Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Heisann

Tusen takk for koslig hilsen i dagboka mi, det er alltid like kjekt å lese. Har tenkt så masse på deg, og det er like spennende å lese for hver dag som går. Tenk, nå er det bare 2 dager til, så er terminen din her :D

Følger jo med deg inne på SM også, snikleser fra juliklubben, ikke bare inne hos dere på februarklubben, men de i januar også :wink:

Nå er det ikke lenge til du holder lille Even i armene dine, og jeg skal love deg, du har såå masse å glede deg til :D

Husker bare da Emil kom til verden, det var så STORT, bare helt utrolig :D

Så vil jeg ønske deg masse lykke til med den kommende fødselen, dette går nok så fint skal du se :wink:

Gleder meg til rapport og bilder inne på SM

Stoor klem fra Pludre og lille Mirakel 15+3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ T-1 ~

Tenk at i morgen er terminen min :o Det er så utrolig uvirkelig dette!! Jeg har nå en fullbåren baby i magen min (det kjennes forøvrig :P) som snart skal komme ut og hilse på mamma'n og pappa'n sin. Vet ikke helt om det i det hele tatt har gått opp for meg jeg. Alt av utstyr er jo forsåvidt på plass, men at det skal komme en liten babis og bruke alt dette... Nei det er for meg nesten en underlig gåte akkurat nå!

Mange spør om jeg er lei og utålmodig. JA, det er jeg. Men jeg skal fortelle hva det kommer av. Jeg er lei av alle plagene et svangerskap drar med seg, jeg er lei av dumme kommentarer og spørsmål (pga uvitenhet) og ja det gjør at jeg blir utålmodig. Men samtidig føler jeg meg som en veldig tålmodig person. Det henger nok mest sammen med at det er så fjernt at jeg skal straks føde, tror jeg.... Men for å ta et eksempel på et merkelig utsagn jeg har fått; "Jaja, da ser det ikke ut som du blir mamma denne helgen heller da!" Det ble sagt igår (!!!) og terminen min er ikke før mandag. Er det rart man blir utålmodig da? Folk tror jo nesten at man kan presse ut en baby på deres kommando. Jaja!! Jeg får trøste meg med at dem skjønner den dagen de selv, eller deres bedre halvdel blir gravide. Da skjønner dem! :ler:

Igår klippet jeg Sessamannen. Det var så utrolig godt å få gjort det, selv om kroppen egentlig sa nei. Da ser i alle fall min kjære litt bedre ut :) (Skulle gjerne gjort det selv også, men det får vente til etter fødselen) I alle fall, så ble det en veldig slapp dag resten av kvelden. Hadde en del kynnere, som jeg merker har blitt hardere. Men ikke noe vonde... Sov ellers ganske godt i natt, så idag er jeg i ok form. Jeg har til og med gått så langt at jeg har 2 små brød stående til heving :D Skal straks sette i gang med frokosten, så jeg får vel tusle meg inn på kjøkkenet igjen!

Ha en riktig så god dag!

Sessa T-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Heisann Sessa og Even! :vinke:

Måtte bare innom å sjekke litt da vettu... :oops:

LYKKE TIL!!! Hold oss oppdatert da!!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TERMINDATO!!!!

Tenk, så er jeg her.. Snart ved "veis ende".. Tror ikke det skjer så mye idag, men har en del kynnere som jeg merker har økt litt i styrke de siste dagene. Det skal bli så godt å bli ferdig med graviditeten nå. Er det lov å bestille seg en rask og enkel fødsel? ;)

Ikke så mye annet å meddele idag. Fødepizzaen virket i alle fall ikke på meg, men den har jo gjort det på andre. Har sikkert litt og si for hvor moden man er på forhånd. Er jo ikek sikkert at jeg er moden ennå?

Sessa T-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maserier :roll: Hva skal man med dem for da?

(LES: Lure-rier og lurerier!) :o

Synes det er dårlig gjort å lure meg sånn jeg. Nå er det andre gang jeg har hatt så regelmessige tak (over mange timer), og synes at det burde skje noe på ordentlig snart. Er da ikke noe morsomt å bli fratatt motivasjonen sin på en sånn brutal måte!:o Magen blir sliten, ryggen blir sliten, Sessa blir sliten og da blir jammen Sessamannen sliten han også.

Sent igår kveld lå Sessamannen og jeg på sengekanten og pratet, og plutselig fikk vi det for oss at kanskje "magen" er fornærmet siden vi omtaler han som Even? Kanskje ligger det ei jente inni der??? (Har 2 UL tatt feil?) Vi ble jammen ikke sikre vi...

Det skal bli kjempe spennende å få møte den lille mageboeren, gutt eller jente! :D Kan nesten ikke vente!!!

Klem Sessa T+1 (som ble i litt bedre humør nå) :lol:

PS: Det var igår jeg hadde disse dumme lureriene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa.

Da jeg hadde gått 7 dager over termin, tenkte min mann og jeg at vi får prøve å ha sex og se om det hjelper. :wink:

Det sies at sæden har en posetiv virkning på livmoren som kan starte riene eller noe i den duren.

4 timer etterpå var fødselen igang med skikkelig rier. Det er verdt et forsøk ivertfall, hvis det ikke hjelper har dere ivertfall tenkt på noe annet en liten stund.

LYKKE TIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Håper at den lille snart vil ut - han har det nok så godt der inne skal du se :) kanskje godt sovehjerte også ???? Tvi tvi og håper dere får permanent besøk av gullet snart.

Har en kollega som ble far her sist uke og der var de gått halvannen uke over tiden.....du skal se det skjer fortere enn man aner.

Lykke til og tvi tvi - følger med både her og på Snartmamma :D

22+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

{{{{{{{{{FØDE VIBBER}}}}}}}}}}}}}

Ikke lenge igjen nå vennen........ Dette her så spennende tenk snart ska du sitte med en liten Prins i handa... og han er total avhengig av dere... så søtt :P *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe?????

NEi jeg håper for din del at du ikke blir lurt så mye lenger. Sikkert slitsomt å gå sånn på tå hele tida og lure på om det er nå det skal skje.

Vil ønske deg lykke til og håper at prinsen din snart vil ut å hilse på :D

god klem fra viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Takk for hilsen i dagboken min :lol:

Håper du er kommet avgårde til føden og at Even kommer snart.

Tvi, tvi

Koz fra Håper 7+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting mer har skjedd her desverre, men jeg har til gjengjeld fått farget og kuret håret mitt :D Guri malla det var godt å fått gjort ja! Og så lekkert som det ble... En kollegavenninne av meg hentet meg her hjemme, og så kjørte vi ned til jobben hvor hun fikset meg! Føler meg en goood del freshere nå. Mange av de på jobb mente jeg var rar som kom dit dagen ETTER termin. Tenk om jeg fødte med fargekrem i håret??? :ler: Akkurat som det ja..

Men jeg har jo hatt noen vonde kynnere idag, så det er jo tydelig at det skjer noe. Ikke godt å si når bare... :P

I kveld er det den store TV kvelden, så det er nettopp der jeg skal innfinne meg straks. Altså foran TV'n :) Håper alle får en kjempe fin kveld!

Klem fra Sessa T+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsenen, Sessa.

Ser at her er de like før saker og ting skjer. Det blir spennende nå da å se om UL har rett med hensyn til kjønn, men jeg tror at når de ser at det er gutt er det vel rimelig sikkert. Uansett håper jeg at du får en enkel fødsel, og det med en gang, slik at du slipper å vente mer på lille gullungen.

Masse lykkeønskninger fra Jen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Heia Sessa vennen :)

Hmm ser at du går og venter enda!

Jeg tipper at du får babyen om ca 5-6 dager! Hvis ikke det blir før! Men nå har jeg jo sagt at du ska føde baby snart så mange ganger før så denne gangen må det bare stemme synes jeg asså :lol:

Kos dere masse med magen, det er ikke lenge igjen til magen er vekke....

Masssse goooooooe kleeeeeemer til deg og magen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så masse for god støtte Perser og Jen!!!

Her er i alle fall resultatene fra dagens jordmor kontroll:

Uke: 40+5

Vekt: Opp nesten 1,9 kg på 1 uke :o

BT: 130/80 :roll:

HB: 11,6

Urin: Ren og pen

Ødem: 2

Leie: HB (men nesten festet!!! :D)

Fl./Min: 150

SF-mål: 36,5

Notater: Mye kynnere, ellers bra! Liv+

Har fått ny time hos JM neste onsdag til samme tid, og en evt overtidskontroll på sykehuset 17/2... Jeg vil føde NÅ!!!!

Sessa T+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Så flott konktroll du har vært på - nå er det ikke lenge til du skal få nurket ditt.

Sender litt vibber jeg også :D

Tvi tvi.

22+4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kastet i meg litt rester etter fødepizaen. Mon tro om det setter i sving litt action? Det er ikke akkurat mye sengeaction om dagen, så da må man jo ty til andre midler :lol: Etter forrige runde med fødepizza hadde jeg 3 timer med regelmessige tak, så jeg kan jo håpe på at det skjer noe denen gangen også - som ikke stopper opp! Sessamannen er snart ferdig på jobb. Jeg har ikke tenkt til å varte han opp idag. Det gidder jeg rett og slett ikke. Hihihi!! Jeg kjenner p åmeg at humøret mitt er skikkelig "fandenivoldsk" idag. Lurer på hvorfor`?? Vel vel... Vurderer også å gå en liten tur idag, selv om det er kaldt og slitsomt å gå med disse "vann-beina" mine :sjarmor: Men det kan jo kanskje være verdt et forsøk!

Nå skal jeg trykke meg ned igjen på sofaen med et glass appelsinjuice og kose meg med sparkene i magen. Kan jo være en av de siste dagene jeg kjenner det! Hvem vet!!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessa!!

Skjønner du er lei nå. Vi satser på at fødepizza-rester gjør susen og lokker Even ut!!!

Stor ((((((((føde-vibb-klem)))))))))) fra Vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om fødepizza før :roll: , men vi får håpe det setter i gang ting.

Lykke lykke til med fødselen. kanskje er du i gang i skrivende stund???

XXXXXXXXXXXXXXXXXX (kryssede fingre og tær)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...