Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så har jeg vært til legen på kontroll og FY SØREN så kaldt det er ute!!!!

Uke: 35+4

Vekt: Opp totalt 12,5 kg (den jula, den jula :o)

BT: 119/78

HB: 12,6

Urin: Neg.

Ødem: 1

Fl/min: 158

Sf-mål: 34 cm

Antistoff prøven min var fortsatt negativ :D

Legen sjekket ikke leie, da jeg skal til jordmor på ny kontroll om en uke...

Flott?

Sessa 35+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kaldt ute..... men er det ikke vakkert?

I år (eller rettere sagt i fjor) har vi faktisk hatt skikkelige årstider med ånkli varm sommer og ånkli hvit vinter. *nikker*

Synes ikke du har gått opp så mye, jeg?????

Jeg tør ikke engang gå på vekten, jeg. Kanskje jeg burde begynne og trene litt, neste kontroll er 27/1........ neida, her ruges det!

Lykke til med pakking av bager og sending av papirer,

ha en riktig god helg vennen min!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Tuva som ble mamma til ei lita jente igår!!! :D

Tenk... Tuva har jo termin bare 3 dager før meg!!! :o Er med andre ord ikke lenge til det er min tur. Det kan jo skje anytime nå!! :lol: *ler litt småhysterisk* :lol: Hehehe!!!

Jeg får ikke sove noe godt om nettene lenger. Kroppen jobber og styrer og ordner. Jeg har fått en del av symptomene jeg hadde i starten av svangerskapet tilbake; kvalmen kommer og går (men har ikke kastet opp..YET!), masse hodepine, løs mage og bekkenet og ryggen er au au :roll: Håper jeg slipper å gå sånn lenge... Noen dager får jeg masse kynnere, maserier (menssmertelignende) og stikkinger som kjennes ut som befinner seg i livmorhalsen eller rundt der. Men alt dette er en del av modningsprosessen, så det er ikke vits i å henge seg for mye opp i dette før det kommer regelmessig. Kynnerne plager meg ikke noe særlig. Det er litt verre med disse menssmertene, for de kan være nokså vonde... Men det skal jo være sånn! :ler:

Nå skal jeg få elskling opp av sengen og så blir det litt frokost!

Først må jeg jo bare si at det er en festdag idag :D Idag skal vi nemlig feire "vår" T-30 dag!!!

Klem fra Sessa T-30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kid-a og takk for hilsen! :)

T betyr termindag og -30 betyr at det er 30 dager igjen til termin. Står det f.eks T-0 er det termindag, mens T+3 er 3 dager etter termindag. Ble du litt klokere nå? :)

Klem, Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå har jeg brukt tid på å lese hele dagboken din og jeg er så misunnelig for dine lykkelige omstendigheter :oops: :-? Utrolig koselig dagbok Sessa!! :D

Selv har jeg forsøkt å bli gravid i 5 mnd og venter fremdeles. Har IKM på fødselsdagen min - neste uke.

Jeg har ikke opprettet noen dagbok enda - kvier meg litt for det uten at jeg helt skjønner hvorfor :roll:

Si meg, er det ikke vanskelig å utlevere seg såpass mye på Internett? Opplever du at folk du kjenner gjenkjenner deg og konfronterer deg med det? For jeg regner med at du ikke vil at hvem som helst skal kjenne alle dine tanker og opplevelser. Jeg tror det er dette jeg kvier meg litt for.

Vel, lykke til den siste måneden og med Even :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-29 :D

Så godt det er å kunne telle litt nedover mot termin :)

Tusen takk for hilsen Vera og Nooria. Takker og bukker for gratulasjoner og til deg Nooria ang spørsmålet ditt om du synes det er skummelt "å legge seg ut på nett"? Vel, nå har jeg ingen problemer med det, men for 10 år siden synes jeg det var skummelt ja. Jeg har ingen problemer med å legge ut tanker og følelser her. Jeg sparer nok på mange av dem innimellom, men som jeg har skrevet før så- har jeg funnet ut hvis jeg skriver når jeg er lei meg eller sint, så kommer det alltid skeivt ut, og da kan det lett misforstås ;) Jeg nevner aldri navn, og skulle noen lese noe og føle seg truffet. Ja, da er det bare å spørre meg ikke sant? :) Jeg står allltid for det jeg sier! Håper du også får deg din egen dagbok Nooria :) Hadde vært koselig å lest litt om deg og prøvingen din også! Ønsker deg all verdens lykke til!!! :)

I natt har jeg sovet innmari bra til å være meg :D Med unntak av noen ville drømmer som jeg har våknet av, og en blære som har sprengt litt så har jeg sovet som en prinsesse i natt. Det var godt! Flere netter siden sist ;) Kanskje jeg til og med orker å gjøre litt her idag da. Vi skal nemlig få besøk idag av et vennepar (et nokså sært et sådan :P) og vi skal rase pepperkakehuset og spise det opp!!! Nam nam... Det tror jeg blir nammis! Ellers så har Sessamannen vært så kjempe flink med å montere opp boligalarmen som vi fikk til jul. Men han fikk ikke gjort den helt klar, for det var noe galt med strømadapteret - så han skulle få bytte det idag! Gutten min det som ordner opp! :D

Igår feiret vi T-30 dagen med taco's. Det var svinaktig godt, emn det var ikke plass til mye :ler: I hele går gikk jeg rundt med maserier, kynnere, kvalme, hodepine og jeg usannsynlig rastløs. Vet ikke om disse vondtene førte noen vei, men dem ble i alle fall borte i natt. Får se om det kommer igjen noe idag 8) Ellers så kan jeg foreløpig skryte over min mage som har fått vannmelonform (SVÆÆR!!!) og som ikke har et eneste strekkmerke. Om det kommer av all smøringen, det vet jeg ikke... Men jeg begynte å smøre magen min den dagen jeg testet 2 blå. Kremer/oljer jeg har brukt er:

* Biovergetures (strekkmerkekrem fra Biotherm)

* Frei Öl (tysk olje som skal forhindre strekkmerker og myke opp huden)

Begge anbefales på det sterkeste :) Selv om dem kanskje ikke hjelper, så føler man et skikkelig velvære av å bruke dem! Biokremen har jeg brukt etter dusj, og oljen har jeg brukt når jeg legger meg. Om kvelden er det Sessamannen som smører. Han koser seg med det hver kveld. Lille bompi skjønnervel kanskje at nå er det natta tid, når pappa sine hender glir over magen? :hoho: Bompi er i alle fall kjempe rolig om nettene. Må ha pappa sitt sovehjerte om han fortsetter sånn når han kommer ut ;) Hehehe!!!

Ute snør og blåser det, og på gradestokken viser det -13,5 og det er helt inntil husveggen! *BRRRRRRR* Det er jammen kaldt i dette landet! Jeg orker ikke gå ut mer enn nødvendig, og det blir jo man ikke akkurat spenstig av nei ;) I morgen er det tid for fysio time igjen, og gjett om jeg gleder meg til det! Håper det letter litt på bekkenet igjen. Det har vært litt småvrangt de siste dagene, men kommer og går litt også...heldigvis får en vel si :blunke:

Men en ting er sikkert. Jeg begynner å bli litt lei av å være gravid nå. Tror det henger sammen med at de aller fleste jeg kjenner som jeg har gått gravid sammen med har fått sine små herlige nurk nå. Håper jo i grunn at det er min tur snart. Babyen er ferdig nå, han skal bare vokse og legge på seg. Står blant annet på arket jeg printet ut fra nettdoktor (før siden ble lagt ned) om uke 36/37:

* Barnet måler nå typisk 34 cm i setehøyde (hode til rumpe) og veier rundt 3-3,2 kg

* Barnets kropp begynner å bli lubben

* Moren kan begynne å kjenne kynnere (Ja takk, det gjør man!! :P)

* Hodet er over 9 cm!!! :o

* Membranen (fostersekken) kan nå risikere å sprenges, og fostervannet går! Da må mor oppsøke lege... <--- Skal nok ikke være sen om å ringe da :lol:

Så det begynner å bli en stor beibi jeg har i magen nå. Blir så spennende å få hilse på den lille som bor i magen. Lurer jo sånn på hvilken personlighet han får, hvordan han ser ut, hvem han ligner mest på og masse sånne lure spørsmål. Men om ikke så altfor mange dagene vil jeg vel ha fått svar på det.... Hihi!!! *hoppe spent opp og ned*

Nei, skal bruke den lille energien jeg har på å vaske llitt på kjøkkenet etter i går? Orket ikke å rydde opp etter taco's mekkingen vår igår, så jeg får vel ta et skippertak og sette i gang tror jeg!

Sessa T-29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er jeg ikke redd for å tråkke andre på tærne men mer å utlevere meg selv.

Men jeg tror at jeg allerede vurderte det da jeg skrev det i din dagbok og nå tror jeg faktisk at jeg vil opprette min egen dagbok.

Jeg har lest en del i forskjellige dagbøker nå i helgen og det ser jo veldig hyggelig ut med den kontakter dere oppnår med hverandre når dere har slike dagbøker. :)

Nooria :brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 Fullgåtte uker og 28 dager igjen til termin :o Nå nærmer det seg!!! Kjenner forøvrig det på kroppen også. Har en god del kynnere, mens lignende smerter og murringer, stikking "der-nede" og en aktiv liten (eller stor?) krabat i magen som sparker, presser og graver seg snart ut :lol:

Idag har jeg hatt en svært så interessant dag. Begynte dagen med at jeg stod opp litt før 09 og spiste frokost og ordnet meg. Trasket ned til t-banen og tok den ned til byen til fysio. JIPPI! Jeg hadde første fysiotimen min i det nye året, og det var deilig det. Men dog en smule vondt mens hun holdt på... Etterpå tok jeg banen til Bogerud til trygdekontoret og fikk levert min siste sykmelding/friskmelding. Fikk beskjed der å levere skattekortet mitt til arbeidsgiver i stedet, så da får jeg vel gjøre det da... Etterpå ringte jeg til Vinga, og vi avtalte å møtes på Mortensrudsenteret. Der trasket vi rundt og tittet litt i butikker, og jeg kjøpte meg en skikkelig herlig beige kosedress (som er ment for å ha etter fødsel, men som passer nå også om jeg tar bukse under magen...) Ellers var det tilbud på babytøy og jeg kjøpte:

* 1 stk hjelmlue str 50/56 til å ha på sykehuset

* 1 sparkebukse str 56

* 1 jakke str 56

Betalte kun 144,- for disse 3 plaggene!!!

Etterpå satte vi oss ned på en kafe og skravlet og hygget oss en god stund. Det var kjempe kos å møte Vinga igjen, og jeg har en sterk følelse av at det ikke ble siste gang ;) Ser for meg mange og lange trilleturer utover våren ja :)

Men nå får jeg kanskje prøøøve ålegge meg litt nedpå sofaen, sånn at ryggen og bekkenet får hvilt seg litt. I alle fall 5 minutter :ler: Så skal jeg egentlig ikke gjøre noe som helst resten av kvelden. Kanskje det er noe lurt å se på TV i kveld?

Klemmer og kos fra Sessamor T-28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en flott dag, Sessa!

Godt og høre at fysio'n hjalp!

Sånn som du forklarer høres det ikke alltid like godt ut,

det må jeg innrømme!!!

Nå er det ikke lenge igjen til du sitter med Even i armene dine,

jeg gleder meg stort til å hilse på han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Hei Sessa....

Det er så spennende å lese dagboka di, når som helst kan du føde og hilse på lille babyen din :P

Å såå gøy da.... gleder meg masse til å følge med dere videre og du gratulerer med T-26 snart :)

Kjempe kooos fra meg til deg og babyen i magen :P:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sessa!

Endelig fant jeg veien inn i dagboken din også. Gratulerer med under 30 dager til termin. Skjønner veldig godt at du blir lei på slutten. høres veldig slitsomt ut. Men det er jo bra for barnet at det holder seg på plass helt frem til terminen, selv om det kanskje ikke er noen særlig trøst for deg.

De anti-strekkmerketipsene dine er vel verdt å ta med seg, spesielt for meg som venter to (gulp) hvis alt går bra.

Lykke til fremover!!! Du må ta det veldig med ro fremover nå da.

