Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Jeg fikk jaggu energi bare ved å se på alle de glade hopperne til *Perser*!! :hoho:

Gleder meg slik til vi kan lese i dagbøkerne at nå er det rier, eller at nå drar vi på føden etc.. :ler::ler:

Klemz fra en plutselig energifull meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julepynten og julen er ryddet bort. Kjøkkenvinduer er vasket (snøen er borte på det..) og rene og nystrøkne kjøkkengardiner er hengt opp :) Da er det klart for at lille bebisen kan komme ut !!

Jeg merker jeg blir mer og mer sliten for hver dag nå. Har hatt flere venner som har spurt meg om jeg ikke kan klippe dem. Før ville jeg sagt ja med en gang, men nå orker jeg ikke lenger. Det er slitsomt det! Spesielt med det vonde bekkenet og en tung mage som gjør at ryggen verker. I natt når jeg ikke fikk sove (var oppe fra 04-06 ca.) begynte jeg å tenke på tiden etter fødselen. tenkte på hvordan jeg vil føle at kroppen er. Vil den bli lettere med en gang, vil den bli medgjørelig, vil jeg føle meg som en pudding, vil den bli som før...og sånne type spørsmål. Er jo spørsmål som jeg ikke vil få svar på før om noen uker, men det var jo litt spennende å tenke på uansett ;)

I helgen skal vi passe ilderen til mamma'n min. Må prøve hvordan det går å ha den her sammen med pip pip'en vår. Går det bra, skal vi passe ilder'n 1 mnd i april/mai når mamma er på ferie i Thailand. Det kan jo selvfølgelig hende at bebis er allergisk også, men det får vi jo sett tidsnok da vi kommer til å reise til den kommende bestemor på besøk :) Får krysse fingrene at fugl og ilder går sammen da, sånn at mamma slipper å plassere den på et sted den egentlig ikke vil være.

Men nå får jeg henge opp litt tøy, og vaske alle juleduker/gardiner :D Skal bli godt å slenge beina på bordet i kveld etter en deilig middag. Vi skal nemlig kose oss med hjemmelaget wienersnitzel med stekt ris (med grønnsaker) og bernaise saus :D Nam nam!! Den varianten har i ikke prøvd ut ennå! Spennende...

Sessa T-23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lille venn, nå må du begynne og ta hensyn til kroppen din!

Dine venner kan gå til frisører (selvom du sikkert er myyyye flinkere bør de ta hensyn til deg). *bekymret og noget forbannet* Jeg så på Jul i Blåfjell i fjor, og når nissemor ventet lillegutt satt hun på "stand" og strikket hun!

Du høres ut som om du er klar, ja......

Ikke lenge igjen nå!

Kos deg masse, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her!! Nå om dagen er det som jeg ikke orker å gjøre noen ting. Alt er tungt, det sprenger på i magen og enda er det 4 uker til termin!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj og fysj! Sessa har jammen klart å bli forkjøla :evil: Trodde jeg skulle slippe unna det, men nå sitter jeg her.. Tett i hodet og ører (mild), øya er tørre og svir og nesa tett. Hørtes kjent ut sa dere? :hoho:

Ilderen til mamma og pip'en vår går ikke sammen. Men sålenge dem sitter i hvert sitt bur eller en er ute om gangen går det greit. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det når mamma drar på 1 mnd ferie da men.. Får se hvordan lille bebisen reagerer på ilder'n først.

Ellers idag skal vi vel ikke gjøre så veldig mye. Pleie forkjølelsen og slappe av. Har fått MASSE vann i kroppen nå :( Igår var jeg faktisk så hoven at jeg satt og vurderte å ringe Ullevål. Men det ser litt bedre ut idag, så det var nok bare det at jeg har gjort mye...

Nå får jeg slenge meg på sofaen litt ;)

Sessa T-22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Uffa det var ikke bra at de ikke liker hverandre så godt, men det kan jo ta litt tid....

Håper at det går greit etterhvert...

Uffa da, du ska jo ikke bli syk nå! Dakkar deg vennen *trøste avstandsklem* (beklager vil ikke bli smittet :oops: )

Men ta så ta en god varm bad og drikk god varm te og legg deg under dyna og svette det av deg.... så håper jeg du føler deg bedre etterpå!

Men jeg husker godt også jeg fikk så mye vann i kroppen, pluss hvis jeg stod for lenge eller satt på stolen uten å ha føttene oppe da ble føttene min to svære puter, så det er gangske normalt så legen til meg da.... men jeg fødte 3 dager etter at det begynte, så jeg gadd ikke bry meg mer om den saken ;)

Så rart jeg husker mye bedre hvordan det var mot slutten av svangerskapet enn i begynnelsen, kanskje jeg var så lei mot slutten og ikke hadde mer plass igjen i magen, jeg er jo så liten så jeg følte at Isabel var over hele meg, var sikker på at hun skulle stikke foten ut av halsen min.....

Men tilbake til deg, du må ha god bedring og håper at du blir kvitt den dumme forskjølelsen snart...... slapp av og nyt den tiden dere har igjen alene :P

*Kjempe bli bra snart kooos*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 fullgåtte uker, 21 dager igjen til termin, mammapermisjon starter idag!!!!

Bilder av magen min finnes

Så rart. Start på mamma permisjon. Tenk! Nå er jeg ikke sykmeldt lengre, jeg er i permisjon. Kjempe rar tanke i grunn :) Gleder meg så innmari til lille Even kommer ut. Jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet om dagene. Men likevel går dagene faktisk veldig fort. Kun 21 dager igjen til terminen også. Igår fikk vi besøk av noen venner. Vi spilte 2 omganger med "Ringenes Herre RISK". Fy søren så morro vi hadde det. Det beste av alt var at gutta tapte, og dama til kompisen vår og jeg vant hver vår omgang :ler: Tror det var noen gutter som ble en smule furtne og overrasket da. Vi jentene har nemlig ikke spilt så mye risk før, så det var skikkelig sprøtt å oppdage at jeg faktisk vant! :P Ellers så fikk jeg masse skryt av sambo i natt. Han mener jeg er i kjempe god form til å være høy-gravid :P (Sier ikke mer om den saken :lol: )

Vel, nå skal jeg finne meg litt å spise. Skriver kaaanskje senere. Skal nemlig til fysio idag kl 16 og etterpå skal jeg på SM treff for februarklubben på Ego, Byporten. Det skal bli så kooos å treffe alle jentene igjen. Kanskje treffer jeg noen jeg ikke har truffet før også?

Sessa T-21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage du har fått!!!!! :hoppe:

Og ikke et eneste strekkmerke!!! Ikke verst!! :Hehe:

Tenk, bare 3 uker igjen til termin! Godt du syns tiden går fort. Men så er du jammen meg aktiv også da! Lurer på om jeg kommer til å klare å være så aktiv når jeg går høygravid engang (regner jo med det! :wink: )...

Gleder meg til å høre om Evens nedkomst, og hvordan du opplevde fødselen og det å få møte huleboeren din.... :hjerte:

Lykke til videre, følger med på deg vettu!..selv om jeg ikke er like flink til å skrive hilsen :oops: ..ja, jeg skammer meg fryktelig!!!

klemmer fra :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for hyggelig hilsen Angel! Godt å se at du fortsatt er 'med oss' :D Kanskje ikke sålenge til du begynner å skrive i dagboken din igjen?

Igår var jeg på SnartMamma treff på Egon. Møtte opp kl 17 og var vel hjemme mellom 21 og 21.30 en gang. Det virkelig herlig å komme seg ut en tur og møte 'likesinnede'. Dette var antakelig den siste byturen min før bebisen kommer, så den nøyt jeg til det fulle! :)

Da jeg kom hjem snakket jeg vel og lenge med en av mine beste venninner på vestlandet. Hun har selv en datter (1 år 3 mnd) og vi hadde selvfølgelig masse å snakke om :D Etterpå snakket jeg med min beste venninne via messenger. Sambo og jeg hadde blitt enig om at vi ville spørre om hun og samboeren sin ville være faddere for lille bebisen vår; og gjett hva: Dem svarte JA!!!!!! :D :D :D Da er alle fadderne i boks, så da er den vanskligste oppgaven unnagjort. Blir sannsynlig 5 faddere da (inkl 1 gudmor..) Neste oppgave blir å finne ut hvilke kirke. Går ut i fra at vi velger Lørenskog Kirke, for dere er sambo og hans bror døpt og svigers giftet seg der. Er der vi kommer til å gifte oss også (antakelig..) Så da er det kanskje litt ok å få et forhold til en kirke... Har nå fortsatt tid å tenke på det da ;)

Ellers kan det se ut som om slimproppen har begynt å gå puljevis her. I følge min gode venninne, så mente hun at det var den ;) Spennende!

Muligens jeg får besøk av en gravid kolega om litt, så det er best jeg kommer meg i dusjen og "står opp ordentlig"... Skriver sikkert mer senere idag!

Klem, Sessa T-20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten stund etter at jeg skrev forrige innlegg i dagboken min, så ble jeg skikkelig sliten og dårlig (les: megauggen!)... Jeg puttet meg i sengen, eller rettere sagt så puttet sambo meg i sengen før han dro på jobb. Stod opp igjen ca 2,5 time senere :o Jeg må virkelig ha vært sliten jeg! Men i alle fall kommer min kjære til å gi meg masse skryt fordi jeg har slappet av i sengen :)

Qlio: Om teorien din er riktig gjenstår å se, men jeg har absolutt INGENTING i mot det!!! :D :D

Sambo er på jobb til kl 20. Det vil si at han er hjemme i halv ni tiden. Da skal vi "pakke sammen føken ilder" og kjøre til Kløfta og levere henne igjen. Ser ut til å ha gått ganske så bra likevel. Gjorde bare litt omjusteringer på noen bur og greier, sånn at frøken ilder ikke kunne komme nær buret til pip. Pip har forøvrig ikke brydd seg så mye med ildermor :) Så om ikke Even er allergisk mot ildere, kommer vi til å passe den den mnd i april/mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare sakse litt ut fra et innlegg jeg skrev på SnartMamma igår kveld :)

Magen har sunket!

Satt nettopp i sofaen sammen med Sessamannen og han satt og strøk på magen min. Plutselig utbryter han: "Magen din er helt løs!" Å jada, det stemte det. Kan ta magen 'opp og ned'... Flere som har kommentert at magen er mye lavere nå, og så spurte jeg en venninne hva det kunne bety. Hun sa at da er det lille Even som har lagt seg tilrette og sunket godt ned i bekkenet kanskje ikke så rart. Har stikket kjempe masse nedi der både igår og idag...

Ble litt glad jeg nå! Måtte bare dele det med dere :D

Tror kanskje jeg har fått noe forkjølelse/omganssyke greier her jeg... Mulig jeg er litt bedre idag, men igår var jeg ikke i form. Holdt senga mesteparten av dagen gitt. Idag må jeg ut av den, fordi jeg skal en tur til fysio. Skulle egentlig levere ilderjenta igår, men vi utsatte det til idag. Det var like greit for alle parter ;) Klokka 13 skal jeg til fysio idag. Det skal bli godt. Forrige gang trykte hun på noen steder som var sinnsykt vonde, og jeg bare lå og ynket meg. Men fy søren så mye bedre jeg ble etterpå. Så det er i alle fall sikkert at det hjelper med massasje! Skal forresten ta min siste blodprøve når det gjelder den sjekken av blodplatene mine. Ser ikke ut til at jeg utvikler noe antistoffer og det er bra. Da slipper jeg keisersnitt og det som er :)

Nei, får vel spise opp kiwien min og putte meg litt i sengen igjen også...

Sessa T-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring i planene... Orker ikke til fysio idag, så jeg avbestilte timen min. Skal dit til mandagen i stedet. Jeg er ikke i form altså :-? Jaja, det er vel enten noe omgangssyke/forkjølelse eller så henger det sammen med at det snart er fødsel! Nå er det mange som har spådd at jeg føder til lørdag/mandag. Så det blir jo spennende å se. Føler vel egentlig ikek at det skal skje noe enda men. Klar er jeg i alle fall uansett. Blodprøven min får jeg enten ta en av de nærmeste dagene, eller på mandag. Får se hva det blir til!

Ellers er jeg sulten så jeg må finne meg noe mat :)

Sessa T-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

ÅÅ såå spennende :P

Snart sitter du med lille prinsen din i handa og koser deg masse :P Gleder meg masse til å se bilde av lille prinsen din :)

Hmm jeg vet ikke om jeg våger å tippe, men jeg får si 1 til 2 uker......

Uannset hva tid det blir så er det ikke lenge igjen nå....

Kos deg så masse så

Kos og klems :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet ut fra Xina's innlegg igår på SM:

Sessa er til sjekk...

på føden..

Jeg Chattet med Sessa på MSN og hun var aldeles ikke i form.Hun hadde vondt i hodet,var hoven i beina,hun hadde litt høyt undertrykk når hun var hos jordmor for 14 dager siden og hun følte seg rett og slett ikke i form ikveld.

Sa hun burde ringe føden...for jeg tenker selfølgelig begynnede Preeklampsi og blir engstlig for henne.Bedre og ta en sjekk for mye en en for lite som jeg sa til henne.Hun ringte føden.Og hun er nå på føden for sjekk.

Hun låvte og sende meg en SMS om hvordan det går senere ikveld.

Tenker på deg,Sessa mor.

Håper alt går bra.Sender Sessa masse

LYKKE ØNSKNINGER jeg.

Ps. Håper det ikke gjorde noe at jeg sladret,Sessa.

Klem fra Xina T-16

Etter jeg hadde vært på sjekk igår, la jeg inn denne meldingen (også sakset fra SM):

Heisann alle sammen!

Tusen takk for kjempe masse klemmer og gode ønsker. Det varmer skikkelig må dere tro. Jeg er nå kommet hjem etter å ha vært på laaang kontroll på Ullevål. Jordmor fløy litt til og fra da det var fødsel på gang når jeg var der (noe jeg hørte... ) Men i alle fall... Sjekket CTG og bebisen hadde det bare bra. Urinen inneholdt ikke eggehvite, men det var noe i den (sikkert ikke noe av betydning). Tok noen blodprøver som var bra, og jeg har pr akkurat nå ikke preeklampsi..heldigvis! Videre sjekket JM om hodet var festet og det var det ikke, men det lå godt nede i bekkenet. Fikk en UL der det ble sjekket at alt så normalt ut med både morkake, fostervann og baby. Legen regnet ut ved å måle bebisen at han veier ca 3400 g Helt passe! Og jeg fikk dessuten masse skryt for en nydelig mage

Men i og med at jeg hadde hodepine hele tiden mens jeg var der, fikk jeg beskjed om å prøve med paracet og se hvordan det gikk. Jeg skal til min faste JM på kontroll i morgen, og til ny kontroll på sykehuset på mandag. Dette for å se om det utvikler seg noe mer. Blodtrykket mitt lå på 130/70 for de som lurte. Vanligvis har det ligget på 110/60, men da har jeg ikke hatt noe spesielt med hevelser... Nå derimot ser jeg ut som en vandrende gassballong av noe slag

Tar dette med godt humør, selv om jeg skal innrømme at tårene kom etter å ha ringt til Ullevål og dem ber meg komme. Det samme gjorde dem da jeg lå der alene på rommet med CTG'en på mens jeg hørte at det foregikk en fødsel i et annet rom... Det var jammen godt når Sessamannen endelig dukket opp

Tusen takk jenter for alle oppmuntringer. Skal holde dere oppdatert jeg! Nå har jeg tatt 2 paracet, og så skal jeg finne senga. Har fått streng beskjed om å ta det med ro nå.

Klem og kos fra Sessa T-18

Først av alt vil jeg takke Xina som fikk meg til å ringe til sykehuset igår. Er jammen glad for at du klarte å overtale meg! *klemmer*

...Joda jeg troppet parat opp på kontoret til jordmor jeg. Da jeg kom inn hilser JM pent på meg og så sier hun: "Næmmen jeg kjente deg nesten ikke igjen jeg!!" Mon tro om det er en jente med masse ødemer?? :roll:

Vel vel..

Her er tallene:

Uke: 37+4

Vekt: Opp totalt 14,5 kg (MASSE vann gitt! :()

BT: 125/75

HB: Ikke målt idag..

Urin: Neg. :)

Ødem: (1-)2 :(

Leie: HB

Fl./Min: 150

SF-mål: 35 cm

Ellers skal jeg til ny kontroll på Ullevål på mandag kl 09. Da skal jeg antakelig helsjekkes igjen. Veldig ok å vite! :) Neste JM kontroll er 27/1, men skulle ta en kontroll hos legen før det om sykehuset mente jeg trengte det!

Nå har jeg forøvrig inntatt horisontalen i stua med en lånt laptop, så selv om jeg er på nett i hele dag - så slapper Sessa meget fint av. Har hentet meg et stoort glass vann og har alt av fjernkontroller og telefoner rundt meg. Pledd og puter er det her også :) Flink da?

Ønsker alle en fin dag, og 1000 takk for varme hilsner (fra de av dere som også holder til på SM/KG)!

Klem, Sessa T-17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessa har ikke svangerskapsforgiftning!! :hoppe:

Blodtrykket var noe høyt. Dvs 130/75 (som er ganske høyt til å være meg..) Men det var likevel helt greit. Ingen spor av eggehvite i urinen. Blodprosent på 12,8 :D Ellers ligger hodet til Even fint nedover, og han er nå klar til å komme ut. Legen tippet på at han kom til å være 3,5-3,8 kg når han kommer ut. Gjør ikke noe om hun tar litt feil (at hun har lagt til for mye..) Hodet ble målt til 9,5 cm fra øre til øre, og resten så kjempe fint ut! (Morkake, navlestreng, fostervann) :)

Nå er Sessa veldig glad! :hoppe:

Fikk beskjed om at jeg skulle ta det med ro, men jeg skulle slippe å ligge på sofaen hele dagen. 1-2 timer på øret formiddag og ettermiddag, og elelrs kunne jeg være oppe. Men det var fy fy å gjøre husarbeid som støvsuging og gulvvask. (Det har jeg forresten ikke fått lov av sambo å gjøre uansett!) :P

Nå skal jeg kose meg med et skolebrød og ellers bare slappe av... Skriver sikkert litt mer senere!

Klem Sessa T-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, nå har jeg nettopp tatt meg en dusj. Smurt meg inn med den gode Biotherm kremen på magen, og en vanlig Biotherm bodylotion på resten av kroppen. I tillegg har jeg jukset litt med å spraye på meg litt sånn 'brun-uten-sol-spray'. Det må vel være lov? Føler meg en smule shabby om dagen, og da er det greit å kunne fiffe seg opp litt. Har ikke så lyst å ta solarium nå mens jeg er gravid, siden man kan få sånne stygge pigmentflekker. Føler jeg har nok flekker fra før :-? (Har masse føflekker.. :x ) Men men.. Så nå gjenstår å tørke håret og sminke meg littegranne.

Jeg får faktisk besøk idag, av en gammel klassevenninne :D Det tror jeg blir kjempe koselig! Hun kommer nok sikkert til å måpe over den store magen min :lol: Hvis dere som leser dagboken min vil se den, så finner dere bilde av den store[url=http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=952&perpage=10&pagenumber=16] "KEIKOMAGEN MIN" Uansett stor mage eller ikke, det kommer til å bli koselig med litt gammelt "skravleprat".

Lurer på hva jeg skal lage meg til middag idag. Jeg skal spise alene, så da er det ikke lett å komme på noe. Får stikke hodet i fryseskapet og se om jeg finner noe spennende og lett (!) ;) Sambo jobber sent idag, så han er ikke hjemme før 21. Da har jeg kanskje besøk likevel, og da kan jeg jo ikke stå og lage mat :ler: Neida, sambo spiser nok på jobb tenker jeg... En ting som jeg faktisk er litt glad for er at jeg ikke har blitt nedringt av folk som lurer på om jeg har født ennå. Det er jo ennå 14 dager til terminen, og jeg tror jeg hadde blitt ganske lei av den slags mas om alle skulle begynne å ringe for flere uker siden. Men det jeg har tenkt å gjøre er å skrive en liten liste over hvem som ringer, og hor mange ganger. Litt morsomt å ta med i baby-albumet til Even :) Kan jo til og med komme noen gullkorn der også? :P

Vel, nå får jeg sette i gang med å tørke håret mitt litt ;)

Sessa T-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi!!!

Det var nå godt å lese at alt sto bra til med deg og at det IKKE var svangerskapsforgiftning. Jammen ikke mange dagene igjen. Magen din er jo stor og flott men det ser fryktelig slitsomt ut å bære den :roll:

Men iallfall kan du slappe av med god samvittighet på sofaen :D

Du får ha fine dager og lade opp til babyen kommer!

Lykke til

klem viwi 14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det knuser min selvtillit, men jeg må innrømme at jeg tok feil ang. Evens ankomst. Jeg beklager så mye at jeg skrudde opp forventningene. Qliomannen lurte på hvorfor jeg sjekket tlf.for SMS i hele går kveld, han lo godt da jeg forklarte grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...