Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Giacomo_P: hva er din favoritt-kirketoneart? Henvis gjerne til reportoaret.

Frygisk.

Jeg er begeistret for effekten av det lille sekundskridtet i slutninger, og det skaber interessante melodiske strukturer.

Jeg er ikke så skrekkelig begeistret for renaissance- og barokkmusikk (men synes den modale perioden er harmonisk spennende, og langt rikere end høybarokken), men kan nevne at Puccini gjør mesterlig bruk av frygisk neomodalitet i Tosca, og at Klezmertradisjonen også har spennende bruk av den.

Erymax: Er du glad i å sage ned trær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tenkte på fra 2012. Konservativ på musikkfronten?

Spilte dessverre ikke Zelda før Ocarina, men Turtels er jeg helt med på! Ordentlig morsomt. Fikk lyst til å hente nintendoen min jeg nå

Mammamora: Hva gjør du om du har en hel dag for deg selv?

Norah: Neste konsert du skal på? Og hvilket band er du mest glad for å ha sett live?

Da liker jeg å starte dagen godt uthvilt, gjerne i 9 tiden (mamma tilværelsen har gjort at jeg har gått fra å være B menneske til A menneske, så normalt står jeg opp i 6 tiden), så hadde jeg tatt en passe lang joggetur, spise en god frokost med masse frukt, så kunne jeg tenkt meg å tatt et laaaaagnt avslappendes bad og laget et hjemmespa opplegg for meg selv. Etter det hadde jeg dollet meg opp og tatt meg en øvingsøkt på instrumentet og gjerne møtt noen venner senere. Eller så hadde jeg bare lest en bok om et eller annet emne som interesserer meg.

NYX: Hva er ditt favorittsitat?

Skrevet

Bandit: Har du og sønnen din en yndlingsbeskjeftigelse utendørs?

Det går for det meste i fotball. Da kan vi herje rundt en evighet. Utenom det er det faktisk utrolig koselig å gå tur med ham, for da skravler han som en foss. Får vite masse ting jeg aldri hadde fått vite ellers. Så jeg kan ta med meg kameraet, også tar vi bilder, mens vi skravler ivei. :ler:

Bandit: Morsomste tråden du har lest på KG?

Jeg kommer ikke på noen konkret, men jeg ser for meg at det må være en tråd med Vampen i fri dressur. :)

Drue: Hvilken bruker her inne får deg til å le mest?

Skrevet

Mammamora90: Nevn 5 viktigste saker for deg. Enten politisk/samfinnsmessig/humanitært/relatert til hva som helst i universet.

1. Kjempe for menneskerettighetene i land det desverre er et fremmedord.

2. Finne en løsning på boligkrisen raskt som også fungerer på et langsiktig perspektiv. I de store byene er det boligmangel, og når det i 2011 bare ble ferdigbygget litt over 500 boliger i stavanger f.eks går det alt for tregt. I tillegg til at det går tregt så tror jeg ikke det har blitt lagt så stor vekt på å finne langsiktige løsninger på problemet. Når det gang på gang bare blir bygget nye boligfelt med rekkehus, så tar det veldig stor plass som Stavanger egentlig ikke har overskudd av. Jeg syns at man heller kunne begynt å tenke på å bygge HØYT og tilrettelagt for det på en bedre måte. Enkelte plasser det er boligfelt syns jeg egentlig personlig man bare kunne sannert og bygget høyblokker isteden, på et eller annet tidspunkt tror jeg den løsningen kommer til å bli uungåelig uansett og om man begynner nå, kan man kanskje spare en del matjord en stund fremover i tid isteden for å bygge ut boligfelt med rekkehus der det er matjord, når man kunne fått plass til like mange boliger hvis man hadde bygget i høyden, men da brukt mindre arealet. Studentboliger er også viktig. Jeg har selvfølgelig maange andre tanker rundt boligproblematikken, så kunne sikkert skrevet side opp og side ned om det, og har laaaangt fra argumentert ferdig, men det får jeg gjøre en annen gang :P

3. Redusere lønnsforskjellene mellom de høyeste og de minste lønningene. Utdanning og innsats skal fortsatt telle positivt på lønningsnivået, men vil ha minst mulig forskjell på lønningene på stillinger som krever lik utdanningslengde/nivå.

4. Fokusere på å få ned arbeidsledigheten, spesielt med tanke på å sette i gang bedre tiltak for å få langtidsarbeidsledige eller personer som har vært lenge ute av arbeidsmarkedet tilbake i jobb.

5. Bedre skole og utdanning:

- Flere lærere, mindre klasser for å kunne gi elevene bedre oppfølging. Mer tid på realfagene samt at enkelte av de "kosefagene" (sløyd, kunst og håndtverk ol) heller kan bli valgfag på ungdomsskolen, slik at elevene kan få et avbrekk med et av de fagene de velger selv som de liker best isteden for å kanskje få nok et fag de syns er et ork.

- Flere studentboliger, legge mer til rette for at studenter kan fokusere 100% på studiene og ikke måtte være avhengig av å ha en jobb ved siden av for å få økonomien til å gå rundt.

NerdMedSverd: Samler du på sverd? :D

Skrevet

Erymax: Er du glad i å sage ned trær?

Nei, ihvertfall ikke med håndsag

NozMonster:Kunne du tenkt deg bikini med sjiraff mønster?

Skrevet

Wednesday: Angrer du en gang i blant på at dere er så åpne om 'kjærleiken', at alle vi andre på KG føler at vi har rett på å vite hver minste lille ting? :sjenert:

Haha nei egentlig ikke, for vi forteller jo bare det som passer oss :) noe er jo bare for oss såklart :nigo:

EryMax: Hvis du måtte velge; 100 000 eller en drømmedag med favoritt hockey-laget ditt ?

Bandit: Har du noen gang fått fartsbot ?

Giacomo_P: Hva er ditt favorittsted i Norge ?

Swarovski: Har du en farge som går igjen hjemme hos deg (i interiør, farge på vegger osv) ?

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

NozMonster:Kunne du tenkt deg bikini med sjiraff mønster?

ja, så absolutt ! egentlig så er jeg ikke så glad i sjiraffmønster, fordi det som oftest bare ligner på leopardmønster, eller faktisk i blant også på et skillpaddeskall!

men jeg må innrømme at jeg ser for meg en skikkelig fin sjiraffmønstra bikini som jeg vil ha nå altså!

Ery: har du kommet over en sjiraffmønstret bikini i butikken eller på nett?? :nigo:

(eller ga du meg bare falske forhåpninger? :P )

(nevermind! det kryr jo på e-bay! :bolledeig: - takk for tipset ery!)

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Drue: Hvilken bruker her inne får deg til å le mest?

Tror faktisk det må bli kråkefjas.

Pingting: hva er din favorittgrønnsak?

Skrevet

Godt spørsmål!

Google wonderwoman :)

Tror dessverre ikke tegningen er å finne i stor oppløsning :|

Yme: Hva skal du med bildet?

Jeg har prøvd! Finner ikkeno :cry:

Tenkte jeg skulle lage meg et kult bakgrunnsbilde av det, men det får jeg aldri gjort nå... Livet er så hardt! høhøh

Yme: Hvor gammel er du?

Jeg er 27,5. Det er den beste alderen jeg noen gang har opplevd.

CadillacJack: Hvis du plutselig oppdaget at du egentlig var en kvinne som var født i en mannekropp, hadde du (med dagens teknologiske begrensninger) valgt å gjennom gå et totalt kjønnsskifte? Hvorfor, hvorfor ikke?

• Liker 1
Skrevet

Bandit: Har du noen gang fått fartsbot ?

Ja. jeg var litt hard på gassen i mine yngre dager. På flere måter... :ler:

Noz: Yndlingslek da du var liten?

Skrevet

CadillacJack, kom du deg trygt hjem igår? :nigo:

Nei, ikke vært hjemme enda. Er på jobb på Clarion Flesland nå.

Gia: det meste du har forsovet deg?

Skrevet

Maya76: hender det at du fantaserer om andre menn enn typen?

norah: hva synes du om straigth-edge're?

CadillacJack: Hvilken sang er ditt glansnummer på nashespil? Du har din egen stemme, akustisk gitar, og "korister" til rådighet.

Skrevet

Gia: det meste du har forsovet deg?

Det skjer yderst sjelden, og aldrig mer end kanskje en halv time. Men det skal sies at jeg har forsovet meg til nattevakt en gang for mange år siden. Det er pinlig.

Wednesday: Liker du østers?

Skrevet

Maya76: hender det at du fantaserer om andre menn enn typen?

norah: hva synes du om straigth-edge're?

CadillacJack: Hvilken sang er ditt glansnummer på nashespil? Du har din egen stemme, akustisk gitar, og "korister" til rådighet.

Spørs hva man legger i fantaserer.......jeg finner enkelte menn fasinerende og synes de er kjekke, uten at jeg tenker på å være utro eller forlate mannen min. Og jeg er ganske sikker på at mannen min ser andre damer som han synes er dundrende heite:-)

(og Gerad Butler..........han er bare.....ja.....)

Drue;

Samme spm tilbake til deg!

Gia_P;

Hvordan går det med nattevakten? Synes du det er vanskelig å snu døgnet når du har jobbet natt??

• Liker 1
Skrevet

Gia_P;

Hvordan går det med nattevakten? Synes du det er vanskelig å snu døgnet når du har jobbet natt??

Det går fint, men det er noen unødvendige ting som skjer her.

Jeg har ingen døgnrytme, så det er ingen problemstilling egentlig. Jeg har i hvert fald aldrig tenkt på det som et problem.

Daybreak: Hvor vilde du ha flyttet, hvis du måtte bo et andet sted i landet?

Skrevet

Spørs hva man legger i fantaserer.......jeg finner enkelte menn fasinerende og synes de er kjekke, uten at jeg tenker på å være utro eller forlate mannen min. Og jeg er ganske sikker på at mannen min ser andre damer som han synes er dundrende heite:-)

(og Gerad Butler..........han er bare.....ja.....)

Drue;

Samme spm tilbake til deg!

Gia_P;

Det handler ikke om å drømme om å forlate kjæresten til fordel for en annen. Det handler bare om uskyldig fantasi, og det klarte du på en måte å unngå å svare på, så jeg forventer et nytt svar! :smilorange: Og svaret mitt er ja.

norah: beste indiske i Oslo?

Skrevet

Det handler ikke om å drømme om å forlate kjæresten til fordel for en annen. Det handler bare om uskyldig fantasi, og det klarte du på en måte å unngå å svare på, så jeg forventer et nytt svar! :smilorange: Og svaret mitt er ja.

norah: beste indiske i Oslo?

Okai da, så ja:-) Jeg trodde jeg var lur og klarte å vri meg unna spørsmålet;-)

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Hva med deg?

Holder på med Brødrene Karamazov og Amtmandens Døtre nå, sistnevnte er pensum. Virker småkjip hittil

Nerdmedsverd: Er avataren av deg?

Nei

NerdMedSverd: Samler du på sverd? :D

Aldri hatt noen interesse for sverd, men har en ordentlig fin kjøkkenkniv

Mortem: Hvilken musikksjanger hører du mest på?

Gjest badeand1
Skrevet

Holder på med Brødrene Karamazov og Amtmandens Døtre nå, sistnevnte er pensum. Virker småkjip hittil

Nei

Aldri hatt noen interesse for sverd, men har en ordentlig fin kjøkkenkniv

Mortem: Hvilken musikksjanger hører du mest på?

Hører ikke så mye på musikk, jeg.. men det går i litt forskjellig. Tre-fire sanger fra forskjellige band osv. Men skal jeg si en sjanger så må det bli metal. :)

norah, hvor mange dyr har du hatt opp gjennom åra? Og hvilke raser var det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...