Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Hola! :briller:

Igår var jeg og min kjære sambo på første jordmortime. Ser ut til at vi har fått en jordmor som mener alt begynner rundt uke 20. Så det ble bare sjekket enkelte ting;

* HB: 11,3

* BT: 100/60

* Urin: P-/S-

Neste gang jeg skal dit 18/9, skal vi se nærmere på sf-mål og sikkert høre på hjertelyden. Men i alle fall; det var en hyggelig jordmor vi snakket med, og vi fikk med oss masse brosjyrer og greier hjem. Ellers så har jeg stekt skinkestek idag, som kjære og jeg skal kose oss med når han kommer hjem fra jobb rundt halv ni. Litt sen middag, men pytt! :wink:

Kos og klem fra Bebis 14+4 og en litt "tom i hodet for dagen";

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann sessa!!

Ville bare si at det er koselig at du titter innom dagboka mi!! :D

Og gratulere deg med snart fullgåtte 15 uker!! (var det ikke så??)

Tiden går jammen fort! synes ikke det er så lenge siden at du testa 2 blå...synes du svangerskapet går fort? nå har jo du vært plaget med kvalme, så kanskje du ikke synes det da?

Er du opprinnelig fra vestlandet?? kan jeg spørre hvor fra da? ettersom du reiser på ferie der om sommeren liksom... :roll:

jaja, hadde vel egentlig ikke så mye vettugt å si denne gang, måtte bare stikke innom liksom.. :wink:

Lykke til videre i svangerskapet iallefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morning sunshine!!! 8)

Her er jeg igjen.. Tilbake etter en helg med avslappning, rydding av leilighet., vasking av klær, grillparty på lørdag hos noen venner og en sinnsyk søndag der jeg var såååå dårlig! Så helgen har bydd på litt av hvert. Men idag kjennes formen ut som den er mye bedre igjen! Jeg har funnet ut at jo mer sliten og trøtt jeg er, jo dårligere blir jeg dagen etter. Så nå er det jo da bare å ta livet med ro, og lege bena på bordet :ler: Hihi!!!

Joda!! Ellers så hadde vi besøk av et vennepar igår. Jeg hadde lagd taco's med masse NAM NAM tilbehør og det slo virkelig an. Vi alle ble så mett at vi nesten lå utslått på sofaen etterpå. Satt bare å pratet hele kvelden, og det var utrolig koselig!

I kveld skal vi en tur til svigermor som fyller år idag. Hun har invitert oss dit på kake i kveld, så det blir nok bra :) og i morgen skjer det store ting!!! Jeg tok nemlig initiativ til å invitere sammen folk fra SM til treff i Oslo da. Så nå er vi faktisk rundt 20 stykker som har meldt seg på. Håper det slår an, og at alle kommer. Det hadde vært utrolig morro!!! Men nå får jeg vel prøve å innta dagens første måltid, som antakelig blir to knekkebrød med fløtemysost på ;) Det er faktisk litt kvalmedempende!

Og ANGEL: Jeg kommer fra en knøttliten bygd i Høyanger kommune (Sogn og Fjordane) Faktisk fra samme sted som Poona kommer fra ;)

Kos og klem fra Bebis 15+1 og;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessa!!

Gleder meg vanvittig til i morgen når vi skal treffes så mange fra SM på Egon! :D Tror det blir kjempe spennende og morsomt å treffes mange i samme situasjon!!!

Men må inrømme at jeg er litt nervøs også..... :oops: Blir jo veldig mange ukjente på en gang da... :blunke:

Ellers så syntes jeg tiden går veldig fort her. Er jo ikke lenge siden du, Poona og jeg satt på msn og skravlet. Da hadde jeg nettopp testet to blå og dere to ventet på ikke-mens!! Og nå er vi snart halvveis!!!! :D :D

Gleder meg til UL 2.september også. Skal bli morsomt å hilse på Lille Håp igjen.

Når skal du til UL ????

Gleder meg til vi ses i morgen ! :D

Klem fra Lille Håp(16+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Sessa!

Beklager at jeg ikke fikk sagt i fra at jeg ikke kunne komme på Egons i kveld. Jeg fikk telefon på jobben om at barnevakten til pjokken var blitt syk, så da måtte jeg bare reise å hente han selv etter jobb. Sambo er på seminar i hele dag, så jeg fikk ikke noe hjelp derfra heller!!

Det var kjempe kjedelig!!! :x

Håper dere ikke trodde jeg bare droppet dere.....

Klem fra Lille Håp(16+4) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann!!!

Tuva: Jeg skal på UL på Ullevål 2/9. Samme dag som du, men du skal vel kanskje på SiA? Ellers så skønte jeg at du var forhindret å komme på treffet, og det fikk jeg jo også bekreftet da jeg kom hjem og leste meldingene dine.. Så don't worry! We'll catch up next time!! :D Savnet deg der da :)

Ellers så har min kjære samboer blitt sykmeldt pga senebetennelse i skulder/arm, og blir foreløpig hjemme med meg t.o.m neste søndag (25). Det er jo i grunn litt hyggelig å ha selskap, siden jeg bare går hjemme og driver dank om dagen jeg også. Kvalmen vil desverre ikke gi slipp, men jeg kommer meg da gjennom dagene! ;)

*gjeeeeeeesp* Er visst fryktelig trøtt nå kjenner jeg..Får vel ta og tusle til sengs, og heller skrive litt mer en annen dag når jeg har litt mer å si! :ler:

Nattakos fra Bebis 15+4 og;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk møtet med alle sammen? Det var sikkert kjempekos, tenker jeg! Vi på KG vil høre!!!!

Ellers ville jeg bare ønske deg lykke til på UL,

sikkert kjempespennende å se det lille vidunderet på skjermen! *Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst litt i ørska jeg.. :lol:

Har jo helt glemt å skrive om "magedame treffet" på Egon jo! Vel dagen begynte med at jeg og sambo var til legen en tur. Han ble sykmeldt, og etter vi var der luffet vi rundt littegranne i butikker. Var blant annet innom ett par baby-butikker ;) Ble mer og mer overbevisst om at det er en SIMO kombivogn som dekker vårt behov (4 etg uten heis)... Så penger kom til meg! Nå skal vi snart shoppe!! :D

Etterpå spiste vi litt kinamat siden jeg var så "fysen" på noe, og sambo hadde ikke spist på lenge. En halvtime senere tråkket jeg inn på byporten og rett frem til bordet der vi skulle sitte. Fra før satt Pelen, Belle og Metteb der. Har truffet Pelen og Metteb en gang før, så dem var det jo lett å kjenne igjen 8) Siden kom det en etter en. Var vel bare 3 stykker som ikke kunne komme, og da var vi vel ca 15 stykker der ved nærmere ettertanke! Det er jammen ikke verst :D Vi bablet og koset oss med mat, snacks og is. Prestenterte oss og skravlet mer... Selv om mange av oss ikke hadde møtt hverandre før, så holdt det ikke munntøyet tilbake ;) Kosa oss skikkelig!

Så må jeg jo nesten fortelle at igår er jeg 98% sikker på at jeg kjente liv. Til og med min sambo mente han kunne kjenne noe som flyttet på seg inni magen! Å tenk om vi snart får begynne å kjenne ordentlige spark :P Det blir sikkert kjempe kos..helt til det sparker rett i ribbeina! *lol* Men de får jo tiden vise. Satt her på pc-rommet (kommende barnerom) og hørte på kirkeklokkene istad. Drømte meg helt bort... Tenk! ----> Det er 726 dager 12 timer og 36 minutter til Sessa og Sessamannen gifter seg 14 august 2004 :ler2: Full nedtelling her med andre ord!

Nei nå får jeg vel prøve å lage meg noe frokost! Føler meg faktisk ikke så kvalmen idag. Kanskje siden jeg sov ganske godt natt? Jeg drømmer jo så sinnsykt mye om nettene at jeg er helt utslitt når jeg våkner :ler: Men det er jo en av de morsomme tingene ved å være gravid!!!

Kos og klem fra Bebis 15+6 og;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde det kjempegøy!

Dere får bare sette dere ned og spare penger til babyvognen. Jeg har hørt at Simo er ett fint merke, har ingen erfaring på det området ennå.... men jeg kommer etter! *håper*

Så deilig det må være og kjenne liv!

Kan tenke meg at det kriblet både hos deg og mannen da, ja..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D

Nå er det 3 dager siden jeg har kastet opp!!! Det er helt fantastisk :lol: Nå tror jeg nesten at det blir litt bedre tider fremover gitt! Jeg kunne ikke blitt mer glad! Endelig skal det (forhåpentligvis) bli litt tid til å nyte graviditeten litt også. I morgen skal vi til legen for å sjekke om vi får hørt hjertelyden. Både gleder og gruer meg til det, men mest gleder meg da :) Skal fortelle om hvordan det gikk når jeg kommer tilbake fra legen...

Til middag idag skal vi ha kjøttsuppe med flatbrød og smør til. Skikkelig enkelt, kanskje noe kjedelig. Men vi har gått opp for ideer, så jeg måtte sitte og bla gjennom min oppskriftsbok for å få ideer til hva vi skulle lage :ler:

Men nå får jeg begynne med middagen!

Kos og klem fra Bebis 16+1 og;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jodelei Jodelo!! :D

Idag har jeg ikke kastet opp, og kvalmen er ikke så sterk!! :wink: Men jeg har desverre skikkelig vondt i hodet :roll: men det overlever jeg nok sikkert! Var jo en tur til legen igår, og tror dere ikke at vi fikk høre hjertelyden da???? Jeg ble sååååå glad. Legen fant lyden med en gang hun satte apparatet mot magen min, og der dundret et hjerte i ca 160 slag i minuttet!!! Kan det tyde på en jente??? :ler: Jeg skvatt nesten av all hjertebankingen, så jeg begynte å le! Etterpå gikk bare sambo og jeg rundt og gliste fra øre til øre. Gjett om vi var lykkelige da?? Og fortsatt er... Nå gleder vi oss bare helt sinnsykt til vi skal på UL 2/9 :)

Ellers har jeg lagt ut magebilder av magen min. Dem finner du her

I kveld skal vi ha besøk av 2 vennepar. Skal bare se film, prate og spise snacks! Det blir forhåpentligvis koselig!

Klemmer og nusser fra Bebis 16+3 og;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+1!!!

Ja, da var jeg tilbake fra ultralyd... Denne hendelsen skjedde igår :) Må først si at det var en fantastisk opplevelse, og dere bør glede dere (til dere som ikke har vært ennå)

Kom inn i rommet og la meg ned på benken. Fikk kald gele på magen og så satte hun i gang med "baby-forskning". Både jeg og Sessamannen satt og gliste fra øre til øre da vi fikk se vårt lille under. Helt utrolig at det var en liten baby der inne. Jordmor sa at alt så helt fint ut Terminen ble ikke flyttet i det hele tatt!!!!! Ellers så spurte vi om hun kunne se kjønnet, og hun mente det så ut som det var en liten GUTT der inne :lol:

Da finnes det nok et bevis for at TCOYF virker, og at symptomer i svangerskapet er helt tilfeldig. (Så sant det er en gutt som kommer ut ) Jeg har jo nemlig hatt DEN kvalmen og hjertelyd indikerte på jente (160)... Her kan du se magebildene og ultralydbildet.

Vel, ellers så tror jeg nok at lille Bebis sov - For JM måtte flere ganger dytte litt i magen for at han skulle ligge litt bedre. Men da han våknet, sparket og veivet han litt med armene og la seg bedre til rette (akkurat som både jeg og sambo gjør når vi sover) Hahahaha!!!!

Idag skal jeg faktisk prøve meg tilbake på jobb en tur. Skal jobbe 50% i 2 uker nå, og så får vi se hvordan det går. Gleder og gruer meg på samme tid. Er jo over 3 mnd siden jeg var på jobb der sist, men det går nok bra vil jeg tro :)

Ellers så fikk jeg bekreftet på UL igår at jeg har kjent liv i ca 2 uker nå. Lille bebis lå nemlig akkurat slik jeg trodde, og da er det spark jeg har kjent på ene siden :D :D :D

Nå skal jeg få på meg noen klær, spise frokost og ta en tur på besøk til en kollega (som er i mamma-permisjon).. Det blir koselig!

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIDA!!!! så spennende da Sessa!!!!..tenk, en liten guttebaby!! :D og Even er et nydelig navn, ligger faktisk på min liste også hvis vi får en gutt en gang!! :wink:

Kjempeflott magebilde og ultralydbilde også!! Dere er så utrolig heldige, ikke glem det!! :wink:

Lykke til videre med poden i magen....

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heisann!

Ja her er formen på vei oppover om dagen. Jeg er stort sett kvalm kun på morgenen, og kaster opp... - ja det gjør jeg kun enkelte dager. Nå kan det gå 4-6 dager i mellom hver gang. Så lenge jeg er flink å passe på å spise ofte og lite, så går det ganske greit

Har begynt å jobbe igjen nå. Har fått lov å jobbe kveldene, for da er formen best. Så da jobber jeg 50% (med 50% sykmelding). Skal til legen på tirsdag, og jeg bør vel kanskje nevne for han at jeg har fått vondt i ryggen/helebein/beinet under rompa? Men jeg vet ikke om jeg burde la være jobbe fordi om? Jeg vil jo helst jobbe litt også Men vi får se hva han sier...

Ellers så har brystvortene blitt en smule tørr og klør om dagen, samt leggene og hodebunnen klør en del. Smører og smører som bare det og det hjelper litt! Magen vokser hver dag og lille Bebis ga det første sikre tegnet fra seg dagen før UL. Da var jeg 17+6, og det er akkurat 2 uker siden. Kjenner littegranne hver dag, men langt fra hele tiden. Tror det kanskje blir en bebis med far sitt sovehjerte!?! Det hadde i alle fall ikke gjort noe :ler: Foruten dette er jeg bare en smule trøtt utpå dagen. Sover ikke så godt om nettene, siden jeg drømmer en hel del. Matlysten er egentlig helt topp. Det eneste jeg ikke liker noe særlig nå, som jeg gjorde før er: pasta og vanlig Norvegia (vanlig gulost). Spiser fortsatt mye frukt og grønnsaker Men sjokolade smaker endelig litt godt igjen, så det har jeg bare måttet ha litt av :oops:

Kommer ikke på noe særlig mer for øyeblikket , men skal til mamma på middag idag. Skal få innbakt svinefilet. Nam nam! Det skal bli digg!

Ha en flott søndag! Imorgen skal jeg feire at jeg er 20 fullgåtte uker og halvveis :D

Kos fra Sessa 19+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra bryllupsreisenDette var meget hyggelig lesning, Sessa!

Tenk at du bærer på lille Even (flott navn!!!).

Flott at du føler deg så bra, da! Det er ikke alle som er like heldige har jeg hørt.... Krysser fingrene for at det holder seg slik fremover også!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sparker og sparkes!!!! :D

Idag er det helt utrolig hvor mye lille bompibjørnen min sparker og bomper. Skikkelig deilig å kjenne at det er ordentlig liv og røre ini magen min. Kanskje den er like glad som meg, siden Verene har testet 2 blå idag? :P Det kan jo hende? Hihi... Det har ikke skjedd så veldig mye i det siste i grunn. Var på min 3'dje kontroll 18/9. Resultatene var som følger:

Vekt: Tilbake på utgangspunktet!! :D

BT: 110/60

HB: 13,0 :D

URIN: -S/-P

FL/MIN: 140

SF-MÅL: 18 cm (midt på den røde streken)

Ellers fikk jeg vite av legen min sist gang jeg var der, at jeg er desverre er en av de som har blodtype Rhesus positiv, men samtidig har en sånn blodtype som kan danne antistoffer mot min lille bebis. JM sa at dette skjer svært sjelden, og at jeg kunne ta det nokså med ro. Men jeg skal dermed ta blodprøve hver 4 uke for å følge opp dette. Skulle det vise seg at jeg danner disse antistoffene må jeg ta keisersnitt 4 uker før termin, og bebis må rense blodet sitt. Jeg håper og krysser fingrene for at dette skal gå bra uansett...

Sessamannen har forøvrig fått kjenne sparkene til lille bompi, og hver gang han gjør det stråler det skikkelig i øynene hans. Han er sånn en god gutt, og jeg er skikkelig forelsket i han :ler:

Ellers står det om uke 22:

Barnet reagerer på lyder og begynner å ha regelmessig rytme med søvn og våken tilstand. Det kan vekkes av morens bevegelser. Barnet er nå ca 18 cm og veier over 450 g. Det legger på seg over 70 g per uke :) (Hentet fra www.nettdoktor.no)

Nå skal jeg gå og lage en bedagelig frokost til min kjære, så skal jeg se om jeg ikke får skrevet mer i kveld!

Klemmer fra Sessa 21+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Heisann Hoppsann!!!

Nå nærmer jeg meg 23 fullgåtte uker allerede gitt :D Skulle egentlig vært på UL (med video og bilder) på tirsdag, men måtte desverre utsette timen min fordi vi har litt dårlig råd denne mnd. Min kjære er fortsatt sykmeldt med denne skulderen sin, og da får vi masse mindre penger å rutte med.. Jaja! Bare kjære blir frisk igjen så, skal vi nok klare oss. Så egentlig hadde vi ikke UL-time før 5/11 nå da, men igår tok jeg mot til meg og spurte daglig leder på jobb om jeg kunne få et lite forskudd på lønna mi. Det gikk fint, og jammen fikk jeg ikke ny time til UL 8/10. Det er på tirsdag det!!!! :lol: *JUBLER* Både jeg og Sessamannen gleder oss noe helt enormt til å se lillemann igjen. Da er det jo nemlig 5 uker siden sist, og jeg vil tro at han har vokst mye på den tiden :) Det vises jo faktisk ganske godt på magen min. Her er [url=http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=952&perpage=10&pagenumber=1]MAGEBILDENE MINE :briller: Bildene ligger på rekke og rad i samme innlegget!

Ellers så skal jeg faktisk se til å komme meg på jobb snart. Litt lørdagsjobb for meg idag. Begynner klokken 12 og jobber til 15.30. Ganske så bedagelig arbeidstid på en lørdag det. Selv om jeg er stuptrøtt nå! Siste uken har jeg vært skikkelig trøtt. Det kan jo skyldes både graviditeten og at høsten har kommet? Tja, ikke godt å si :) Uansett, jeg koooooser meg skikkelig med graviditeten nå om dagen. Er ikke så mye kvalm lengre, og kaster sjelden opp!!! :D

Men da skal jeg ha en kjempe herlig dag, og kose meg på jobb!

Kos og klem fra Sessa 22+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive noen ord til deg her, er lenge siden sist nå! :o

Syns det var SÅ moro at du skal på UL likevel, at det ordnet seg! :D

Gleder meg til å se bildene! Og tenk; i morgen er det bare to uker til jeg forhåpentligvis får med meg bilder av min pittelille spire også.. Uff, leenge til! ;)

Syns vi må planlegge en jule-shoppetur i Oslo sammen snart, i november kanskje?

Hadde vært kjempekos; du med stoor mage, og jeg med (kanskje?) en ultraliten "bulk".. :P

Vel, nå får jeg se om jeg finner noe frokost som frister.. *kvalm*

Masse klemmer fra

verene (5+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tur på Byporten Medisinske Legesenter (Oslo) 8/10, kan Sessa meddele dere dette:

Fikk den "deilige" kalde geleèn på magen, en kjempe hyggelig mannlig gynekolog som forteller og viser som bare det Han forteller oss at det er helt sikkert at vi venter en gutt, og viser oss den tissemannen :ler::hoho: Hehehe!!!! Fikk med oss video fra hele seansen, men bilder fikk vi desverre ikke tatt da den lille bebisen vår var blitt så stor.

Hodemålet lå på 5,5 cm nå, og det vil da si at vi antakelig får en ganske liten og svært så aktiv baby. Lille bebis lå og fektet med armene og lå i den vanlige fosterstillingen da vi var der, pluss at han lå i seteleie akkurat da. Men det er ikke så farlig, for han turner og flytter på seg hele tiden har jeg kjent Legen mente han sikkert kom til å snu seg til fødselen.

Det eneste minuset var at videoen vi fikk med oss hadde ikke så bra opptak som vi hadde håpet på, men det er da mulig å se at det er en baby der :) Ellers idag skal jeg på besøk til en venninne jeg har møtt via nettet. Hun er gravid hun også, og har termin i slutten av denne mnd. Blir morsomt å se henne igjen. Sist var hun vel ca like langt som meg da jeg så henne ;) Det blir spennende å se hvordan hun har fått det i sin nye leilighet! Ellers så er kvalmen veldig under kontroll om dagen. Merker stort sett bare litt på morgenkvisten, men sålenge jeg spiser litt regelmessig går det helt fint. Ellers så har godiser begynt å smake litt for godt nå, og det må det bli slutt på. Må derfor se til å kjøpe meg masse frukt og grønt fremover :lol:

Masse kos og klem fra Sessa 23+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...