Klem fra Taurus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk for koselige hilsner jenter!!!! Alltid like hyggelig å se at jeg faktisk deler tanker og ord med andre enn bare tastaturet og skjermen ;)

Idag er det 24 dager igjen til termin. Både sambo og jeg har vel begynt å bli litt utålmodige nå. Men ikke sånn at vi må død og liv må ha ut bebien og kommer til å teste ut alle tips og råd, for å få satt i gang en fødsel. Det synes vi skal komme av seg selv! Er jo sånn vi er skapt :) Skal ikke si hva jeg sier, om jeg fortsatt sitter her etter termindato og skriver da... :hoho:

Julen skal endelig pakkes bort her nå i helgen. Juletreet har ikke fått vann siden nyttårsaften og er helt tørt... Heldigvis ikke jeg som skal peøøe ned pynten ;) Sambo har sagt han skal fjerne julen, hvis jeg slapper av på sofaen. Ikke meg i mot. Jeg liker best å pynte til jul jeg, så.. Er så vemodig å plukke bort alt det som gjør julen så hyggelig. Jaja! Neste år blir det nok enda mer spesielt tenker jeg. Med en bebis på ca 10 mnd og greier :D

Må ta meg en tur ned på butikken etterpå. Er en haug med flasker på kjøkkenet som må pantes. Lurer på hva jeg skal finne på til middag idag... Igår spiste vi ute (stekt ris på Nam Nam, Oslo City) og det var jammen godt. Men jeg har fått et lite dilemma. Jeg blir ikke mett samme hva jeg spiser. Det er skikkelig farlig, for da kan jeg jo plutselig spise meg opp mange kilo for mye ;)

Nei, får se til å komme meg litt bort fra skjermen igjen... Kjenner det ikke er så godt for bekkenet å sitte her så mye. Før hjalp det faktisk!

Skriver kanskje mer senere...

Sessa (T-24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plutselig spratt det frem noe energi fra et sted jeg ikke visste fantes, og jeg har på kort tid fått gjort dette:

* Satt på en maskin med klær

* Satt på oppvaskmaskinen

* Kastet alt av papp og papir som stod i gangen

* Kastet søppel i alle søppelbøttene

* Pantet alle tomflaskene

* Kjøpt litt mat og bleier (nå har vi forskjellige bleietyper til å prøve ut)

* Hentet posten (kom bok til meg idag. Siste bok av "De sorte ridderne" av Margit Sandemo)

* Dusjet meg og vasket og føhna håret

Så jeg synes jeg har vært flink! Senere skal jeg lage fiskeboller i hvit saus med gulrøtter og poteter til middag, og jeg skal mekke mandelkjernepudding som vi skal kose oss med i helgen. Synes jeg trenger litt kos innimellom alle disse vondtene. Noen ganger så verker det skikkelig i magen, men det er nok ikke så rart da det ikke er så stor plass i magen min lenger :blunke:

Igår var vi forøvrig på besøk til et vennepar med en datter på 11 uker. Guri malla så skjønn hun er!!!! Blir ikke akkurat mindre babysjuk da nei :ler:

Sessa T-24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

WOW vet du hva det betyr Sessa når man får masse energi? Ikke lenge igjen nå betyr det vennen :hjerter:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Prøv å spare på energien din, slik at du klarer deg fint når fødselen er i gang, jeg må hoppe sprette litt til jeg :enig:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Gleder meg massse å høre hvordan det går framover med dere :hjerter::hjerter:

Koos fra *Perser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kniser og ler* Mener du det Perser jenta mi? At det ikke er lenge igjen??? :D Hihi!!! Det gjør ingenting det, for bebisen er jo ferdig og fin den nå. Er bare 3 uker igjen til termin på mandag så :) *juble litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Ja og sååååååå spennende...... gleder meg til å lese at nå har vannet gått eller nå har jeg rier med 5min pause i mellom... hihi

Isabel ble også født 3uker før tiden :P Å som jeg gleder meg nå... og du ikke glem å legge ut bilde da :lol:

Men jeg skal ikke glede meg alt for mye, i tilfelle lille babyen din gir meg falske forhåpninger! :-? Men jeg klarer ikke å la være å glede meg :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Kos deg masse med magen vennen *så lenge den varer nå* hihi

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...