Gjest Eurodice Skrevet 23. august 2012 #5221 Skrevet 23. august 2012 Hahaha! Den siste der må forklares! Drue er mester for følgende setning: "Liker du tilfeldigvis menn med skjegg som bruker truse?" 1
Gjest lillesiren Skrevet 23. august 2012 #5222 Skrevet 23. august 2012 (endret) lillesiren: Oppfatter du meg som en guttejente ? Ikke utover de tingene du selv har beskrevet i denne tråden:) Jeg har ikke sett bilde av deg, så utseendet ditt er det ikke basert på lillesiren: Er "avataren" din, deg? Det stemmer:) lillesiren: Har du vært ulykkelig forelsket? Hehe, tja litt kanskje? Hadde en som det var av og på med i 1,5 år, som så skulle flytte til USA, da satt det èn stk litt mindre lykkelig jente igjen her i Norge;) Drue: Hva gir deg en fantastisk start på dagen:)? Cad.Jack: Hvor danser man swing i Bergen? Endret 23. august 2012 av lillesiren
Solsenga Skrevet 23. august 2012 #5223 Skrevet 23. august 2012 (endret) Drue er mester for følgende setning: "Liker du tilfeldigvis menn med skjegg som bruker truse?" Hehe, trodde faktisk ikke at de lagde truser til menn lenger. Du handler vel ikke i barneavdelingen, Drue? Endret 23. august 2012 av Solsenga
Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2012 #5224 Skrevet 23. august 2012 Raindrops: Lest noen bra bøker i det siste? Siste jeg leste var vel The Psychopath Test av Jon Ronson. Artig bok som jeg gjerne anbefaler videre. Hva med deg?
Gjest Eurodice Skrevet 23. august 2012 #5225 Skrevet 23. august 2012 Hehe, trodde faktisk ikke at de lagde truser til menn lenger. Du handler vel ikke i barneavdelingen, Drue? Du tok ikke poenget, "skjegg som bruker truse" . 1
Solsenga Skrevet 23. august 2012 #5226 Skrevet 23. august 2012 Hah, ok Noz: Her har du beviset ditt på at jeg ER ny! Dere har endel spøker jeg ikke skjønner mye av
Gjest Drue Skrevet 23. august 2012 #5227 Skrevet 23. august 2012 Drue er mester for følgende setning: "Liker du tilfeldigvis menn med skjegg som bruker truse?" Hehe, den er jeg ganske fornøyd med, faktisk Drue: Hva gir deg en fantastisk start på dagen:)? Frokostshaken min, som består av peanøttsmør, banan, havregryn og h-melk (mikses med stavmikser). 800 kcal. Hehe, trodde faktisk ikke at de lagde truser til menn lenger. Du handler vel ikke i barneavdelingen, Drue? Jo, det gjør de vel. Alle undertøysprodusenter med respekt for seg sjøl produserer truser Raindrops: hva synes du om menn som trener i tights?
Gjest norah Skrevet 23. august 2012 #5228 Skrevet 23. august 2012 Heiamat, Trine, Kjøkkentjeneste, Mat på bordet, Hobbykokken, osv. Heving og fullkornsdeig er to ord som ikke går sammen. Hvilken oppskrift følger du? Og hva slags fullkorn er det snakk om? Husk at du trenger dannelse av gluten for at deigen skal heve, og dette får du ikke i en tilfredstillende mengde fra annet enn hvetemel. En sterk og elastisk deig holder på lufta. Hvis deigen din har små hull på toppen etter at den har "heva", så må du vite at lufta har gått ut av den fordi det ikke er nok hold i deigen. Jeg antar du med Trine mener "Trines matblogg" - hvis oppskrift jeg fulgte til punkt og prikke - og når Trine lager det, med AKKURAT samme gryte i tillegg ser det sånn ut: http://trinesmatblog...t-fullkornbrod/ Når jeg lagde det ble det seende ut sånn - og ja, det er ei litt tjukk flat pannekake av et brød oppi der. Fortell meg hva jeg gjorde galt, og om jeg har sykt dårlig husmorkarma?
skruf Skrevet 23. august 2012 #5229 Skrevet 23. august 2012 Jeg antar du med Trine mener "Trines matblogg" - hvis oppskrift jeg fulgte til punkt og prikke - og når Trine lager det, med AKKURAT samme gryte i tillegg ser det sånn ut: http://trinesmatblog...t-fullkornbrod/ Når jeg lagde det ble det seende ut sånn - og ja, det er ei litt tjukk flat pannekake av et brød oppi der. Fortell meg hva jeg gjorde galt, og om jeg har sykt dårlig husmorkarma? Jeg ville ha byttet ut tørrgjæren med fersk gjær! Tidligere så prøvde jeg å bake med tørrgjær, men måtte jekke de flate brødene ut av brødformene med en stekespade......og rundstykkene kunne blitt brukt som dødelige kuler........ Så møtte jeg ei gammel dame på avd jeg jobbet på, som tidligere hadde vært husmorskolelærer, og hun forbannet tørrgjær. Etter at jeg begynte med fersk gjær så slår aldri brødbaksten feil! (og hvis du skal bruke tørrgjær så kan du prøve å la væsken holde 40g) (fullstendig OT, jeg vet..)
Gjest Drue Skrevet 23. august 2012 #5230 Skrevet 23. august 2012 Jeg antar du med Trine mener "Trines matblogg" - hvis oppskrift jeg fulgte til punkt og prikke - og når Trine lager det, med AKKURAT samme gryte i tillegg ser det sånn ut: http://trinesmatblog...t-fullkornbrod/ Når jeg lagde det ble det seende ut sånn - og ja, det er ei litt tjukk flat pannekake av et brød oppi der. Fortell meg hva jeg gjorde galt, og om jeg har sykt dårlig husmorkarma? Ja, altså, det er så mangt som kan ha godt galt. Men ja, du har litt å gå på når det kommer det brødet du legger ut bildet av. Jeg tror jeg bruker det her som en unnskyldning til å sende deg PM. Jeg ville ha byttet ut tørrgjæren med fersk gjær! Tidligere så prøvde jeg å bake med tørrgjær, men måtte jekke de flate brødene ut av brødformene med en stekespade......og rundstykkene kunne blitt brukt som dødelige kuler........ Så møtte jeg ei gammel dame på avd jeg jobbet på, som tidligere hadde vært husmorskolelærer, og hun forbannet tørrgjær. Etter at jeg begynte med fersk gjær så slår aldri brødbaksten feil! (og hvis du skal bruke tørrgjær så kan du prøve å la væsken holde 40g) (fullstendig OT, jeg vet..) Jeg tipper du bare har utvikla andre aspekter ved bakinga, for tørrgjær vs. fersk gjær utgjør minimale forskjeller for hjemmebakere. Arabella: kan du stå med strake knær og plante håndflata i bakken?
cornflake_girl Skrevet 23. august 2012 #5231 Skrevet 23. august 2012 Norah: har du noen gang fulgt med på en realityserie? Cornflake_girl: hvordan endte det da du sjekket opp Moxnes? Og hvor gammel er du, sånn omtrent? Drue: kan du danse? Hva danser du ev til? For å være helt ærlig så husker jeg ikke eksakt hvordan den kvelden endte, men jeg dro ihvertfall hjem (alene) og sov + kastet opp typ fem ganger neste dag (og bittelitt fylleangst kan du si). Nå har jeg imidlertid en liten crush på Rotevatn etter fantastisk "omvendt" debatt på U1 (Rotevatn skulle representere AUF). Jaja. Jeg er et kvart århunder gammel! :D Arabella: Retter du på folk om de sier "shylling" eller "shino"?
Gjest Eurodice Skrevet 23. august 2012 #5232 Skrevet 23. august 2012 Ja, altså, det er så mangt som kan ha godt galt. Men ja, du har litt å gå på når det kommer det brødet du legger ut bildet av. Jeg tror jeg bruker det her som en unnskyldning til å sende deg PM. Jeg tipper du bare har utvikla andre aspekter ved bakinga, for tørrgjær vs. fersk gjær utgjør minimale forskjeller for hjemmebakere. Arabella: kan du stå med strake knær og plante håndflata i bakken? Nesten pinlig dette her . Jeg som trodde jeg var så myk og smidig, og så rekker jeg ned på gulvet med bare fingrene, altså halve hånden. Dette har gått som en lek før. Jeg må ta meg sammen og begynne med forskjellig slags trening. Bandit: Har du og sønnen din en yndlingsbeskjeftigelse utendørs?
Gjest Eurodice Skrevet 23. august 2012 #5233 Skrevet 23. august 2012 For å være helt ærlig så husker jeg ikke eksakt hvordan den kvelden endte, men jeg dro ihvertfall hjem (alene) og sov + kastet opp typ fem ganger neste dag (og bittelitt fylleangst kan du si). Nå har jeg imidlertid en liten crush på Rotevatn etter fantastisk "omvendt" debatt på U1 (Rotevatn skulle representere AUF). Jaja. Jeg er et kvart århunder gammel! :D Arabella: Retter du på folk om de sier "shylling" eller "shino"? Det gjør jeg, men selvfølgelig bare med kjente, og ser an folk og situasjoner . Skreppamedleppa: Hender det at du er sleivkjeftet?
Gjest norah Skrevet 23. august 2012 #5234 Skrevet 23. august 2012 Jeg ville ha byttet ut tørrgjæren med fersk gjær! Tidligere så prøvde jeg å bake med tørrgjær, men måtte jekke de flate brødene ut av brødformene med en stekespade......og rundstykkene kunne blitt brukt som dødelige kuler........ Så møtte jeg ei gammel dame på avd jeg jobbet på, som tidligere hadde vært husmorskolelærer, og hun forbannet tørrgjær. Etter at jeg begynte med fersk gjær så slår aldri brødbaksten feil! (og hvis du skal bruke tørrgjær så kan du prøve å la væsken holde 40g) (fullstendig OT, jeg vet..) Ja, altså, det er så mangt som kan ha godt galt. Men ja, du har litt å gå på når det kommer det brødet du legger ut bildet av. Jeg tror jeg bruker det her som en unnskyldning til å sende deg PM. Takker! Asså, jeg er egentlig litt god på å bake - men akkurat nå kan eltefritt brød dra til helvete sånn med tanke på at jeg har gledet meg siden igår kveld når jeg lagde den jævla deigen. Excuse my language Swarowski: har du noen slags utdannelse(yrkesrettet ifbm vgs eller annen høyere utdanning), og hva er i så fall det? Sebastien: Er du glad i interpellasjoner?
Gjest norah Skrevet 23. august 2012 #5235 Skrevet 23. august 2012 For å være helt ærlig så husker jeg ikke eksakt hvordan den kvelden endte, men jeg dro ihvertfall hjem (alene) og sov + kastet opp typ fem ganger neste dag (og bittelitt fylleangst kan du si). Nå har jeg imidlertid en liten crush på Rotevatn etter fantastisk "omvendt" debatt på U1 (Rotevatn skulle representere AUF). Jaja. Jeg er et kvart århunder gammel! :D Arabella: Retter du på folk om de sier "shylling" eller "shino"? SERIØST? Rotevatn? Hvorfor i alle dager har du det? Hva sier du når jeg sier at jeg har spist frokost med Rotevatn? Baddabling: Fant ikke spørsmålet ditt, men nei - jeg har ikke fulgt med på realityserier. Huff. Har du?
cornflake_girl Skrevet 23. august 2012 #5236 Skrevet 23. august 2012 (endret) SERIØST? Rotevatn? Hvorfor i alle dager har du det? Hva sier du når jeg sier at jeg har spist frokost med Rotevatn? Baddabling: Fant ikke spørsmålet ditt, men nei - jeg har ikke fulgt med på realityserier. Huff. Har du? Fordi han snakket så pent om at alle skulle være glad i hverandre og forsvarte regjeringens politikk Han hørtes særdeles overbevisende ut som radikal AUFer, tro meg. Pluss den dialekten, da... OG, han er ikke akkurat stygg, selv om han prøver litt for hardt å få den der hipster-looken Spist frokost med Rotevatn? Hvordan i alle dager kom det i stand...? norah: Er venstrepolitikere turn off? Badablingbling: Vil du bli med på dæit? Endret 23. august 2012 av cornflake_girl
skreppamedleppa Skrevet 24. august 2012 #5237 Skrevet 24. august 2012 Det spørs på mange faktorer. Er jeg alene, eller med familie/venner? Bra eller dårlig vær? Jeg trenger litt mer alenetid enn de fleste, så jeg trives veldig godt en søndag med bare meg selv, en bok, et puslespill, en pc og et smykkeprosjekt. Hogwash: Er du like irritert på den dirrende musen som det jeg er? EryMax: Den beste nattmaten er? Skreppamedleppa: Hvor mange leppestifter eier du? Etter et nøye dypdykk i sminkepungen fant jeg 5 leppestifter som jeg er i besittelse av for øyenblikket. Det gjør jeg, men selvfølgelig bare med kjente, og ser an folk og situasjoner . Skreppamedleppa: Hender det at du er sleivkjeftet? Hee hee ja om det gjør. Jeg kan fort bli litt flåsete, et hint av løsmunnet, og to dråper fleipete i riktig selskap. Det er som regel aldri noe vont ment, og jeg pleier å se mitt publikum an men det er ikke til å komme fra at jeg kan være litt uvøren, og sleivkjefta ja Drue hvilken film tittel ville best beskrive deg? Bud hvilken vei skal toalettrullen henge?
Gjest Swarovski Skrevet 24. august 2012 #5238 Skrevet 24. august 2012 Swarowski: har du noen slags utdannelse(yrkesrettet ifbm vgs eller annen høyere utdanning), og hva er i så fall det? I min ungdom ble jeg ingeniør, og i min alderdom tok jeg utdannelse innen "helsefaget". Drue: Hvor mange truser har du, og har du i det hele tatt noen boxere? Wednesday: Angrer du en gang i blant på at dere er så åpne om 'kjærleiken', at alle vi andre på KG føler at vi har rett på å vite hver minste lille ting? Nerdmedsverd: Er avataren av deg?
Gjest EryMax Skrevet 24. august 2012 #5239 Skrevet 24. august 2012 Jeg ville ha byttet ut tørrgjæren med fersk gjær! Tidligere så prøvde jeg å bake med tørrgjær, men måtte jekke de flate brødene ut av brødformene med en stekespade......og rundstykkene kunne blitt brukt som dødelige kuler........ Så møtte jeg ei gammel dame på avd jeg jobbet på, som tidligere hadde vært husmorskolelærer, og hun forbannet tørrgjær. Etter at jeg begynte med fersk gjær så slår aldri brødbaksten feil! (og hvis du skal bruke tørrgjær så kan du prøve å la væsken holde 40g) (fullstendig OT, jeg vet..) Farmor sier at når man baker gjærbakst med tørrgjær å oppskrifta sier 1 pakke, så ha 2 for da blir de ekstra luftig og god
Gjest Drue Skrevet 24. august 2012 #5240 Skrevet 24. august 2012 Giacomo_P: hva er din favoritt-kirketoneart? Henvis gjerne til reportoaret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå