Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Hei!

Usj jeg ligger visst litt etter på den "ukes-planen" min ser jeg. Men ikke så ille faktisk :D

Mandag klippet og farget jeg meg og hadde besøk av bror. Lagde deilig kvelds til sambo kom hjem fra jobb.

Idag har jeg bakt kokosmakroner, begynt å brette tøy, satte nettopp på en maskin med sengtøy, skal legge på nytt sengetøy litt senere. Lage middag til sambo kommer hjem fra jobb. Blir svinekoteletter med poteter, grønnsaker og brun saus idag :P Etterpå skal vi en tur til svigers..

I morgen skal jeg til fysio kl 10. Etterpå skal jeg møte mamma på senteret (hvor jobben min er) og vi skal lunche sammen. Etterpå skal jeg ta permanent på henne og klippe henne litt. Jammen bra jeg skal til fysio først!!! :o

Torsdagen skal jeg først til legen og ta min månedlige blodprøve (pga antistoffsjekken). Så er det gløgg og pepperkakesammenkomst. Rundt 16 skal jeg klippe en kompis, som skal bli med hjem etterpå. Litt av en uke dette altså. I tillegg har mamma gitt meg en deig som jeg skal lage punchboller ut av. Den står klar i kjøleskapet, så det skal jeg også få gjort en dag!

Vel vel... Nå får jeg vel surfe nettet litt og så skal jeg slappe av litt før vi skal til svigers :)

Snxz! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart senker natten seg... God Santa Lucia dag!!!

Har vært borte noen dager nå, fordi jeg har vært så sliten og hatt ganske så vondt i bekkenet. Ikke noe bra å skrive da, for da "spyr" jeg bare ut av meg så mange altfor negative ting jeg ikke mener :ler: Men nå er jeg bedre!

På onsdag var jeg først til fysio. Fikk beskjed om å ta det mer med ro, og ligge mer på sofaen. Jo takk, det er jo lettere sagt en gjort! ;) Etterpå tok jeg t-banen til jobben min og møtte mamma. Spiste karbonadesmørbrød før vi begynte "krøllingen". Etter noen timer var jeg ferdig med å ta permanent, klippe og kure mamma'n min. Hun ble kjempe fornøyd med å få stelt håret sitt! (Leeeeenge siden sist!) Tok en tusletur på senteret etterpå (må huske på å slutte med det!) og mamman min kjøpte meg en deilig genser. Åhhh den var digg!

Igår skulle jeg egentlig ta blodprøve og klippe en kompis og være på gløggsammenkomst. Det ble det ingenting av. Jeg var så utrolig laber form, at jeg bare var helt fjern. Husker ikke hva jeg gjorde igår utenom å lage fiskegrateng... Den ble knall! Senere på kvelden fikk vi besøk av et vennepar. Så filmen "From Hell" (Jack the Ripper) Helt grei film, men trodde den var litt mer spennende.

Idag skulle jeg ta blodprøven min, men tror du ikke at jeg klarte å glemme å ta med meg rekvisisjonen min.. :-? *grrr* Vel, da får jeg ta blodprøve på mandagen i stedet da. Men jeg fikk i alle fall vært hos fysio, og idag trykte hun HARDT og masserte med albuespissen sin. AU AU!! Men jeg er mye bedre nå :D Da jeg hadde vært hos fysio tok jeg banen til jernbanetorget og møtte en venninne. Vi lunchet sammen i kjelleren på Oslo City. Fikk skravlet en god del, og har avtalt å møtes igjen rett over nyttår :) Gleder meg!

Nå skal jeg prøve å få lest litt ut i bok nr 3 av Ringenes Herre, sånn at jeg er litt forberedt på slutten av filmen - som vi skal se neste fredag! Ha en flotters dag!

