående og hun virket oppriktig interessert i meg i begynnelsen. Men av en eller annen grunn, så ble samtalen veldig kjedelig og tung, slik at det hele rant ut i ingenting. Jeg nevnte for en annen kamerat at jeg opplevde henne som litt vanskelig å snakke med og han hadde opplevd akkurat det samme. Litt senere på kvelden så jeg en annen felles bekjent som alltid er beskjeden og stille på fest i full prat med denne nydelige blondinen. Jeg har aldri sett han slik før, men de to fant virkelig tonen uten at jeg skal gi flere detaljer. De har samme jobb, så det kan være det som gjorde susen. Om du, L, synes alle kvinner på din alder er kjedelige, så er det en ærlig sak. Da er det bare å holde deg til eldre kvinner. Rikelig å forsyne seg av der. Selv kjenner jeg meg ikke igjen i problemstillingen, selv om det hender at jeg møter på jenter/kvinner som ikke har noe særlig å by på, men det gjelder alle aldre. 1
Gjest Janus Skrevet 21. juni 2012 #33 Skrevet 21. juni 2012 Om en jente er veldig sjenert, så er det din oppgave å gjøre samtalen enkel for henne (forutsatt at du faktisk er interessert). Svaret hun gir deg gir ikke helt mening. Er du sikker på at hun ikke kan ha hørt feil? Dere var vel inne på en nattklubb? Generelt synes jeg det er vanskelig å bli kjent med noen i en slik setting og det kan ofte kollidere litt med stemningen om man begynner å prate om hverdagslige og logiske ting i en slik setting. Det er avhengig av energien og stemningen. Selv ser jeg på praten som undertekst for det som foregår på et høyere nivå og jeg glemmer ofte hva vi snakker om. Jeg er altfor opptatt av å betrakte øynene og sjelen hennes til å tenke så nøye over hva hun sier. L: Hva holder du på med til vanlig? Jente: Nja, jeg er bare 91 model --> Etterfulgt av en lang pause hvor ingen av oss sier noe. L: Skal vi stikke hjem til deg eller hjem til meg? L: Har noen noensinne fortalt deg at du har veldig sensuelle lepper? Eventuelt bare nyte stillheten, smile og holde god øyekontakt.
Gjest test123 Skrevet 21. juni 2012 #34 Skrevet 21. juni 2012 (endret) sdadfasf Endret 21. juni 2012 av test123
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #35 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Men du, .-L-., det er noe jeg lurer på angående det å "bryte ned og forklare kjemi". Jeg går ut fra at man da prøver seg frem, observerer hva som fungerer og ikke, og utvikler en form for "strategi" for fremtiden ut fra det (si fra hvis jeg tar feil). Det er det puaene og dating miljøet har gjort. Tror begynnelsen på det miljøet oppsto på slutten av 1980 årene (1988 elsn, husker ikke) Men tror du alt dette kan observeres og forklares? Dette blir en veldig... behavioristisk tilnærming, spør du meg, hvor man finner ut om noe fungerer, og ikke hvorfor. Jeg er ikke i tvil om at enkelte måter å oppføre seg på, enkelte ting man sier etc. generelt er smartere enn andre, men jeg er ikke så sikker på om det handler så mye om "regler" og "oppskrifter" som å utvikle generelle, sosiale ferdigheter. Kanskje, det er vanskelig tema da :gjeiper: Og, ja det kan observeres og forklares, men man finner jo ingen strategi som funker 100% Man kommer jo med teorier/forklaringer på hvorfor noe ikke fungerer, men om de teoriene/forklaringene er riktige er vanskelig å si. Det er som du sier, man ser at noe funker bedre enn en annen strategi. Så kan det hende det ikke funker i en gitt situasjon, så prøver man å forklare hvorfor. Et eksempel på noe som ikke ga mening for meg og noe som brøt en regel, var når noen av venninnene mine ble sammen med metroseksuelle menn. Det gikk i mot dette med at damer vil ha en "mann". Mye av det handler om sosiale ferdigheter og sosial intuisjon, men det er den regler man burde vite, og som er vanskelig å observere , å finne ut av selv. Jeg har jo aldri holdt på med dette aktivt(mer som en hobby, og noe jeg synes er veldig interessant. Så har jeg en del fag på universitetet som har med dette å gjøre), men de som har, har jo brukt store deler av livet sitt på å gå ut hver dag å sjekke damer. Finne ut hva som funker og prøve å forstå hvorfor det funker og hva som ikke funker. Alt bunner i emperi. Endret 21. juni 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #36 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Fin liten historie, men jeg ser noen umiddelbare problemer. Vampen: "Hei, jeg må bare si at jeg synes du er veldig vakker " Sjansen for at jeg hadde sagt dette, med eller uten penis, er mindre enn sjansen for at en lyserosa ku med grønne prikker skal komme flyvende forbi vinduet og krasje i stueveggen min. Hvorfor sier du? For med eller uten penis, det er KLEINT! Det bærer preg av å være en replikk. Det du må forstå, er at menn ikke tenker på samme måte som dere kvinner. Når vi ikke vet hvordan man skal gå