Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Så bra at alt er fint. Og kanskje ikke så dumt med bare en av gangen :gjeiper: Og virker som du kanskje får den turbo ungen også ;)

Synd du ikke stara et veddemål med oss om hvor mange som skjulte seg inni der. Da kunne du jo blitt riktig så rik :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veddemål, ja! Der sa du noe :fnise: Litt seint nå, hehe!!

Ja, blir nok en livlig rakker dette her :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strekker og klør på magen.. :( Æsjamei!!

Betyr det at jeg kommer til å få strekkmerker?! :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør på magen min også, men har ikke fått noen nye strekkmerker. Har noen gamle, og de er ikke mye pene.

Jeg smører meg bare med lotion.. Lotion UTEN parabener faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør på magen min også, men har ikke fått noen nye strekkmerker. Har noen gamle, og de er ikke mye pene.

Jeg smører meg bare med lotion.. Lotion UTEN parabener faktisk :fnise:

Hva slags krem bruker du da? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags krem bruker du da? :popcorn:

*"løpe" inn på badet og sjekke (og tisse)*

Vaselin Intensiv Care Extra Strength body lotion. 400 ml stor med pumpe på. Står nederst på den : Uten parabener :gjeiper:

Syns den er helt grei å bruke. Smører magen hver dag etter jeg har dusja, og om jeg klør litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*"løpe" inn på badet og sjekke (og tisse)*

Vaselin Intensiv Care Extra Strength body lotion. 400 ml stor med pumpe på. Står nederst på den : Uten parabener :gjeiper:

Syns den er helt grei å bruke. Smører magen hver dag etter jeg har dusja, og om jeg klør litt :)

Nice! Den skal jeg kjøpe. Tror jeg har en liggende, men skal kjøpe en helt ny :)

Har også noen strekkmerker fra før. Synes godt på magebildene her i dagboka. De er mest rundt hoftene. Håper å slippe store merker på magen.

Må smøre i god tro, selvom det sies at det ikke går an å bekjempe disse merkene. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant det.. Jer er glad jeg så langt ikke har fått fler. Men siden jeg allerde har det på magen så er det ikke mye å gjøre med, og heller ingen stor overraskelse om jeg får flere. Men nå kan jeg i det minste skylde på at jeg fikk strekkmerker på grunn av ungen. Ikke at jeg faktisk la på meg alt for mye på alt for kort tid :fnise:

Fikk merker på puppene da de poppa ut i tenårene, men de er nå helt lyse og vanskelig å se. De på magen har blitt bredere og mørkere.. Skummelt :gjeiper:

Men de er som et arr.. Forteller en historie om livet ditt. Selv om historien ikke alltid er en hyggelig en.

Vi smører i vei i god tro. Så kan andre si hva de vil ;) Og om du fortsetter å klør så hør på apoteket.

Bruker du forresten gravidbukser?? Det gjør jeg, og begynte å klø mer av å ha de langt oppå magen. Litt sensitiv hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant det.. Jer er glad jeg så langt ikke har fått fler. Men siden jeg allerde har det på magen så er det ikke mye å gjøre med, og heller ingen stor overraskelse om jeg får flere. Men nå kan jeg i det minste skylde på at jeg fikk strekkmerker på grunn av ungen. Ikke at jeg faktisk la på meg alt for mye på alt for kort tid :fnise:

Fikk merker på puppene da de poppa ut i tenårene, men de er nå helt lyse og vanskelig å se. De på magen har blitt bredere og mørkere.. Skummelt :gjeiper:

Men de er som et arr.. Forteller en historie om livet ditt. Selv om historien ikke alltid er en hyggelig en.

Vi smører i vei i god tro. Så kan andre si hva de vil ;) Og om du fortsetter å klør så hør på apoteket.

Bruker du forresten gravidbukser?? Det gjør jeg, og begynte å klø mer av å ha de langt oppå magen. Litt sensitiv hud :)

Ja, bruker alt som ikke sitter stramt, dvs tights, gravidbukser etc. Alt trekker jeg godt opp på magen, så ja, det kan nok være at magen reagerer deretter.

Fikk en skikkelig feit aloevera-krem av svigermor. Den er fin å ha på magen. Kjenner at magen ikke tørker ut, så skal fortsette å bruke den også. :)

Ja, mine arr er fra jeg la på meg fort en periode. Menmen.. Sånn er det bare.

Så lenge jeg har vett, sanser og lemmer i behold, så skal jeg være veldig veldig glad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte vel å få strekkmerker på magen (under navlen, dvs litt på sidene) for halvannen mnd siden trur jeg. Var overraska over at jeg ikke hadde fått noen før, fordi jeg har hatt strekkmerker på mage, lår og innsiden av overarmene så lenge jeg kan huske (jeg husker at jeg hadde de på barneskolen, bl.a.) og så vidt noen på puppene også som kom i tenårene, enda jeg (fremdeles) ikke er en full A-cup!! Urettferdig... Har smørt magen med olje (Tilda og et-eller annet pregnancy oil) som jeg fikk av ei venninne. Og innimellom bruker jeg fuktighetskrem. Så det eneste jeg er overraska over med strekkmerkene, er at de ikke er flere, større, og at de ikke kom før ;)

Lykke til i kampen mot strekkmerker ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte vel å få strekkmerker på magen (under navlen, dvs litt på sidene) for halvannen mnd siden trur jeg. Var overraska over at jeg ikke hadde fått noen før, fordi jeg har hatt strekkmerker på mage, lår og innsiden av overarmene så lenge jeg kan huske (jeg husker at jeg hadde de på barneskolen, bl.a.) og så vidt noen på puppene også som kom i tenårene, enda jeg (fremdeles) ikke er en full A-cup!! Urettferdig... Har smørt magen med olje (Tilda og et-eller annet pregnancy oil) som jeg fikk av ei venninne. Og innimellom bruker jeg fuktighetskrem. Så det eneste jeg er overraska over med strekkmerkene, er at de ikke er flere, større, og at de ikke kom før ;)

Lykke til i kampen mot strekkmerker ;)

Åh, fantastisk med enda flere tips! Tusen takk!

Har også strekkmerker fra fjortis-tiden, så regner vel med at det kan bli noen på magen nå, ja. Bare jeg slipper den fysiske kløen og ekkel strekking av huden, så er det egentlig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk vaskemiddel/tøymykneren som du bruker. Kan jo ha noe med saken å gjøre. Om du klør uten å være spes tørr. Jeg pleier ikke bruke tøymykner når jeg vasker bukser/jeanse for å beholde fasongen lengre.. Men dette var pyyyyyton for magen. Så MÅ bruke tøymykner uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klødd på magen siden uke 15, tror jeg :fnise: Og det har heldigvis ikke kommet noen strekkmerker enda!! (bank i bordet..) Jeg bruker kremen "Harmoni" fra Vita. Feit og god, og lukter kjempegodt!! Holder magen myk og deilig lenge :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle:

Hva var vitsen med det? :klo: Jaja, som det ble nevnt; arrene forteller sin egen historie :)

Rhiannon:

Det holder da virkelig med én!!! :fnise:

Ninnin:

Takk for tips! Skal prøve ut litt forskjellig.

Kanskje alt på en gang?? :fnise: men godt å vite, for jeg er virkelig ikke inn i kremer og denslags.. :nigo:

----------------------------------------------------

Babyen sparker mer og kraftigere. Hvert spark er en velsignelse, synes jeg. Blir helt øm i mammahjertet mitt!! Jeg tok feil, jeg skal ikke på ord.UL på fredag, MEN på torsdag!!! :strix:

Gleder meg til å poste det på Facebook :fnise:

Ahhh, endelig noe tilnærma høsttemperaturer! Har kjøpt et par kule boots, de skal jammen begynne og brukes idag!!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men jeg følger med! :) Så sinnsykt fin mage du har!! *misunnelig*!!

Og du? Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Skal på ordinær ul på torsdag jeg også, og jeg har termin 30.januar! Hihihi! :hjertesmil: Jeg har ikke i nærheten av så fin mage som du har, kjenner den når jeg ligger på ryggen og vanlige klær er ubehagelige, men that's it! Og så har jeg fått vite at morkaken min ligger foran den lille, så kjenner minimalt med spark! HERREGUD så misunnelig jeg er på deg!!

Har bare ikke orket å skrive noe her på KG enda, på grunn av det som skjedde forrige gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle:

Hva var vitsen med det? :klo: Jaja, som det ble nevnt; arrene forteller sin egen historie :)

Blærk, ja, du kan så si. Neida, jeg er nok veldig ''mottakelig'' for strekkmerkehormoner. :roll: Fikk strekkmerker på lårene i puberteten, da jeg var på mitt tynneste. Så for meg er det ikke selve strekkinga som er problemet (selv om det jo ikke akkurat hjelper på), men hormonene som raser i kroppen under/etter fødsel. Håper jo jeg slipper unda enda flere (for de er heldigvis bittesmå de jeg har, rundt navlen), men jeg tror ikke det. Det er uansett ikke så viktig i den store sammenhengen, når man har klart å produsere en helt perfekt klump med baby. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men jeg følger med! :) Så sinnsykt fin mage du har!! *misunnelig*!!

Og du? Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Skal på ordinær ul på torsdag jeg også, og jeg har termin 30.januar! Hihihi! :hjertesmil: Jeg har ikke i nærheten av så fin mage som du har, kjenner den når jeg ligger på ryggen og vanlige klær er ubehagelige, men that's it! Og så har jeg fått vite at morkaken min ligger foran den lille, så kjenner minimalt med spark! HERREGUD så misunnelig jeg er på deg!!

Har bare ikke orket å skrive noe her på KG enda, på grunn av det som skjedde forrige gang!

VEOVEO!!! :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Også har du ikke sagt noenting! :hakeslepp: TULLEJENTE!!! :fnise:

GRATULERER!!!! VEOVEO er preggis!! :gravid:

Så morsomt, vi er like langt på vei du og jeg :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Skal du lage deg dagbok ell?? :popcorn: Fortell mer, jeg vil høre mer!! Hvordan har tiden vært frem til nå, etc?! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærk, ja, du kan så si. Neida, jeg er nok veldig ''mottakelig'' for strekkmerkehormoner. :roll: Fikk strekkmerker på lårene i puberteten, da jeg var på mitt tynneste. Så for meg er det ikke selve strekkinga som er problemet (selv om det jo ikke akkurat hjelper på), men hormonene som raser i kroppen under/etter fødsel. Håper jo jeg slipper unda enda flere (for de er heldigvis bittesmå de jeg har, rundt navlen), men jeg tror ikke det. Det er uansett ikke så viktig i den store sammenhengen, når man har klart å produsere en helt perfekt klump med baby. :rodmer:

Krysser fingra for at vi ikke får no :nigo:

"..en helt perfekt klump med baby." <--- :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...