Kos og klem fra Sessa 32+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Ja da var nok en helg over og jeg har ukesskift idag. Nå er jeg 33 fullgåtte uker!! Ikke verst.. Da er det bare mellom 5-9 uker igjen jooo!!! :o Snart skal vi få hilse på bebisen vår! Gleder meg skikkelig. Idag var jeg en tur innom trygdekontoret og leverte et forsinket levert skjema. VAr ikke så farlig, dem skulle behandle den fort :) Men etterpå var jeg innom Bogerud og kjøpte gulpekluter og klorevotter. Åhhh! Det var søte votter det. Skal bruke dem i starten, sånn at ikke lille gullet skal klore seg sånn i ansiktet sitt. Det blir nok bra :wink: Kom nettopp på at jeg skulle ha vært til legen og tatt denne hersens blodprøven min, men klarte jo å glemme den nok en gang! Jaja! Sånn kan det gå. Da er det bare en ting å gjøre. Ta det i morgen... I morgen skal jeg innom en venninne (få låne en snekkerbukse, for den jeg har har blitt for liten!!!! :o ) Helt utrolig som jeg har vokst. Har snart ikke noe som passer jo! Vel vel.. 2 mnd til er jo kroppen på vei tilbake i sin vanlige fasong. Da kan jeg begynne å kjøpe meg nye klær :ler:

I helgen var vi på juleselskap sammen med familien til kjære. Det var veldig hyggelig, og magen fikk jo mye oppmerksomhet! Var en eldre dame der (venninne av bestemoren) som absolutt mente at vi får jente. Hun er den eneste som tror det, men skulle det vise seg at 2 ultralyder tar feil. Ja, da ler jeg jammen godt!

Det ble i alle fall mye mat på lørdagen... Etter selskapet reiste vi til min mor og overnattet der. Kjære og mamma's sambo reiste nemlig på snowboard i Hurdal på søndag. Der fikk dem boltret seg i både snø og bakke. Hadde det visst koselig. Det hadde jeg også. Mamma og jeg lagde punchboller og var ute og kjøpe juletre. Mamma kjøpte juletre til meg også. Det står ute på balkongen nå. Kommer nok ikke til å pynte det før lille julaften en gang... Gleder meg!

Nå kommer kjære snart hjem. Vi har disse planene:

* Poste alle julebrevene som ikke er levert

* Kjøpe julegave til en kompis og til farmoren min

* Innom jobben min og kjøpe hårstyling til kjære og farge til svigermor

* Spise middag

* Reise til svigermor. Farge og stripe henne

Imorgen må jeg gjøre dette:

* Ta blodprøven min

* Besøke venninne. Låne snekkerbukse, få info om julegaven kjære skal kjøpe for henne

* Snartmamma treff for februarklubben kl 17 på Egon. Ta med en tupperware ting til Pelen (SM)

* Ta med hanskene til en venninne, som la dem igjen her...

Vel, det var det jeg kan komme på i farta! ;)

Nå får jeg ordne meg litt!

Kos og klem fra Sessa 33+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!!

Men du, jeg blir helt sliten av alle planene dine, jeg.... *rødmer* Du er jo mye lengre enn meg, og jeg orker ikke engang halvparten!!! Håper alle de du fikser på håret om dagen kjøper en skikkelig fin julegave til deg, det fortjener du jammen i meg!!!

Gleder meg til å se deg igjen, tenk at du har vokst ut av buksene dine!!! Jeg kommer vel til å få helt sjokk jeg nå......? Jeg skal prøve og få det til på torsdag, men lover ingenting!

Husk blodprøven i morgen, da!

*vinker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen til julaften nå....

Igår fikk vi unna alle julebrevene og fargingen av svigermor. Det var godt å få gjort! Idag har jeg vært flink jente å tatt blodprøven min (5 dager for sent, men det går bra!). Min kjære kjørte meg til legen sånn at jeg slapp å gå. Jeg har vært så dårlig form siden helgen. Er skikkelig sliten! Igår ble jeg faktisk liggende å gråte på sengen fordi jeg hadde vondt og fordi jeg var så utrolig utslitt. Sambo trøstet og holdt rundt meg. Da ble selvfølgelig alt bra! :lol: Men nå er det ikke så mye jeg må rekke å gjøre. Blir stort sett bare kos fremover nå. Det er deilig!!!

Egentlig skal det være treff for februarklubben på SM idag, men det er allerede 3 stk som har meldt avbud... Får se om vi flytter treffet til januar eller om vi tar det idag. Hvis det ikke blir noe av skal jeg kanskje bli med Qlio og se på hennes kjære kjøre go-kart finale! Det kan jo bli kjempe morro! Men vi får se hva dagen bringer utover ;)

Nå skal jeg surfe nettet litt. Finne meg et stooort glass med kaldt vann og et eple. Det fristet nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en dusj ble jeg litt bedre i formen, og jeg tar en tur på treffet i kveld. Kanskje jeg skal spandere på meg en taxi hjem etterpå? Fikk inn sykepengene mine på konto istad så ;) Ellers så har vi fått en liten "julegave" av bestefar. Litt ekstra penger på kontoen var det! Har overført dem til sparekontoen min, så skal vi bruke dem på noe vi trenger. Får vente til bebisen er født tror jeg, for det blir nok sikkert litt gaver også :lol: Snill bestefar!

Nå er jeg sminket og håret er ordnet. Har bare igjen og kle på meg resten. Det er -8 grader ute, så jeg gleder meg ikke så mye til å traske den 10 minutter lange turen ned til t-banen. Får gå rolig sånn at ikke bekkenet streiker på veien :blunke: Vel da får jeg gjøre meg klar!

Ha en fin kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treffet ble en suksess, selv om vi var bare 5 stykker denne gang. Vi spiste og skravlet og koste oss skikkelig. Har avtalt å møtes igjen i januar. Dato er ikke satt ennå... Jeg slapp forresten å ta taxi hjem. Pelen kjørte meg hjem, og de var veldig godt :D Tusen takk! *knis* Nå kommer Sessamannen snart hjem fra jobb. Da skal han få spise brødskiver med tomatsild og få varm te til. Da blir han glad tenker jeg ;) Etterpå er det natta for min del! Trøtt som en strømpe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!!

Takk for hilsen, ja jeg tar nok ferie fra nettet også. Er litt dårlig med data hjemme, så jeg satser på å være sammen med familien.

Akkurat nå er no sambo på tur til Oslo, det ser ut til at det blir ny bil på oss til jul!!! :D :D

Jeg reiser med båt hjem i ettermiddag, så kommer han kjørende. Er så spent for det var ikke helt bestemt hvilken bil det skulle bli, bare stasjonsvogn.. :hoho:

God jul og godt nyttår til deg også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det er en liten bebis i magen som har lært å hikke!!! Det er noe han virkelig kan :lol: Noen ganger er det virkelig morsomt å kjenne på hikkingen, mens andre ganger kan ta ta litt vel av! :o Da føles det nemlig som om hele meg spretter opp og ned! :hoho:

Ja, nå har det vært en vindusvedlikeholds mann her og ordnet og smørt vinduene. Han sjekket sikringen på vinduuene og skrudde til litt her og litt der. Egentlig skulle han ikke kommet før mellom 12.30-16, men jammen kom han ikke i 11 tiden. Hehehe!! Jeg må nå le litt av den mannen, for han lurte på når jeg skulle ha baby. Han hadde nemlig så og si nettopp blitt pappa (3 mnd siden), så han la ut i det vide og det brede om hvos fantastisk stort det var å få være med på noe sånt! :D Morsomt at menn kan bli litt ydmyke og fortelle gledelig om sånne ting synes jeg!