frem, sier man gjerne disse tingene, så blir man avist uten å forstå hvorfor :gjeiper: Hvordan skal menn vite at dere har en rader for å fatte opp replikker? Nå er det faktisk også sånn at noen av oss, til tross for at vi er damer, har både flørtet med og sjekket damer. Og felles for alle, menn og kvinner, er at man kommer langt med å kunne kommunisere. Det er det som gir meg allergi og pusteproblemer av dette fjaset.. PUA, ha game og fandens oldemor. Er det så vanskelig å snakke med noen at man må ha regler, rutiner og teori for å finne ut hvordan man skal kommunisere med dem.. så fuck it. Det er ofte sånn at det enkle er det beste. Denne krampeaktige tilnærmingen til det hele er bare avtennende. Med mindre, kanskje, man er like usikker selv. Generell sosial intelligens, evnen til å holde en semiinteressant samtale og en grei utstråling. Win. Overtenking. Kleint. Det er ganske annerledes for en dame, å sjekke en dame, slik at det er sagt. Du slipper å måtte komme igjennom, "Han er bare ute etter å pule meg", for eksempel. Det enkle er ofte det beste sier du, men alikavel vil du afeie en enkel "replikk" som, jeg synes du er vakker. Ser du ikke at dette ikke er enkelt for en mann som ikke har peiling på hvordan dere tenker :gjeiper: For å forstå noe, så man først tenke. Når man kan det tenker jo man ikke over det, det bare skjer. Endret 21. juni 2012 av .-L-. 1
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #37 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Om en jente er veldig sjenert, så er det din oppgave å gjøre samtalen enkel for henne (forutsatt at du faktisk er interessert). Svaret hun gir deg gir ikke helt mening. Er du sikker på at hun ikke kan ha hørt feil? Dere var vel inne på en nattklubb? Jeg er helt enig i at det er min oppgave å få hun til vise personligheten sin, men som du sier, man gidder jo ikke å gjøre det når man mister interessen (Ikke er interessert). Jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått både kyss, nr og alt det der, men det gir meg ingenting når jeg ikke liker jenten. En del jenter åpner jo seg når de har blitt mer komfortable Endret 21. juni 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #38 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Det er der en del yngre mennesker bommer veldig. Jeg har en verktøykasse under senga, jeg har akkurat pusset opp. Det kan det bli en samtale ut av. Jeg liker kokos-twist, jeg har vært i Afrika, det kan det bli en samtale ut av. Det kan i grunnen bli en samtale ut av det meste, utenom "hva driver du med da". Det sier veldig lite og er dødskjedelig, syns jeg. Jeg driter no i om det er kjedelig, jeg vil fremdeles finne ut hva du gjør på til vanlig :gjeiper: Hadde ikke spurt om det hvis jeg ville holde en underholdene samtale. Hehe, finnes kanskje en mer kreativ måte å finne ut av det på da :gjeiper: Kjører du traktor til vanlig? Uansett, jeg er helt enig i at slike spørsmål burde man holde seg langt unna, når man først går bort til noen og skal starte en samtale. Dog, jeg har ikke blitt kastet vekk/avst fordi jeg stiller spørsmål for å bli bedre kjent med jenten, enda. Endret 21. juni 2012 av .-L-. 1
Gjest Janus Skrevet 21. juni 2012 #39 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er helt enig i at det er min oppgave å få hun til vise personligheten sin, men som du sier, man gidder jo ikke å gjøre det når man mister interessen (Ikke er interessert). Jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått både kyss, nr og alt det der, men det gir meg ingenting når jeg ikke liker jenten. Jeg mener ikke at det er din oppgave å få hun til å vise personligheten sin, men enkelte kvinner er mer sjenerte enn andre og trenger litt hjelp for å åpne seg opp. Mistet du interessen kun for det ene svaret? Og laget du denne tråden for å fortelle at du har møtt en jente du ikke hadde kjemi med? Skjer meg rimelig ofte, uten at jeg tenker så mye mer over det.
Gjest .-L-. Skrevet 21. juni 2012 #40 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Mistet du interessen kun for det ene svaret? Og laget du denne tråden for å fortelle at du har møtt en jente du ikke hadde kjemi med? Skjer meg rimelig ofte, uten at jeg tenker så mye mer over det. Nei, jeg mistet interessen fordi hun ikke kunne snakke for seg. Det begynnte med at hun ikke klarte å svare :gjeiper: Jeg stakk jo ikke fra hun med engang. Jeg startet tråden fordi dette er noe jeg bare opplever med yngre jenter, har enda ikke opplevd det med damer som er eldre enn meg. Er det en sammenheng, eller bare helt tilfeldig? Vet ikke :gjeiper: Så synes jeg det illustrer at menn faktisk er opptatt av andre ting enn bare utseende når det kommer til å like en jente, også på byn Endret 21. juni 2012 av .-L-.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå