Gjest Janus Skrevet 14. juni 2012 #281 Del Skrevet 14. juni 2012 Hva om en mann blir begjært av kvinner på egen alder og eldre, men selv velger en yngre kvinne fordi han liker henne bedre? Er han fortsatt en taper da? Selv har jeg ingen preferanser i forhold til alder og hun kan gjerne være eldre enn meg, men jeg diskriminerer ikke på alder og innleder gjerne et forhold til en 18 år gammel jente om det hadde føles rett. På samme måte som jeg møter barnslige og umodne yngre jenter, så møter jeg også mange eldre kvinner som er lite oppegående og modne til tross for all sin "livserfaring". I så tilfelle er det mer potensiale i en ung 18-åring som tross alt kan skylde på alder for sin manglende utvikling. Forøvrig har jeg møtt mange lynskarpe yngre jenter som har overrasket meg hva modenhet og intelligens angår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 14. juni 2012 #282 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er de ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mange fordommer. Ok idag er det "bedre" at mannen er er eldre enn damene. Men før var det MYE bedre at kvinnene var eldre enn mannen, farmora mi og farfar var det 14år i mellom de fikk 9 barn. Farfar gikk bort for noen år siden og farmor tipper seg over på 80 snart. Mormor er snart 90 og Morfar er 78, morfar har værre helse enn mormor. De fikk 12 barn sammen. mine grandonkler og grandtanter er ofte mellom 7-10 års forskjell hvor enten damen eller mannen er eldst. Hvorfor ser dere ikke ned på det? HVA har forandret seg idag? Dere ser på de som ekle griser, HVORFOR? Vi vet at jenter "modner" kjappere enn gutter mentalt sett, hvorfor skal ikke de da få lov å date en som er 5-10+ år eldre enn seg selv uten at hele samfunnet skal se ned på dem? Så lenge den yngste i forholdet er under 16år så har ikke dere noe dere skulle ha sagt. Hvor hen skulle det pr i dag være bedre at mannen er eldre enn kvinnen, all den tid gutter og jenter kommer i puberteten mye godt samtidig, at tenåringsjenter er mye modnere enn guttene i hodet tror jeg ikke en skit på, men de er roligere, og det kan få folk til å tro jentene er modnere`? Du må skille mellom kultur og natur. For det er ikke noe sjakktrekk at mannen er mye eldre enn kvinnen, det samme gjelder det omvente. Folk bør være på samme alder, 3-7 år +/-. Det her pga de må være på samme sted i livet for at forholdet skal lykkes i det lange løp. Jeg tror rett og slett ikke at en uerfaren 18 åring bare er ute etter sex når hun blir ilag med en på 28/29 år. Hun ønsker kanskje mer stabilitet enn det hun får hos jevnaldrede. Unge gutter på 18-19 år er ofte mer opptatt å ta seg en god fest, skryte av hvor mange de har pult, råne rundt i den "superkule" bilen sin og elsker rypene på 14-16 år gamle..(jada jeg tok fram de værste, ikke alle gutter er slik da ) Men ikke alle jenter er ute etter ett trygt forhold, hvor de vet at de kan føle seg vel, bli tatt godt vare på, at kjæresten har fast jobb,leilighet,bil osv. Alt eies av kjæresten er ikke noe sjakktrekk, mang en kvinne har blitt økonomisk svarteper fordi de bare "flyttet inn" hos kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #283 Del Skrevet 14. juni 2012 Spørsmålet da blir jo om han gjør dette for å beholde et overtak i forholdet slik at han har bedre kontroll over hvordan og når ting skjer, eller om han vil utforske mere og bli mere erfaren - et slags "treningsforhold" som tenåringer har. Det er ikke for å få et overtak i forholdet eller utnytte noen eller forme noen. Jeg er ikke en av de som gjør sånt. Jeg vil heller ikke gå inn i et forhold med den innstillingen at det skal være et "treningsforhold", men når det er det første forholdet så må man jo regne med at det går dårlig. For å være realistisk. Da kan man i ettertid se på det som et "treningsforhold", men det er ikke slik jeg ser på det før forholdet eventuelt tar slutt. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 14. juni 2012 #284 Del Skrevet 14. juni 2012 Tenkte likesinnede ift behov og krav i et forhold, og hvor man er i livet. Modenhet også, faktisk.. Jeg liker mannfolk som er litt eldre enn meg ja, da jeg synes de blir mindre gutter. Og mannen min har flere forhold bak seg, og har alltid valgt damer som er på hans alder før. Så dette handler ikke om alder, men mer om at man er glade i hverandre og har felles preferanser og interesser. Han var ilag med jevnaldrende før og nu er han ilag med deg som er nærmere ti år ynbgre, jo det her handler om alder. Snart vil han være på jakt etter ei som er 15 år yngre. Hva skal du si da? ER det fremdeles greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #285 Del Skrevet 14. juni 2012 Sexualitet er en fundamental menneskelig erfaring. Mangler du som voksen den her erfaringen, har du havnet bakut dine jevnaldrende, du er et freakshow, uansett hva du ellers har oppnådd i livet av erfaring. Du må være et ulykkelig og bittert menneske... Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fiolett Skrevet 14. juni 2012 #286 Del Skrevet 14. juni 2012 Han var ilag med jevnaldrende før og nu er han ilag med deg som er nærmere ti år ynbgre, jo det her handler om alder. Snart vil han være på jakt etter ei som er 15 år yngre. Hva skal du si da? ER det fremdeles greit? Hvordan kan du tro at du har grunnlag til å si dette om mannen til signe83? Jeg lurer litt på om du har vært i noen uheldige forhold selv, dersom du tror at alle menn vil ut og jakte på stadig yngre kvinner. Jeg er helt enig med signe - i hennes tilfelle handler ikke dette om alder, men om to likesinnede mennesker som har blitt glad i hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #287 Del Skrevet 14. juni 2012 Tror ikke TS har sagt han er jomfru? Jeg er ikke det. Men ville ikke hatt noen store problemer med å være det. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #288 Del Skrevet 14. juni 2012 Tenåringer er konformister. Særlig jentene Mange er det, ja. Jeg liker litt mer tøffe jenter som tør å være seg selv. Det finnes slike også blant de yngre, skjønner du. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit25 Skrevet 14. juni 2012 #289 Del Skrevet 14. juni 2012 Ok, så det er uerfarenhet som tenner deg altså... Det gjør den her ungpikelysten din litt tvilsom i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #290 Del Skrevet 14. juni 2012 har bare stilt spørsmålstegn ved hans seksuelle uerfarenhet og hva ført til og hvorfor han vil prakke på en fjortiss den her uerfarenheten. Jeg vil ikke prakke den på noen. Hvis hun ikke kan leve med det, er det bare å si nei. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #291 Del Skrevet 14. juni 2012 Hvorfor ikke gi oss noen argumenter for hvorfor en 18årig jente er tjent med å kjenne og bli kjæreste med en seksuell uerfaren mann på 29 år. Jeg har mange andre flotte kvaliteter, og dessuten er det ikke alle som ser på masse seksuell erfaring som et pluss. Jeg vil tro at mange jenter som ikke har så mye erfaring vil ha mer prestasjonsangst om de var med en veldig erfaren fyr. Men det kan jeg ikke uttale meg sikkert om. Uansett handler ikke sex kun om det rent tekniske. God sex oppstår ofte i samspillet mellom to personer med god kjemi og som er villige til å lære om hverandre. Det gjelder bare å ha litt tålmodighet. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #292 Del Skrevet 14. juni 2012 en tenåringsjente som har "spart seksualiteten sin" er ikke tjent med å kjenne et uerfarent mannelig freakshow på 29 år som søkte henne ut bare pga hun var uerfaren. Det er helt feil å si at jeg søker henne "bare pga hun var uerfaren". Jeg har andre krav også. det her handler om å ha makt og kontroll i forholdet. Jeg er særs lite kontrollerende, så nei. Jeg ville aldri gått etter en svak og usikker jente uten ryggrad og integritet. Men jeg liker som sagt at de er en del år yngre og ikke har så mye erfaring fra forhold. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #293 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg syns det er negativt at han ser det som uattraktivt at en dame på 29 har hatt forhold før. Det viser jo at han har lite forståelse for at forhold kan gå til helvete men likevel må man kunne ha muligheten til å finne kjærlighet på nytt... Jeg har forøvrig hverken kalt han gammel eller stygg. Jeg er 29 selv og syns slett ikke det er gammelt. Det er ikke negativt å ha hatt forhold før, men like barn leker best. De som har hatt seriøse forhold før vil gjerne ha en som har litt forholdserfaring, og jeg som ikke har det vil ha en med likt utgangspunkt, for jeg ønsker ikke å være amatøren i forholdet. Siden jeg innser at de fleste attraktive jenter i alderen 25+ har vært i mange forhold allerede, er det naturlig at jeg foretrekker yngre jenter. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommee Skrevet 14. juni 2012 #294 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Da jeg var 16 var jeg sammen med en på 29, men han var erfaren og hadde vært gift. Så da fikk jeg en mengde erfaring sexuellt. Hadde aldri orket å kaste ett blikk på en uerfaren 29 åring. De som henger etter småjenter ser jeg på som nerder som ikke får seg noe annet. Når jeg tenker tilbake nå så har jeg ingen respekt for han jeg var sammen med. Jeg var bare 16 og visste ikke bedre! Men fikk jo masse sexuell erfaring som var verdt å ta med seg videre i livet. Så helt uten gode bieffekter var det jo ikke Enig, 29 v 16 er drøyt.... Men ellers gjør jo TS det mange andre gjør, og dette er på en måte en reversert "stilling" av sånn det var når han selv var 10-15 år yngre. Når jeg var 15-16 valgte jentene på min alder alltid de tøffe gutta på ca 18-24 med bil og greier. Jeg var helt uinteressant for de. Og nå er det helt omvendt, de samme damene er nå for meg uinteressante, og jeg kan velge de som er 5-10 år yngre enn meg :-) Endret 14. juni 2012 av Sommee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #295 Del Skrevet 14. juni 2012 De som henger etter småjenter ser jeg på som nerder som ikke får seg noe annet. Det finnes sikkert mange av dem. Men det er ikke særlig relevant for denne tråden. For meg er jo jenter på 19-21 førstevalget. Det er ikke slik at jeg leter blant dem fordi jeg har gitt opp de på min egen alder. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #296 Del Skrevet 14. juni 2012 Neei. Noen vil kanskje det, men hva er så umoralsk med f.eks at min mor giftet seg men en manns om var ca. 10 år yngre? No problemo... så lenge det ikke er barn du tenner på.. Anonym poster: 98e1f555b571d3755cca457f1002f62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #297 Del Skrevet 14. juni 2012 Forøvrig har jeg møtt mange lynskarpe yngre jenter som har overrasket meg hva modenhet og intelligens angår. Ja, det har jeg også, og det er disse jeg vil ha. Ikke de usikre bimbobertene, som "gjest" og andre tydeligvis tror jeg har intensjoner om å utnytte. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #298 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg er ikke det. Men ville ikke hatt noen store problemer med å være det. Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Good for you;) Endelig en "ekte mann"! Er så mange usikre der ute som tror de må ligge med hele nabolaget for ikke bli regnet som "tapere". Men pass på! ligger du med for mange er du bare en gris! Skjønner at du vil date yngre jenter,for jeg har bare datet eldre gutter og trives med det. Selv om alders forskjellen du snakker om blir for stor for min del. Vil selvfølgelig ha en gutt som er mer moden enn de på min alder,men også tullete og leken. En som kan være moden og ha alvorlig samtale,og også tulle og le høyt Lykke til med å finne drømmedamen! Anonym poster: feeed49e00d8a9d0cbe126b6b81df279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janus Skrevet 14. juni 2012 #299 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Ja, det har jeg også, og det er disse jeg vil ha. Ikke de usikre bimbobertene, som "gjest" og andre tydeligvis tror jeg har intensjoner om å utnytte. Du skal ikke høre så mye på hva "gjest" eller noen andre her inne mener, foruten meg selv selvsagt. Så sant du er ærlig, behandler den unge piken med respekt og forlater henne i en bedre tilstand enn hun var når du møtte henne, så har du ditt på det rene. Dette gjelder forøvrig kvinner i alle aldre. Jeg vil forøvrig anbefale deg å ikke diskriminere på alder og være åpen for damer på din egen alder også. Det er mulig du har noen misoppfatninger som ikke er helt korrekte, så kanskje du bør utfordre deg selv litt her. Hvor møter du disse unge jentene forresten? Jeg er heldig om jeg møter noen tidlig i tyveårene nå til dags. Den siste unge piken jeg møtte var 19 år og det var ren flaks at vi kom i prat. Endret 14. juni 2012 av Janus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. juni 2012 #300 Del Skrevet 14. juni 2012 Hvorfor det? Anonym poster: 759a33d83928fa54d3def3db0704a111 Nå spør du ikke ut fra tankegangen til en ung person. Nå spør du ut fra hvordan du selv tenker. jeg heller syns ikke det er patetisk, men ungdommer som har press på seg om å ha sex vil synes at en 30 årig jomfru er patetisk. det har med modenhet og livserfaring å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå