Gå til innhold

Stine's dagbok!


stine889

Anbefalte innlegg

Takk :biggrin: Vokser som bare det nå..

Bare vent, det går så FORT! Og sparkene ja :rodmer: Er bedre følelse skal man lete lenge etter altså. Nå er det faktisk rundt 11 uker siden jeg kjente det første gang :sjokkert: Syntes ikke det er lenge siden jeg leste dagboken din og du bare var 7-8 uker, nå er du nesten 21 :hoppendeglad:

Nå har jeg bestilt time til 3d. Mandag 21, og det er bare 6 dager til :bond: klarer ikke vente!!

Ja, i morgen er jeg 21 fullgåtte uker og starter på nedtellingen mot 22 fullgåtte. Tiden flyr gitt. Og du er jo 26!!! Om barnet blir født nå så vil det etter all sannsynlighet overleve. Sprøtt hva? :) Du må legge ut bilder fra 3D UL (om du selv vil, selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, i morgen er jeg 21 fullgåtte uker og starter på nedtellingen mot 22 fullgåtte. Tiden flyr gitt. Og du er jo 26!!! Om barnet blir født nå så vil det etter all sannsynlighet overleve. Sprøtt hva? :) Du må legge ut bilder fra 3D UL (om du selv vil, selvsagt).

Hurra for 21 uker :hug: ja det går veldig fort nå altså.. tror det går litt ekstra fort fordi vi er på leilighetsjakt, og vil ha alt i orden til hun kommer. Ja det er sprøtt!! Så et bilde her en dag av en som var født i uke 28, og det er jo en ordentlig baby :sjokkert: bare bitteliten selvfølgelig.. men hun må bare holde seg inni der :)

Ja bildene kan jeg nok helt sikkert dele. Gleder meg SÅ mye :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvor så du det bildet? Nå ble jeg nysgjerrig :)

I den boken som man får hos lege/jordmor! Var vell på sidene rundt uke 26/27 tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 27 uker, og vi skal på 3D ultralyd :hoppendeglad: Gleder meg SÅÅ masse til å se lille skatten vår :hjerte: Håper hun ligger fint så vi får gode bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempe morsomt med 3D bilder, du har absolutt noe å glede deg til! :danse:

Ja jeg gleder meg masse :bolledeig:

Veide meg nettopp, og jeg har gått opp 10 kilo til nå :sjokkert: og jeg har 13 uker igjen! Hvordan skal dette gå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka har ikke jeg fått :-/ Har fått en sånn Til mor/til far-bok, med nyttig informasjon og ukesoppdateringer, samt en ammehjelpbok, intet annet. Hva heter den boka du hadde fått?

Så heldig du er! Kos deg/dere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boka har ikke jeg fått :-/ Har fått en sånn Til mor/til far-bok, med nyttig informasjon og ukesoppdateringer, samt en ammehjelpbok, intet annet. Hva heter den boka du hadde fått?

Så heldig du er! Kos deg/dere i dag :)

Jo det er den som du mener tror jeg? Heter svangerskapsboken 2011/2012. Og bildet er på side 107 :)

Takk for det. Vi koste oss masse med å se skjønne nurket på skjermen :)

Har ikke fått noen bøker, jeg :klo:

Håper dere fikk noen fine bilder!

Har du ikke fått svangerskapsboken av lege eller jordmor? Den lille? :) Er veldig kjekk å ha med masse info, så den må du spørre etter.

Vi fikk desverre ikke så bra bilder. Lille knøttet lå med begge hendene, en fot, og navlestrengen foran fjeset hele tiden :fnise: Det var visst veldig vanlig når de lå i seteleie, for da er det mye trangere. Men vi får ny gratis time for å få bedre bilder :biggrin: Det ble jeg veldig overrasket over altså.. Bra service :)

Skal ta å legge ut noen av bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kuttet.jpgkuttet3.jpg

Fikk en dvd med ca 20 bilder og filmer. Syntes ikke selv at de var kjempe dårlige, men hun mente vi skulle få bedre, så da ble det ny time gratis :) Klarer ikke slutte å se på bildene :rodmer: er forelsket allerede!!

Veldig morsomt å se at nesen og munnen er helt make til meg. Meg, mamma og min ene bror har helt make, så det var morsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, herregud så nydelig hun er :hjerte:

Fant bildet i boken. Trodde du skrev side 26-27, ser at det nå stod uke 26-27, hehe. Ikke rart jeg ikke fant det :) Men, for en nusselig liten unge. Begynte å tenke på at min lille også ser ut som et menneske, bare veldig liten. Det er egentlig en rar tanke. Er jo ikke lenge siden han var en blåbær eller en peanøtt, hehe.

Forresten, 10 kilo opp er ikke særlig mye på din lille kropp. Jo mindre du er i utgangspunktet, jo mer legger man på seg. Jeg har en venninne som er like petit som deg og hun la på seg over 20 kilo. Tok ikke lang tid før alt var borte når hun satte i gang ammemaskinen :) Faktisk så har jeg en annen venninne som la på seg 17 kilo og 4 måneder etter fødsel har hun gått ned 20 kilo. Hun har en baby som er veldig glad i melk, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, herregud så nydelig hun er :hjerte:

Fant bildet i boken. Trodde du skrev side 26-27, ser at det nå stod uke 26-27, hehe. Ikke rart jeg ikke fant det :) Men, for en nusselig liten unge. Begynte å tenke på at min lille også ser ut som et menneske, bare veldig liten. Det er egentlig en rar tanke. Er jo ikke lenge siden han var en blåbær eller en peanøtt, hehe.

Forresten, 10 kilo opp er ikke særlig mye på din lille kropp. Jo mindre du er i utgangspunktet, jo mer legger man på seg. Jeg har en venninne som er like petit som deg og hun la på seg over 20 kilo. Tok ikke lang tid før alt var borte når hun satte i gang ammemaskinen :) Faktisk så har jeg en annen venninne som la på seg 17 kilo og 4 måneder etter fødsel har hun gått ned 20 kilo. Hun har en baby som er veldig glad i melk, hehe :)

Jaaa, ikke saant!? :biggrin: Er skikkelig stolt av å vise frem bildene.. bare TENK når hun kommer ut å jeg skal vise hun fram :hjerte: :hjerte:

Ja din er jo også en liten ordentlig baby :rodmer: og i ukene fremover så legger han jo på seg MASSE! Jeg har merket nå de siste ukene hvor mye magen har vokst.. og hun skal veie ca 2.5 kg til, jeg kommer til å sprekke :fnise:

Det er helt sant. Man bør jo gå opp mer når man veier lite. Og jeg som bare veide 52 kg før jeg ble gravid, så skulle det bare mangle. Håper egentlig ikke at de bare raser av igjen, for jeg har alltid hatt vasnkelig for å legge på meg. Har jo veldig lyst å amme, men ikke hvis jeg raser i vekt av det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa, ikke saant!? :biggrin: Er skikkelig stolt av å vise frem bildene.. bare TENK når hun kommer ut å jeg skal vise hun fram :hjerte: :hjerte:

Ja din er jo også en liten ordentlig baby :rodmer: og i ukene fremover så legger han jo på seg MASSE! Jeg har merket nå de siste ukene hvor mye magen har vokst.. og hun skal veie ca 2.5 kg til, jeg kommer til å sprekke :fnise:

Det er helt sant. Man bør jo gå opp mer når man veier lite. Og jeg som bare veide 52 kg før jeg ble gravid, så skulle det bare mangle. Håper egentlig ikke at de bare raser av igjen, for jeg har alltid hatt vasnkelig for å legge på meg. Har jo veldig lyst å amme, men ikke hvis jeg raser i vekt av det :(

