Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

:o Henge i taket etter piercinga!!! :o *AU*

Det hørtes en smule spesielt ut! ;)

Du...søvnvibbene dine virket ikke...kan du gi meg en dobbel dose tror du? :lol:

Enn du, har du fått sovet godt i natt?

Overlevde du alene-hjemme-kvelden?

Jeg og Zafirmannen holder også på med julekalender-mekking, den blir så fiiiin atte :) Litt rart å pusle med slike jule-ting iom at vi aldri har gjort noe slikt sammen før :oops: Det ser ut som at vi får ei koslig før-jul iallefall...hehe...det popper opp masse ideér på hva vi kan stelle i hop skjønner du ;) Artig!

Vi snakkes! Nå MÅ jeg sove litt om jeg skal klare å holde øynene opp under forelesninga i dag. Jeg som har begynt å znorke som en ekte tømmerhogger tørr iallefall ikke å lukke øynene blant 70 andre studenter :o

Masse klemmer fra Zafir og Lillebror 28+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg scnuppa !! :)

Det var virkelig synd at du ikke kunne treffe meg og Qlio i forrige uke likevell. Neste gang slipper du ikke unna altså !! Da kommer vi å henter deg !! :blunke:

Ellers så får du GRATULERER SÅÅÅÅÅÅ MYE MED 30 UKER I DAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Føles godt tenker jeg...

For meg var det et mål å komme meg over 30 uker. Da vet man at hvis babyen skulle blir født så er sjansene veldig store for at alt går bra. det er en betryggende tanke. :)

Vi snakkes! :)

Klemmer i fleng fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye jenter!!!! :P

Idag er jeg jammen meg 30 fullgåtte uker gitt. Deilig!!! :D Har vært hos tannlegen idag.. NULL HULL!!! (Knall bra, selv etter all den oppkasten jeg har slitt med..) Tannlegen skrøt fælt ja!!! :lol: Etterpå jeg hadde vært hos tannlegen, som jeg svidde av 500 raske hos, bar det av sted til en frisør for å ta en rask hårkur. Deretter var det en halvtimes knaing hos fysio.. Etterpå stakk jeg innom en venninne, som fødte 12 oktober. Der ble jeg sittende og prate lenge og vel, og jeg var så heldig å få låne 3 av hennes mammabukser. Gjett om jeg er glad!!!?????? *jubler* Buksene satt som noen skudd også, og dem kan jeg bruke helt frem til fødselen!

Da jeg hadde tatt trikken fra Grünerløkka (hvor venninnen min bor) og til byen igjen, var jeg innom Oslo City og spiste litt kinamat. Benyttet samtidig anledningen til å feire mitt 30 ukers jubileum ved å kjøpe disse tingene til lille Even:

* Mørkblå ullbody med lange armer str 56

* Grønn, beige og rød stripete skjortebody str 50/56

* Lyseblå bamse strømpebukse str50/56

* Mørkblå strømpebukse str 62/68

* Blå stripete (forskjellige blånyanser) sparkebukse med ben og bamsemotiv på, str 56

Jeg er i alle fall storfornøyd med handelen! Da har jeg fått svidd av resten av bursdagspengene mine på klær til bebisen og på 5 ukers Lotto og Extra kupong til meg selv. Nå får jeg bare stole på flaksen gitt!

Nå kommer snart kjære Sessamannen min hjem også! Ha en herlig kveld da dere!!!

Sessa 30+0!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos tannlegen i går (på Brynssenteret), og jeg hadde hvertfall hull. Det var noe de alle var enige i...... uff, ville egentlig ikke ha hull, jeg! Skal tilbake på onsdag, kanskje vi skal møtes på senteret etterpå? Jeg har time 14:00 (tror jeg).

Sikkert deilig med flere mammabukser!

Godt og ha noe å skifte med som er behagelig!

Du har en snill venninne!

Kos deg med shoppingen!

Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff Sessa-vennen......:(

Sender deg masse {{{{{{{{{{TRØSTEKLEMMER}}}}}}}}}}!!!!!!!!!!

Håper dagen i morgen blir snillere med deg!!!

Oppmuntringsklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes virkelig ikke noe særlig ut!

Håper du føler deg bedre i morgen,

be Sessa-mannen gi deg en skikkelig god massasje.

*klem*

Håper du får en fin helg, da......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Takk for hilsen i dagboka!! Hadde en fin fin dag i går, ja! :ler:

Håper du er litt bedre nå! :ler:

Sender over litt (((((((((((energi-vibber)))))))))))) fra meg, har mer enn nok når jeg tenker over det. Slipper kvalme og bekkenproblemer, og bare går rundt å strutter. :hoho:

Ha en hyggelig helg fortsatt!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOEN SESSA :lol: :lol::lol:

Gratulerer så masse med fullgåtte 30 uker jippi!!!!!

Skal tia går fort ikkje lenge du ligger og presser hi,hi,hi.

Var koselig og prate med deg på msn i dag får ta en prat om ikkje alt for lenge :lol: .

Snill vennine du har da ja mammabukser er jo greit og få ikkvits og ha for mange av de deilig og slippe ekstra utgifter nå dere har vel nok utgifter til og sjemme bort lille Even :lol::lol:

GOD NATT

klem fra Pia :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood mornings!!!! :D

Ja, da var jeg "tilbake" igjen. Har hatt noen skriveløse dager nå, siden jeg hadde skikkelig vondt forrige uke og jeg ikke har eid energi i det hele tatt. Det er mulig jeg fikk litt energi tilbake igår :lol: I helgen har jeg lagd ferdig den hersens papp-kalenderen til mamma (minn meg på at jeg aldri skal si ja til et sånt prosjekt igjen!) Men hun ble kjempe fornøyd da :D På lørdagen var jeg en tur ute med svigers og så på barnevogn. Dem hadde noe nyåpnings tilbud på BabyShop på Lillestrøm, men de vognene var IKKE pene. Spygrønne og fæle var dem. Jeg vil ha en mørk vogn, og det var dem veldig enig i! ;) Etterpå reiste vi hjem til svigers (Sessamannen var på jobb til 18) og der spiste vi rundstykker og drakk te. Fikk lest litt i "To Tårn" boken og skrevet ned noen oppskrifter på noe jeg skal lage til jul. Når Sessamannen var ferdig på jobb, kom han dit sånn at vi kunne spise middag sammen. Det var O'Store Lutefiskdag. Jeg spiser ikke lutefisk, så jeg fikk medisterpølser :)

Igår var en dag jeg fikk gjort utrolig mye! Begynte dagen med å hente opp litt advent/jueting fra boden i kjelleren. Plukket ned gardinene på kjøkkenet, vasket vinduet, strøk julegardiner, sambo hengte opp "jallalys" i vinduet og vi hengte opp gardinene. Strøk juleduker og la disse på diverse bord. Satte opp adventsstaken, og hengte ut blinkende "jalla-lys" på balkongen. Det ble kjempe koselig etterpå. Senere etter litt pust i bakken fikk jeg badet pip pip'en vår, Sizko. Hun ble strålende fornøyd med det. Ny sand i buret (skjellsand).. Så nå koser hun seg! :) Utover dagen lagde vi middag, spiste, snakket i over 1 time med besteforeldrene mine på Vestlandet, skrev handleliste over hva vi skal handle i Sverige (reiser dit på lørdag) og avsluttet kvelden med Ace Ventura og en varm dusj. Det eneste litt triste var at jeg ikke sov så godt i natt som jeg gjerne ville, men det går nok helt fint :briller:

Håper energien sitter litt igjen fra igår. Kjennes i grunn litt sånn ut, så idag skal jeg se om jeg ikke får bakt litt julekaker (hvis jeg ikke mangler for mange ingredienser da..) Ellers må jeg prøve å skrive ferdig den handle listen vår. Har tenkt å prøve å få handlet inn til en hel måned!!! Må jo selvfølgelig se an litt pengebingen også :lol: Mulig at en kompis skal være med oss på handletur. Får se hva han sier utover uken... Ellers så har jeg delvis bestemt meg for å skifte frisyre, både når det gjelder klipp og farge. MEN; vi får nå se hvor tøff jeg egentlig er når alt kommer til alt da :blunke: Det spørs om jeg ikke trekker meg! Er jo litt engstelig for å klippe av alle tufsene mine som jeg har spart på så lenge :ler: Time will show!

Men nå får jeg se til å gjøre litt! Idag er jeg forresten 31+0!! Tenk om mellom 7-11 uker så har jeg en liten baby i armene mine :D *glede seg* Lille Even var veldig aktiv på fredag og litt på lørdag, men igår var han ganske så stille. Han begynner jo å få litt mindre plass inni magehuset sitt, så deter nok ikke rart om han blir litt stille. I alle fall så hikker han masse, og det må jo være et bra sunnhetstegn? :)

Magebildet mitt fra idag

En aldri så "Liten" oppdatering fra Sessa 31+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke opp magebildet...... *furter*

Men;

GRATULERER MED 31 FULLGÅTTE UKER!!!

Så flinke dere var i går, da!!!!

Synes jeg ser deg svinge pisken over Sessa-mannen.... *gliser*

OM du skifter frisyre gleder jeg meg til å seg igjen,

i mitt hode har jeg vanskelig for å forestille meg noe annet.

Ha en superduper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer dagens lottotall:

Uke 31+1

* Vekt: Opp 900 g på 18 dager

* BT: 97/57 (sikker på at måleren til legen er feil, for det viser alltid lavere enn hos jordmor som bruker manuell-måte..)

* HB: 13,6

* Urin: Neg.

* FL./min: 162

* SF-mål: 29,5

Alt i alt er jeg superfornøyd og følger kurven på SF målet veldig bra!! :) Ny kontroll 20/12!

Sessa 31+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flotte tall, Sessa! :ler:

Nå er det bare 2 mnd til terminen!! Gosh, hvor tida går! :ler: Er litt rart å tenke på at vi som har fulgt hverandre hele sommeren/høsten plutselig skal sitte der med hvert vårt knøtt!! :hoho:

Ha en fortsatt strålende dag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessamor :)

Godt å se deg i action igjen!! Men du og du for en energi du hadde forleden dag da :o Oppsparte midler? :lol:

Det er godt med slike dager med full fart en gang i blant, men sannelig godt med rolige dager også :) Nå er det straks sjarmøretappen igjen av svangerskapet, og da skal vi bare koooose oss ikke sant ;)

Selv er jeg blitt en trøttis deluxe...håper på en energi-kick så fort som mulig her ;) Har noen få julegaver igjen, og skulle så gjerne fått de unna. (Hater at ting henger over meg!)

Hvordan ligger du ann med babyutstyr osv? Ser at du er på utkikk etter ei mørk vogn...har du sett deg ut et spesielt vognmerke?

Det er sannelig masse forskellige vogntyper der ute! Kan jo vasse i dem snart ;) Selv er jeg nokså trofast mot Simo sine vogner (har nå bagvogn, kombivogn og trille fra Simo...de to sistnevnte er fra Storesøsters tid som baby )

Vi ses vel inne på SM! Må kose oss masse der inne imens vi har anledning (uæhhh...ikke mange ukene igjen før førstemann er ute i ilden!!! :o )

Masse klemmer fra Zafir og Lillebror 29+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sessa-baby!!!

Har ikke snakket med deg siden jeg var hos deg sist, og har ikke fått fortalt deg min elleville ferd hjem til meg selv..... Sessa-mannen kjørte meg jo ned til banen (TUSEN TAKK!!!), og jeg løp innom Narvesen, MÅTTE ha noe og tygge på. Kjøpte meg en sjokolade-julekalender siden min mann ikke hadde skjønt hintet om at jeg MÅ ha det..... kjente at jeg begynte og bli både sulten og grinete..... "Nei, skal jeg ha kalender må jeg visst kjøpe det sjøl, ja!" Gikk ned for å vente på banen, men ingen bane kom! Det hadde vært ett uhell ved Majorstuen tidligere på dagen, og de slet fortsatt. Etter 45 minutter kom den endelig, full av folk. Jeg fikk meg ett sete, etter at jeg hadde kastet bagen til en yppete ungdom på gulvet (han mente at han kunne ta to plasser ekstra fordi han skulle ha bagen I setet.....det var før han møtte en sulten og grintete Qlio med neglspreng!!!!). Etter 2 timer kom jeg endelig hjem. Kald. Sulten. Enda mer grinete. Trøtt. Sliten. Kastet posen med kalenderen inn i gangen mens jeg tok av støvletter. Min kjære gjorde ett tappert forsøk på å ønske meg velkommen hjem, noe som ble avvist. Han kunne nemlig ikke hente meg,for han hadde tatt ett glass vin, og sto ikke spesiellt høyt i kurs hos meg. Men han hadde hvertfall kjøpt kalender til meg, da..... så nå har jeg to!

Ha en riktig god helg!

Sjefen har vært borte, så jeg har ikke fått sjekket PC til deg.

Har ikke glemt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hopp!

Jeg har vært uten pc noen dager nå, så jeg har ikke fått skrevet noe som helst! ;) Men nå har vi i alle fall en pc som funker igjen..for en stund. Hehehehe!!!

Qlio: Må si at du hadde en heisa tur hjem igjen. Gurimalla! Du skulle bare ringt, så hadde vi kjørt deg helt hjem vet du!

Vel, her er et kort referat om hva som har skjedd de siste dagene...

Tirsdag 3 var jeg til fysio og til legen. Resultatet på kontrollen har jeg skrevet om før ;) Onsdag hadde jeg en skikkelig sløvedag og lå bare på sofaen hele dagen, mens jeg koste meg med "To Tårn". Må jo lese ferdig boken til jeg skal se filmen den 20/12. Det rekker jeg også, for nå er det bare et kapittel igjen. Skal si det er spennende!! :P Torsdag var jeg en tur til fysio igjen, og da møtte jeg Vinga. Hun har fått stor fin gravid mage hun også nå, og det var svært hyggelig å se henne igjen! :D Skulle egentlig ha vært på svømming også den dagen, men tok istedet en liten byshopping. Det vil si.. Jeg kjøpte julegaven til sambo. Tør ikke røpe hva det er, i tilfelle han skulle finne på å snike seg inn på disse sidene :ler: Så jeg skal heller fortelle det etter julaften, hva han fikk.

Igår satt jeg og leste mer "To Tårn" og når sambo kom hjem fra jobb, reiste vi ned til Grønland på Bangkok Thai restaurant. Der skulle vi møte mamma og hennes sambo. Dem hadde lurt oss skikkelig..på en måte... for hvem andre enn min lillebror (som bor på Vestlandet) satt ikke der og gliste klar ved bordet når vi kom??? :hoho: Det var skikkelig morro!! Fikk spist litt Pad-thai-gai (eggnudler med kylling) Det var nam nam det! :) Etterpå reiste vi til mamma, men først var sambo og jeg innom en tur på BabyShop på Lørenskog for å kikke på vogn. Vi fant en vogn vi syntes passet oss perfekt, og den var satt ned til 3999,-!!!! Opprinnelig pris ca 6500,-) Og vi hadde ikke penger, og ikke visste vi om vi kom til å få sponset penger til vogn heller... *sukke* Det var litt tungt å gå ut igjen derfra. Men vi reiste en tur til mamma, og vi satt og pratet om hva vi hadde sett på, hva vi ønsket oss, spiste is og litt julekaker og koste oss og tenkte i grunn ikke så veldig mye mer på vogn.... Reiste hjem utover kvelden og la oss.

Stod opp litt tidlig idag og reiste til Sverige for å handle. Vi var svært heldig, for det var ikke noe trengsel eller kaos på Svinesund. Var innom den Happpyland butikken der og kikket på vogner, men fant vel ut at skulle man spare penger der måtte man handle stort. Vi skulle i så fall bare ha en vogn. Kom ikke til å spare så mye på det. Vi fikk i alle fall handlet alt vi skulle ha, og en del stasj som familie og venner skulle ha og satte oss på kurs hjem med alt mulig pikkpakk i bilen... Så ringte telefonen min... Det var mamma'n min som ringte! Hun hadde kjøpt vognen vi så på igår, stellevesken, voks-i-pose og sprinkelbeskytter til sengen!!!!!!! :o :o :o :o For en kjempe snill mamma jeg har!!! Jeg ble helt satt ut jeg. Så etter vi hadde vært hjemmom med varene, reiste vi til mamma for å hente og ikke minst se "gliset". Kan tro vi ble fornøyd :D

Når en moderator har godkjent bildet av vognen vi har fått, kan dere finne det HER (på SM)

Nå i kveld har vi spist middag (karbonader med grønnsaker, poteter og bernaisesaus) :P og etterpå fikk vi besøk av en kompis. Fikk sett "Men in Black II". Litt morsom film det ja! Ellers så har vi kikket og fiklet på vognen vår. Nå står den i stuen og "lufter" seg litt ;) Den skal få stå i leiligheten helt til den skal trille bebis fra sykehuset :D I morgen skal jeg innom jobb og klippe sambo + stripe han, og klippe min kjære lillebror. Alle trenger jo en ordnings før jul. Mamma skal jeg fikse på onsdag og meg en selv en annen dag. Håper alle og jeg selv blir godt fornøyde! Ellers får vi besøk av et kjempe koselig vennepar og datteren dems på 3 år i morgen. Det blir kjempe hyggelig!! Skal lage litt lasagne med salat og baguetter til dem kommer. Nå har sambo lagt seg, og det skal jammen jeg gjøre også. Det har vært en laaaaang, men svært så hyggelig dag! :D

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Sessa !! :)

Koselig at du er tilbake på nett igjen ! :)

Må jammen si at du har en snill mamma ja!! Dere var jo kjempe heldige som ble sponset med vogn med stelleveske og vokispose og sprinkelbeskytter til senga !!! HURRA !!!!!!!!!!!!

Mamma'n og pappa'n min kjøpte vonga M/stelleveske til oss også. :)

Sånne foreldre fortjener en applaus !!! *klapper*

Men nå skal jeg gå å lage frokost. Egg og bacon i dag. :P:P

Snakkes ! :)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg jammen vært flink jente!!!! :D Startet dagen med å spise litt frokost før jeg satte i gang med å vaske opp. Satte på en klesvask og lagde banankake. Printet ut alle julebrevene jeg har skrevet, puttet disse i konvolutter og limte på stjerner + skrev på adresser. Reiste til jobben min og klippet lillebror og klippet og stripet sambo. Begge ble kjempe fornøyde!! :D Handlet det vi trengte til middagen idag. Lagde lasagne, salat og baguetter til vi fikk besøk av et vennepar og dems 2 1/2 år gamle datter. Det var utrolig koselig! MEN; Fy så sliten og vondt i bekkenet/ryggen jeg fikk... :(

Fikk melding av en kollega i sted om at hun kan fikse håret mitt i morgen. Jeg skal dit klokken 16, og gjett om jeg grugleder meg. Skal skifte både frisyre og farge. Nå skal jeg bli røffere i sveisen!! :ler: Hehehe!!! Det skal bli spennende. Håper jeg ikke angrer på at jeg klipper av meg tufsene mine som jeg har spart på. Skal ellers lage kokosmakroner i morgen om jeg orker. Får antakelig besøk av lillebror også. Det passer bra, for da kjører han meg sikkert ned til jobben ;) Snill bror det!

Nå hikker lille Even fælt her.. Han har vært ganske så aktiv idag. Virker som han driver og legger seg mer og mer til rette nå. Det er godt! Skal på kontroll hos jordmor fredag 20/12, og det skal bli spennende å høre hva hun sier! :) Planene for denne uken er foreløpig følgende:

Mandag:

* Bake kokusmakroner

* Få besøk av bror

* Brette sammen klær

* Klippe/farge meg

Tirsdag:

* Vaske tøy (sengklær)

* Bake havremakroner

* Besøke svigers

Onsdag:

* Fysiotime kl 10

* Ta permanent på mamma og stusse tuppene hennes kl 12

* Dø på sofaen etterpå ;)

Torsdag:

* Ta blodprøve

* Gløgg og pepperkake sammenkomst hos en venninnekollega kl 13

* Kose meg med sambo resten av kvelden

Fredag:

* Fysiotime kl 10.30

Lørdag:

* Vaske evt tøy

* Juleselskap hos besteforeldrene til kjærsten min kl 17 (sammen med resten av familien hans)

Søndag:

* Tja??

Ellers er jeg jammen 32 fullgåtte uker i morgen etter min regning (40+0) Så egentlig var jeg 32 uker igår, etter jordmor og legeregnemåten. Jeg beholder min egen måte å telle på, fordi da får jeg skifte ukedag på mandager. Det passer så fint synes jeg! :D

Nå skal jeg kose meg med samo. Ha en herlig kveld!

Kos fra Sessa 31+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg lagd tomatsild til min kjære sambo.. Tror den ble veldig bra. Får høre hva dommen blir når han smaker på den om noen dager. Den bør sikkert stå en stund først? Ble ikke noe kakebaking idag da. Fikk besøk av lillebror, så vi koste oss med både frokost og lunch. Lenge siden jeg har hatt det så hyggelig med bror. Han kjørte meg ned på jobben, og jeg har nå fått både klippet og farget det. Ble kjempe fornøyd. Vet ikke hvor mye hår som ble klippet av, men rundt 10 cm her og der tror jeg... Jeg kan få noe av det i en liten strikk, eller to søte små musefletter i alle fall. Angrer foreløpig IKKE!!! :D

Men nå får jeg lage litt kveldsmat til sambo kommer hjem fra jobb. Han skal få ferkse brødskiver og varm kakao med krem. Da blir han nok kjempe glad!

Sessa 32+0!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...