Ellers så skulle jeg ta meg en tur på sofaen og slappe av. Det gjorde jeg..i ca 5 minutter... :ler: Jeg har jo ikke ro i stumpen. Så jeg puttet opp rød teip på kjøkkenvinduet og sprayet på snøspray. Var egentlig Sessamannen som skulle gjøre det, så jeg håper ikke han blir sur fordi jeg "stjal" jobben fra han. Han skal få lov å henge opp lysene i vinduet igjen da, pluss at vi har 3 store pynta pepperkaker som skal henges opp til pynt også. Skal si det blir jul i heimen da!!! :D

Har nettopp hatt masse vaskekluter, gulpekluter og håndklær i tørketrommelen. Satte på en vaskemaskin med farga tøy, som jeg skal henge opp etterpå. Når sambo kommer hjem fra jobb skal vi ut å handle resten av julegavene pluss litt mat. Er vel ca 3 stk julegaver som gjenstår. En til en kompis, en til en venninne og en til farmoren min. Finner nok noe på A-Møbler vil jeg tro :)

Ellers så får vi besøk i kveld. Vi blir en koslig liten gjeng som skal varme opp til "To Tårn" filmen, med å se den første ringenes herre filmen " Ringens Brorskap". Har fått lånt oss prosjektor og lerret, så da blir det storskjerm her :kul: Stilig!! Vinga kommer en tur også. Det er kjempe koselig! Ellers blir det i tillegg meg, Cato, broren til Cato og to kompisbrødre. Akkurat passe med folk! Ikke noe gøy om man blir for mange. Da blir det altfor trangt. Gleder meg i alle fall!

Vel vel.. Får vel prøve å rydde litt papirer og sånt som flyter. Nå har vi heldigvis forandret på avis abonnementet vårt, slik at vi får bare Aften og helgeaviser. Morgenavisen er en altfor stor og upraktisk avis! Fin å ha om man søker jobb eller leter etter leilighet, men hva har man internett til? ;) Veldig greit med papirløse nyheter må jeg si! :lol:

Ha en fortsatt fin og solrik dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt skjedde det noe spennende:

Jeg vant robinson ekspedisjonen i natt!!!

I natt hadde jeg en av mine spektakulære drømmer. Jeg drømte nemlig at jeg vant Robinson ekspedisjonen!! Egentlig var jeg ikke påmeldt en gang, men siden det var en for lite ble jeg med Ekspedisjonen forløp seg på både strender og i klasserom. Til og med min barndomsvenninne var med. I rullestol!!! (Hun sitter ikke i rullestol til vanlig..)

Åhhhh!!!!! Idag skal jeg endelig til fysio!!! (klokken 14) :D Det blir desverre (antakelig) den siste timen i dette året. Ny time får jeg vel ikke før rundt 6/1. Det er leeeenge :cry: Men jeg får få Sessamannen til å massere, så går det vel sikkert. Må sjekke opp om svømmehallen er åpen i romjulen, så kan jeg ta meg en tur og bade.

Qlio kommer kanskje en tur i kveld! På pepperkaker og gløgg! Det blir koselig det :D Kommer til å skvaldre nebbene av oss :ler: Men det kan jo hende at hun må i en bursdag, så vi får jo se hva som skjer. Nei, nå får jeg strekke litt på meg. Ryggen føles som den har blitt 10 cm kortere i natt! (Sikkert en hard robinson konkurranse!)

kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Artig å lese dagboka di!

Må si jeg misunner deg litt energien din. Selv ligger jeg strak ut dagen lang, spyr, svimer nesten av når jeg må gå noe sted, har vondt i magen og ryggen og verst av alt så syns jeg veldig synd på meg selv..hehe :wink:

Tenkt det er jammen ikke lenge til du har en skjønn baby i armene.. Sukk de er jo så deilige!!!

Nå er det jo jul snart så du får kose deg masse med god mat og drikke.

klem viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann!

Takker så masse for hilsen Viwi! :)

Møtte Qlio i byen idag jeg. Det var så utrolig koselig å møte henne igjen! Hun har begynt å få en søt liten mage også!!! Vi skravlet og lo, spiste is og drakk kaffe/kakao. Det var morro det! :lol: Ellers så tittet vi jo på masse rare folk som gikk forbi! :P

Nå sitter jeg og koser meg med litt julemarsipan og vann. Sunt og usunt må vel bli en god balanse? :lol: Jeg hadde forresten siste fysiotimen min før nyttår idag. Jeg hadde med meg julekort og en blomst til fysiodamen og hun ble kjempe glad! Skysset meg ut med en klem da jeg var ferdig ;) Nå skal jeg ikke dit før 6/1. Da er hun tilbake igjen! 2 uker til det :o Vel vel.. Sessamannen skal fint få lov å massere litt ja!

Ha en herlig kveld! I morgen natt skal jeg se "To Tårn".. Can bearly wait!

Sessa 33+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig ettermiddag i går, og for isen!

Virkelig mange rare folk på byen....... rart ikke øynene våre fallt ut!

Jeg lo godt da jeg oppdaget hvem Qliomannen satt og chattet med i går...... "Sessa sier ditt" og "Sessa sier datt"...... rar han, goingen min (ja, han står høyere i kurs i dag)!

Ønsker deg og Sessamannen en riktig god jul,

håper jeg ser deg en gang til før Even melder sin ankomst.

Hei og hopp, din lille sopp,

Sessamannen elsker din kropp!

Tenker masse på dere,

glad i deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her har vi denne ukes tall fra jordmorkontrollen:

:) Uke: 33+4

:) Vekt: Opp totalt 9,5 kg!

:) BT: 110/60

:) Urin: Neg

:) Ødem: 0-1

:) Fl./min: 154

:D Liv+

:D SF-mål: 32

:lol: Leie: HB (hodeleie, men bevegelig!!)

Jeg kan ikke si meg annet enn kjempe fornøyd jeg. Det var jordmor også. Jeg fikk ellers svar på hva disse mensaktige smertene jeg har fått nederst i magen er for noe... Det er livmoren som har begynt å trene seg opp til fødselen, og er begynnelsen på rier. Men det betyr ikke at jeg føder før tiden fordi om ;)

Sessa 33+4 og storfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt så jeg Ringenes Herre " To Tårn" :D :D :D Skal si det var en snabla bra film!!! En smule trøtt nå, men det er det så absolutt verdt det. Lille Even i magen var ikke så urolig som jeg trodde heller, og det var bra. :) Nå får jeg prøve å "komme til hektene" igjen her. Bekkenet kjennes en snule kranglete ut desverre!

Sessa 33+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri land, uke 34 allerede, du er jo snart mamma du!

Har lest masse i dagboken din, den er så morsom å lese, men har vært sløv på hilsninger. Men nå var det jo på tide hvis jeg skulle rekke det mens du fremdeles er her! :lol:

Ha en super jul, Sessa!

(Jeg skal bruke min til å se "to tårn", gleder meg masse!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja tenk nå er du snart i mål, tenk lille even skal melde sin amkomst.

Blir spenennde tenk hvor mange gleder dere skal dele med han i året som kommer ja må si jeg er en liten smule misunnlig.

ØNSKER DEG EN FANTASTISK GOD JUL OG ET SABLA GODT NYTTÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sessa :kgsmil: :nisse:

tusen takk for hilsningen jeg fikk i dagboka mi

ønsker deg en riktig god jul og et kjempgodt nytt år. :nisse:

om ikke lenge er du snart i mål sessa, det må bli en vidunderlig følelse når du om ikke lenge holder even i armene dine, kos deg i jula, og tenk på at neste jul har du en en liten sønn på ca 10 måneder...det må jo være en helt herlig følelse :kgsmil:

ønsker deg alt godt i året som kommer. :kgsmil:

juleklem fra sola :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejulaften gitt... :D

Hvor blir det av julestemningen da??? Å kom til meg du herlige barnslige julestemning!!!

(Lørdag)

De siste dagene har jeg egentlig brukt på å komme meg igjen etter filmen natt til lørdag. Har gjort litt andre ting også. Blant annet å besøke et vennepar med en 2 mnd gammel baby. Klippet og stripet venninnen min, mens lille babisen lå og sov søtt! ;) På kvelden spiste vi pizza og koste oss... Sambo hadde kjørt ut litt julegaver og hjulpet sine foreldre med prissjekk på en av dems julegaver, mens vi klippet og ordnet.

(Søndag)

Besøkte tanta min, hennes samboer og farmor. Byttet litt julegaver og spiste litt kake. Ble ikke der så lenge, for både sambo og jeg var skikkelig slitne :o Men vi kjørte hjem, så "Alene Hjemme" og koste oss litt før vi la oss i sengen. Ble liggende på sengen og prate i halvørska om det med fødsel og tiden som skal komme. Jeg er utrolig overrasket over hvor forberedt og innstilt sambo er til bebis skal komme. Nesten så jeg får prestasjons angst..

Sambo fikk forresten prøve å skifte bleier for første gang da vi var på besøk på lørdagen også. Det taklet han med stor glans! :D Dessuten fikk han passe på lille jenta, mens vi jentene lagde pizza. Han har et skikkelig håndlag med barn, og jeg kommer ikke til å ha noe problem med å la han styre like mye med babisen som jeg :) Det er godt å tenke på! Han har sagt at han skal avlaste meg når han kommer hjem fra jobb, sånn at kjeg får sove og alt mulig. Er han ikke skjønn??? Jeg smelter i alle fall... Tenk at jeg bærer på barnet vårt i magen! Halve han og halve meg. DET er virkelig kjempe rart!

Idag skal jeg bruke dagen min ganske fornuftig. Jeg skal innarbeide meg litt julestemning. Men først skal jeg tørke litt støv her og der (har en fugl som støver en del..) og vaske gulvene. Sambo vil ikek at jeg skal vaske noe gulv (pga bekkenet), men jeg har lovd han på tro og ære at jeg skal ta det helt med ro og ta mange pauser. Så jeg får vel prøve på det ja! Når jeg er ferdig med det, skal jeg sette meg ned og se på TV, spise pepperkaker og mandariner og drikke gløgg. Da må vel julestemningen dukke opp? Jeg håper i alle fall det! Sambo kommer ikke hjem før 21.30 i kveld fordi han jobber. Han skal jobbe i morgen også, men da bare til 13, så jeg må spise julaften frokost alene. Jaja! Jeg har nok god underholdning av Askepott, Donald og de andre vennene hans :ler: Skal jo ta juledusjen i morgen også, så da blir det kanskje litt ansiktsmaske(om jeg har mer igjen..) og ekstra skrubbing med hampvott og masse smøring etterpå.

Nei, jeg får vel prøve å sette i gang med noe her ;)

Kanskje skriver jeg mer senere. Hvis ikke;

GOD JUL!!!!!

Sessa 34+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver noen ord om hva jeg har gjort idag, bare for å finne ut hvorfor bekkenet og ryggen min er skikkelig vrangt :roll: Jeg er nå en smule dum også da, men... :ler:

* Vasket 3 maskiner med tøy og hengt opp

* Brettet sammen klær

* Ryddet i gamle papirer

* Vasket gulvene i hele leiligheten

* Tørket støv

* Dusjet

* Spist

* Strøket duker og lagt på bord

* Hentet posten

* Snakket i telefon (sittet stille en del..)

* Satt på oppvaskmaskin, skal straks ta ut..

Ellers her er hva jeg skal gjøre:

* Ta ut av oppvaskmaskinen

* Lage sen-middag til meg og sambo

* Pynte juletre

* Drikke gløgg og spise pepperkaker

* Vinne masse penger på Extra :ler:

* Soooove!!! :D

Idag har det ellers rast inn med juleønsker på SMS. Hyggelig det, å bli husket på. Men for å si det sånn. Jeg synes faktisk det er mye hyggeligere å få vanlige julekort i julen ;) *hint hint*

Lille bompi i magen har vært ganske rolig idag, men det er sikkert ikke så rart når mammaen har vugget han i søvn hele dagen :)

Kanskje skriver jeg litt i morgen også, før vi skal til svigers! Schåll Von Schneider and Mr. Winterbottom. Cherio miss Sofie!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...