Da er det bare en ting å gjøre: fortsette å spise slik du gjør nå, så legger du på deg et godt overskudd, så du har en del å tære på når du ammer. I tillegg bør du da være flink med å spise mer enn nok når du ammer, slik at du ikke raser ned. Godt tips er å spise fete, men sunne, matvarer (masse ulike nøtter f.eks). Er jo ikke alle som raser ned selvsagt, men om man gjør det så er det bare å få opp kaloriene i maten (heldiggrisen, hehe) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare en ting å gjøre: fortsette å spise slik du gjør nå, så legger du på deg et godt overskudd, så du har en del å tære på når du ammer. I tillegg bør du da være flink med å spise mer enn nok når du ammer, slik at du ikke raser ned. Godt tips er å spise fete, men sunne, matvarer (masse ulike nøtter f.eks). Er jo ikke alle som raser ned selvsagt, men om man gjør det så er det bare å få opp kaloriene i maten (heldiggrisen, hehe) :)

Gud så dårlig jeg er på å skrive her inne! Mange vil nok si at jeg er heldig som ikke legger på meg, men det er ikke bare bare altså.. Er glad for hvert kilo jeg legger på meg nå :-) håper jeg klarer å holde den litt oppe etter fødselen.. Får spise masse masse :-)

28 uker idag :-) skal på kontroll til jordmor i morgen.. Vanligvis ville jeg gledet meg masse, men syntes ikke hun er så veldig hyggelig. Å det ødelegger masse :-( sist gang jeg var der snakket hun nesten bare om alkohol og amming. Akkurat som at fordi jeg er ung så skal jeg drikke med en gang ungen er ute. Syntes ikke det var noe kjekt... Kanskje det blir bedre når jeg blir litt kjent med hun :) gleder meg hvertfall til å høre hjertet og måle magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre med jordmor i dag, hvis ikke hadde jeg vurdert å gått annenhver gang til lege/jordmor, så du slipper å se henne hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det blir bedre med jordmor i dag, hvis ikke hadde jeg vurdert å gått annenhver gang til lege/jordmor, så du slipper å se henne hver gang?

Det gikk faktisk bedre idag :) kanskje jeg bare må bli litt bedre kjent med hun?

Alt er fortsatt helt perfekt :) magen ligger midt på skjema, også blodtrykket. Hun lå også med hodet ned nå, så jeg håper hun trives den veien og blir værende der :biggrin: Da får vi gjerne sett mye mer på neste ultralyd.

Idag skal vi på visning, og jeg er sååå klar for å finne noe og ha alt klart til lille frøken kommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på visning! Det er veldig deilig å få seg leilighet, pakke, flytte og bli FERDIG! Men det er også tungt. Er så glad for at jeg endelig er ferdig og bare kan planlegge til lille kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på visning! Det er veldig deilig å få seg leilighet, pakke, flytte og bli FERDIG! Men det er også tungt. Er så glad for at jeg endelig er ferdig og bare kan planlegge til lille kommer.

Takk for det! Den ble desverre for dyr så vi hoppet av :( Håper vi finner noe snart. Skal på ny visning på mandag så vi krysser fingrene :) Heldigvis har vi ikke såå mye som skal flyttes, så håper det går greit. Vil også være flyttet og klar til hun kommer, det hadde vært fantastisk!! :biggrin:

Alt bra med deg Mira?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Den ble desverre for dyr så vi hoppet av :( Håper vi finner noe snart. Skal på ny visning på mandag så vi krysser fingrene :) Heldigvis har vi ikke såå mye som skal flyttes, så håper det går greit. Vil også være flyttet og klar til hun kommer, det hadde vært fantastisk!! :biggrin:

Alt bra med deg Mira?? :)

Alt bra med meg ja ;)

Det er mange leiligheter der ute, du finner nok en du liker som du har råd til :Nikke:

Så bra at dere ikke har så mye ting, vi hadde en del, så det gjorde saken verre. Men pass på at du får masse hjelp og ikke sliter deg selv ut :kose:

Synes det er så koselig at vi er nesten like langt på vei og at begge skal ha :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...